Doorslaap tips?

Ik weet dat slecht slapen bij de zwangerschap kan horen. Maar zo extreem als nu heb had ik het bij de zwangerschap van Brigitte absoluut niet.

Eigenlijk slaap ik al vanaf de miskraam in december super slecht.

Ik wordt iedere nacht om een uur of 2/3 wakker en val niet meer in slaap. Hooguit een dommeltje van 10 minuten. Tja en tegen de tijd dat (wanneer ik moet werken of wanneer Brigitte wakker wordt) slaap ik weer bijna.

Ik heb daadwerkelijk alles al geprobeerd, van slapen overdag, tot laat naar bed en van douchen voor het slapen gaan tot 's nachts een half uur beneden zitten…

Ik ben zo ontzettend moe, ik kan weinig hebben daardoor en heb totaal geen zin om iets te ondernemen. De moeheid is zeker anders dan de eerste weken van de zwangerschap en ook met de hormoonhuishouding merk ik dat de eerste 12 weken voorbij zijn. Maar de moeheid die ik nu voel is echt het slaapgebrek.

Wat kan ik nog doen?

Wie heeft de tip om mij weer een nacht door te laten slapen?

beker warme melk…met anijs?? :? voor het slapen gaan…

waar wordt je wakker van? IS het lichamelijk, of ben je aan het malen? of iets anders?

als het komt doordat je aan het malen blijft, kan je misschien een boekje en een pen naast je bed leggen, zodat je alles kan opschrijven wat er in je hoofd zit, als je wakker wordt. dat kan enorme rust geven.

Of misschien zit er nog een hoop verdriet van je miskraam, en ‘moet je daar nog mee aan de gang’

Verdere slaaptips eeehh… niet meer eten na 20.00, glas warme melk met honing voor het slapen gaan. Een warm bad 's avonds.

Ik slaap ook sinds het begin van mijn zwangerschap slecht (ik word om het uur wakker, maar slaap daarna wel weer vrij makkelijk in)…volgens de VK hangt het samen met de hormonen.

Maar als je het sinds de miskraam hebt, zou dat dan niet misschien de oorzaak kunnen zijn? Ik kan me voorstellen dat je dat niet zo één, twee, drie verwerkt?

Kun je overdag wel slapen? Helpt dat niet iets tegen de vermoeidheid? Of slaap je dan 's nachts nog slechter?

De miskraam heb ik voor mij gevoel wel verwerkt, heb er met iemand over gesproken en het heeft een plekje. Daar denk ik 's nachts ook bijna niet aan als ik eerlijk ben…

Als ik wakker lig dan pieker ik niet, ja nadat je een paar uur wakkeer ligt ga je dat doen… :think:

Ik zal dinsdag de vk ook eens vragen maar het zal er toch bij horen.

Oh wat verlang je dan naar een nacht doorslapen he?

Wanneer ik overdag ga slapen ben ik 's nachts haast nog vroeger wakker.

Ik ga overdag wel liggen om wat uit te rusten.

Ach nu de zon er weer aan komt zal het ook wel beter gaan, maar het zou zo fijn zijn als…

Ik sliep ook erg onrustig, uiteindelijk had ik een voedingskussen eindelijk op de goede plek liggen (heeft even geduurd, vreemd dat dat zo kan uitmaken) en dat hielp wel, dan lag ik toch meer ontspannen. Idd niet teveel drinken 's avonds, ik word ook wakker op een vollere blaas.

Overdag liggen… kan je even helpen als je erg moe bent, maar kan ook weer averechts werken als je dan echt slaapt, heb je 's nachts weer minder slaap.

Succes ermee, als je moe bent gaat alles ook zo moeizaam.

Is je ijzergehalte verder goed?

hoi, als ik 's nachts wakker ben ga ik er gewoon even uit…even beneden wat drinken, even snel op kok kijken, nog een keer plassen en daarna ga ik weer naar bed. dat werkt voor mij veel beter dan ik bed liggen wachten tot ik weer in slaap kan vallen want dat verzorgt zo ie zo veel tobben en frustaties.

succes want kan me voorstellen dat dit je gaat opbreken!

Ik ben altijd een goeie slaper, maar ik slaap nu ook opeens vreselijk slecht. Inslapen is geen probleem, maar na 3 of 4 uur slapen, ben ik opeens klaarwakker. Pas 2 of 3 uur later slaap ik weer in. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik hier helemaal geen last van.

Ik lees dus mee en hoop ondertussen dat het snel over gaat!

Begon het bij jou ook al zo vroeg in je zwangerschap?

Ja begon bij mij ook met een week of 5

En het is nog steeds niet beter.

Vannacht ben ik er maar eens uitgegaan,toen een boekje gelezen en weer een poging gedaan. Maar het lukte weer niet…

Ik ben echt :zzz: maar goed we gaan gewoon door.

Het is niet anders.

en toch blijf ik hopen dat DE tip nog een keer voorbij komt…

@Hupsakee wrote:

Ik ben altijd een goeie slaper, maar ik slaap nu ook opeens vreselijk slecht. Inslapen is geen probleem, maar na 3 of 4 uur slapen, ben ik opeens klaarwakker. Pas 2 of 3 uur later slaap ik weer in. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik hier helemaal geen last van.

Ik lees dus mee en hoop ondertussen dat het snel over gaat!

Begon het bij jou ook al zo vroeg in je zwangerschap?

Hier nog één waar inslapen geen probleem is en na 2 of 3 uur weer klaar wakker ben. Ik ben er achter gekomen dat als ik wakker ben gelijk naar de wc moet en gelijk weer me bed in kruip en gelijk in slaap val. 2 of 3 uur later ben ik weer wakker en ga ik weer naar de wc enz…

Was zelf ook een snele vast slaapster maar heb in drie maanden nu maar 3 keer vast geslapen.

nou… kijk naar de tijd… kijk naar mijn ticker… (bijna 32weken…)

eh… tips??

Volgens mij kun jij wel baat hebben bij melatonine. Dat is een lichaamseigen stof, dat je normaal zelf aanmaakt om moe te worden en in te slapen. Vraag je VK hiervoor. Ik heb het tegenovergestelde probleem, kan de hele dag slapen…en nacht!! Maar ja daar heb jij niks aan nu natuurlijk.

Succes.

:wink:

@sascha wrote:

Volgens mij kun jij wel baat hebben bij melatonine. Dat is een lichaamseigen stof, dat je normaal zelf aanmaakt om moe te worden en in te slapen. Vraag je VK hiervoor. Ik heb het tegenovergestelde probleem, kan de hele dag slapen…en nacht!! Maar ja daar heb jij niks aan nu natuurlijk.

Succes.

:wink:

Mag dat als je zwanger bent wel?

Ik heb dfat ook na de bevalling van Brigitte gebruikt omdat ik zo slecht sliep maar toen hielp het niet…

Ik ga mijn vk het eens vragen dank je wel!!

:dance: Ik heb vannacht weer een keertje doorgeslapen! :dance:

Hoe was jullie nacht?

ik heb het zelfde gehad en wat bij mij hielp hoe dom het ook mag klinken ik ben naar de andere kant van het bed verhuist we hebben geruild.

en sinds ik aan de andere kant ligt slaap ik veel beter en ik zorg er voor dat alles goed donker is in onze slaapkamer.

en idd niet te veel drinken voor het slapen gaan en een warme doeche.

tralala…

wordt gek… wil wel slapen… maar mennnn zo onrustig… draai draai… opgejaagd gevoel… plassen… 10 druppels… weer naar bed… draai draai… :?

en mijn handen zit vol vocht… en vooral rechts doet ook zo’n pijn erbij… naast doof gevoel… aah :?

ben uiteindelijk naar een keer of 5 heen en weer tussen bed en toilet… maar opgestaan… en hier zit ik dan…

wakker … te gApen…

Na een paar nachten redelijk te hebben geslapen, lig ik nu alweer 4 nachten wakker van de napijn van een wortelkanaalbehandeling. Ik begin er gek van te worden! :cry:

Hier gaat het nog steeds hetzelfde.

Helaas

Ik heb maar geaccepteerd dat het zo is, dat maakt het een stuk minder frustrerend.

Maar goed dat neemt niet weg dat ik wel moe blijf maar ja…

We kunnen elkaar daar in steunen!

:mrgreen:

:thumbup: gezellig :mrgreen:

Ja, een gezellig kluppie hier.

Wee degene die durft af te haken! :wink: