wij nu in joris en de geheimzinnige toverdrank bezig. Nano stuitert echt helemaal zijn bed uit van de lol als ik het voorlees (soms ook enorm irritant, of mag ik dat niet zeggen?).
Maar goed, wederom een succes dus.
(nu zitten we wel in no time alle dahl-boeken die enigszinds bij zijn leeftijd passen er doorheen te jagen…zonde…)
ja dat is jammer he, maar ja, zo gaat dat hier vaak ook hoor…
Wij lezen nu Wiplala, die heb ik vorige week op de kop getikt voor 1 euro en vinden de jongste twee erg leuk De oudste luistert soms wel, maar ik zag hem ook al een paar keer zn eigen boek pakken terwijl ik voorlas.
Ja! ‘Allemaal onzin’ is hier verslonden! Oudste vond het een geweldig boek.
Wat een leuk topic trouwens. Komt echt als geroepen. We hebben namelijk net ‘Robin en Knor’ uit (:thumbup: !) en zijn dringend toe aan iets nieuws. Goeie tips gezien.
Kent iemand de boeken van de boze heks van Hanna Kraan?
Zucht… de GVR is uit.
Nu lezen we dierenverhalen, een boek van school.
Volgende week krijgt hij een nieuw boek voor zijn verjaardag.
Fiep, ‘Joris en de geheimzinnige toverdrank’ is dus ook een goed idee? 8)
@fiep klophout wrote:
Bedacht me wel nog twee tips. De originele boeken van Winnie de Pooh zijn echt heel erg tof geschreven. (kreeg in een of andere babydoos een disney boek van pooh, wat een uh ellende. het hele verhaal uitgekleed van alles wat van Milne een briljante schrijver maakt. Zo zonde. Snap ook eigenlijk niet dat daar ooit toestemming voor gegeven is…)
Helemaal mee eens. Zo mooi geschreven. En prachtig vertaald ook door Nienke van Hichtum. Ik heb het boek van mijn vader gekregen. Hij had het weer in 1950 ( :shock: ) voor zijn 8ste verjaardag gekregen. Geweldig mooie uitgave. (Heb net even gezocht uit welk jaar deze druk zou zijn...:1939!)
Lees het nu heel anders dan vroeger....Er zit zoveel humor in, heel knap. :clap:
Ik heb nu voor onze 3 jarige een boek van kolletje. Leuke plaatjes, korte verhaaltjes met aansprekende onderwerpen. Ze vond het erg leuk en 1e indruk was ook wel leuk!
ow ja kolletje met haar toversokken hebben wij hier vorig jaar ook gelezen. maar na twee boeken had ik het er wel een beetje mee gehad :shifty: nano had nog wel een boek of 3 door kunnen gaan volgens mij…
We zijn gister begonnen met “Sjakie en de chocoladefabriek”, heeft hij gisteravond nog cadeau gekregen als afsluiter van zijn verjaardag!
Echt weer genieten! :inlove:
Kolletje… ik zoek het eens op!