Doornroosje taart

Iemand tips voor een doornroosje taart? Ik denk zef aan roze, roosjes en evt een plaatje van doornroosje. De prinses puzzelen lijkt me moeilijk. Een kasteel lijkt me ook leuk, een slapende doornroosje op bed ook, maar das allemaal vrij wingewikkeld.

Iemand ervaring met marsepein taarten en doornroosje?

Misschien je vraag even hier stellen:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=103795&start=330

Had ik al gedaan, maar geen reacties…

Maak een barbietaart, kleur jurk lichtblauw, pop met blonde haren?

Ik dacht ook meteen aan een barbietaart. Vind je zoiets niets?

Is nog best makkelijk om te maken ook.

Ik heb hier ook een doornroosje liggen, niet mee gespeeld. Maar doornroosje heeft toch een roze jurk? En is dat moeilijk zo’n taart? Dan moet ik wel naar ikea voor een blanda schaal. Persoonlijk houd ik er niet zo van, maar van de week overleg voor wensen.

:lol: Ik acht altijd een blauwe jurk.

Taart is niet zo moeilijk.

Google maar eens op ‘how-to prinsessentaart’ of barbietaart :smiley:

@wieniex wrote:

Ik denk dat we er overheen gelezen hebben, sorry.

Zelf ben ik ook niet zo van de barbietaarten, maar is wel een leuke oplossing. Puzzelen van gezichten vind ik altijd lastig, vooral de mond is altijd een gepriegel.

@Pumba wrote:

@wieniex wrote:

Ik denk dat we er overheen gelezen hebben, sorry.

Zelf ben ik ook niet zo van de barbietaarten, maar is wel een leuke oplossing. Puzzelen van gezichten vind ik altijd lastig, vooral de mond is altijd een gepriegel.

ik heb het ook gemist denk ik?!

Gezichtjes puzzelen vind ik ook erg moeilijk hoor en probeer dat echt te vermijden

@wieniex wrote:

Ik heb hier ook een doornroosje liggen, niet mee gespeeld. Maar doornroosje heeft toch een roze jurk? En is dat moeilijk zo’n taart? Dan moet ik wel naar ikea voor een blanda schaal. Persoonlijk houd ik er niet zo van, maar van de week overleg voor wensen.

Die blanda’s verkopen ze ook bij de xenos. Is misschien wat dichter bij huis :slight_smile:

Ik zou ook zo’n barbie gebruiken, vooral als je nog niet eerder zo’n taart hebt gemaakt.

Pumba en kaya, hoef je geen sorry voor te zeggen hoor!

Ben ik net bij xenos geweest, schaal vergeten! :wall:

Ik wil denk ik toch een andere, met een print van doornroosje misschien? Zou dat werken?

Of een gewone ronde taart, met wit fondant of icing, en op de zijkant rondom groene takken met rode knopjes, en boven op een gekochte Doornroosje ouwel?

een gewone taart kopen/maken en dan een ouwel met doornroosje erop doen…

Thanks,

Het wordt een gewone taart, met een frostysheet met doornroosje. De verdere opmaak wordt lekker prinsessenachtig, roosjes enz. Makkeijkste en voor mijzelf leukste om te maken.

Dochter maakt het me wat moeilijker… die wil geen marsepeinen taart. Vroeger maakte mijn moeder en ik al jaren nog steeds een chocoladetaart, met chocglazuur, maar zie daar maar net zo iets moois van te maken als de marsepeinen versies, want ze wil wel graag een hele mooie taart… :mrgreen:

lust ze geen marsepein? Je kan het ook met fondant maken…

Of vind ze gewoon de taarten niet mooi genoeg?

Ze lust geen marsepein… Alleen zure zegt ze dan, maar ja die bestaat niet :wink:

Fondant zou ik nog kunnen proberen, (vind ik zelf alleen niet zo fijn werken en niet lekker, maar, ja het is haar taart)

Je kunt ook gewoon een slagroomtaart maken en daar de frosty opleggen, heb ik voor mijn ouders ook gedaan, ging prima.

Ja idd. Maar het gaat nu om 2 dingen, de doornroosjes taart wordt gewoon marsepein en is voor een vriendinnetje van dochter. Dochter is in maart pas jarig, maar wil dus een mooie taart, maar lust geen marsepein. Dus dat wordt denk ik chocolade, maar wil er toch iets euks van maken, zal eens kijken of ze fondant we lust.

O hahaha dat had ik niet goed begrepen :slight_smile:

Je kan altijd nog een printje maken van de prinses naar keuze en dan via Hema taart laten maken van die print… dan heb je gewoon een platte foto-taart met lekkere niet zo mierzoete vulling.

Groetjes, Petri