doorslapen kind langer dan tot 4.30 uur? update 16/8 pag. 5

Radio al geprobeerd? Eigen cd’s?

Dat lichte slapen is hier dus wel het punt, klaarwakker als hij wakker wordt :wall: Ã la 2,3 keer per nacht.



Als hij elke nacht op hetzelfde tijdstip wakker wordt kun je eens proberen om daar zelf aan te rommelen door hem eerder wakker te maken. Om 4 uur ofzo. Even knuffelen en weer neerleggen.

Een vriendin van mij heeft dit 6 jaar lang met haar dochtertje gehad die sliep gewoon bijna niet.



het laatste jaar zit haar dochter intern in een psychiatrische jeugd afdeling waar ze ook naar school gaat etc.

Ze blijkt een hechtingsstoornis,een slaapstoornis en ADD te hebben.

nu sinds een half jaar slaapt ze eindelijk 6 uur achter elkaar.



Het was echt een opluchting voor haar, mijn vriendin was alleen en had bijna geen familie die eens kon oppassen. dus ze klaarde alles alleen en sliep bijna niet je kunt je wel voorstellen dat ze soms echt uitflipte tegen haar dochter.

daarom heeft ze ook toen hulp ingeschakeld…



dit hoeft natuurlijk totaal niet bij jullie te zijn maar meestal als een kind z’n problemen heeft met slapen is het niet voor niks lijkt mij.



mijn broer sliep ook bijna niet die was iedere nacht 3 uur wakker en ging pas naar bed als hij om viel omdat hij anders niet ging slapen.

Toen zeiden artsen nog dat hij gewoon een druk kind was en zijn energie niet kwijt kon.

Nu na 28 jaar heeft hij dan de diagnose ADHD gekregen toen konden ze dat nog niet.

Mijn ouders hebben het erg zwaar gehad toen mijn broer jong was.

Gebruikt hij soms ook medicatie (ventolin, seretide of iets anders voor astma)? Dit lijkt helemaal op onze Niek, zoals wij met hem getobt hebben, hij sliep 's nachts nauwelijks en overdag ook weinig. En ondertussen was hij wild druk en nauwelijks te sturen overdag. Totdat de huisarts met het idee van bijwerking van medicatie kwam. En idd, dit was het…Nu andere medicatie en hij slaapt nu probleemloos.



Hoe dan ook, ik weet hoe zwaar het is en wil je heel veel sterkte wensen :hug: :hug:

Soleil, hij gebruikte inderdaad die medicatie. Maar nu alleen nog maar 2x 1 pufje Q-far (bescherming voor de longen). Het lijkt juist wel begonnen te zijn zodra wij stopten met die medicatie.



We zijn gisteren ook al bij de ka geweest om uit te sluiten dat het zijn longen weer zijn. Dit was gelukkig niet het geval.



Sabrina, ik heb daarnet ook aan overactief kind gedacht. Ikzelf was dat vroeger namelijk ook en inderdaad ook pas na 25 jaar geconstateerd dat ik een lichte vorm van adhd heb.



Maar goed, ik wil niet gelijk aan medicatie met hem zitten omdat we juist proberen hem zo min mogelijk te geven omdat hij al vanaf zijn 3de maand aan zoveel meds zit. Ik wil dan wel nog homeopathische middelen gebruiken zoals de Coffea D6.



En ja, werkt het echt niet, dan zal ik over twee weken de ka weer om hulp vragen. Daar moeten we op 16 augustus zijn.



Lydia, ik zou juist bang zijn dat als ik hem wakker maak, hij niet meer slaapt.

@Debbie & Lana wrote:

Soleil, hij gebruikte inderdaad die medicatie. Maar nu alleen nog maar 2x 1 pufje Q-far (bescherming voor de longen). Het lijkt juist wel begonnen te zijn zodra wij stopten met die medicatie.



We zijn gisteren ook al bij de ka geweest om uit te sluiten dat het zijn longen weer zijn. Dit was gelukkig niet het geval.



Sabrina, ik heb daarnet ook aan overactief kind gedacht. Ikzelf was dat vroeger namelijk ook en inderdaad ook pas na 25 jaar geconstateerd dat ik een lichte vorm van adhd heb.



Maar goed, ik wil niet gelijk aan medicatie met hem zitten omdat we juist proberen hem zo min mogelijk te geven omdat hij al vanaf zijn 3de maand aan zoveel meds zit. Ik wil dan wel nog homeopathische middelen gebruiken zoals de Coffea D6.



En ja, werkt het echt niet, dan zal ik over twee weken de ka weer om hulp vragen. Daar moeten we op 16 augustus zijn.



Lydia, ik zou juist bang zijn dat als ik hem wakker maak, hij niet meer slaapt.




tuurlijk bedoelde ik ook niet dat het zoiets is en je dan meteen aan de meds zou moeten.

maar gewoon als idee.

hij is nog erg klein dus zou ik dat ook niet meteen doen maar jah als anders niets zou helpen. het kind heeft er zelf vaak ook last van

Ja ik draaf weer een beetje door zie ik :mrgreen: sorry :mrgreen: Ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat zijn gebrek aan slaap mij meer stoort dan zijn gedrag overdag. En omdat ikzelf ook adhd heb, zou het best wel eens kunnen dat hij daar ook iets van weg heeft. Ik zeg niet dát hij dat heeft, wat ik wel weet is dat hij wel heel erg actief is.



We hebben nu iig zijn oude slaaptijd weer gebruikt vandaag. Misschien dat hij tot half 5 slaapt :pray: :pray: :pray: :pray: Maar dat weten we pas morgenochtend weer. Of vannacht voor mijn man :frowning:



Ik hoop ook echt dat de druppeltjes gaan werken morgen.

Ik hoop voor je dat hij iig tot 5 uur doorslaapt .



:hug:

Nou ja, baat het niet… Het is een bekende doorslaapmethode hoor :wink:

Grappig dat je hyperactief noemt ook, ik vind het klinken als een bepaald soort kind; veel wakker, scherp, alert, inbaker-kind, luchtwegen, snelle ontwikkeling, erg actief etc.

Wat dat kan zeggen weet ik niet maar ik ken meer van dit soort kinderen, heel leuk en lief maar vermoeiend…

Lydia, grappig dat je dit noemt zo.



Ik had zojuist mijn moeder aan de telefoon en die was er eigenlijk wel over uit de L.R. precies hetzelfde gedrag vertoont als ik vroeger.


  • huilbaby
  • overdreven actief
  • niet te stoppen
  • zwaar vermoeiend
  • over op klimmen (hoe vaak ik hem niet van de eettafel moet plukken (gerust 7 keer op een dag), of van het dressoir, de bank, de stoelen)
  • inslaap problemen
  • luchtweg problemen
  • na 5 min met speelgoed gooien omdat hij het zat is
  • nog geen 30 sec rustig op een stoel kan zitten om kroepoek te eten, zelfs in de kinderstoel met 2 tuigjes probeert hij er uit te klimmen of onderuit te zakken
  • midden in de nacht klaar wakker zijn
  • wil altijd de volledige aandacht hebben
  • als hij niet die aandacht krijgt is het slaan met speelgoed, vuistje of zelfs bijten en dan bedoel ik echt doorbijten tot blauwe plekken aan toe
  • maakt alles kapot (ongewild) wat hij in zijn handen heeft (zelfs de grenen stoel is nu kapot door zijn doen)
  • enorme driftbuien, stampen op de grond, krijzen, gillen, met zijn hoofd op de grond slaan. De enige manier om hem rustig te krijgen is door hem beet te houden. Dan voel je zijn woede ineens wegzakken en draait hij zich om, om met je te knuffelen en uit te huilen
  • nog niet veel praten, ongeveer nu 6 woorden
  • vroege grove motoriek ontwikkeld
  • lomperig gedrag



    En ja, sinds het gesprek met mijn moeder ben ik op zoek gegaan op het internet naar peuters met, inderdaad, adhd. En 16 augustus heb ik een afspraak met de ka en ik denk toch dat ik het daar eens over ga hebben. Want zijn gedrag kan inderdaad wel het gedrag zijn van een peuter, maar het is voor ons een groot probleem omdat het niet helpt om hem te straffen door hem op zijn stoel te zetten. Door zijn ongewenst gedrag zit hij dus eigenlijk bijna de hele dag op de stoel en het lijkt alleen maar erger te worden.

@Debbie & Lana wrote:

Soleil, hij gebruikte inderdaad die medicatie. Maar nu alleen nog maar 2x 1 pufje Q-far (bescherming voor de longen). Het lijkt juist wel begonnen te zijn zodra wij stopten met die medicatie.



We zijn gisteren ook al bij de ka geweest om uit te sluiten dat het zijn longen weer zijn. Dit was gelukkig niet het geval.



Sabrina, ik heb daarnet ook aan overactief kind gedacht. Ikzelf was dat vroeger namelijk ook en inderdaad ook pas na 25 jaar geconstateerd dat ik een lichte vorm van adhd heb.



Maar goed, ik wil niet gelijk aan medicatie met hem zitten omdat we juist proberen hem zo min mogelijk te geven omdat hij al vanaf zijn 3de maand aan zoveel meds zit. Ik wil dan wel nog homeopathische middelen gebruiken zoals de Coffea D6.



En ja, werkt het echt niet, dan zal ik over twee weken de ka weer om hulp vragen. Daar moeten we op 16 augustus zijn.



Lydia, ik zou juist bang zijn dat als ik hem wakker maak, hij niet meer slaapt.




Hoe onwaarschijnlijk het klinkt, het kan toch een reden zijn om eens te overleggen over de medicatie met de huisarts…Jouw verhaal is identiek aan mijn verhaal…Na 2 nachten flixotide ipv seretide, sliep mijn kind door (na meer dan een jaar hetzelfde gedrag vertoond te hebben als jouw kind…).

Hyperactief is nu echt nog een stap te ver om te denken. Slaapgebrek veroorzaakt dezelfde symptomen bij kinderen, en dat heeft hij ondanks actief gedrag zeker.

Soleil, ik snap wat je bedoeld. En geloof me, ik wil helemaal geen stempel. Het enige wat ik wil is handvaten krijgen hoe ik hier mee om moet gaan.



L.R. vertoond dit gedrag ook terwijl hij de meds niet krijgt. Verder had hij het gedrag al voordat hij slaapgebrek had. Dus het slaapgebrek komt erbij. Dus niet dat zijn gedrag komt door slaapgebrek.



Ik hoop ten zeerste dat hij niets iets in die richting heeft. Maar tussen normaal peuter gedrag en het gedrag wat hij nu vertoond zit voor mijn gevoel wel een groot verschil. Normaal peutergedrag overheerst niet het gezin. Bij L.R. is juist zijn gedrag een groot probleem binnen het gezin. Alles draait letterlijk om L.R. Hij wil continu in het midden van de aandacht staan, is het niet goedschiks, dan wel kwaadschiks.



Bijt hij nu eens een keer op een dag, dan zou het geen groot probleem zijn, maar hij bijt gerust 10x op een dag. Zou hij nu 1x per dag op de eettafel klimmen, ok, dat kan. Maar ik pluk hem gerust om de 5 min. van de eettafel. Als hij alleen met mij of met D. is, dan is hij rustig. Zodra er meer mensen is huis zijn, dan draaft hij echt letterlijk door.

Hij klimt via de deurknoppen op het dressoir, en dat niet 1x per dag. Nee, ook hier geldt om de 5 min. De salontafel, daar zit hij ook gewoon op, zo’n 10x per dag.



We worden echt behoorlijk moe van hem. Hij kan werkelijk geen minuut alleen gelaten worden want dan zit hij weer op de tafel. Kijk je even 15 sec niet naar hem, dan sloopt hij wel wat, of klimt overal op, of slaat/bijt I.S.

Hij beheerst op dit moment ons hele leven. Alles moet om hem draaien al probeer ik dat wel te voorkomen.



