Wat ik mij ook afvraag he, waarom heb je er niet donderdag (of vrijdag) wat van gezegd?
Wat zegt je man ervan?
Ik heb donderdag wel gezegd dat het mijns inziens niet handig is en dat ik het jammer vind dat het blijkbaar allemaal al zo besloten is en ook aangegeven waarom.
toen kwam dus de opmerking “jaaa maar we beginnen echt vroeg en dan hoef je een keer niet te koken enz”
Maar ik “ken” mijn schoonfamilie langer dan vandaag en vroeg is zelden echt vroeg en 9 van de 10 keer presteren ze het ook nog om de kinderen ijs te gaan geven als ik net heb gezegd dat we gaan… “wacht even, ze krijgen nog ijs”
dan zit ik OF met plakkerige lekkende ijsjes in de auto of we wachten tot ze dat ook weer op hebben.
Either way, we loose.
Wat betreft vroeg op bed. Ons huis is koel, de kinderen hebben verduisterende gordijnen en zijn JUIST met dit weer rond 7 uur al zo van de leg dat ze al slapen als ze hun kussen raken.
Dus dat warme weer en laat slapen gaat hier niet op.
Gelukkig ben ik niet de enige, ik heb net 1 schoonzus gesproken en ook die zei al dat het niet bepaald handig was. Zij is net als ik wel weer flexibeler aan het eind van de week, donderdag kan er hier al meer, dan hebben ze nog maar een half dagje en dan weekend.
Maar het is gewoon echt begin week en ze moeten nog 4 weken naar school terwijl alle kinderen, niet alleen die van mij, zo ontzettend toe zijn aan vakantie.
We gaan vroeg, 4 uur al heen, nemen de waterslide mat mee voor de nodige verkoeling en afleiding en ik blijf erbij dat we 18.30 weer gaan. Of we dan klaar zijn of niet.
Manlief was het ermee eens, maar dan dus idd wel vroeg heen zodat je niet na amper een uurtje al weer vertrekt
ik snap helemaal wat je bedoeld… :hug:
gisteren zouden we gaan uit eten met mijn schoon familie,
grote draak helemaal blij,
hoor ik zaterdag dat het pas om half 8 begint,
en het eten zou 3 uur lang duren :shock:
sorry, maar we zijn lekker thuis gebleven,
en vriendlief is alleen gegaan…
Wat betreft vroeg op bed. Ons huis is koel, de kinderen hebben verduisterende gordijnen en zijn JUIST met dit weer rond 7 uur al zo van de leg dat ze al slapen als ze hun kussen raken.
cell ik probeer alleen maar met je mee te denken hoor :wink: zal het maar niet meer doen geloof ik. je toon vind ik een beetje, ik weet het niet, vervelend denk ik.
Hier een auti-stiefzoon.
De kids gaan hier doordeweeks allemaal rond 19u naar bed, warm of niet. Ze zijn dan zo verschrikkelijk afgedraaid, dat met geen van drie nog enig iets aan te vangen is. En als zij dus de volgende dag weer op tijd op moeten, omdat ze naar school moeten, dan wordt er de avond tevoren NIET buitenshuis afgesproken! Feestje of geen feestje, SO of iemand anders, heb ik weinig schuldgevoel bij. Ik maak keuzes die voor mijn kinderen goed zijn, niet voor een ander!
Hier momenteel een zelfde soort ‘probleem’. Schoonouders zijn dit jaar 40 jaar getrouwd, en willen daarvoor een etentje geven voor hun hele familie. (nee, ze sporen totaal niet, ik weet, ze nemen hun gezin ook al mee voor een lang weekend all-inclusive hotel!) Eerst wilden ze het op zondagavond. Heb ik gezegd: komen wij niet, kids moeten naar school volgende dag. Toen moest het op een vrijdagavond, dat wij ook niet konden, want hadden we al een andere afspraak, die al maanden stond. En nu hebben ze het gepland op een avond waarop dochterlief hoogst waarschijnlijk af mag zwemmen, en dan zitten we dus aan het zwembad, en niet aan tafel! :roll: Schoonmoeder over de flos, want ze wil toch echt wel heel graag dat wij er ook bij zijn, als oudste zoon en schoondochter zijnde. Ja, sorry hoor, maar mijn kids gaan toch echt voor!!!
@HanB wrote:
Hier een auti-stiefzoon.
