Door omstandigheden geen zin meer hebben in verjaardag..

Hoe gaan jullie daarmee om?

Vind het verschrikkelijke gedachte voor mijn oudste zoon die deze maand jarig is.

Maar heb echt geen zin en behoefte om zijn verjaardag te vieren. Al die verplichtingen weer met verjaardagsfeestjes. En ondertussen geven ze steeds hintjes dat ze willen gaan BBQen met zijn allen??

Nee, 2 uurtjes bezoek voor kind vind ik meer dan genoeg en geen uitgebreid gedoe met eten… ze moeten genoegen nemen met stukje taart en wat te drinken en evt wat knabbeltjes (oa chips ofzo)

Maar nee, dat vinden ze niet leuk en blijven het liefst van s 'middags 14 uur tot s 'avonds redelijk laat hangen en volgende dag nog eens langs willen komen voor bakkie koffie voordat ze weer verder gaan rijden.

Zucht.

Mag ik nog even voor laatste keer zeggen dat ik hier dus echt geen zin in heb! Ik wil gewoon lekker met mijn gezin zijn verjaardag vieren en samen met gezin dagje weg. :cry: Waarom is er zo weinig respect voor anderen? Van je familie moet je het maar hebben :cry: :?

Ik zou zeggen: volg je gevoel hierin!!!

Zelf heb ik een tijd geleden ook besloten om mijn leven in eigen hand te nemen, en niet meer te laten beinvloeden door anderen. Rekening houden met anderen wil ik best, maar tot op zekere hoogte.

Laat je plezier niet bederven meid, en vaar jij lekker met je gezin je eigen koers.

En eisen stellen over hoe JIJ een verjaardag moet inrichten vind ik heel raar! :naughty:

Wij sturen altijd leuke uitnodigingen voor een SUPER SPETTEREND feestje van ongeveer 2 uurtjes ( :mrgreen: ) met taart en drinken, melden daarop ook dat wij als gezin daarna lekker uit eten gaan oid, om het met elkaar ook nog eens te vieren, dat de kindjes daarna moe zijn en lekker gaan slapen!

Werkt uitstekend :thumbup:

(ik maak dan ook nog eens een “buffet”, grote tafel met daarop bekers, chippies, drinken, hapjes etc, red uzelf zeg ik dan)

Ik zou ook echt niet gaan BBQ.

En hier is dat net zo ik kijk er nu al tegenop ook al zeg ik of maak ik kaarten van 12:00 16:00 bijvoorbeeld dan blijven mensen toch hangen.

En kan ik meestal mijn eten weggooien en voor heel de bende friet gaan halen :?

En straks op haar eerste verjaardag tsja ik kan die mensen toch niet de deur uit zetten als ze blijven hangen ?

En alleen een stukje taart en wat knabbeltjes op tafel vind ik ook meer dan genoeg

Goede tip kaboutertje :slight_smile:

trek je eigen lijn meid… écht niets op laten dringen… kom nou…

:-* sterkte met de juiste keuze maken meid (en het ‘hun’ vertellen)

Je moet idd je gevoel hierin volgen, doe wat JULLIE als gezin willen.

Wat vind jouw man hier overigens van?

Kun je geen hint geven d.m.v. een uitnodiging met een tijd te sturen naar iedereen?

@kaboutertje wrote:

Wij sturen altijd leuke uitnodigingen voor een SUPER SPETTEREND feestje van ongeveer 2 uurtjes ( :mrgreen: ) met taart en drinken, melden daarop ook dat wij als gezin daarna lekker uit eten gaan oid, om het met elkaar ook nog eens te vieren, dat de kindjes daarna moe zijn en lekker gaan slapen!

Werkt uitstekend :thumbup:

(ik maak dan ook nog eens een “buffet”, grote tafel met daarop bekers, chippies, drinken, hapjes etc, red uzelf zeg ik dan)

Oh hahaha ik had jouw berichtje nog niet gelezen :shifty:

Dat je geen zin hebt in zo’n lange dag en iedereen die maar tot laat blijft hangen dat snap ik volledig… Maar vind ook dat je het eigenlijk niet kan maken om de verjaardag van je zoon dan niet te vieren. Is het je eigen verjaardag okee, maar van je kind…

Maar je kan natuurlijk wel uitnodigingen versturen wanneer je het viert en welke tijden… Die eisen kan je wel stellen!!! Want dat bepaal jij en niet de visite…

Wij doen het al jaren dat we op de verjaardag zelf van tigo als gezin een dagje op stap gaan en dan meestal de zaterdag daarna thuis met visite vieren!

