Het is toch niet normaal dat ik vannacht voor de derde achtereenvolgende nacht heb wakker gelegen omdat de baby, zonder overdrijven, werkelijk de hele nacht heeft bewogen? Ik lag er om tien uur in en moet er zo uit en ik heb misschien 4 keer een half uurtje geslapen. Ik heb de baby de hele nacht gevoeld en dit is dus al de derde nacht op rij. Ook is hij overdag veel vaker wel dan niet wakker. Wie herkent dit, want ik maak me er oprecht zorgen om…
allereerst :hug: want dat is echt niet leuk, als je niet kan slapen.
ik herken het wel, alleen was mijn beebje nooit rustig. ook overdag niet. gelukkig ben ik een hele goede slaper, en sliep ik er op een gegeven moment doorheen.
maar vervelend was het wel. ik kon ook niet meer op mijn linkerzij liggen. zijn beentjes lagen aan die kant en zodra ik daarop ging liggen, ging beebje helemaal loos zeg maar.
zelfs tijdens mijn weeën schopte hij me nog helemaal bont en blauw :wall:
ik hoop voor jou dat je er binnenkort een beetje doorheen kan slapen, anders is het echt behoorlijk slopend :hug:
hier ook een zeer bewegende baby. Ik slaap op mijn buik, en dat vind baby echt niet leuk, gaat als een gek tekeer. Maar helaas voor baby kan ik niet anders slapen dus heeft hij/zij pech… Ik kan er wel gewoon door slapen. inslapen wat lastiger maar als ik eenmaal slaap slaap ik
Dank voor jullie reacties.
Maar ook voor beeb zelf… Ik bedoel, hij is nu echt al drie dagen en drie nachten bijna nonstop aan het bewegen (En dus wakker?) Ik lees overal dat ze het grootste deel van de dag slapen en dat ook nodig hebben.
Is dit voor zijn ontwikkeling wel goed?
Zijn jullie beebjes buiten de buik ook zo druk gebleken?
Dat hij beweegt wil niet zeggen dat hij niet slaapt he. Wij bewegen ook in onze slaap.
jep. hij is nog steeds een erg lekker actief kereltje dat ik in zijn bedje ook regelmatig moet goed leggen omdat hij alle kanten opdraait.
de eerste 3 maanden heeft hij ook in de puckababy geslapen omdat hij zo gestressed was.
Kan het met stress te maken hebben, ik las je verhaal van de tandarts en moest daar aan denken.
Ik heb er zelf geen ervaring.
Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord dat een teveel bewegende baby een probleem zou zijn! Te weinig wel.
Wel heel vervelend voor jou natuurlijk :hug:
@Marlous79 wrote:
Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord dat een teveel bewegende baby een probleem zou zijn!
Hihi… Zo klinkt het inderdaad wel een beetje erg overbezorgd en een beetje gek… Gigi… Ik vroeg me alleen af, deze beeb moet toch ondertussen doodmoe zijn. Is dit nou al het wezenlijke verschil tussen jongens en meiden? Oef… dan kan deze mama haar lol nog op… :mrgreen:
Riley was begewende baby, erg druk leek altijd wakker te zijn.
Gyn heeft mij toen op het hart gedrukt dat hij ook gewoon kan slapen en lekker wild is tijdens zijn slaap.
Maakte me zorgen bij Luna, die leek altijd te slapen zo rustig dat ze was.
(En Riley is de rustigste buiten de buik, Luna niet…)
@Sweet-Love wrote:
Riley was begewende baby, erg druk leek altijd wakker te zijn.
Gyn heeft mij toen op het hart gedrukt dat hij ook gewoon kan slapen en lekker wild is tijdens zijn slaap.
Oeh hoopvol! Dank je!
@~Marion~ wrote:
@Sweet-Love wrote:Riley was begewende baby, erg druk leek altijd wakker te zijn.
Oeh hoopvol! Dank je!
Hier is dat precies hetzelfde :thumbup:
Oh hier ging het alle kanten op. Bregtje* was druk, gezellig aanwezig zeg maar en bij vlagen wat extremer met name de nachten en ws ook omdat het mij dan ook meer opviel want als ik heel druk ben/was dan sliep zij ws wat ik dan niet door had juist omdat ik het zo druk had.
Casper was redelijk gemiddeld, aanwezig, niet superdruk of zo maar wel meer beweging in de nacht maar ook hier ben ik gelukkig een goeie slaper als ik eenmaal in slaap ben ben ik heeeeel ver weg.
Dit beebje is ook afwisselend druk of juist rustig. Wel zo dat ik elke avond in bed hem goed voel bewegen afhankelijk ook van hoe om hij ligt en op welke zij ik lig. Dus ligt hij met de beentjes links zoals de beeb van Caris dan hoef ik niet te proberen op mijn linkerzij in slaap te vallen. :lol: En dat terwijl ik op mijn andere zij meer last van mijn maag krijg.
Casper is overigens buiten de buik best rustig. Heb niet heel veel vergelijkingsmateriaal maar hij kan heerlijk slapen (oeh kind van zijn moeder hahaha), kan heerlijk zelf spelen, kan ook de rust vinden om gezellig samen foto’s te kijken. :inlove: Benieuwd hoe broertje straks is buiten de buik. 8)
Bedoelde het niet slecht hoor :oops:
Maar waarschijnlijk slaapt hij als jij overdag bezig bent en waarschijnlijk ben je dan zo druk dat je dat niet in de gaten hebt?
Hier een mannetje die zowel in als uit de buik erg druk is.
In mn buik werden me ribben aan gort getrapt, en ook nu heeft ie zn beentje en voetjes nauwelijks stil :lol:
Hij is altijd heel beweeglijk, lijkt niet stil te kunnen liggen. Als ik ineens niks meer hoor in de box, is ie moe of slaapt ie al :mrgreen:
Succes ermee :hug: hopelijk slaap je a.s. nacht wel, of in ieder geval langer.
@Marlous79 wrote:
Bedoelde het niet slecht hoor :oops:
Maar waarschijnlijk slaapt hij als jij overdag bezig bent en waarschijnlijk ben je dan zo druk dat je dat niet in de gaten hebt?
Weet ik hoor! Vond het wel even lekker relativerend… En nee, ook overdag is mijn ventje erg druk…
@~Marion~ wrote:
@Marlous79 wrote:
Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord dat een teveel bewegende baby een probleem zou zijn!
Hihi… Zo klinkt het inderdaad wel een beetje erg overbezorgd en een beetje gek… Gigi… Ik vroeg me alleen af, deze beeb moet toch ondertussen doodmoe zijn. Is dit nou al het wezenlijke verschil tussen jongens en meiden? Oef… dan kan deze mama haar lol nog op… :mrgreen:
heb dan wel geen meiden, maar mijn jongens voldoen als ik anderen hoor ook niet echt aan het ‘stereotype jongensgedrag’ (nou denk ik nog steeds dat het stereotype gewoon veels te veel is uitvergroot… nog los van mijn overtuiging dat ‘DE jongen’ en ‘HET meisje’ niet bestaan ).
Ja ze houden van auto’s en ja als ze buitenspelen hoor ik ze best wel.
Maar hé het buurmeisje maakt in haar eentje bijna net zoveel geluid :o en de 3 dochters van een vriendin? Die zijn wildebrasseriger dan mijn jongens.
Tomboys in jurkjes, echt waar :lol: .
Ja jullie knulletje zal vast anders zijn dan zijn grote zussen… maar ik gok dat jouw dochters ook niet exact hetzelfde zijn… mijn jongens tenminste niet. Tuurlijk zijn er overeenkomsten tussen de jongens, maar even zoveel verschillen… en dat zal denk ik met jullie ventje op komst niet anders gaan zijn.
oh, mag ik ook meehelpen relativeren…
Peter is apetrots op het feit dat wij voor hem meerdere keren naar het ziekenhuis moesten om te kijken of hij nog wel leefde, zo stil en rustig was hij in mijn buik… en uit de buik… nou eh… hij heeft asperger met adhd… hij heeft echt zo’n aan en uit knop… bij het wakker worden springt hij op aan en bij het inslapen gaat hij uit… hahahaha.
Mies daarentegen, trapte mij helemaal verrot, hij is ook meermaals echt nog weer helemaal gedraaid… van stuitligging naar gewoon en van gewoon weer in stuit… ik was op den duur gewoon helemaal brak en ik heb toen vanaf 20 weken zo’n last van mijn bekken gehad omdat hij ook alles gewoon verwrong en trapte dat het een lieve lust was. Mijn buik was echt ZIJN domein en eenmaal geboren… het is echt de rustigste van onze kinderen… heel bedenkelijk, beetje dromerig, doet alles op een rustig gemiddeld tempo en is mega knuffelig… dus ach… :mrgreen:
Hier twee kereltjes die in de buik heel druk waren. Dat zijn rustige kindjes.
De oudste was heel rustig in mijn buik. Reageerde niet op mijn handen en heb me maar wat vaak zorgen gemaakt. En dat is de drukste van de drie. Dus er is hoop voor je hoor
Het schijnt dat een kindje in de buik echt met minuten verschil wakker kan zijn en kan slapen…dus dan weer een paar minuten slapen, dan weer wakker.
Dus voor ons voelt het alsof een kindje bijna constant wakker is, maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn.
Dat zei iig de echoscopiste tegen mij