Dom einde!! De Frogers...

Wat een idioot einde zeg! :evil: Hoe kunnen HUN nou 1,25 te kort komen aan het einde van hun maand, als ze uit een envelopje leefden…???



Op is toch op??? Wat slecht zeg…



Wel top; wasmachine aan de buurvrouw gegeven, koelkast aan andere buuf etc. Super!



Maar het concept van het programma ging er om dat ze het geld uit het envelopje moesten gebruiken, hoe kun je dan toch nog rood staan… Ik snap er niets van…

Oh, was het de laatste aflevering? Ik heb het laatste half uur opgenomen, want manlief wilde Ajax kijken…

Ik heb het ook gezien.

Volgende week ik echt de laatste uitzending.

Dat ze tekort komen, komt denk ik door die bekeuring, of door de laatst autoverzekering die nog betaald moesten worden.

Dat wordt natuurlijk nooit contant betaald en hoeft dus niet uit het envelopje. Kan mij dus voorstellen dat het daar vandaan komt.



Anders geen idee…

@Danja wrote:

]Wat een idioot einde zeg! :evil: Hoe kunnen HUN nou 1,25 te kort komen aan het einde van hun maand, als ze uit een envelopje leefden…???



Op is toch op??? Wat slecht zeg…



Wel top; wasmachine aan de buurvrouw gegeven, koelkast aan andere buuf etc. Super!



Maar het concept van het programma ging er om dat ze het geld uit het envelopje moesten gebruiken, hoe kun je dan toch nog rood staan… Ik snap er niets van…




Huur en bon voor te hard rijden wordt niet cash betaald toch?

Dus wellicht dat er zo 1,25 euro te wenig was :wink: :wink: :wink:

Het kan dus wel hoor…



Vond het een erg vermakelijk programma hoor…

De reden was idd de bekeuring en de autoverzekering.

Vond het een leuk programma, ze hebben het echt oprecht gedaan volgens mij.

ik heb weer genoten.



Vond het geweldig dat ze de wasmachine en de koelkast hebben weggeven aan mensen die het ook echt nodig hadden.

:thumbup:



En 1,25 te kort, vind het nog netjes als je ziet wat voor tegenslagen ze hadden. Deels zelfgedaan (boete) maar door de weekopdrachten ook verplicht.



Ze hebben ook dingen verkocht, omdat ze anders helemaal in de min kwamen. Zei al tegen hub: een gezin die echt in de bijstand zit kan niet elke maand dingen verkopen, dan hou je niets over. Dat vind ik het enige nadeel wat er bij komt kijken.

De huur hoefde er niet af volgens mij, wel de verzekering en de boete.



Ondanks dat je het niet cash betaald; moet je wel het geld hebben om bij het postkantoor het over te maken toch?? En dan nog rekening houden met de kosten die daar bij komen. De bedrijven zeggen heus niet; oh kom je te kort, nou geeft niet hoor…



Ze hadden inderdaad spullen verkocht om het einde te kunnen halen, maar hoe kun je dan als nog rood staan?? Wat je niet hebt, kun je niet betalen… Ze hebben geen gebruik gemaakt van postorders of zo, dan zou ik het wel snappen, maar nu…Â :naughty:

:think:

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt…



Stel je stort 50 euro op de bank (omdat je niet meer hebt) en de rekening is 51.25, echt wel dat de belasting dat hele bedrag eraf haalt.



Dus ik snap je niet

uhh da’s nie helemaal waar madre… Ik heb een roodstand-blokkering op mijn rekening, en ook voor € 0.25 wordt de rekening gestorneerd. Dan wordt het dus niet afgeschreven.



Ik vond dat ze het goed deden MAARRRRRRR… ga maar eens een bijstandsgezin zoeken die ruim 600 euro in de maand hebben om te besteden(excl. vaste lasten)!!! Dus helemaaal realistisch was het niet hoor…



Voor hun natuurlijk wel, ik bedoel… zij zwemmen erin…

@mv2kids wrote:

uhh da’s nie helemaal waar madre… Ik heb een roodstand-blokkering op mijn rekening, en ook voor € 0.25 wordt de rekening gestorneerd. Dan wordt het dus niet afgeschreven.



