DOCHTER: lang of kort haar?

Ik ben zo benieuwd of jullie dochter lang of kort haar krijgt.

En ik ben ook benieuwd naar het waarom.

Vera haar haartjes laten wij lang groeien. Ik heb zelf heel erg lang haar en vroeger als kindje liep ik altijd met een kort koppie, (jongens look, type bloempot :roll: ) IK vind lange haartjes ECHT meisjes haren :inlove: Maar ik kan mij voorstellen dat als jij heftige strijdt moet voeren met je dochter om het te kammen de hele tijd, dat je het kort houdt. Er zijn tegenwoordig zoveel leuke korte meidenkapsels. Of dat je zelf een stuntel bent met lange haren hahaha.

Ik maak wel staartjes bij haar, vlechtjes etc, ze geeft ook geen KIK, ze vindt het prachtig. DUS hier lang haar! En jullie?

lang.

Ik heb eigelijk nog nooit een " mooi" meisje gezien met kort haar :oops: Vind het 9 van de 10 keer geen gezicht en zeker niet mooi.

peter heeft stiekels… iets anders past hem niet gezien de 5 kruinen die hij heeft.

Aniek heeft het eindelijk lang, eindelijk want ze heeft het als dreumes en Peuter 2x zelf geknipt en dan moest het weer kort. Dan kon ik wel huilen.

Maar nu is het dus iets langer dan haar schouderbladen en still growing en hoewel strijd… het gaat er niet af :snooty: (gelukkig wil ze dat ook niet)

Overigens vind ik het onder de 4 nog iets leuker dan daarboven.

Maar een 7 of 8 jarige met kort haar vind ik dus echt niet mooi… :shifty:

Sharon heeft lang haar, eindelijk kan ik dat zeggen.

Want we hebben er maar liefst ruim 7 jaar over gedaan.

Sharon haar haar groeit niet zo heel hard en het is heel fijn dun haar (gelukkig wel heeeeeeeeeel veel haar, net als mamma)

Tussendoor moet er natuurlijk wel weer iedere keer een stukje af, dus het ging niet zo hard.

Ik vindt korthaar bij meiden ook niet zo heel leuk, tenminste niet zoals ik het tot nu toe heb gezien.

Tot 4 jaar gaat het nog wel, en na hun 12de met zo’n leuk pittig kort kapsel vindt ik het ook wel weer leuk worden.

Saar had het lang. maar idd borstelen en staartjes enzo waren dagelijks drama!

Ikzelf had het ook altijd kort vroeger… niet uit vrije wil overigens…

Heb het in februari in een bobje laten knippen bij Saar, helemaal leuk en makkelijker kambaar en ze hoeft geen staartjes meer! Doe er nu vaak een speldje in en klaar!!!

lang sja geen id vind mooier bij een klein meisje als ze ouder is en kort wil mag dat maar nu lang

Ik vind het haar van mijn dochter nu kort. Maar het is nog wel tot op haar schouders (er is zo’n 20 cm afgegaan pas geleden). Ik vond dat al heel erg wennen, maar het staat haar ook leuk en het klit veel minder dan toen het nog zo lang was.

Ja, van Saar hangt nu ook op haar schouders, zeker 15 cm af… vond t ook jammer. Maar t staat wel kittig nu…

hire korte haren! zie dat ik dan de enige ben. Staartjes vindt ze een grote verschrikking, dus eens in de drie maand, kort koppie, zodat het lekker lang duurt voor ze weer heen moet. Overigens baal ik er soms wel van dat ze geen staartjes wil, omdat het haar krult als het langer is. Maar ach… niks aan te doen.

Hier ook kort haar hoor.

Vind de vraag of wat verwarrend - er wordt gevraagd hoe je dochter haar haar heeft dus kort ingevuld maar het blijkt te gaan over hoe je het het liefst hebben wil (kan een vercshil in zitten namelijk)

Nena krijgt de laatste tijd pas echt meer haar en ik ben niet voor om meisje lang haar te laten groeien vanaf baby ofzo. Dus onlangs voor tweede keer geknipt en een redelijk kort koppie.

Het mag uiteindelijk wel iets langer maar ik ben niet voor meisjes met lang haar - misschien later.

hier lang haar. Elize had bij de geboorte al veel haar en dat is niet uitgevallen. heeft dus altijd doorgegroeid. ze is tot nu toe twee keer naar de kapper geweest om de punten bij te knippen. ze moet nu weer want haar punten pluizen en klitten vreselijk. ze heeft er nog krullen in zitten, het valt nu een beetje op/over haar schouders.

heb zelf ook altijd lang gehad. ging nooit naar de kapper, mijn moeder deed de punten bij knippen. pas toen ik naar het voortgezet onderwijs ging heb ik er een stuk aflaten knippen (en zo’n mooie jaren '90 kuif :shifty: )

hier ook langhaar

vindt het :inlove:

Rhodé heeft haar tot over haar schouderbladen. Haar haar groeit echt als kool!!

Amélie heeft dun vlassig haar, en bij haar heb ik nu een korte boblijn (net onder haar oren) en een pony laten knippen. Van de pony heb ik nu al spijt, dus die

laten we er toch maar weer bij groeien.

Bij beide meiden ben ik al vroeg begonnen met speldjes en als het wat langer werd

elastiekjes. Ze vinden het dus heel normaal dat mama aan hun haar zit. :inlove:

heb kort gekozen, maar ja wat is kort… het valt op de schouders (alhoewel als ik het voor het zeggen had had ik ze korte laten knippen) maar dit komt omdat mevrouw GEEN STAARTJES EN SPELDJES wilt… krijst alles bij elkaar.

ze heeft ook een gruwelijke hekel aan de kapper… dus dan maar wat korter en minder vaak naar de kapper…

maarre zijn er leuke voorbeelden dan van een leuk kort kapsel???

@rhode wrote:

Bij beide meiden ben ik al vroeg begonnen met speldjes en als het wat langer werd

elastiekjes. Ze vinden het dus heel normaal dat mama aan hun haar zit. :inlove:

Hier ook vanaf het begin gedaan,… maar ze vind het vreselijk!!!

:wink:

Lang haar! Vinden we veel mooier voor een meisje :inlove: Ook al is de jongste (heeft nog niet echt lang haar, maar kan wel al staartjes…eindelijk! :inlove: ) niet altijd blij als ik haar een staartje in doe en trekt hem er af en toe nog uit.Maar, geen reden om het kort te laten…vind ik niet mooi voor een meisje. Net zo als ik kort haar voor vrouwen niet mooi vind.

hier ook direct mee begonnen, dus nog voor haar eerste levensjaar. Maar het was direct al drama!

overigens past het ook niet bij haar! staartjes en tutdingetjes! ze is een heeeerlijke wildebras! daar hoort ook zo lekker wild kapsel bij :lol:

bij Sara hangt het tot op haar billen inmiddels :inlove: Binnenkort even naar de kapper om er weer wat laagjes in te knippen zodat het nog wat mooier opkrult :mrgreen:

2 van de 3 meiden hebben lang haar tot de middel en de jongste tot halfverwege de rug het krult alleen heel hoog op :inlove:

ze hadden al een best koppie met haar bij de geboorte de oudste had zelfs haar van 15cm dat als een suikerspin op haar hoofd zat geplakt :lol: de oudste is pas 2 keer geknipt 1 keer is er zo’n 30 cm af gegaan dat was allemaal babyhaar wat heel droog was en heel erg klitte

de andere 2 zijn nog nooit geknipt is nog steeds niet nodig geweest.

al moeten we binnenkort toch eens even puntjes laten knippen :wink:

Wanneer mijn dochter ooit haar krijgt laten we het lang.

Ze heeft nu alleen nog babyhaartjes en ik verheug me op de dag dat er echte staartjes en speldjes in kunnen.

Anne heeft lang haar. Sinds haar geboorte is ze slechts 4 keer bij de kapper geweest. Haar haar is lekker gezond volgens de kapper. Normaal zou het elke 3 maanden geknipt moeten worden, maar dat is bij haar niet nodig. Zelf wilt ze haren tot op de grond :inlove: (ben benieuwd of ze dat gaat vlhouden). Nu zijn haar haren totaan haar schouderbladen. Gelijk geknipt, dus geen lagen of pony ( :sick: :oops: ).

Ik zou het vreselijk vinden als ze haar haren kort zou willen, dus voorlopig laten we het zo lekker doorgroeien en af en toe de puntjes knippen.

Staarten, vlechten etc zijn hier nu geen probleem meer. Toen ze kleiner was wel, maar ik bleef volhouden en het is gelukt.