heb ik nog een aanvulling op…wat ik in het verleden wel eens heb gedaan… geen drinken meer schenken…valt het kwartje dan nog niet dan ging ik gewoon opruimen :snooty:
doe ik hier ook , geen drinken meer inschenken, of zeggen tegen Folmer: “Folmer je hebt ook niet genoeg bier in huis gehaald, nu is het op”
ze nemen zelf ook hun eigen drinken mee :shifty: Dit omdat wij geen drank kopen. althans niet wat hun willen drinken.
@victoria wrote:
Wonen ze ver weg, omdat je schrijft : ze komen de volgende dag weer voordat ze gaan rijden?!
Ze moeten 3 uur rijden dus overnachten ze hier in de buurt in een hotel.
Vandaar dat ze dus volgende dag nog even op bezoek komen.
en het zijn mijn schoonouders en mijn man weet het ook niet meer.
Ik kan me voorstellen, dat als je 3 uur moet rijden, dat je dan wel wat langer blijft hangen.
Tot 23 uur is wel een beetje overdreven, maar ze komen niet zó heel vaak … neem ik aan :think:
Kijk het is jullie huis, en als jullie het niet leuk vinden, zul je het toch duidelijk moeten maken … simpel.
Maar ik zou, als mijn schoonouders 3 uur moeten rijden voor de verjaardag van hun kleinkind, wel zorgen dat ze mee kunnen eten.
Lijkt mij een kleine moeite, voor mensen die zo’n lange reis en die notabene moeten overnachten~!
Wat een lastige situatie zeg. Misschien kun je afspreken dat ze niet zo lang blijven hangen maar wel de volgende dag nog komen. Een soort tussenweg. En dan niet perse op de bank blijven zitten. Maar iets gaan doen. Zoals wandelen of naar de speeltuin.
Ergens begrijp ik ook wel dat als je speciaal komt en in een hotel blijft slapen dat je dan niet heel vroeg weg wilt. Want dan zit je op je hotelkamer en je kwam voor een familiebezoek.
Succes er mee. En ik hoop dat je een soort middenweg kunt vinden.
Ik ben het helemaal met Victoria eens.
Als mensen 3 uur rijden om bij mij op bezoek te komen, dan is zorgen voor iets te eten toch wel het minste wat je kunt doen? Lijkt me ‘normale gastvrijheid’ zeg maar.
Maar, als ik je verhaal zo lees, dan speelt er misschien wel meer? Het komt een beetje over alsof je in een soort machtsstrijd verwikkeld zit met je schoonouders, en niet wil dat zij bepalen wat er gebeurt. Daar kan ik me best iets bij voorstellen, maar misschien is een verjaardag geen goed moment om er zo’n punt van te maken?
Natuurlijk moet je zelf doen waar jij je goed bij voelt (ik houd er ook niet van als anderen bepalen wat ‘normaal’ is).
Maar ik zou me er persoonlijk niet goed bij voelen om gasten die van zo ver komen, geen eten aan te bieden en alleen maar kort langs te laten komen. Tenzij er al heel wat aan vooraf gegaan is natuurlijk.
Als compromis, misschien kun je de tweede dag zelf iets anders gaan doen, en kan je man ze op de koffie ontvangen?
Hoe vaak komen ze? Als ze elke maand een paar dagen op de stoep staan, zou ik er ook niet zoveel zin meer in hebben
Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt. Ik zelf zou het ook niet trekken om 2 dagen mensen over de vloer te hebben.
Ik vind ook wel dat als iemand 3 uur rijdt en een hotel neemt voor 2 uurtjes bezoek dat het een beetje te weinig is. Maar als je gewoon niet lekker door 1 deur kan is het ontzettend lastig om je daaroverheen te zetten.
Komen ze alleen met verjaardagen? Of ook wel eens tussendoor. En blijven ze altijd ergens slapen?