Hij zit echt de hele dag door voor straf op een stoeltje. Weet je hoe ik me voel dan? Als je weet dat je kind de hele dag stout gedrag vertoond? Dat je eigenlijk je kind de hele dag straf geeft en hij begrijpt wel dat het niet mag, maar toch doen. En als hij dan heeft gebeten/geslagen/speelgoed kapot gemaakt, dan kijkt hij me echt heel zielig aan, rent op me af en gaat huilen.



Waarschijnlijk weet je het wel, maar ik voel me echt heel erg machteloos nu. I.S. moet het continu ontgelden bij L.R. Zij zit onder de blauwe plekken van het bijten en het slaan. Het lijkt wel alsof IK mijn kind mishandel, maar L.R. slaat en bijt haar gewoon. I.S. is gewoon bang voor L.R.!



Blijkbaar reageert L.R. ook HEEL heftig op ritme veranderingen. Gister is hij zijn standaard tijd (10 uur 's ochtends) naar bed gegaan en heeft geslapen tot half 1. Toen om 20 uur weer naar bed en hij heeft zowaar geslapen tot vanochtend half 5.



Ik weet niet of zijn reactie op later op de dag slapen om dan om 1 uur 's nachts klaarwakker te zijn en te gaan spelen overdreven is of niet. Maar ik vind van wel. Tuurlijk hebben kinderen er last van en moeilijk mee met ritme veranderingen. Maar ik vind dit wel overdreven, zijn reactie hierop.

Maar goed, 5 pagina’s aan allerlei woorden, maar wat ga je nu doen?

Hoe sta je tegenover een bezoek aan de orthopedagoog van het cb, had je nog niet op gereageerd of ik heb er overheen gelezen :wink:

Nee had ik nog niet op gereageerd Lydia :knipoog:



Ik ga zeker wel naar het cb met deze vraag. Ook leg ik het bij de ka voor.

Debbie, ik neem je heel serieus. En ik geloof ook dat het heel ellendig voelt als je in de neerwaartse spiraal zit. En je hebt gelijk dat je verder zoekt.

Ik denk ook niet dat je je kind meteen een stempel wil geven. Ik wilde gewoon een mogelijkheid om ook te onderzoeken meegeven.



Onze Yanniek was overigens precies zoals jij omschrijft, we weten echter niet hoe hij zou zijn geweest zonder zijn medicatie, omdat Yanniek vanaf zijn geboorte behoorlijke medische problemen heeft gehad. Ik hoop dat je goede handvaten kan vinden, en de tip van Lydia is ook zeker een goede.

Ja dat is het… die spiraal waar je gewoon niet uitkomt. Bij mij is vorige week zondag iets geknapt. Weer in zo’n situatie waarin alles om L.R. draait, chagrijnig tot en met (het hele gezin). En toen had ik echt zoiets van… he dit gaat niet meer goed.

Dus we gaan er echt hard aan werken hier om het wat normaler te laten verlopen.



Vannacht heeft hij tot 5 uur geslapen :dance:

Hallo…Zit zo jullie pagina’s te lezen en dit klinkt aardig als ‘Ryan’…



Ryan vertoonde ook een heleboel van jou lijst Debbie (wat ik zo nog weet is dat hij dus geen huilbaby is wat jij dus wel op je lijst hebt staan) Hele slechte nachten, dat ik op een gegeven moment toen we nog bij mijn ex woonden, met ryan op de bank sliep en maar sussen zodra hij geluid maakte.



Nu ik sinds een half jaar alleen met hem woon en hem in een peuterbed ben gaan leggen. Is het erger geworden (daarbij 's nachts vele buikkrampen bij hem) dat ik hem maar bij mij in bed nam. Dit tot vervelends toe dat die niet meer in zijn eigen bed te krijgen was. Toen een ledikant matrasje naast zijn bedje neergelegd en dan deed ik daarop ‘nep-slapen’ zodat hij maar in slaap viel.



Sinds afgelopen maandag is bij mij de maat vol. Ik trek het niet meer zo kan het niet langer! Ik ga hier kapot aan, vooral ook omdat ik met alles in mijn eentje sta. Dus sinds afgelopen maandag ben ik er stellig in geworden dat R. alleen in slaap valt in zijn eigen bed.



