doorslapen kind langer dan tot 4.30 uur? update 16/8 pag. 5

@Debbie & Lana wrote:

Hij krijgt om 18 uur avondeten en dan om half 8 weer ontbijt.



Hij eet de laatste tijd inderdaad slechter dan daarvoor. Normaal at hij 4 boterhammen, nu nog maar 2 per dag. 's Avonds at hij ook veel meer dan nu omdat hij nu in de fase zit dat hij alles zelf wil doen en dat gaat niet zo vlug en goed.




zo gaat dat hier idd ook. zelf eten en dan knoeien met als resultaat minder in zijn buikje. de fles eet hij ook zelf maar dat gaat er makkelijker in.

@Sabrina84 wrote:

@Debbie & Lana wrote:
Hij krijgt om 18 uur avondeten en dan om half 8 weer ontbijt.



Hij eet de laatste tijd inderdaad slechter dan daarvoor. Normaal at hij 4 boterhammen, nu nog maar 2 per dag. 's Avonds at hij ook veel meer dan nu omdat hij nu in de fase zit dat hij alles zelf wil doen en dat gaat niet zo vlug en goed.




zo gaat dat hier idd ook. zelf eten en dan knoeien met als resultaat minder in zijn buikje. de fles eet hij ook zelf maar dat gaat er makkelijker in.






daarom geef ik hem vanillie vla voordat hij gaat slapen,

bij de appie happie, heb je die biologische en vetarm…

vanmorgen was het half 9 ! :pray:

is ook wel een goede… misschien voor hij naar bed gaat een beker met warme melk ofzo geven… wordt hij lekker rozig van en zijn buikje is weer gevuld…

Hij heeft gisteravond heel goed gegeten. Nog gedouched en toen om 8 uur naar bed. Vannacht om half 1 werd hij wakker tot een uur of 2 a half 3. En dan wel bij papa in zijn armen in ons bed.



Hij sliep dan wel weer tot vanochtend half 7 :eh:



Ik word er echt kierewiet van. Het enige wat ik wil is dat hij zoals altijd gewoon doorslaapt tot 6 uur. :shifty:



Kan iemand mij vertellen wat mijn kind denkt zo rond half 1 :roll: :mrgreen:

Helaas hebben wij die mogelijkheid niet om 's middags nog te gaan liggen. L.R. slaapt nu van half 1 tot half 4 's middags. I.S. slaapt niet meer dus er moet er altijd eentje wakker zijn voor haar.



Verder lukt het 's middags slapen ook alleen maar in het weekend omdat ik doordeweeks aan het werk ben.



Oppas hebben we helaas niet. Ook geen oma’s/opa’s.

verder proberen we zo snel mogelijk L.R. zijn kamertje af te maken zodat hij daar maar lekker midden in de nacht wakker kan zijn. En niet meer bij ons op de kamer.

D. en ik hebben al afgesproken dat we maar accepteren dat hij 's nachts wakker is en bij ons wel wil slapen. Dus dan maar in ons bed. Zolang we maar kunnen slapen. Dat staat nu bij ons echt op nummer 1. Slaap!

Wat je nog zou kunnen proberen is hem misschien in de middag nog iets minder lang laten laten slapen. En wat betreft nu in de nacht wakker betekend natuurlijk wel al dat je zijn ritme hebt doorbroken… :thumbup:

@dyfaine wrote:

Wat je nog zou kunnen proberen is hem misschien in de middag nog iets minder lang laten laten slapen. En wat betreft nu in de nacht wakker betekend natuurlijk wel al dat je zijn ritme hebt doorbroken… :thumbup:




Zo had ik het nog niet bekeken :thumbup:

Hahah nee dat snap ik als het nu voor jou midden in de nacht is… Maar toch daarna kan je nog verder slapen en als hij dan tot 6 slaapt bv heb je toch al een winst geboekt.

En misschien iets minder lang in de middag slapen wie weet helpt dat ook.

Mijn zoontje slaapt ook weinig hoor maar in de ochtend wle wat langer als 5 of 6 maar dat was ook maanden 5 uur dus ik weet hoe zwaar dat kan zijn :-*

Het is belachelijk zwaar. Kan overdag wel janken van de moeheid. Ook als ik het er met iemand over heb, dan staan de tranen al in mijn ogen.



En vanmiddag ook nog een giga dip gehad. Nu speelt ook de pilgebruik hierin een grote rol, maar heb gewoon even moeten huilen omdat ik weet dat ik op dit moment helemaal geen leuke moeder ben. Alleen maar chagrijnig tegen I.S. en L.R. omdat ik zo onwijs moe ben. Kan alleen nog maar mopperen en schreeuwen, mijn geduld is gewoon helemaal op.



Ik ben te moe om lief en aardig te zijn en te blijven, ga niet vaak weg puur door de moeheid. En in het begin van L.R. draaide alles al om hem, en kwam I.S. op de 2de plek te staan, en dat wil ik niet meer. Maar zoals het nu gaat, gebeurd het onbewust toch.



En toch he, je ziet gewoon aan je kinderen dat hoe je ook doet, ze echt nog steeds van je houden. En dat brak me gewoon.



Vanmiddag maar met I.S. gaan koken. Even met z’n tweeen. 's Ochtends nog naar de binnenspeeltuin geweest en na het avondeten nog een ijsje gekocht. Dus op zich een leuke dag geweest. Maar het kost me zo enorm veel energie.



Dus ik doe mijn best, maar ik vind mezelf echt geen leuke, lieve en aardige moeder op dit moment :frowning:

ooooh meis, is er niemand die op L.R kan passen 's middags zodat jij weg kan met I.S?

Of iemand die I.S meeneemt voor wat leuks zodat jij ook kan slapen? even bijtanken? of waar de kids kunne logeren voor een nachtje?





Hoe is het gegaan verder met L.R? heeft hij het volgehouden tot middag slaap en avond



:hug: :hug: :hug:

:hug: :hug: :hug:





misschien als hij straks zijn eigen kamertje heeft hij beter kan slapen…

het is natuurlijk hartstikke gezellig zo bij mama en papa in bed…

( geef hem eens ongelijk)



Nu zal dat ook niet in een keer goed gaan… maar geleidelijk aan zal hij zijn rust vinden daarin…

en daardoor jullie ook weer



:hug: :hug: :hug:

Vanmiddag is hij om 13 uur in slaap gevallen en om 15 uur uit zichzelf wakker geworden. Om 20 uur is hij in slaap gevallen bij D. in zijn armen, hij was gewoon te moe om zelf in slaap te komen. Moet ook zeggen dat ik hem een behoorlijk end heb laten lopen naar de ijszaak en weer terug :oops:



We zullen zien wat de nacht brengt.



Vanmiddag toen L.R. sliep, heb ik zelf ook eventjes een klein uurtje mijn ogen dicht gehad. D. had de ochtend voor zichzelf, maar die heeft maar iets van 30 min geslapen. Was teveel geschreeuw van kinderen uit de buurt voor hem.



Zo meteen ga ik ook naar bed. Het wordt steeds vroeger :roll: Maar ja, ik moet toch aan mijn slaap komen.



Colle, de eerste tijd zal waarschijnlijk 1 van ons op een luchtbed er naast gaan slapen. Een nieuwe omgeving, helemaal alleen. Dat wordt echt een ramp. Heb hem al een paar keer op I.S. d’r kamer gelegd toen zij uit logeren was, maar dat was echt een crime voor hem.

Maar goed, we gaan dat in ieder geval om en om doen zodat we ieder sowieso één goede nacht hebben.



