Het haar van mijn dochter is niet echt kort maar ook niet lang, is tot iets boven haar schouders. Ze is vanaf het moment dat ze geboren was gezegend met een flinke bos haar en we zijn al een aantal keer met haar naar de kapper geweest. Ik ben erg tevreden met hoe lang het nu is. Het hoeft niet langer. Ook heeft ze vaak geen zin in klipjes, vlechtjes en staartjes. Lang haar moet je staan. Niet ieder meisje ziet er leuk uit met langhaar. Ook heeft niet ieder meisje het gezicht voor haar met klipjes, vlechtjes en staartjes. Kort haar hoeft niet meteen een bloempotkapsel te zijn, ook kan een meisje kort haar hebben zonder dat mensen denken dat ze een jongetje is.
Eef heeft lang haar tot over haar schouders. Met 11 maanden is haar haar
afgeschoren vanwege een operatie aan haar hoofd. Ze heeft ook een
litteken van oor tot oor, en ik heb het idee dat dat litteken met kort haar
meer zal opvallen dan nu met lang haar. Zit vast in mijn hoofd want
op zich is het heel mooi weggetrokken
Hier (nu) kort… Vanaf de geboorte echt heel veel haar… De eerste keer kapper was met 2 1/2 maand… Ze heeft zulk dik en vol haar dat alleen een post elastiek een staart kan houden
Maar ik ken veel meisjes met (heel) lang haar waarvan ik denk knip toch af… Ziet er zo armoedig uit… Van die dunne vlassige haren en dan “moet” het lang groeien… Vind ik persoonlijk geen gezicht…
@leeuwtje74 wrote:
Hier (nu) kort… Vanaf de geboorte echt heel veel haar… De eerste keer kapper was met 2 1/2 maand… Ze heeft zulk dik en vol haar dat alleen een post elastiek een staart kan houden
Wow, een postelastiek? Je bedoelt zo eentje waar de postbode de bundels mee maakt? Zo'n dikke?
Hier ook een meisje met lang haar, ook al een hele vracht vanaf haar geboorte. Meestal in een of twee vlechten, want het klit nogal en het hangt los bijna tot op haar billen. Ik vind het geweldig, zolang zij het ook nog wil blijft het lekker lang. Ze heeft een mooie, dikke vlecht.
Hier trouwens een jongetje dat ook regelmatig een elastiekje in zijn haar wil
Ik heb niet gestemd want mijn oudste heeft lang haar en vindt haren kammen niet erg en we wisselen af met vlechtjes en staartjes en soms alleen knipjes.
De jongste echter heeft kort haar, geen pony, want dat vind ik niets. Maar ze heeft heel dun en vlassig haar wat heel erg knoopt. Het haren borstelen is een drama, iedere dag moord en brand.
Dus dan gewoon kort hoor, wat haar trouwens heel leuk staat want het krult van achter, dus staat echt heel schattig.
Als het lager is staat het heel snel onverzorgt omdat ze dan altijd met zo’n nestje op haar achterhoofd loopt.
Beide meiden waren trouwens heel laat met echt haren krijgen, de oudste uiteindelijk iets sneller, maar dat mag nog wel wat dikker worden, nu wordt het soms wat sliertig aan het eind van de dag.
Lang… :inlove:
Anne heeft t nu tot net op haar schouders
en Elise tot onder haar schouderbladeren
Elise had t ooit al langer,.maar toen ze 3,5 was
na een erg hete zomer was een heel gedeelte dood en kwam ze terug van de kapper met een korte bob
stond opzich heel leuk…eigenwijs en toch ook truttig
maar ik vindt lang toch zoveel leuker !!
lekker invlechten enzo… :inlove: :thumbup:
Even een tip voor de mama´s die elke keer ruzie hebben als de haren gekamt moeten worden…
Andrel*n heeft van die pompflacons. Als je de Lang haar of care and repair versie neemt en die na het handdoekdroog maken van het haar erin doet, kam je het haar bijna in één keer door!!!
Sinds ik dat gebruik bij B´Elanna is het hier heel wat gezelliger op “wasdag”
Hier is middelste het nu aan t laten groeien.
Ik vind kort haar juist vaak veel leuker dan lang haar, veel meisjes met lang haar hebben van die pieken, of zo onverzorgt. Ik vind lang haar heel mooi, maar je moet er wel het haar voor hebben. Van die stijle dunne manen vind ik echt armoedig.
Maar goed, dochter heeft altijd een korte bob gehad die haar heel mooi stond. Nu wil ze lang wat haar echt veel minder leuk staat. Zelf wilde ik als kind ook altijd lang haar , en mijn moeder wilde dat niet. Ik weet hoe dat voelt, dus mag mijn dochter het wel, maar als ik mocht kiezen ging ik voor kort.