Dit houd in dat ik hem in een half uur tijd 17x terug in bed moet leggen. Maar hij valt dan wel in slaap. En…Hij slaapt door!!! Tot ± 8uur!!!

Ik ben hier nu een week mee bezig, het terug leggen, laten huilen/gillen/krijsen/gooi en smijt werk kost allemaal bere veel doorzettings vermogen…Maar als hij eenmaal slaapt gaat er een wereld open! Je hebt je avond voor jezelf en hij slaapt door!



Misschien toch eens doorzetten?! Het is rete zwaar (ik weet t, zit er ook midden in) maar ik haal nu al zoveel meer energie uit de nachten!!!



Succes met alles verder maar wilde toch even mijn verhaaltje kwijt 8)

Vannacht werd L.R. om 2 uur wakker. En hij was anders dan anders. Hij was retemoe, maar kon niet in slaap komen. Normaal staat hij bol van de energie, maar vannacht dus niet. Hij heeft er 1 1/2 uur over gedaan om weer in slaap te komen. Maar wel in zijn eigen bedje.



Hij kroop er om 2 uur uit, eventjes bij me gehouden omdat hij gelijk zijn ogen weer dicht deed. Maar hij bleef maar draaien. Ondertussen werd I.S. ook wakker en is mijn man in haar kamertje gaan slapen zodat hij niet bezig hoefde te zijn met L.R. Ik heb L.R. in zijn bedje gelegd, en gezegd dat hij maar moest gaan liggen en moest gaan slapen.



Hij is er niet meer uitgekomen, is gaan liggen, dan weer zitten, weer liggen. En om een uur of half 4 lag hij weer in slaap.



Mariska, ik heb het geprobeerd. Om hem continu terug te leggen. Het ging goed, totdat hij ineens de nachten niet meer ging doorslapen. En L.R. kan ik om de een of andere reden echt gewoon niet laten huilen. Heel mijn lichaam reageert daar zo heftig op, en het voelt voor mij totaal niet goed.



Ik hoop echt dat als hij dalijk in zijn eigen kamertje ligt, dat hij gewoon doorslaapt. Maar ik weet ook dat als ik hem in zijn kamertje leg, hij 20x uit zijn bedje gaat. En weet je, ik heb nu zoiets van, je zoek het maar uit, dan ga je maar spelen in je kamer, dan slaap je maar niet in je bed, ik vind je vanzelf wel ergens slapend op de grond. Hoop ik :shifty:

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt met de pedagoog bij het CB. Volgende week maandag moeten we daar zijn.

:thumbup: hopelijk kan hij je helpen :-*

Ik hoop het ook, want we zitten er allebei doorheen. Zijn gedrag is ZO vreselijk.



Ik kom daarnet thuis, krijg een kus van hem. Zit 5 min. op de bank, hij komt aangelopen, slaat op mijn been en zegt tegelijkertijd AUW!



Vervolgens 5 min later zeg ik tegen hem, pak even de klei op van de grond, en direct bijt hij.



In een telefoongesprek van 7 min (met mijn moeder) heb ik hem 5x van de rugleuning van de bank moeten halen, 4x van de eetstoel, 2x van de tafel, 5x gooien met speelgoed, 2x de kat vermoorden, 1x mij slaan.



Zijn gedrag is NIET normaal. En dan kan iemand zeggen, dat is normaal peutergedrag… nou dat is het NIET! We worden helemaal gestoord van hem, nee niet van hem… van zijn gedrag. Het constant waarschuwen, straffen, opletten, geen seconde uit het oogverliezen. Het breekt gewoon op en hij breekt de boel af :mrgreen: (grapje tussendoor ander ga ik weer huilen :wink: )Ik heb met L.R. op schoot huilend een vriendin opgebeld. Gewoon omdat ik iemand nodig had om mee te praten, om te huilen. En kan je nagaan dat ik dan elke dag van 8 tot 14.45 uur werk en ik trek het 's middags al niet meer laat staan hoe D. het ELKE dag heeft! Hoe vermoeiend dat is.