dochter van 5 10 min alleen thuis?

zouden jullie dit doen?

Mijn docheter zit helemaal klaar om het paard van sinterklaas te kijken thuis.

Maar nu moet ik mijn zoontje op de opvang gaan halen.

De opvang is hier tegenover.

En dan ook echt ik hoef de straat maar over en dan ben ik er.

Ik woon wel 11 hoog in een flat maar ik zou maar 10min weg zijn.

Ik ben heel erg aan het twijfelen om haar thuis te laten zodat ik even snel de kleine man kan gaan halen.

Dan zit ze lekker warm binnen en kan de film kijken.

Ligt helemaal aan je kindje en aan jou…

Ik zou mijn oudste nooit alleen laten, nu nog niet. Benthe is nu te klein, maar die zou ik wel alleen durven laten…

Is er niet een buurvrouw die even een oogje in hety zeil kan houden?

Ligt inderdaad aan het kind, ik kan mijn zoon van 5 wel even 10 minuten alleen laten.

Ligt aan jou en je meisje, Ik laat Y.eline wel eens alleen thuis al stuur ik dan wel een sms naar mn man dat ze alleen is (hij werkt hier 5 minuten van huis af). Maar ik ga gerust even oppaskindjes ophalen van school als ze een filmpje kijkt. Ze weet als er wat is ze door de voordeur naar buiten kan en gelijk naar de buren toe moet.

ik weet wel zeker dat ze niks gaat doen haha ze zit helemaal in de tv nu zowiso.

Ik zou het wel doen (maar ligt inderdaad aan je kind).

Laura mag ook alleen buiten spelen bijvoorbeeld, dus of ze nou binnen of buiten alleen is, dat vind ik niet zoveel verschil maken (binnen is het misschien nog wel veiliger).

Ik zou het ook gewoon doen. Y.uri laat ik gerust alleen thuis als ik T.ygo weg breng of haal. Vaak zit hij voor de tv.

Hij weet waar ik ben en kan er gewoon zelf heen komen. De opvang is hier in de straat. Sta soms ook wel even te kletsen hoor.

Hij speelt idd ook alleen buiten voor langer dan 5min.

Nee maak er niet zo’n probleem van.

ik ben weer terug.

Dochter lief heeft lekker tv zitten kijken.

Hondjes zaten in de bench.

Had gezegt dat ze voor niemand open mocht doen en niet naar buiten mocht.

balkon deur afgesloten.

Ze keek me eerst even raar aan ton ik het haar vroeg haha.

maar daarna was ze toch wel heel blij haha.

12 min was ik terug

Mijn oudste kan ik wel alleen laten. Ze weet me ook te bereiken met de telefoon in geval dat het nodig is.

Hier mocht het ook vanaf 5jr. In het begin vooral als ze ziek waren ofzo en ik bijv de anderen naar school ging brengen. Als ik heeel hard fiets ben ik dan zeker 40 minuten weg zelfs.

Er ligt wel altijd een telefoon klaar zodat ze mij of hun papa kunnen bellen en als ik naar school moet zorg ik dat er een buur standby staat, die gaat dan na 20 min even vragen of alles goed gaat en kids weten dat ze daar kunnen aanbellen. En ik zet ze dan ook voor de tv, dan blijven ze toch lekker op hun plek zitten, minder kans dat ze gekke dingen gaan bedenken :wink:

:thumbup: dat het goed is gegaan toch?

Hoef je je niet over te verantwoorden denk ik. Blijkbaar kan ze dat en schat jij haar ook zo in, anders kwam het idee niet in je op. Geen probleem dus!

Kindjes van 5 kunnen vaak al wel heel wat :wink:

n laat ik sinds een week of wat sporadisch alleen als ik boodschappen ga doen in winkeltje in de straat. Dat is ook echt vijf minuten of zo. Nog even en dan mag hij dat boodschapje gaan doen :angel: (vanaf welke leeftijd zou dat ongeveer kunnen eigenlijk? in afrika deed ie vorig jaar (3 jr) al alleen boodschappen in het dorp, maar dat is natuurlijk een iets andere situaite :angel: )

Ligt heel erg aan het kind denk ik maar ik zou het zelf niet durven met mijn dochter van 5,5. Toch is ze wel heel zelfstandig/verstandig maar ik zou het met haar niet doen.

