Dom einde!! De Frogers...

@Tante Soesa wrote:

Ik heb er van genoten en vind het jammer dat het afgelopen is. Ze hebben zoveel mensen geholpen en de hele buurt heeft zulke warme gevoelens voor ze, dat zegt genoeg over hoe ze zijn,






Eigenlijk zouden we allemaal wat meer 'froger’moeten zijn. Met weinig kun je schijnbaar zoveel geven…

O het is http://www.socialezakenhelpt.nl

Ik heb ook vreselijk genoten van het programma… Te zien hoe zo’n "samen"gevoel bovenkomt…



Wij hebben het hier ook héél krap, maar denken hetzelfde als hoe Rene het deze aflevering zei:“Het gaat er niet om wat je op je bank hebt staan, het gaat om de liefde, om elkaar!!”

Zo denken wij ook en dat sterkt…



Het enige minpuntje wat ik vond, was dat als ze iets van de buren vroegen, al was het het lenen van een pan, er wat tegenover MOEST staan…

Ze deden het wel, en het gebeurd ook wel, maar zo… nee…



Maar ik heb genoten en heb bewondering voor ze!!! Ze doen het voor een goed doel…

Hun ogen en ook die van hun kinderen zijn zeker open gegaan en zehebben hier alle 4 volgens mij wel van geleerd.



Over die 1,25 in het rood…als ik het goed zag in schriftje stonden daar ook bedragen voor wegenbelasting en verzekeringen…deze betaal je niet contant en de wegenbelasting moet ook maar net in die maand vallen. Dus volgens mij hebben ze op papier 1,25 te veel uitgegeven en hadden ze contant nog net wat geld voor de wegenbelasting.

Sorry, maar alle rekeningen kun je contant betalen, dus ook de verzekeringen. En ook de wegenbelasting. Zodra jij een acceptgiro hebt, kun je die contant betalen.

@Danja wrote:

Sorry, maar alle rekeningen kun je contant betalen, dus ook de verzekeringen. En ook de wegenbelasting. Zodra jij een acceptgiro hebt, kun je die contant betalen.




Valt me op dat je erg bezig bent met die 1,25… doet het er nou écht iets toe? :think:

@D. wrote:

@Danja wrote:
Sorry, maar alle rekeningen kun je contant betalen, dus ook de verzekeringen. En ook de wegenbelasting. Zodra jij een acceptgiro hebt, kun je die contant betalen.




Valt me op dat je erg bezig bent met die 1,25… doet het er nou écht iets toe? :think:




Dat vind ik nou ook.

Dat is toch niet de essentie van het hele gebeuren?

Er zijn belangrijkere dingen om je ‘druk’ over te maken denk ik.

De essentie van het hele gebeuren is dus, dat mensen met schulden uit moeten zien te komen met het weinige dat ze per maand te besteden hebben. Lukt dat niet, dan kunnen ze aankloppen bij de voedselbank. Dat is de essentie.



Dus het doet er dusdanig toe, dat het wel heel duidelijk maakt dat je zonder het hebben van een bank, en met alleen maar contant geld, je op de 1 of andere manier schulden kunt maken door het betalen van je rekeningen… als of je een bedrijf met lucht kunt betalen… daar is dus iets niet goed gegaan, en ik vind dat ze dat wel uit hadden mogen lichten, om mensen duidelijk te maken dat een schuld zo gemaakt is, zelfs met lucht :think:



Ik heb al eerder gezegd dat ik het een goed programma vind, maar dat ze hier dus een steek laten vallen… En als je een voorbeeldfunctie hebt, moet je het goed doen. Wie mist er nu dan die 1,25?? Welke rekening is betaald met 1,25 minder? Welk bedrijf is daar mee akkoord gegaan?



Top, die reclame voor de voedselbank en al die spullen die ze nu hebben gekregen/ontvangen, nogmaals.

Ik vond het al voordat het op tv kwam, en nu ik het een aantal keer gezien heb blijf ik bij mijn mening.

Ik vind het echt de grootste onzin op televisie om een stinkend rijk gezin te zien dat ineens op bijstandniveau moet leven.



Ze hadden dat geld dat zij hebben gekregen om hun meubilair en voedsel te kunnen kopen, beter aan de voedselbank kunnen geven, of een project dat daar betrekking op heeft.





Vind het echt een aanfluiting…

@Anneke wrote:





Ze hadden dat geld dat zij hebben gekregen om hun meubilair en voedsel te kunnen kopen, beter aan de voedselbank kunnen geven, of een project dat daar betrekking op heeft.





Vind het echt een aanfluiting…




:eh:



Door er zoveel aandacht aan te besteden hebben ze juist veel bereikt hoor. Ze hebben afwasmachines, trucks, verzekeringen voor de trucks, afvalverwerkingsmateriaal etc kunnen regelen. De waarde van die dingen zijn zeker een half miljoen. En daarbij alle aandacht die nu naar de voedselbanken gaat???



Daar is de voedselbank veel blijer mee dan die 1701 euro die de frogers kregen om van te leven en hun huisraad van te kopen…

En dan nog blijf ik het dom vinden, want ze hadden dat alles ook zo kunnen doen, en dan die 1700 euro alsnog kunnen geven.



Gewoon het idee dat rijke mensen in een huurhuis moeten leven op bijstandniveau, terwijl dat voor een hele hoop mensen gewoon dagelijkse realiteit is.

Vind het echt te belachelijk voor woorden, kan er niks aan doen…





Edit: Wat niet wegneemt dat ze het ‘goed’ hebben gedaan, ze hebben zich wel ingezet.

Snap je wel, maar zo’n rijk stel als de Frogers trekt toch echt wel meer kijkers dan onbekende mensen die het sowieso al elke maand zo moeten doen.



Daarbij krijg je het op een gegeven moment zelf onder de knie. Dat is natuurlijk ook ‘saai’ om te zien…



Nee, dan mensen die nooit op een stuiver hoeven te kijken en overal tegenop lopen…

Veeeeeeeeeeel interessanter, veel meer kijkers en dus veel meer aandacht…



Vind een programma over echte mensen die het arm vinden best interessant om te zien, maar niet 10 weken lang… :wink:



Dit bleef mij wel boeien…

Daar heb je waarschijnlijk ook gelijk in.



En gezien de reacties die ik hier lees heeft het ook veel mensen geboeid, dus zin heeft het waarschijnlijk ook gehad.

En daar was het ook voor bedoeld, dus hoogswaarschijnlijk kun je het ook een geslaagd project noemen.





Eigenlijk had er nu ook een maand lang een bijstandsgezin huize Froger onveilig moeten maken… 8)

@Anneke wrote:



Eigenlijk had er nu ook een maand lang een bijstandsgezin huize Froger onveilig moeten maken… 8)




hahahaha, goed idee :thumbup:

Ik denk dat ik een maand lang op die Luis Vuitton bank was blijven zitten… :mrgreen:

@Anneke wrote:

Ik denk dat ik een maand lang op die Luis Vuitton bank was blijven zitten… :mrgreen:




Charge itttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt…

Wat je nu zag, is de kleine dingen die voor een bijstandsgezin zo gewoon zijn, zo onwerkelijk kunnen zijn voor mensen die het breder hebben…

Ik heb helemaal in een deuk gelegen toen Rene een keer thuiskwam van een optreden en 's nachts die hamburgers opat…

Dat gezicht van Natas toen ze erachter kwam…

Zulke dingen zijn juist de dingen die je even met je neus op de feiten drukken…

En waar je met een mooie bankrekening niet zomaar aan denkt…



Hoevaak ik dat hier ook niet had… had ik een voorraadje aangelegd… Nodig: OP!!! GRRRRRR



Ik vond het leuk en heb ook met plezier gekeken… en bewondering voor die jongens!!!

Ik vind het een prima programma…

Het word uitgezonden op internationale commerciele tv en als je het te rechtlijnig uit zou zetten, ze letterlijk laat leven als een gezin in de bijstand dan zouden veel mensen het idee hebben dat “het onmogelijk is” Er zijn namelijk heel veel mensen die totaal geen besef hebben van bijstand of arm zijn.



Dat zou dan afstoten omdat mensen zich er totaal niet mee kunnen associeren.

Dit was een soort gulden middenweg, ze moesten het met zoveel minder doen, hun huisje was bijeengeraapt van 2e hands spullen en zelfs kleine dingen als een keer een kinderfeestje hakten erin.



Wij keken en toen die bekeuring kwam zei Ruud… jeeee, 51 euro wij zouden die zonder blikken of blozen betalen en het niet eens “bespreken”

Dan hadden we gedacht… tja, pech…

Maar als je maar 120 euro hebt en je moet nog 2 weken, dan hakt dat er dus WEL in.



Als je dan bedenkt dat er gewoon veel mensen zijn die nog nooit van de voedselbank hebben gehoord (was ook een bedrijf die werd benaderd voor gratis goederen die echt zei “het zegt me niks” ) Dan is dit gewoon heel goed neergezet.



Ik kom zelf ook uit een “arm” milieu, wij hebben regelmatig periodes gehad dat mijn moeder besloot het gas af te laten sluiten want daar konden we wel zonder omdat we anders geen dak boven ons hoofd hadden.

Ik heb het hier uitgebreid over gehad met Ruud en hij komt niet eens uit een rijk gezin, gewoon normale middenklasse, maar hij kon zijn oren al niet geloven.



Dit soort programma’s moeten dus zeker niet TE realistisch zijn want dan verliezen ze bij een grote groep mensen die er niets van weten en zich er niets bij voor kunnen stellen hun geloofwaardigheid.



Enne gezever over 1,25… pffff… waar maak je je druk om…

Een bekeuring krijg je rijkelijk de tijd voor om die te betalen, kan best zijn dat ze die even heeft laten liggen maar hem wel heeft meegenomen in haar papieren administratie. Dan ontdekt ze dat het bere moeilijk is en dat ze dus als alles betaald is 1,25 te kort komt… ze trekt haar conclusie dat het dus heel moeilijk is en zij het niet heeft gered en als het echt zou zijn ze dus na 1 maand al in de problemen zit.

Zo heel veel was daar niet voor nodig en dat is voor velen dan weer een eye-opener.

Ik heb niet gekeken…

up