Karin, ik zit er wel heel hard aan te denken om een vriendin van mij en haar moeder in te schakelen. Mijn ma is fulltime aan het werk en D. zijn ma is niet meer in de picture.

als je zijn kamertje gaat inrichten, samen met hem doen…en vertellen dat het zijn kamertje is… zo weet hij het en raakt ondertussen gewend aan het kamertje en de spulletjes die erin (komen te) staan.



en ik hoop dat jullie vanacht heerlijk kunnen slapen :-*

Ja dat is inderdaad zwaar als ze zo vroeg wakker zijn.



Onze oudste zoon was ook altijd vroeg en dat heeft tot zijn 5e jaar geduurd.

Die was rond half 5 klaarwakker en mooi niet dat hij dan weer ging slapen.

Nu is hij 8 en jawel het is te rekken tot 6.30.



Onze jongste dochter is net 2 en slaapt eindelijk door. Daar liepen we ook iedere nacht mee op. Gesloopt ben je op een gegeven moment.



Middagslaapje minderen ja ik weet niet of dat de oplossing is. Gaat hij dat trekken denk je?

Het middagslaapje verplaatsen trekt hij echt net.



Maar vannacht heeft hij geslapen van 20.15 uur tot 5.30 uur. Is alweer een uur langer dan normaal.



Ik heb hem wel een romper met lange mouwen en een pyamabroekje aangegeven en toen ik om 22 uuur naar bed ging, nog een dekentje over hem heen gelegd. Hij voelt namelijk iedere keer zo koud aan. En ik weet nog van vlak na zijn geboorte dat hij ook niet kon slapen omdat hij het zo warm mogelijk wil hebben. Hij heeft toen zelfs met een skipak aangelegen.

misschien is dat het dan wel… heeft hij het koud en wordt hij wakker…



heeft jade ook gehad…



misschien dan gewoon in zijn pyjama laten slapen…

Jade slaapt nu ook weer in haar pyjama…



wbt het middagslaapje… hij moet natuurlijk even wennen aan zijn nieuwe schema he :wink:

@Debbie & Lana wrote:

Vannacht heb ik bij I.S. op d’r kamer geslapen, aankomende nacht ook weer en dan is het vrijdag- en zaterdagnacht mijn beurt om in de nacht wakker te zijn met L.R. Dan kan D. verder en uitgerust met de kamer van L.R.



Morgenmiddag homeopatische druppeltjes ophalen, Coffea D6. Speciaal voor kinderen die onnatuurlijk druk en levendig zijn in de nacht. Nou, dat is L.R. wel hoor! Want die gaat gewoon spelen en zingen en praten enz.



Zijn dus druk bezig weer met L.R.



Ik ga er weer vandoor. D. even zijn rust gunnen door op de kids te letten.




Bovenstaand stukje even gekopieerd uit de maandmama’s.



Zoals jullie lezen is het helemaal bal hier. We zijn dus echt helemaal kapot nu. Er is geen land meer met hem te bezeilen. Ook overdag slaapt hij maar 2 uur.



Verder is hij verschrikkelijk ondeugend. Bijt, slaat, klimt, luistert echt helemaal nergens naar.



Op dit moment vind ik mijn kind dus echt niet leuk :cry: Het wordt gewoon nu echt een groot probleem en ik weet niet wat ik er aan kan doen.

Je hebt er helemaal niks aan, maar het gaat hier al 3 jaar zo.

En dus laat ik hem liggen als hij bij ons ligt, we houden in alles rekening met zijn lichte slapen. Je zou via het cb eens een afspraak met hun orthopedagoog kunnen maken om je verhaal eens van een afstand met haar/hem te bekijken.

Lev slaapt sinds een jaar in een gewoon bed, ik heb niet het gevoel dat het wat uitmaakte

:?

Lydia, was het maar zo dat hij wel sliep als hij bij ons lag. Maar ook dat doet hij dus niet. Hij is dus echt gewoon klaarwakker om 1 uur 's nachts.



Het gekke is, hij is gewend om in een rumoerige ruimte te slapen. Hij slaapt ook niet licht, hij slaapt gewoon overal doorheen.