De titel is volgens mij vrij duidelijk.
vanaf welke leeftijd vinden jullie disneyland parijs leuk??
ik denk dat het vanaf 3,5-4 jaar leuk wordt.
wij zijn dit jaar voor het eerst met Elize naar hellendoorn en slagharen geweest en dat vond ze geweldig.
ben zelf meerdere malen naar disney geweest en ik denk echt dat ze vanaf 4 jaar er wat aan hebben.
Ik ben er jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden eens geweest (als tiener …das dus al heul lang geleden :mrgreen: ).
Ik zou er persoonlijk niet met jonge kinderen naar toe gaan.
Zou ik een beetje zonde van m’n geld vinden eigenlijk :shifty:
Maar om een antwoord op je vraag te geven; jaar of 6/7/8??
(denk ik… :oops: )
haha marieke, wat heb ik nou aan jouw antwoord
haha, maar ik weet het zelf ook niet… ik vind het zelf helemaal geweldig, maar of sophie dat nu ook al zou vinden?? :think:
eigenlijk wil ik er gewoon zelf weer heen, maar vind het een beetje zonde van eht geld als fietje er eigenlijk nog iets te klein voor is…
Mijn broer is er met zijn kinderen geweest toen ze 6 en 4 waren en de kinderen vonden het echt fantastisch
Wij hebben voor onszelf de regel vanaf vier jaar opgesteld. Ik vind Disney leuk, maar de oververmoeide, overprikkelde dreumesjes en peutertjes die huilen en jammeren in hun wagen en meegesleept worden naar vuurwerk 's avonds laat gewoon ontzettend zielig.
Wij hadden gezegd dat we zouden gaan als de jongste minimaal 6 was. Dat was hij afgelopen zomer en laten we nou toevallig in Frankrijk op vakantie geweest zijn, hihi. Op de terugweg dus een dagje Disneyland eraan geplakt. Was overigens wel een goede beslissing, als hij jonger was dan was het voor hem toch minder leuk geweest. Nu redde hij het ook tot het vuurwerk van 22:30.
mijn kids zijn al 3x geweest en gaan volgend jaar weer.
mijn oudste was anderhalf toen we gingen. niet zozeer voor hem hoor, maar ik ben disneygek. wij hebben ons heel erg aan zijn ritme gehouden dus geen gestresste dreumes hier
vorig jaar december weer geweest toen was mijn oudste 3 en jongste 2. ze hebben zo giga genoten. weer hebben we alles op hun tempo gedaan. Ze blijven er maar over praten.
door omstandigheden konden we in september weer 3 daagjes en weer helemaal leuk. vooral de figuren en de kinderattracties.
Volgend jaar gaan we weer dan gaat mijn nichtje van 3 ook mee dus dat wordt helemaal feest.
Voor die kleintjes zijn genoeg attracties te doen hoor. en de parade vinden ze vaak ook super. evenals de vele shows.
mijn grootste tip is kijk goed naar je kind. neem liever een dag extra dat je alles op je gemak kan doen. dat scheelt echt voor je kind een hele hoop. neem je een hotel met zwembad dan kun je tussendoor je daar even terugtrekken.
ik vind wel dat een kind minimaal moet lopen voordat je een beetje wat kan doen, maar nogmaals wel goed naar je kind kijken anders vind ik het ook zo sneu als ze overprikkeld zijn.
op het disneyforum zitten ook genoeg mensen die met kleine kids gaan en allemaal stuk voor stuk enthousiast.
Mijn zoontje vindt de Efteling en Plopsa helemaal geweldig, dus ik denk Eurodisney ook. Er is daar ook een heel gedeelte voor de allerkleinste.
Wij zijn voor het eerst geweest toen onze jongste 3.5 was en ze vond het helemaal geweldig! Ze heeft zo genoten. Je moet er alleen rekening mee houden dat je dan een beetje gebonden bent aan de wat minder spectaculaire attracties.
Wij zijn in september geweest me onze kids en vanavond begon ze weer in haar verhalen dat we naar disneyland gingen
Ook hier hadden we 3 dagen dus genoeg om alles te zien maar rustig aan te doen. We hadden we de buggy mee en daar is ze ook een paar keerr n slaap gevallen wat ze normaal nooit doet. Jammer was dat ze tijdens de parade sliep … We waren nie met ons gezin alleen maar oma en oom,tante waren ook mee. Dus die konden op de kids wachten als we naar de space mountain enz gingen? Wij hebben ook gebruik gemaakt van de ouderpassen, da was echt ideaal.
