doorslapen

Help, mijn meisje is nu 8,5 maand en komt dus nog gewoon 1 a 2 keer per nacht.

Ze eet gewoon met de pot mee kwa warm eten en eet tussen de middag een broodje en krijgt in de ochtend fruit.

Ze groeit goed, maar wat wil je pff… Ik ben zo moe, ik geef nog bv trouwens.

Wie heeft de tip voor mij. Een speen weigerd ze in de nacht, ze wil echt eten.

En de fles weigerd ze om 23 uur ze wil percee aan de borst pff en komt tussen 2 en 4 weer. En tussen 6 en 8 weer.

Wie weet de oplossing. Help want ik ben zo moe :shifty:

Oh meis ik zou wensen dat ik een oplossing voor je had. Mijn eerste sliep in no time door (euhm voor mijn gevoel dan he want hij was ergens tussen de 3,5 en 4 maand en sliep hele nachten door) maar de jongste…heeeel soms zit er een langere nacht tussen met maar 1 x wakker ergens rond 5en maar meestal is het hier ook; 23.00 ong laatste voeding, dan tussen 2 en 3 een keer en dan weer rond 5 uur.

We proberen hier ook echt te bedenken wat er anders was in de sporadische nachten dat hij wel heeft doorgeslapen maar kunnen het niet bedenken. :oops:

Het enige dat ik wel heb gemerkt is dat hij zich wat sneller ontwikkeld dan de oudste. Dat was een luie donder die draaien niet zo boeiend vond, kruipen heeft hij nooit gedaan terwijl de jongste zich sinds kort kan draaien van buik naar rug en nu ook weer terug en de ‘sprongetjes’ lijken wel achter elkaar door te gaan. Clusteren met de BV wat de oudste wel deed (van die gezellige avondjes waarbij er dan maar kort tussen de voedingen zat) doet de jongste ook niet.

Misschien speelt er bij jou ook zoiets? Je meisje heel snel met dingen leren? Niet zo happig op het zelf regelen (clusteren) van de voedingen en het ophogen daarvan?

Hopelijk gaat ze toch gauw begrijpen dat het ook wel heel fijn is om een nachtje door te tukken want dat komt mama ook ten goede. :-*

Lastig…hier heeft het meer dan anderhalf jaar geduurd…er zijn helaas geen regeltjes/voorschriften/handleidingen, was het maar waar! Hier is mannetje nu gewoon elke ochtend standaard om half 6 wakker, hoeveel/weinig hij de dag ervoor ook heeft geslapen, hoe laat/vroeg hij er ook 's avonds in is gegaan…geen handleidingen.



Erg lastig dus, zeker ook omdat je er alleen voor staat :hug:

Is normaal hoor. :slight_smile: Lynn is 10 maanden en wordt ook nog meerdere malen 's nachts wakker.

Tsja… ik denk dat het nog wel een tijdje duurt ben ik bang.

Lastig is dat he.

Bedje misschien anders zetten?



Wij waren pas ook ten einde raad, onze zoon kwam (en komt soms nog) steeds 3-4 keer per nacht.

Van alles geprobeerd. Nu het bedje verplaatst en hij slaapt door, al zijn er nog nachten dat hij komt (vannacht was het 1 uur, en 5 uur).

Elk kind is idd verschillend. Onze oudste sliep met 5 weken door en heeft dat altijd gedaan, ook al jong dat hij na het avondeten geen fles meer kreeg en gewoon doorsliep tot half 10 's morgens.

De jongste sliep met 2 weken door, maar na een groeispurt nadat er verborgen reflux was geconstateerd was het over, alsof ze nooit genoeg te eten kreeg. Nu slaapt nog steeds niet altijd door, met 16 maanden. Vannacht 2 keer eruit, voor haar speen. En het is ook een tijdje wel voor een fles geweest. Ook krijgt ze elke avond, of voor ze naar bed gaat, of rond 9 uur nog een fles. Ik weet ondertussen niet beter, en stel me er een beetje op in. Gelukkig slaapt ze de meeste nachten nu wel door, en daar genieten we dan maar van :slight_smile:

Onze meid is 1,5 en slaapt sinds 3,5 a 4 maanden door. Als je het doorslapen kunt noemen. De ene nacht slaapt ze continu en moet ik haar in de ochtend wakker maken, de andere nacht komt ze wel vijf keer en niet om te eten (ze krijgt al even geen BV meer, maakte geen melk aan)…

Heel herkenbaar helaas… indy sliep pas door na een jaar en sinds een paar maanden wordt ze 1 a 2x per nacht wakker.

Mick slaapt ook nog niet door en is 's nacht 2 a 3x wakker dus blijf maar heen en weer lopen van de ene kamer naar de andere kamer, zulke nachten heb ik nu 10,5 maand en ben kapot en kan hele dagen wel slapen, sta vaak te shaken op mn benen en mn reuma werkt ook totaal niet mee. Maar ga door, want werk ook nog 4 dgn per week.



Mick krijgt nog 7x bv daarnaast fruit, brood, groente of pap.



Heb ook geen tips, want kom er zelf ook niet uit. Hoop gewoon dat het na een jaar beter wordt of dat het dan 1x per nacht is, ipv 3 tot 5x per nacht eruit te moeten.



Knufff

Mijn oudste sliep door met 1,5 jaar en mijn jongste slaapt sinds kort door. Bij beide flesvoeding gegeven en bij de jongste fv op verzoek.