@jewel wrote:

Je moet idd je gevoel hierin volgen, doe wat JULLIE als gezin willen.

Wat vind jouw man hier overigens van?

Kun je geen hint geven d.m.v. een uitnodiging met een tijd te sturen naar iedereen?

Mijn man heeft er ook geen zin in maar hij heeft ook zoiets van: tja het is wel familie… daar moet je je trots wel voor opzij zetten.

Gevolg is hierdoor ook dat wij iedere keer ruzie krijgen voordat feest begint.

Ik kan en wil het niet meer op deze manier!

Ben eigenlijk momenteel op het punt dat ik het niet eens meer WIL vieren.

Zoveel zin om korte vakantie te boeken of een tent te aanschaffen zodat we even het land uit kunnen naar onze buren (belgie) en daar even lekker als gezin kunnen genieten en in alle rust zijn verjaardag kunnen vieren.

Hij wordt namelijk 4 en al die vorige verjaardagen was iedere keer met taart van de familie. Naar ons werd ook niet geluisterd dat wij GEEN taart wouden maar gewoon cupcakes met leuke versiering (kon ik dan ook zelf gaan bakken en hoefden we geen taart te bestellen) maar nee hoor, kwamen ze alsnog zelf met taart aanzetten :cry:

Sorry, het zit mij echt hoog merk ik :frowning:

Kun je de verjaardag anders misschien buitenshuis vieren?

Wij hebben op Laura’s verjaardag een keer een picknick georganiseerd in het bos (broodjes, fruit, thermoskannen koffie, wat lekkere hapjes en cake). Was ideaal, iedereen kon lekker zijn gang gaan, de kinderen konden rondrennen en voetballen, en je hebt dus niet het probleem dat mensen blijven hangen.

Overigens, als je er echt niet onderuit komt om toch de hele dag bezoek te hebben, dan kom je met een grote pan soep, wat stokbrood en Franse kaas natuurlijk ook een heel eind om mogelijke eters tevreden te houden. Je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wil, toch?

Maar ik zou in jouw geval denk ik ook gaan voor een uitnodiging die heel duidelijk is wat betreft de tijden. Als mensen het daar niet mee eens zijn, jammer dan, dit is jullie feest.

Wij de verjaardagen van Amy de afgelopen paar keer steeds in de ochtend gevierd. We zetten er duidelijk de tijden bij en soms vragen mensen of ze ook later mogen komen. Nee dus…

Maar ik snap het wel, het gezeur er omheen is gewoon zo vervelend.

ik kies er ook bewust voor om bij M.arit haar verjaardag het in de middag te doen, juist zodat iedereen weer weg is voor 18.00.

De tijden vermeld ik ook altijd duidelijk op de uitnodiging.

Geeft niets hoor, het gaat erom hoe jullie zelf zo`n dag willen beleven, niet hoe een ander het graag ziet gebeuren :naughty:

Een uitnodiging sturen voor een informeel get together, 3 of 4 dagen NA de eigenlijke verjaardag, met een laat in dem iddag tijdstip zodat seriele-plakkers niet kunnen blijven hangen, en op de dag zelf lekker weg gaan met je gezinnetje.

Everyone’s a winner!

@Mich@ wrote:

Vind het verschrikkelijke gedachte voor mijn oudste zoon die deze maand jarig is.

Maar heb echt geen zin en behoefte om zijn verjaardag te vieren. Al die verplichtingen weer met verjaardagsfeestjes. En ondertussen geven ze steeds hintjes dat ze willen gaan BBQen met zijn allen??

Nee, 2 uurtjes bezoek voor kind vind ik meer dan genoeg en geen uitgebreid gedoe met eten… ze moeten genoegen nemen met stukje taart en wat te drinken en evt wat knabbeltjes (oa chips ofzo)

Maar nee, dat vinden ze niet leuk en blijven het liefst van s 'middags 14 uur tot s 'avonds redelijk laat hangen en volgende dag nog eens langs willen komen voor bakkie koffie voordat ze weer verder gaan rijden.

Zucht.

Mag ik nog even voor laatste keer zeggen dat ik hier dus echt geen zin in heb! Ik wil gewoon lekker met mijn gezin zijn verjaardag vieren en samen met gezin dagje weg. :cry: Waarom is er zo weinig respect voor anderen? Van je familie moet je het maar hebben :cry: :?

Wie zijn precies ‘ze’. Zijn dat een opa en oma. Of zijn het 15 mensen die zo lang blijven hangen? Ik vind dat ook een verschil. Een enkeling blijft hier ook wel hangen na een verjaardag. Dat is oke. Maar dat is heel wat anders dat 15 mensen ofzo.

En gewoon je eigen gevoel volgen!!

ik zeg maar zo; je bent eigen baas…jij hebt hier zelf de controle over

Sommige familie leden die nemen geen nee als antwoord als het niet gaat zoals hun dat wensen is het hek van de dam en zijn ze boos.

Makkelijk gezegt dat je het zelf controle hierover hebt, dat is eigenlijk ook wel zo, maar het is ook heel moeilijk, ik weet het :?

gr melanie

@Danielle_M wrote:

@Mich@ wrote:

Zucht.

Wie zijn precies ‘ze’. Zijn dat een opa en oma. Of zijn het 15 mensen die zo lang blijven hangen? Ik vind dat ook een verschil. Een enkeling blijft hier ook wel hangen na een verjaardag. Dat is oke. Maar dat is heel wat anders dat 15 mensen ofzo.

En gewoon je eigen gevoel volgen!!

4 mensen die altijd lang blijven hangen.

Oma opa zwager en een oom. Met oom heb ik dus geen moeite maar de rest… ze doen het trouwens met alle verjaardagen en gelukkig wel alleen van de kids want wij vieren onze verjaardagen niet eens meer omdat we daar geen zin in hebben.

Begrijp me niet verkeerd, het zijn lieve mensen maar het kost mij zoveel energie.

Vorige keer gingen ze pas om 23 uur naar huis toe en volgende dag om 11 uur stonden ze weer aan de deur om vervolgens 4 uur te blijven plakken. Ik sta dan echt te tollen op mijn benen.

één keer ben ik gewoon in bed gebleven toen ze de volgende dag kwamen en daar hebben ze later over gebeld dat ze dat niet fijn vonden. zucht Moet ik dan met chagrijnige hoofd beneden op de bank gaan zitten?

dan moeten ze maar eens keer kwaad worden,maar altijd over je heen laten lopen is geen optie !!! :naughty: ze weten blijkbaar dat ze het kunnen maken dus doen ze dat ook…laat het dan een keer uit de hand lopen.dan weten ze in het vervolg ook hoe jullie er over denken, :wink:

@Mich@ wrote:

4 mensen die altijd lang blijven hangen.

Oma opa zwager en een oom. Met oom heb ik dus geen moeite maar de rest… ze doen het trouwens met alle verjaardagen en gelukkig wel alleen van de kids want wij vieren onze verjaardagen niet eens meer omdat we daar geen zin in hebben.

Begrijp me niet verkeerd, het zijn lieve mensen maar het kost mij zoveel energie.

Vorige keer gingen ze pas om 23 uur naar huis toe en volgende dag om 11 uur stonden ze weer aan de deur om vervolgens 4 uur te blijven plakken. Ik sta dan echt te tollen op mijn benen.

één keer ben ik gewoon in bed gebleven toen ze de volgende dag kwamen en daar hebben ze later over gebeld dat ze dat niet fijn vonden. zucht Moet ik dan met chagrijnige hoofd beneden op de bank gaan zitten?

Wonen ze ver weg, omdat je schrijft : ze komen de volgende dag weer voordat ze gaan rijden?!

Zijn het jou ouders of je schoonouders!

Als het mijn ouders waren, zou ik zelf even met ze praten en anders zou mijn man het moeten doen.

@melanie wrote:

Sommige familie leden die nemen geen nee als antwoord als het niet gaat zoals hun dat wensen is het hek van de dam en zijn ze boos.

Makkelijk gezegt dat je het zelf controle hierover hebt, dat is eigenlijk ook wel zo, maar het is ook heel moeilijk, ik weet het :?

gr melanie

laat ze lekker boos zijn. Men is nog altijd baas over eigen leven, huis en al helemaal over zijn/haar eigen kind.

Tuurlijk is het moeilijk, daar geef ik je volledig gelijk in. Maar net als bij kinderen, moet je in dit soort situaties consequent zijn. Zo schrijf ik vaak op de uitnogingen een begin en eindtijd. Uiteraard loopt het altijd uit, maar naar 3/4 uur vraag ik de mensen toch vriendelijk of zij willen vertrekken. En als die mensen echt zo lastig zijn dat ze bijv eerder al komen, dan ga je tot een kwartier voor aanvang het huis ff uit, ff een rondje lopen of zo