Zit zelf wel eens te denken van wanneer ik het wel zou durven :shifty: de 1e keer zal altijd eng blijven denk ik. Voorlopig nog maar niet denk ik :oops: .

Maar dat ligt meer aan mezelf dan dat ik denk dat een kind van 5 dat niet aan zou kunnen.

Knap dat je het durfde en fijn dat het goed verlopen is.

Ik doe het ook met Senna als ik op maandag middag Sascha weer naar school moet brengen. Dan ben ik hooguit tien minuutjes weg en de school is op 500 meter afstand. Wat ik dan altijd wel doe is mijn moeder een sms sturen dat ik naar school ben en dat Senna alleen is. Dan sms ik haar weer als ik terug ben. Als het dan lang zou duren voordat ik me weer meld, kan mijn moeder ingrijpen als het nodig is (Ze is dan welleswaar niet in de buurt, maar het is wel fijn dat zij dan even weet dat Senna even alleen is)

Ik laat ze overigens niet alleen als Marijn ook thuis is. Die neem ik dan wel mee.

ik doe het ook!!

Ik moet 2x per week smorgens de jongste naar het KDV brengen. Hij wil dan graag tv kijken of op de ds, ik ben blij dat ik even turbo heen en weer kan!!

Hij mag alleen de deur opendoen voor één bepaalde buurvrouw en verder niet. Als er iets mocht zijn, dan moet hij ook daarheen.

Mijn oudste zou niets doen zonder te vragen…de jongste daarentegen die is het totaal tegenovergestelde. Die laat ik nog niet alleen tot hij 16 is ofzo :lol:

Kes blijft al sinds een jaar op vrijdagochtend alleen thuis, toen was hij 4 jaar en 9 maanden. Indy moet dan wel naar school. Ik ben dan ongeveer een kwartiertje weg, blijf zelfs ook even gewoon bij Indy in de klas want ik kan wel binnen 10 minuten terug zijn. Hij kijkt dan tv. De voordeur is op slot zodat hij ook niet open kan doen, de achterdeur is open, dan kan hij er in ieder geval uit mocht er iets zijn. Dit herhaal ik iedere vrijdag weer, al een jaar lang nu, hihi. Tegenwoordig gaat hij om 12:10 en 15:10 ook niet meer mee ophalen, hij vindt het wel best. (En ik ook, scheelt zeker met dit weer veel tijd met inpakken).

oh nee dat zou ik niet aan durven ondanks dat de oudste wel een rustig kind is ik vind de gevaren te groot bv gasplaat met drinken pakken met vingers er op en hij is aan, met ranja pakken verkeerder kraan aan doen en wat nog wel niet meer nee dan liever samen op pad en extra aangekleed en gepak maar alleen thuis nee dan maar even na de buurvrouw als het kan vindt het is nog maar een kind

Ik zeg ze dat soort dingen dus; drinken zet ik klaar, in de keuken hebben ze niets te zoeken. Water pakken kan ook in de wc. Enz.

Ik vind wel dat altijd iemand moet weten dat je kind alleen in huis is. Er kan ook altijd iets met jouw gebeuren op straat.

Hier doe ik het niet.

De oudste van ons is 8,5 en die mag sinds een jaar af en toe even 10 minuten alleen thuis blijven. Op de een of andere manier vind ik het maar helemaal niks. Ik voel me altijd gejaagd en rot als ik weet dat hij alleen thuis is.

Het is een kind dat geen gekke dingen zou doen, maar het is gewoon een gevoel zeg maar.

Sinds hij 8 is mag hij zelf naar school fietsen en een boodschapje halen in het dorp. Ik weet dat hij heel goed uitkijkt en ja je moet ze een keer loslaten, maar ik ben er niet goed in :oops: