Doe ik nu overdreven?

Lana heeft een slechte periode gehad qua drinken. Niets ging er meer in, we hebben echt alles uit geprobeerd. Tenslotte kwamen we uit op Wicky, wat zij dus wel dronk en erg lekker schijnt te vinden. Alleen… er zit veel suikers in.



Dus zijn we overgegaan naar light-producten. In 1 week drinkt Lana nu 4 pakken van 1,5 liter leeg (8 liter per week, ongeveer 5-kwart liter per dag), en dat is geen geintje. Afgelopen zaterdag 4 pakken gehaald. De laatste is vanochtend opengegaan en nu alweer bijna leeg.



Nu begon mijn sm van… waarom nu light-producten? Wat is dat nu voor overdreven gedoe?



Wat vinden jullie, doe ik nu echt overdreven om light-drinken te kopen voor Lana?



Ze krijgt verder ook niet veel snoepjes met suikers erin, eigenlijk alleen droge kaakjes, daar is ze dol op. En fruitsuikers krijgt ze genoeg. In elk geval elke avond als toetje en overdag als tussendoortje een stukje fruit.



Ben ik nu echt aan het overdrijven???

Nou, overdreven??? :think:



Ik vind eigenlijk dat je moet afleren Lana zoveel sap (want ze drinkt het ook nog eens heel veel zeg je) met suiker te laten drinken, desnoods aanlengen met water…



In die lightproducten zit ook heel veel troep namelijk en lijkt mij niet veel beter dan sap waar suiker in zit…

In Light zit vaak aspartaam en ik weet niet of ik dat zou verkiezen boven het andere…



Het is in mijn ogen allebei slecht…

Nee, ik vind niet dat je overdrijft.

Zeker niet als Lana zoveel drinkt.

Als ze nu 1 of 2 pakjes wicky per dag zou drinken, ok maar zoveel :naughty: Nee, dan zou ik ook overgaan op light.

Mijn sm zou er overigens ook helemaal achter staan, die vind wicky maar ‘zoete troep’

Gelukkig vind Hailey diksap nog steeds erg lekker.

Marlous, fijn dat je zo eerlijk bent. Over dat aspartaam… daar heb ik wel over nagedacht, wist alleen niet meer hoe het heette. Maar goed, aspartaam dus.



Weet je, het probleem is dat Lana echt niets anders drinkt. Melkproducten krijgt ze zo min mogelijk omdat ze dus (extreem) last van eczeem rond haar mondje van krijgt. Dus melkproducten vallen al af. Water weigert ze om te drinken, van appelsap gaat ze direct aan de diaree. Dan blijft alleen diksap over, maar dat vind ze ook niet te pruimen. Dan blijft alleen die pakken sinasappelsap over. Maar dat is weer te zuur voor mevrouw.

Thee heb ik ook geprobeerd, maar dat is ook geen succes.



Ze drinkt gewoon echt niets anders dan die appel/anderfruit drinken van de AH.

Ik snap ook zeker je probleem en ik heb net even gegoogeld.



Er staat ergens dat teveel aspartaam inderdaad niet goed is maar dat je dan wel heeeeeeeeeeeel veel per dag moet drinken…Veel meer als wat Lana drinkt…



Ik zou als ik jouw verhaal lees, dus wel kiezen voor light, of gewoon sap aanlengen met water (kijken of ze dat nu wel pikt ofzo)…



hier trouwens de link die ik wel interessant vond…



http://www.healthandfood.be/html/nl/news/2004/2004-08-25.htm



succes…

ergens eens opgepikt dat 2 light glazen per dag voor een volwassene de max zijn. -qua ¨gezond¨.



dus voor zo-n pruts zou ik wel uitkijken.



ik zou liever voor natuurlijke suikers kiezen :shifty: en dan idd gewoon de verhouding veranderen dus steeds meer water erbij doen om haar langzaam af te wennen.



hier drinkt tom ook yoki met zoetstoffen maar zo min mogelijk en zeker niet elke dag.



zit er in capri sonne zoetstof?



misschien kan je van een ander merk iets vinden wat er op lijkt zonder zoetstof…maar persoonlijk zou ik toch diksap blijven proberen :shifty:

he debbie…



hier hetzelfde hoor…alleen in mindere mate



dave drinkt alleen maar vruchtensap…melkproducten :sick: water :sick:

diksap :sick: …

appelsap :drool: rodevruchtensap :drool: …

tja dus dan maar aanlengen idd…maar meestal gewoon zo…

ook hier bijna geen snoepgoed…koek …



tja je moet wat…ik heb liever dat hij wat drinkt…dan helemaal niets…

enne light zou ik niet aan beginnen…idd vanwege die zoetstoffen.



en dik…nou er zit zovel beweging in dave…ik maak me daar niet te druk over :wink: :mrgreen:

Ik zou de sap ook aanlengen met water. Ik doe ongeveer 1/4 sap en de rest water. Drinkt ze ook prima. Als ik ‘puur’ geef (on the rocks :lol: ) dan gaat ze ook opeens meer drinken, logisch tis gewoon lekker zoet.



Yoki ‘maak’ ik zelf; karnemelk met een scheutje roosvicee limonade,

ze vindt het hartstikke lekker :thumbup:

Ik heb een siroop (bij de Plusmarkt, bij de C1000, bij de Jumbo te koop) zonder suiker. Maar die smaakt echt zoet. En je hebt echt heel erg weinig nodig dat ik nog t beste, want anders is t gewoon niet te drinken haha dus echt WEINIG nodig. ik maak dan elke dag een kan anderhalve liter en die kan ze op drinken dus eigenlijk heb ze vooral water met een klein smaakje :wink: Misschien is dat een iedee? T is wel de moeite waard zeker als ze ook wickey lekker vind dat maakt net zo zoetig (alleen is dit dus veel beter)

mijn zoontje drinkt ook heel veel, hij krijgt daarom ook crestal clear en 1 beker yogi en water. hij drinkt zo 2liter op een dag.

ik zou denk ik dan de wicky aan maken met water.

op het cb zeiden ze me je kan beter water geven als ze echt dorst hebben drinken ze dat ook anders gaat het niet om het dorst hebben.

Maar is het dan nodig om haar zoveel per dag te geven???

Stomme vraag misschien, maar kan je het niet anders over de dag verdelen?

Dus in totaal iets minder geven??



Sari lust gelukkig alles, maar vooral KC…

Sara drinkt het liefst druivensap (ongezoet, van de lidl :mrgreen: :thumbup: ) en ik leng dat ook aan met water. 1 derde sap, 2 derde water. Sara drinkt het wel. Ze drinkt altijd uit een rietjesbeker. Het grappige is dus dat ze uit die rietjesbeker alleen maar sapjes wil drinken. Water/thee ze vertikt het gewoon.



Doe ik het water echter in een beker of een bidon dan drinkt ze het wel! En thee krijgt ze nu uit een plastic beker.



Misschien is dat ook nog iets om te proberen?



En verder vind ik je niet overdreven hoor. Wel goed om er verstandig mee om te gaan lijkt mij! :thumbup:

hier voornamelijk roosvicee.

ook erg veel

maar heb liever dat ie genoeg drinkt en dat ik dan zijn tandjes wel goed poets…

in zijn bedje heeft ie een antilekbeker water mee

af en toe drinkt ie eruit

maar als ik dat overdag zou geven, dan drinkt ie bijna niks.

ook geen melk, hooguit een fristy

Hier dus ook roosvicee en aanmaaklimonade. Light vertrouw ik voor ukken toch niet helemaal zeker niet zoveel.

Ik zou dus gaan voor gewone limo en telkens wat extra water erbij doen.

ik vind een wicky meer als extraatje.

of als we ergens naartoe gaan (makkelijk)

Zze mogen inderdaad niet zoveel zoetstoffen (zie voedingscentrum).

Ik vind dat zelf ook een beetje eng.

Maaike krijgt dus ook eigenlijk altijd sap zonder of met suiker.

Toevallig hebben we nu ice tea waar suiker in zit maar stiekem ook nog zoetstof in bleek te zitten verdorie. Maar dan krijgt ze één glaasje.



Maaike drinkt ook geen water en thee.

Dus ik wissel alle sapjes, diksap en roosvicee wat af.

En een gewone beker geven werkt zeker!

Dan drinkt mevrouw hier ook ineens melk en thee omdat ze dan net als ons kan doen (met 2 vingers aan één oortje vna de mok :mrgreen: ).

drinkt ze op vaste tijden trouwens?

hier heeft dat wel geholpen… dan wist ik zeker dat ie genoeg gedronken had

en het is niet een doorlopende aanslag op de tanden.

Eerlijk gezegd weet ik niet (meer) hoeveel een dreumes ong. per dag moet drinken. Maar lana drinkt wat jij haar aanbied toch? Dus als het te veel is, bied je minder aan… Door bijvoorbeel iets minder in haar beker te doen…



Snap heel goed dat je blij bent dat je eindelijk iets hebt gevonden wat ze lust, want je wordt er behoorlijk moedeloos van (en bezorgd) als je kindje weinig drinkt…

Ikzelf zou gekozen hebben om de wickey aan te mengen met water ipv light te kopen. Kweenie, maar al die produkten die ze maar toevoegen om iets light te maken zal ook niet zo goed zijn denk ik dan. Is op niks gebaseerd hoor, maar gewoon een gevoel.

Scheelt je ook nog een in je portomonee want je doet langer met een pak als je aanmengt met water :wink:

Maarja, dan moet ze het wel lusten natuurlijk, want op die leeftijd kunnen ze behoorlijk kieskeurig zijn

Anne heeft een tijd geleden ook slecht gedronken en wilde bv ook geen water. Ik ben nooit gaan zoeken wat ze wel dronk. Wel eerst wat zoeter de diksap gegeven en zo steeds minder zoet gemaakt, en nu vraagt ze zelf om een beker water. Zoetstoffen zijn serieus nog slechter dan suiker en je kindje kan er ook erg van aan de diaree komen, dus ik zou in elk geval proberen te mnderen. Zoetstoffen is puur chemisch er zitten wel strenge eisen aan hoeveel er in het drinken mag zitten, maar het blijft rotzooi (zeg ik die zelf laborant is geweest bij een groot frisdrank bedrijf).

idd what about de good old roosvicee? :thumbup:



Ik vind het trouwens niet overdreven dat je light drank koopt hoor, als je moet kiezen tussen 2 "kwaden"dan kies je toch de minste variant.



Ik kan heel goed begrijpen dat je onderhand wanhopig wordt als je kindje niet wilt drinken. Het is wel een “gevarenzone” dat soort dingen, vind ik



. Joost heeft ook een tijdje weinig tot geen brood gegeten. Koekjes vond hij echter natuurlijk heeeerlijk, maar ik zou niet op zoek gaan naar koekjes met zo weinig mogelijk calorieen erin en hem die dan maar geven.



Snap je wat ik bedoel?



Maar ik kan wel van alles roepen, het is jouw afweging en als jij er achter staat , dan is dat voor sm lief maar gewoon een feit. Pech voor sm., toch?