De kids gaan hier doordeweeks allemaal rond 19u naar bed, warm of niet. Ze zijn dan zo verschrikkelijk afgedraaid, dat met geen van drie nog enig iets aan te vangen is. En als zij dus de volgende dag weer op tijd op moeten, omdat ze naar school moeten, dan wordt er de avond tevoren NIET buitenshuis afgesproken! Feestje of geen feestje, SO of iemand anders, heb ik weinig schuldgevoel bij. Ik maak keuzes die voor mijn kinderen goed zijn, niet voor een ander!
Hier momenteel een zelfde soort ‘probleem’. Schoonouders zijn dit jaar 40 jaar getrouwd, en willen daarvoor een etentje geven voor hun hele familie. (nee, ze sporen totaal niet, ik weet, ze nemen hun gezin ook al mee voor een lang weekend all-inclusive hotel!) Eerst wilden ze het op zondagavond. Heb ik gezegd: komen wij niet, kids moeten naar school volgende dag. Toen moest het op een vrijdagavond, dat wij ook niet konden, want hadden we al een andere afspraak, die al maanden stond. En nu hebben ze het gepland op een avond waarop dochterlief hoogst waarschijnlijk af mag zwemmen, en dan zitten we dus aan het zwembad, en niet aan tafel! :roll: Schoonmoeder over de flos, want ze wil toch echt wel heel graag dat wij er ook bij zijn, als oudste zoon en schoondochter zijnde. Ja, sorry hoor, maar mijn kids gaan toch echt voor!!!
Tja in je spoiler lees ik wel 2 dilemma’s. Want ik vind een 40 jarig jubileum dus wel een uitzondering en ik vind dan dus ook dat de kids later naar bed mogen etc. Ik zou misschien zelfs de school vragen of ze een uurtje later op school mogen komen ofzo…
Dat het gepland wordt op een belangrijke dag voor de kinderen, ok, ik kan er dan inkomen dat kinderen voor gaan. Dat zal hier ook zo zijn.
Maar ik vind zeker dat er uitzonderingen op de regel moeten worden gemaakt. 40 jaar bij elkaar vind ik ook een feestje waard.
@Madre wrote:
@HanB wrote:Hier een auti-stiefzoon.
Tja in je spoiler lees ik wel 2 dilemma’s. Want ik vind een 40 jarig jubileum dus wel een uitzondering en ik vind dan dus ook dat de kids later naar bed mogen etc. Ik zou misschien zelfs de school vragen of ze een uurtje later op school mogen komen ofzo…
Dat het gepland wordt op een belangrijke dag voor de kinderen, ok, ik kan er dan inkomen dat kinderen voor gaan. Dat zal hier ook zo zijn.
Maar ik vind zeker dat er uitzonderingen op de regel moeten worden gemaakt. 40 jaar bij elkaar vind ik ook een feestje waard.
Volgens mij krijgen kinderen zelfs een dag vrij als je het aanvraagt. Laatst las ik zoiets in een weekblad hier uit de regio, dat ging over leerplicht enzo en dat bij bloedverwante jubilea etc kinderen een dag vrij mogen aanvragen.
Ik beslis altijd voor mezelf dat ik Stein absoluut niet meeneem naar avondverjaardagen. Dus ook geen bbq’s.
Wij gaan dan altijd 1 van beide en Stein blijft bij de ander thuis.
Ik weet hoe mijn kind is, ik weet dat mijn kind de dag erna echt niet kan en te handelen is. (en op dinsdag zwemles heeft)
Maar ja met dit antwoord is jou dilemma niet opgelost. :think:
Maar ik zou dus niet gaan of 1 gaat zonder kinds (vooral peet die er moeite mee heeft)
Ah ja, 40 jarig zou ik in principe ook nog eens extra over nadenken, ware het niet dat we dus ook al een lang weekend met het gezin van so weg gaan, en dan dus ook weer uit eten gaan met zijn allen.
Voor een 40 jarig huwelijksjubileum kan je een vrije dag krijgen van de
school hoor.
Mijn ouders waren vorig jaar 40 jaar getrouwd en de juf van mijn dochter wilde ons wijsmaken dat het alleen gold voor 40 jarige huwelijken van ouders en niet van grootouder…
Ik heb haar gevraagd hoeveel koppels die 40 jaar getrouwd zijn ze kent, met een kindje in groep 1
Ik heb er op gestaan dat ze die dag in zouden dienen bij de leerplichtambtenaar en ik had binnen 2 dagen bericht terug met de tekst: heel veel plezier!~
(overigens besloot de school 2 weken later die dag als extra vrije dag aan de hele school te geven, want ze wilden een extra marge dag inlassen… :think: :? )
@Ninanien wrote:
cell ik probeer alleen maar met je mee te denken hoor zal het maar niet meer doen geloof ik. je toon vind ik een beetje, ik weet het niet, vervelend denk ik.
Nu doe je voorkomen alsof ik heel specifiek reageer op jou.
Maar er waren er meer die meenden dat warm weer betekent dat kinderen laat op bed gaan, slecht slapen of iets.
Ik reageer zelden op 1 remark, maar als ik het meermaals lees, dan geef ik gewoon aan dat dit argument bij ons dus niet geld. Het is een gewone opsomming van feiten en niet van een aanval op iemand.
Jammer dat je je zo aangevallen voelt, lijkt me compleet onnodig.
@Ninanien wrote:
cell ik probeer alleen maar met je mee te denken hoor zal het maar niet meer doen geloof ik. je toon vind ik een beetje, ik weet het niet, vervelend denk ik.
ik las er geen vervelende toon in. meer een opsomming om iedereen die heeft gereageerd te kunnen ‘beantwoorden’. misschien een beetje kort, maar niet iets gericht naar jou oid…
cell ik denk dat je nu een goeie last minute oplossing hebt. Nu zorgen dat manlief actief meewerkt in het om 18.30 weg gaan… daar schort het hier nog wel eens aan. spreken we een weggaan tijd af, zeg ik een kwarier van tevoren dat we over een kwartier gaan, moet manlief nog ‘even dit’ en ‘even dat’. pffff vermoeiend!
nou… het gaat dus alsnog niet door.
Ik belde R. net om te vragen waar hij was (zo van, waar ongeveer rij je, dan weet ik hoe laat ik je kan verwachten) zegt hij…“bij utrecht…”
Toen ik als commentaar zei “noem je dat bijtijds thuiskomen?” zei hij dus dat hij echt niet eerder weg kon. Nou die zit dus midden in de spit en mag blij zijn als hij 17.30 of 17.45 uur thuis is. Toen zei ik dus… nou dan mag JIJ je moeder bellen met de beste felicitaties en de mededeling dat wij niet mee bbquen want als jij bijtijds was geweest, ala… maar de kids zijn NU al stikchaggo. Het is ze veeeel te warm, ze willen in bad, ze willen met water klooien en ik kan ze met moeite droog houden met de mededeling dat we gaan als papa komt. Maar met jou laat word het echt niks.
Dat zou hij doen want het was hem ook veel te warm en hij was niet fit. Spierpijn van de verhuizing van mijn vader en hij was erg moe.
Dus jammer de bammer hoor.
he wat jammer dat het net zo uitkomt… 8) dan een andere keer maar op een wat koelere dag in het weekend!
hoi Cell,
ik was eerst alles aan het doorlezen en dacht: oei, te laat om nog te reageren want om 16 u gaan ze er heen.
En dan lees ik je laatste berichtje…
kom dus toch reageren :
ik zou niet gegaan zijn in de situatie die je beschrijft: Peet, de andere kids, de hitte en morgen school, dus tijdig naar bed.
's Avonds wordt hier ook niet weggegaan als de schoolbel rinkelt nadien. Ofwel vrijdag- of zaterdagavond; ofwel zondagmiddag en anders niet.
Michaël heeft ook rust en regelmaat nodig en ik snap je voor de 100 %.
Maar doordat R. nu zo laat thuis zal zijn, is het probleem ineens opgelost. Natuurlijk zal schoonmama teleurgesteld zijn om 6 mensen minder aan haar feesttafel te hebben… hopelijk herinnert ze het zich volgend jaar nog en houdt ze er dan rekening mee.
Gerda
Ik zou ook niet gegaan zijn.
Hartstikke jammer voor de jarige, maar de prijs die jullie en Peter er daarna voor kunnen betalen zou het me niet waard zijn.
nee hoor Cell, je doet niet te moeilijk! als andere geen rekening met jullie houden dan hoeft dat omgekeerd ook niet hoor. moet er niet aan denken nu met dit weer en 4 kids waarvan er twee morgen naar school moeten nog 's avonds te gaan bbqen!
groot gelijk dat jullie niet gaan.
Nou ja weet je, met ‘normale’ kids zou ik het al niet doen maar met een autistje in het gezin kún je gewoon niet van je ritme afwijken, dat is nou juist zo erg…
Ik kan al niet op het planbord zetten dat we zaterdag naar Blijdorp gaan, stel je voor dat het dan noodweer is en dat je dan niet gaat, dan breekt de hel los…
Datzelfde moet je je voorstellen als je ineens op een doordeweekse dag nog tot in de avond weg bent…
Uitzonderingen op de regel maken kan je met dit soort kinderen écht niet…
We zijn dus idd niet gegaan… maar ik zit met de gebakken peren.
R. Meende namelijk dat hij niet kon bellen, want dat kan niet handsfree en hij zat in de auto.
1x raden wie dus mocht gaan bellen…
Toen ik eindelijk iemand te pakken had daar zei ik dus… ten eerste van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ten 2e… R. is pas net weg uit Utrecht en zit vast in het drukke middagverkeer. Hij hoopt half zes te gaan halen, maar denkt van niet.
Dus wij gaan het niet redden…
Zegt mijn schoonmoeder “maar dan kan jij toch wel ALLEEN met de kinderen komen? Ze zijn hier zoooo leuk met water aan het spelen en dan schuift R. later maar aan”
Ik stond triplex… die denken dat ik superwoman ben ofzo.
Kijk… normaal draai ik er mijn hand niet voor om.
Maar 29 april werd mijn vader onwel, 30 april reed ik naar Almere, 1 meid dito, 3 meid dito, 5 mei dito, enz enz… we zijn gaan bellen, regelden een aanleunwoning, kregen 1 juni de sleutel, zijn 10 dagen non stop met allerlei opvang voor de kids aan het klussen geweest om het af te krijgen, gingen op vakantie en kwamen eerder terug omdat er nog zoveel gedaan moest worden, 20 juni ging mijn pa dan echt over en sindsdien rijdt ik binnen Zwolle heen en weer tussen de diverse zorgverleners, school, winkels om van alles nog aan te schaffen en ohja… gek genoeg moet mijn eigen huis ook gewoon door gaan met functioneren.
Ik heb het me niet effe een potje idioot druk gehad. :eh:
Afgelopen zaterdag om 10 uur aankomen in almere, 5 ritten maken naar de stort, om 17.30 daar weg rijden en weten dat we nu komende woensdag nog een keer heen kunnen voor het laatste.
Nu is in mijn eentje met 4 kinderen die al 2 huilbuien achter de rug hadden voor we thuis waren van school en al ogen poetsend vroegen wanneer we naar oma gingen… ook daadwerkelijk gaan, me even een brug te ver.
Mijn schoonouders weten dondersgoed wat we allemaal hebben gedaan en nog moeten doen en dat er dan zooo weinig begrip is van hun kant, ik ben er gewoon een beetje boos van.
Ze liggen er allemaal in, Mies heeft knakworstjes echt met zijn hoofd liggend op tafel naar binnen geschoven en ze zijn in bad gegaan want ze waren zwart van de modder en 19.05 zat ik beneden en sliepen ze al.
Maar mijn schoonmoeder vind het schijnbaar allemaal maar onzin want ze wist niet wat te zeggen en eindigde met “nou, ik was koffie aan het zetten, ga ik daar maar verder mee he, doei!” en hing gepikeerd op…
Ben er klaar mee en heb meteen besloten dat ik volgende week ook echt niet mezelf in allerlei toestanden ga wurmen om naar een kinderverjaardag te gaan na schooltijd.
Laat eerst de rust maar weer es weerkeren in huize Z.
Jammer dat het zo gelopen is cell. Balen is dan een understatement als het zo gaat he.
Ik voel me niet persoonlijk aangevallen hoor. Maar ik vond je reactie zo ja ik weet het niet heel goed te omschrijven op scherm (tikken is toch anders dan praten), kort door de bocht denk ik. Het kwam op mij over alsof je bij je openingspost eigenlijk al je mening gevormd had en vooral meningen wilde horen die bij die van jou pasten. Ik kan er helemaal naast zitten hoor, maar zo kwam het op mij over. En tsja dan denk ik, wat zit ik er dan tijd en energie in te steken om mee te denken. Snap je wat ik bedoel?