Ik zou zeggen, heel veel plezier
Ons zoontje was bijna 3 toen we er afgelopen augustus 3 dagen waren en hij vond het geweldig! Er zijn ook veel atracties waar hij mee in kan en als hij moe was ging hij in de buggy en op tijd terug naar het hotel enzo.
We zijn ook op tijd naar bed gegaan en hebben het vuurwerk dus ook gemist, maar dat vonden we niet storen. Als hij een nachtje lekker slaapt hebben we een vrolijk mannetje. En hij heeft het er nu nog over!!
Het was zelfs zo goed bevallen dat we waarschijnlijk in maart/april nog een paar dagen gaan… :mrgreen:
Zoals iemand al zei, gewoon goed naar je kind kijken en dan wordt het vast geweldig! :thumbup:
3 a 4 jaar toch wel denk ik.
Mn dochter was bijna 4 toen we gingen, daarna weer een keer toen de middelste 4 was (3 jaar geleden dus) en nu over een jaar of 3 gaan we weer, als de jongste 4 is geworden.
Stan was 6 weken en zijn eerste lachje was voor Minnie :inlove:
Ongetwijfeld dat het voor een kind van een jaar of vier al heel erg leuk is. Al denk ik zelf dat ze er meer aan hebben va zes.
Kinderen zijn trouwens regelmatig gratid, dus dan maakt het mi niet zo veel uit.
Kinderen tot 6 jaar zijn altijd gratis (tot 12 jaar is meestal in januari/februari), dus daar zou ik het ook niet voor laten.
@Muiz wrote:
Kinderen tot 6 jaar zijn altijd gratis (tot 12 jaar is meestal in januari/februari), dus daar zou ik het ook niet voor laten.
Precies… Maar als je wat ouder bent kan je in meer attracties,maar als je kleiner bent maken de shows en de knuffeldieren (lopende tekenfilmssterren) veel goed.
bednkt voor al jullie reacties/meningen/ervaringen!
ik ga het hier eens in de groep gooien wat de rest er van vind.
Ik denk dat het per kind verschilt en omstandigheden.
Voor onzelf hadden we de keuze nooit gemaakt,maar toen Jo 1 jr. en 10 maanden was (en ik 32 weken zwanger) kregen we 3 dagen Euro Disney cadeau van mijn ouders met hotel in de buurt. Samen met mijn ouders en broers met aanhang.
Dan ga je dus gewoon. Wij hadden altijd de mogelijkheid om tussentijds terug naar het hotel te gaan en als je er 3 dagen bent hoef je niet 3 volle dagen in het park te zijn natuurlijk.
Kortom, we zijn geweest en Jo heeft er absoluut wel van genoten. Zelfs met die leeftijd mogen ze nog best veel,maar uiteindelijk ligt dat aan wat je kind aangeeft. Wij vinden het sowieso wel leuk,maar je moet met kids geen doel voor ogen hebben,dus doe wat je aankan en wat je mist,jammer dan.
Hebben 1 dag park, 1 dag studio’s op ons gemak en 1 ochtend park gedaan met veel pauzes.
Zelf hadden we het niet gedaan natuurlijk,maar dit (deze periode) stond al in de planning voordat ik zwanger raakte.
Jaar erop waren we er op vakantie in een huisje met mijn ouders. Jo 2 jaar en 10 maanden en Eli 10 maanden oud. Toen hebben we 1 middag Disney gedaan, gewoon wat grote dingen even langs en om beurten een attractie overslaan als Eli even sliep.
Als 1 van de kids het toen niet had getrokken met slaapjes in de wandelwagen,dan hadden we het niet gedaan. Jo sliep gewoon dwars door de optocht heen die langs kwam.
Als wij zelf een termijn zouden moeten kiezen,dan had het vanaf 3 jaar geweest. Mits je denkt dat je kind die drukte aan kan en eventueel zonder middag slaap e.d. Er is wat mij betreft zat te zien en te doen voor die leeftijd.
Wat ik zo leuk vond aan de jonge leeftijd, 2 en 5. Was dat ze nog in disneymagie geloven. Mijn dochter van twee, wilde echt de prinsessen zien, die ook echt prinsessen waren voor haar. En mijn zoon is helemaal gek van cars en buzz lightyear enz… Hij wist wel dat het poppen waren met mensen erin maar toch…