De jongste wil geen voeding meer maar wordt nog regelmatig wakker en min oudste is toch ook zo’n drie keer in de week wakker.

Stuart sliep met 4 weken de nacht al door en kreeg alleen nog late fles.

Maar ik gaf geen borstvoeding, dat scheelt wel veel volgens mij. Naar ik begrepen heb is borstvoeding veel lichter verteerbaar dus komen ze ook eerder.



Nu is Stuart 10,5 maanden en slaapt na zijn fles van 19.00 door tot de volgende ochtend 7/8 uur.

Soms komt hij wel eens zo rond 12.00-01.00 uur of rond 05.00 uur maar niet om eten, meestal vanwege tandjes of dergelijke.



Ik vrees dat als je met borstvoeding nog even door wil gaan, dat je dit niet zomaar veranderd.



Misschien proberen borstmelk via flesje te gaan geven, of bedoel je dat ze dat niet pikt ?

Dan zou je over kunnen gaan tot nog een papfles in de avond ipv alleen melk en kijken of ze het daarop red om de nacht door te komen.

Allemaal bedankt voor de adviezen!



Ze krijgt nog bv ind en ik kan er zo moeilijk afstand van doen, ook omdat mevrouwtje alleen maar uit de borst wil in de avond. Ik heb al pap en gewoon via de fles proberen te geven. Maar dan word ze boos en weigerd ze.



Opzich is ze kwa ontwikkeling niet erg snel ( heb nog echt een baby meisje haha).



Ik denk dat het ind nog wel even duurd. Maar dacht misschien heeft iemand de gouden tip. Want ik ben op.

Komt ook mede door het rouwen denk ik.

Maar bedankt meiden :-*

Hier met de fles een kind dat met 2 jaar en 3 maanden pas door sliep. Eht vanalles geprobeerd, wel fles 's nachts, niet een fles, bed op verschillende plaatsen etc. Maar ze ging pas doorslapen toen ze een groot bed kreeg.



De jongste slaapt ook nog niet door.

hey Debz…



ik heb dan helaas geen Bv gegeven,

maar mijn kleine draak, spookte ook zo erg…



En wat bleek na een tip van mijn overbuurvrouw ?

Lekker ouderwets een warme kruik in bed…



Hier hielp het gelukkig…



en anders gewoon in de avond met een lepeltje wat pap geven,

ipv de fles ?



Succes, want kan me echt voorstellen dat het net even iets te zwaar is voor je :-*

Hier

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/de-nacht-doorslapen.html

Kun je meer lezen over waarom het normaal is en zelfs wenselijk dat een kindje 's nachts komt voor een voeding.

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik vorige week ergens tikte dat ik een moord zou doen voor een nacht (of zelfs drie uur) aaneengesloten slapen :wink: Hij heeft net een stel kiezen en lag ongeveer de hele nacht aan de borst.

En als je nog niet samenslaapt; lekker doen!

Mijn middelste zoon is pas met de nachtvoeding gestopt toen hij 13mnd was. Eigenlijk toen ik stopte met de bv kwam hij niet meer 's nachts.



Nu een mannetje van 7,5mnd. Krijgt ook bv en komt ook nog 1 a 2x per nacht. De keren dat hij heeft doorgeslapen zonder voeding is op 1 hand te tellen.



Dus eigenlijk geen tips voor je :hug:

Hier precies hetzelfde, een mannetje wat BV krijgt en ook 1 a 2 (soms 3) per nacht komt…zo vermoeiend.

“fijn” om te horen dat ik niet de enige ben (mijn andere kinderen sliepen met 6 weken al door)

Hmmm, mijn meisje is anderhalf, en houdt er hetzelfde ritme op na als jouw M… Nou ja, bij het ontbijt wil ze wel eens geen bv meer, maar s nachts rond 11-12 uur en rond 4 zijn hier standaard. En nu dus sinds vier uur niet meer gehad (dan denk ik, maak dan gewoon s nachts die lange ruk en ontbijt lekker om 8 uur met bv, maar nee dus).



Geen tips dus, wel herkenning…

Onze B van 1 jaar heeft me ook een aantal keren nodig in de nacht. De eerste keer dat hij wakker wordt haal ik hem uit z’n bed. en komt hij bij ons. Krijgt hij de borst en slapen samen heerlijk verder. Hoe vaak hij verder nog drinkt in de nacht krijg ik niet eens altijd heel goed mee. Alles gaat half slapend, op die manier neem in zo veel mogelijk nacht rust.

Jodie krijgt ook nog volledig bv maar slaapt al door vanaf dat ze een maand oud is. Tussen 19.00-20.00 vraagt ze de laatste voeding en de volgende ochtend rond een uurtje of 7 hoor ik haar weer.



Misschien overbodig om te zeggen maar Jodie krijgt voeding op verzoek. :wink:



Geen tips dus eigenlijk, ik heb er zelf niks voor hoeven doen want madame heeft het zelf zo geregeld.

Het is trouwens erg gauw gezegd dat niet doorslapen door BV veroorzaakt wordt, en het met FV beter gaat, maar dat is absoluut niet waar hoor.

Wij zijn gedwongen over moeten stappen op FV nu, door mijn zwangerschap en mijn productie die erg snel helemaal gekelderd is.

Maar Lynn wordt nog steeds 3/4 keer 's nachts wakker :shifty: