donormelk...

Hoi



mijn moeder heeft vroeger naast mij ook andere beebs gevoed in het ziekenhuis. Ik en mijn broertrje en zusje hebben minsten 1 jaar bv gehad.



En mijn kids hebben ook een tijd bv gehad, ik denk als ik echt voldoende had dat ik het wel zou doneren.



Maar het ontvangen voelt toch anders misschien stom maar tis een gevoel :oops:

Mijn schoonmoeder moest kolven want de baby lag een verdieping lager en helemaal ophalen vonden ze teveel werk. Na een paar dagen bleek dat ze haar melk aan andere babies gaven, want ‘die van jou hoefde het niet’ :wall: .

en het ging om deze :wink:

Die rechter groeit wel :mrgreen: , de linker trouwens nu ook hoor, op nutri1

@lena3 wrote:

Mijn schoonmoeder moest kolven want de baby lag een verdieping lager en helemaal ophalen vonden ze teveel werk. Na een paar dagen bleek dat ze haar melk aan andere babies gaven, want ‘die van jou hoefde het niet’ :wall: .


:shock: Ik heb veel slechte ervaringen gehoord, maar dit slaat echt alles! :shock:

Tja, dat was 35 jaar geleden hè, bij de nonnetjes… Haar man mocht ook niet bij de bevalling zijn. Dat was geen fijne tijd om in het zekenhuis te liggen. Misschien dat een deel van de afkeer van het ziekenhuis bij zwangere vrouwen in Nederland daar nog een erfenis van is?

@Caro wrote:

Een vrouw die lacterend is (dus melk aanmaakt) maakt automatisch in haar melk antistoffen tegen elke ziekteverwekker waarmee zij in aanraking komt. Dus een donormoeder met een virusje geeft inderdaad dat virus door, maar ook de antistoffen tegen dat virus. Dat geldt natuurlijk ook voor besmetting met een bacterie.

Dat is nu juist het mooie van mensenmelk.

In KV zitten ook altijd bacteriën (melkpoeder is geen steriel product, er zitten vaak een paar akelige soorten bacteriën in), maar niet de antististoffen ertegen.




De meeste virussen komen niet eens in de moedermelk terecht. En het verhitten (pasteuriseren) dat je bij donormelk doet doodt ook nog eens alle antistoffen. Je hoeft je hierover dus geen zorgen te maken.

@jacsansil wrote:

inkie: ik heb het aangegeven dat ik ook ingeschreven stond bij het moedermelknetwerk en dat ze daar dus een strikte controle uitvoeren, maar dat maaktte voor het hele verhaal weinig uit het is zelfs zo dat door de pasteurisatie ook veel voedingstoffen zelfs verloren gaan en dus haast op het niveau terecht komt van kv, er blijft wel meer inzitten maar lang niet zoveel als het live voeden natuurlijk(dit is zelfs al zo bij het invriezen van bv en weer verwarmen, maar dat weten jullie waarschijnlijk wel al)




Als ik dit alles lees word ik ZO ontzettend boos over de manier waarop je behandeld wordt jacsansil!

Jij wilt het beste voor je kindje, je hebt zlef al te kampen met je gezondheid en dan worden je keer op keer regelrechte leugens op de mouw gespeld. Dr. Sauer zou zich dood moeten schamen dat hij zulke onzin verkondigd.



Door pasteurisatie gaan alle eventuele bacterien en virussen in de moedermelk dood. Ook de antistoffen waar ze in jouw geval zo bang voor zijn overleven het verhitten niet. Dus die eerste uitleg die ze je gaven over de antistoffen klopte al van geen meter, omdat je kind via donormelk NIET met vreemde antistoffen in aanraking komt.

Dat ze vervolgens het lef hebben te beweren dat verhitte moedermelk minder voedingsstoffen bevat en zelfs op het niveau van kunstvoeding komt is te gek voor woorden. Sterker nog ik vind het haast misdadig dat artsen zulke kolder durven te verkondigen. Ze zouden zich echt dood moeten schamen, op z’n minst hun bul moeten inleveren. En jou heel veel excuses moeten aanbieden voor zulke schandalige misinformatie.



Jij hebt het al moeilijk genoeg, en dan wrijven zulke hufters nog eens zout in de wond!

sorry voor mijn erg heftige reactie, ik heb echt een aantal dagen moeten wachten voor ik het op het scherm kreeg, maar echt ik KOOK als ik lees hoe ze jou behandelen!

even up voor groene vrouw