Wanneer mijn dochter ooit haar krijgt laten we het lang.
Ze heeft nu alleen nog babyhaartjes en ik verheug me op de dag dat er echte staartjes en speldjes in kunnen.
:inlove: :inlove: Herkenbaar :inlove: :inlove:
Vera kan nu wel vlechtjes en staartjes en is ook een echte tuttebel wat dat betreft!
Ik keek er erg naar uit om eens staartjes te maken, maar ja dat vlassige koppie, accepteerde geen enkel elastiekje, dus nu ben ik extra blij :inlove: Ineens begon het te groeien, dus houdt moed, het kan maar zo gebeuren!
Wanneer mijn dochter ooit haar krijgt laten we het lang.
Ze heeft nu alleen nog babyhaartjes en ik verheug me op de dag dat er echte staartjes en speldjes in kunnen.
Herkenbaar hoor, Kaylee had bij de geboorte van Jayden nog maar heel weinig haar. Maar opeens ging het groeien en nu hangt het al tot halverwege haar rug! :inlove:
Wat is kort? Stiekels / (bijv max 5 cm) kort haar voor een klein meisje… nee.
Ik vind lang haar los niet mooi als een meisje heel steil haar heeft. Verschilt wel per type haar, maar hier wil ik het wel redelijk kort houden. Zo lang dat er staartjes/vlechtjes in kunnen, maar het niet onverzorgt lijkt.
Dus tot op/onder de schouders, zowiezo tot ook de bovenste haartjes bijgegroeit zijn, want dat is nu nog (lang) niet :mrgreen:
B´Elanna is gelukkig gezegend met het haar van haar vader. Dik en zeer gewillig. Zij heeft dus ook een moie bos lang haar.
Kan en mag er ook hele kunstwerken van maken… heb het ooit met Koninginnedag een kroontje gemaakt van vlechtjes :inlove:
Benthe heeft helaas mijn haar. Dun sluik en niks mee te beginnen. Haar haar houd ik dan ook lekker kort, zo´n pagekoppie heeft ze… staat haar wel, al zeg ik zelf…
hier alleen knulletjes, maar mocht er een meid bij geweest zijn (of wie weet ooit nog komen) dan laat ik het in eerste lekker groeien.
Niet omdat ik denk zo handig te zijn met staartjes etc :mrgreen: maar omdat ik het ontzettend leuk vind zo’n peuter/kleuter met staartjes/staarten… dus dan moet ik het maar leren.
Overigens hebben mijn ouders mijn haar ooit ook laten groeien… en toen ik 10 was wou ik het er zelf af hebben… en dat is toen ook nogal rigoreus gebeurt :oops: Na 3 jaar heb ik het weer laten groeien en het is daarna nooit weer kort geweest.
Heb hier 2 jongens!! (bij wie ik stiekem ook wel eens met de haren zit te frutten hahaha)
En hebben jouw jongens dan ook zo'n hekel aan dingen als gel enzo?
Bij onze oudste begint het nu met ruim 5,5 pas te komen dat hij vrijwillig met gel aan komt zetten voor stoer haar. hehe eindelijk :mrgreen:
Onze jongste had trouwens zoveel haar bij zijn geboorte... als hij een meisje was geweest hadden er direct speldjes en zelfs elastiekjes in gekund. Hadden we niet gedaan... kan toch niet lekker zijn op zo'n pasgeboren koppie... maar zoveel haar was het wel.
Lang, veel en heel donker... en nu is hij zo blond als het maar kan :lol:
Bo heeft een korte bob, ze heeft het langer gehad, maar ze wilde geen staartjes of speldjes meer in. Tja, ik ga het kind niet iedere morgen tegen haar zin staartjes geven, dus huppekee naar de kapper en een stuk eraf. Het staat haar veel pittiger, vind ik. Het past ook wel bij haar, ze is geen meisje-meisje, zeg maar.
Nikkie heeft nu een wat langere bob, dat laat ik ongeveer elke 6 weken knippen. Ze heeft van dat hele dunne, piekereige haar. Ik vind dat geen gezicht als dat te lang wordt, ik vind het dan vaak zo onverzorgd staan. Hopelijk komt er nog eens een dag dat het wat voller wordt en dan zullen we eens kijken wat madammeke wil.
Mijn dochter is een halve jongen en we hebben ook veel strijd om haar haar!
We vinden beide lang haar heel mooi, maar dan moet ze het wel op z’n minst om de dag borstelen en regelmatig de haren vast. Aangezien daar de strijd om is, klit het dus veel.
Mijn gevoel zegt dus lang (net als ikzelf), maar mijn verstand zegt ‘kort’, maar dat is nog altijd op 1 lengte op de onderste haargrens en een pony.
Ze heeft krullerig haar dus het zit dan heel schattig als het gewoon los is. Nu is het ondertussen weer gegroeid tot net onder de schouders, maar aan de klitten en protesten merk ik alweer dat het kappertijd wordt…
Ik zeg nu lang, maar veel te kiezen heb ik nog niet, want mevrouw is nog zo ongeveer kaal :mrgreen: . En als ze op haar oudste broer lijkt wat betreft haar, dan duur het nog wel een jaar of twee dat er wat op komt :lol: .
mocht ze ineens haar krijgen :mrgreen: dan wil ik het wel iets langer laten groeien… zeg maat tot net boven de schouders… zodat er een leuk staartje in kan…
maar nu zit er af en toe wat roze gel in zodat het toch iets lijkt :mrgreen:
het is misschien 5 cm ofzo het langste haartje :mrgreen:
van het weekend heb ik bij angelina(de middelste) een pony geknipt het staat haar erg leuk :inlove: en vandaag is de schaar bij phoebe(de oudste) erin gegaan ze heeft altijd lang haar gehad en nu heeft ze een soort van bob met krulletjes het staat haar erg wijs gelijk zo’n grote meid :inlove:
mijn meisje heeft lang haar met haar bijna 5 jaar hangt het echt allemaal in een lengte tot bijna op haar billen.
geen pony dat staat haar niet en vindt dat ook zonde :oops:
ze draagt het het liefst in een staart halver wegen maar ze vindt het ook best als we er weer wat leuks van maken.
helaas ben ik een mama die (nog)niet kan invlechten :oops:
knippen doen we hoog uit 2 a 3 x per jaar en dan echt de nodige puntjes we laten het gewoon groeien wel zo dat ze er geen last of belemmering van kan krijgen.
Hier kort haar. Ze heeft zulke schattige krulletjes. Iedereen vind het haar ook heel leuk staan. En gefrut aan haar haartjes, daar moest ze niks van hebben. En terwijl mama zo graag een meisje met staartjes zou willen.
Had al bijna de moed opgegeven en nu begint ze de laatste tijd over staartjes en schuifjes in haar haartjes. Yes, nu kunnen we het dus laten groeien :dance:
Hier is mn meisjes haar, haar al heel vaak geknipt, met 1,5 jaar heb ik het helemaal kort geknipt tot net onder dr oren want toen had ik het op 1 lengte. Daarna 2x per jaar naar de kapper en ze heeft het nu weer over haar schouders heen hangen, als ik het nooit had geknipt hing het op dr kont denk ik want 2x per jaar gaat er zeker 10 cm vanaf.
Ik vlecht haar haar bijna elke dag in eigenlijk, want als ze het los draagt komen er veel knopen in.