Ik vond dat ze het goed deden MAARRRRRRR… ga maar eens een bijstandsgezin zoeken die ruim 600 euro in de maand hebben om te besteden(excl. vaste lasten)!!! Dus helemaaal realistisch was het niet hoor…



Voor hun natuurlijk wel, ik bedoel… zij zwemmen erin…




Idd als je kijkt naar die moeder met 6 kids. Had zij niet 90 euro in de maand te besteden?

nou… ik zit zelf op(nee eigenlijk er net onder) bijstandsniveau, en na aftrek van alle vaste lasten blijft er bij mij een krappe 250 per maand over …

Wat ik dan weer niet begrijp is dat die ene vrouw niet eens een wasmachine had… da tis onzin want als ze zich aanmeldt bij de bijzondere bijstand, krijgt ze die gewoon vergoed(ervaring hier)… Dat vinden ze namelijk een noodzakelijk apparaat…(is het ook)…



Sommige mensen maken het zichzelf ook moeilijker dat dan weer wel…

tja, de regels voor bijzondere bijstand verschillen ook per gemeente. in sommige gemeenten lenen ze je het geld voor zulk soort apparaten. dan moet je het in termijnen (zonder rente dat wel) terug betalen. er zijn mensen die dat per maand niet kunnen missen. of je komt maar 1x per 5 jaar ofzo in aanmerking terwijl het apparaat eerder stuk kan zijn.

en veel mensen weten niet dat ze bijzondere bijstand kunnen aanvragen of doen het niet (schaamte, trots, bang voor de formulieren en de regeltjes).



ik ben geen fan van Froger maar wel :thumbup: dat ze er aandacht voor vragen

Ik vond het een leuke weergave van hoe mensen in de bijstand leven. Wel zet ik vragentekens, bij leven in de bijstand en een dikke stationwagen rijden. Bijstand is al topsport om daar van rond te komen, daar rijdt je echt geen auto van.



Naast bijzondere bijstand zijn er organisatie in nederland waar je geld kunt krijgen. (zonder opgaaf van reden bv PCI) of je kunt een fonds aanschrijven. In nederland hoef je dus niet lang zonder huisraad of kapot wit goed te zitten.



De meeste gemeente vinden zelfs een tv al behoren tot bij het algemeen dagelijks levensonderhoud en hebben hier potjes voor.



Verder heb je langdurigheids toeslag, eindejaarsuitkering, stimuleringsfonds, fonds langdurig zieken/gehandicapten.

eindejaarsuitkering heb ik hier nog niet van gehoord, ook nooit gekregen… maar inderdaad, ze proberen je(althans hier) te helpen waar ze kunnen…



nee begreep ook echt niet hoe ze een auto konden rijden… Natuurlijk moest het wel ivm hun werk… maar ja, iemand in de bijstand heeft ook geen werk(dus hadden ze dat eigenijk ook ff moeten stoppen)



Ik heb mijn auto er ook uit moeten doen omdat ik hem echt niet meer kon bekostigen

@mv2kids wrote:

uhh da’s nie helemaal waar madre… Ik heb een roodstand-blokkering op mijn rekening, en ook voor € 0.25 wordt de rekening gestorneerd. Dan wordt het dus niet afgeschreven.



Ik vond dat ze het goed deden MAARRRRRRR… ga maar eens een bijstandsgezin zoeken die ruim 600 euro in de maand hebben om te besteden(excl. vaste lasten)!!! Dus helemaaal realistisch was het niet hoor…



Voor hun natuurlijk wel, ik bedoel… zij zwemmen erin…




Behalve als het om belastinggeld gaat. Ik heb een keer meegemaakt dat zelfs ondanks de paar centen die ik niet had staan het hele bedrag eraf werd gehaald.



Niet bij alles, alleen bij belastinggeld…



En tja…Hoe en wat met uitkering enzo, dat is een heel andere discussie, maar je komt ten eerste niet zomaar in de bijstand, maar er zijn er zat die gewoon schulden hebben gemaakt en daardoor in de schuldsanering zitten en dan is het gewoon vaak (niet altijd) je eigen schuld.



Als ik hoor wat je allemaal wel krijgt van de soos sta ik af en toe met mijn oren te klapperen hoor…



Overigens hadden ze volgens mij niet 600 euro ex, maar 714 inc, maar daar kan ik mij in vergissen. :think:



En tja, een auto…Er zijn zat mensen in de bijstand met mobieltjes, internet, tv etc etc. Je kan overal op bezuinigen.



Voor hun was 714 in of ex heel weinig. Het gaat om het idee. Je kan wel op alle wonden zout gaan leggen he.

Ik dacht ook bij sommige dingen…Ehm, ja…Beetje jammer. Maar als je je bedenkt dat zij gewoon altijd genoeg geld hebben dan hebben ze het prima gedaan lijkt mij zo.



Die Frogers heeft toch maar mooi een hoop geregeld voor de voedselbank door dit programma te doen.

@Madre wrote:

:think:

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt…



Stel je stort 50 euro op de bank (omdat je niet meer hebt) en de rekening is 51.25, echt wel dat de belasting dat hele bedrag eraf haalt.



Dus ik snap je niet




Ze hadden dus geen bankrekening… alleen het envelopje… dan kun je dat dus ook niet storten. En een ieder kan een acceptgiro bij het postkantoor betalen, daar heb je geen bank voor nodig, alleen geld voor de acceptgiro en handlingskosten geloof ik. Ze leefden dus ook echt uit het vlopje.



Wat ik alleen niet begrijp waarom ze die vrouw een wasmachine geven… Als alle vaste lasten er af zijn, heeft ze nu nog maar 20 euro over… maar er wordt geen rekening gehouden met het feit dat haar stroom en water straks omhoog gaat omdat ze ineens weer een machine heeft en gebruikt?? Wassen deed ze al bij een ander en niet zelf met de hand, dus haar rekeningen gaan echt wel omhoog!



We weten niet waarom die vrouw via de instanties geen machine kreeg, we weten haar hele verleden natuurlijk niet. Wie weet ligt ze nog ergens mee overhoop dat ze eerst moet zien op te lossen voor ze er voor in aanmerking komt.



Een gezin in de bijstand heeft ook geen 607 euro in de maand over, dus die auto snap ik ook wel…

Maar je moet je wel een beetje afvragen denk ik wat het doel van het programma is.



Je kunt wel op alle slakken zout gaan leggen, en roepen dat het niet realistisch enz. Tja…ze hebben een hoop voor elkaar gekregen voor de voedselbank en de aandacht van nederland erop gevestigd dat het dus absoluut aanwezig is in nederland: armoede.



Voor eenn gezin als de Frogers is dit echt wel nadenken hoor, zo’n maand.

En of dat dan wel of niet precies het geld is wat men op bijstandsniveau heeft vind ik persoonlijk wat ondergeschikt.



Ik denk dat het idee van het programma heel duidelijk is.

Ik heb er van genoten en vind het jammer dat het afgelopen is. Ze hebben zoveel mensen geholpen en de hele buurt heeft zulke warme gevoelens voor ze, dat zegt genoeg over hoe ze zijn, het is niet gemaakt en ook de manier waarop ze met mensen om gaan vind ik super! Ik had al eens een topic geopend toen het net begon en toen was er o.a. een reactie dat ze dan zelf maar geld moeten geven, René heeft EUR 10.000,–betaald voor een bus (geloof ik) en heeft toch aardig wat losgepeuterd. Dat wad de mensen van de voedselbank nog niet gelukt en daar draaide het uiteindelijk om. Om de mensen te laten zien hoe hard die nodig is en hoe moeilijk het is om de eindjes aan elkaar te knopen voor sommige mensen.



(Waar ik me overigens dan wel weer over verbaas is dat die Dirk met die 4 kindjes in Amsterdam een tuin vol met rommel had, zag bijv. een aanhangwagentje staan, dat soort dingen moet je gewoon te koop aanbieden en weg ermee, dat snap ik dan weer niet zo goed…)

Volgende week is er nog een uitzending :wink:

@mv2kids wrote:

nou… ik zit zelf op(nee eigenlijk er net onder) bijstandsniveau, en na aftrek van alle vaste lasten blijft er bij mij een krappe 250 per maand over …

Wat ik dan weer niet begrijp is dat die ene vrouw niet eens een wasmachine had… da tis onzin want als ze zich aanmeldt bij de bijzondere bijstand, krijgt ze die gewoon vergoed(ervaring hier)… Dat vinden ze namelijk een noodzakelijk apparaat…(is het ook)…



Sommige mensen maken het zichzelf ook moeilijker dat dan weer wel…




Als je na aftrek van vaste lasten huur,gas,licht en water en verzekering nog €250 over houdt dan zit je onder bijstand niveau en zelfs op voedselbank niveau. Daar zou je aanspraak op kunnen maken indien nodig.



De eindejaarsuitkering verschilt per gemeente. Volgens mij is het dit jaar voor het eerst landelijk, ik dacht €50. De gemeente westerveld heeft een eigen eindejaaruitkering van €120 plus nu die €50 van de overheid, dat loont dus echt de moeite.



In het plaatselijk dagblad werd verwezen naar de website http://www.socialeuitkeringen.nl Ik kon het niet zo snel vinden, maar misschien als je even rustig gaat zoeken en anders gewoon de gemeente bellen.



Hier hebben ze daar speciale formulieren voor.



:thumbup: