disneyland parijs. vanaf welke leeftijd?

Als jij en je partner gek bent van de heftiger atracties dan kan je bij Disney omstebeurt zeg maar.

Van de Disneysite:

maak gebruik van Baby Switch - een gratis service

Met deze service kunnen ouders die een attractie willen ‘doen’ die niet toegankelijk is voor hun kleine kinderen na de rit van plaats wisselen met hun partner zonder dat ze opnieuw in de rij hoeven te staan. Vraag een van de Cast Members (Disney Medewerkers) bij de ingang van de betreffende attractie om meer informatie.

Wij hebben hier zelf geen gebruik van gemaakt door omstandigheden, maar als het zo uitkomt willen we daar volgend voorjaar eventueel wel gebruik van maken met sommige atracties.

Dit vind ik zelf ook wel een pluspunt.

En het allergrootste nadeel van de Disneyparken en waarvoor ik bijna een klacht in wou dienen. Er is in beide parken maar 1 plaats waar je je baby kan verschonen… Dat is werkelijk te absurd voor woorden!

Maar goed, daar zou ik de pret niet voor laten bederven :lol:

Wij hebben da ook gebruikt en is super. Is niet alleen als je maar met zijn tw eeen bent. Wij gingen eerst samen met onze oudste zoon en daarna gingen oom en tante samen ( die dus bij jongste dochter waren gebleven).

bedankt voor al jullie reacties en ervaringen.

wij hebbe3n besloten om tenminste nog minimaal 1 jaar te wachten.

dit omdat mijn ouders het wel leuk vonden om er met zijn alle heen te gaan, maar de jongste is dan net 2, en die redt het niet om de hele dag wakker te blijven. (en vind er volgens ons ook nog niet zo veel aan, dus zonde…)

Wij gaan in de mei vakantie volgend jaar er een weekje naartoe. Mijn ouders zijn in Januari 40 jaar getrouwd en hebben ons gezin en mijn oom en tante uitgenodigd.

Heb een meisje van dan bijna 6, dus die zal het geweldig vinden…en tja we moeten ons krummeltje dan ook meeslepen want dat was niet gepland :wink: :smiley: , maar ik denk dat we het wel gaan redden, hij zal veel slapen want is dan nog maar 3 maandjes.

Mijn mening is ook pas vanaf 6 jaar of ouder dit meer omdat kleine kinderen bijna overal te klein voor zijn volgens mij?

Natuurlijk vinden ze die disney figuren natuurlijk geweldig dus ze zullen zich wel vermaken maar het is niet leuk als je steeds moet zeggen nee daar mag je niet in…

zelf wil ik dus ook wachten dat Joey een bepaalde lengte heeft dus tegen die tijd kijk ik wat voor lengte je dan moet hebben zal vast wel te vinden zijn.

Maar goed mijn vriend wilt er ook graag heen dus wie weet gaan we ook nog wel eens eerder maar mijn mening en dus voorkeur is toch wel wachten dat Joey een jaar of 6 is.

Ik vond dus juist dat ze wel overal in kunnen waar ze in willen. Ja oke de space mounain enz niet maar daar zijn ze met 6 ook te klein voor. Wij hebben niet gehad dat de kids ergens in wilden maar niet mochten.

Toevallig hadden mijn man en ik het vandaag nog over dit topic. Juist als ze kleiner zijn, is er zoveel te zien en te beleven en geloven ze echt in alle Disney Magie. Vooral het Fantasyland is helemaal leuk voor kleintjes. Nu onze kinderen wat groter worden, krijgen ze ook in meer dingen interesse, maar ze blijven alles nog steeds leuk vinden. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat wij echt Disney fans zijn thuis.

Wij zijn in juni geweest met onze kinderen van toen 2,5 en 4 jaar.

Ze vonden het fantasties hebben het er nu nog over.

Gewoon niet de acht banen genomen ect.

Maar er is nog zoveel meer over voor de kleintjes.

We zijn express toen gegaan omdat de oudste nog niet leer plichtig was en zo door de weeks buiten de vankantie periode konden.

Was heerlijk rustig hadden super mooi weer.

Zouden het zo weer doen zitten nu alleen aan de schoolvakanties vast jammer genoeg.

@mariska_23 wrote:

Mijn mening is ook pas vanaf 6 jaar of ouder dit meer omdat kleine kinderen bijna overal te klein voor zijn volgens mij?

Natuurlijk vinden ze die disney figuren natuurlijk geweldig dus ze zullen zich wel vermaken maar het is niet leuk als je steeds moet zeggen nee daar mag je niet in…

zelf wil ik dus ook wachten dat Joey een bepaalde lengte heeft dus tegen die tijd kijk ik wat voor lengte je dan moet hebben zal vast wel te vinden zijn.

Maar goed mijn vriend wilt er ook graag heen dus wie weet gaan we ook nog wel eens eerder maar mijn mening en dus voorkeur is toch wel wachten dat Joey een jaar of 6 is.

Volgens mij heb je dan een verkeerd beeld van Eurodisney :wink:

@cees77 wrote:

@mariska_23 wrote:

Ik ben het helemaal met Cees77 eens. Ik zou niet wachten. Er is al zoveel leuks te beleven.

@cees77 wrote:

@mariska_23 wrote:

misschien wel? als ik jullie zo hoor dan.

is voor mij al jaren gelden dat ik er geweest ben en had toen dus ook nog geen kinderen.

Misschien dat die kinder dingen me daarom niet opgevallen zijn :oops: ?

Laat het topic nog maar niet lezen aan me vriend hahaha

@Maxime wrote:

@cees77 wrote:
@mariska_23 wrote:

Ik ben het helemaal met Cees77 eens. Ik zou niet wachten. Er is al zoveel leuks te beleven.

Jo was 21 maanden en mocht zelfs al vrijwel overal in. Alleen Eli mocht met 10 maanden (2e jaar Euro Disney) niet mee naar binnen bij “Honey i schrunk the audience” i.v.m. het geluidsniveau,wat niet goed zou zijn voor kinderen onder de 1 jaar. Daar waren ze erg streng in,maar verder zijn we weinig beperkingen tegen gekomen. Zo mocht Jo met 21 maanden gewoon mee naar de Pirates of the Cariben en vond het nog leuk ook! Weet hij veel dat dat eng is, dat maken volwassenen kinderen wijs.

De echte achtbanen e.d. wilden wij ook niet in,maar hadden genoeg volwassenen bij ons om af te wisselen.

Nee joh! Vanaf 1,5 jaar is het al leuk! Er zijn best veel dingen waar je al met ze in kunt. Familiedingen.

Ook heb je een regeling dat je een pas kunt halen bij veel attracties. 1 ouder moet dan wachten in de rij, die kan dan in de attractie. Hij krijgt de ouderpas mee.

De andere ouder mag dan direct daarna met die ouder-pas. Die mag dan zo doorlopen naar het begin van de rij. Zo hoef je niet nog es te wachten.

Als je kindje mee kan in de attractie kan op deze manier eerst de ene ouder met het kind, daarna de andere ouder met het kind. Ideaal hoor!

Ik ben ook een echte Disney fan, bij mijn man is die liefde wat minder maar ook hij vond het erg leuk!

En Arielle vond het ook prachtig! En voor de kinderen onder de 4 hoef je niet te betalen he! :wink:

Wel als tips:

Neem 1 1/2 liter flessen drinken mee, onderin de wandelwagen. Want alle eten en drinken is hartstikke duur!

En als je kinderen hebt die jong genoeg zijn voor een middagslaapje, zorg dan dat je op het Davy Crocketpark of in 1 van de Disney hotels zit, zodat je 's middags en 's avonds terug kunt naar het hotel om even op te laden. De hele dag in 1 ruk door is wel veel.

@blue_fairy wrote:

Wel als tips:

En als je kinderen hebt die jong genoeg zijn voor een middagslaapje, zorg dan dat je op het Davy Crocketpark of in 1 van de Disney hotels zit, zodat je 's middags en 's avonds terug kunt naar het hotel om even op te laden. De hele dag in 1 ruk door is wel veel.

Voor mij zou dan Davy Crocket al geen optie zijn, dat vind ik dan al te ver. Lekker in 1 van de Disneyhotels en je laten rijden met de pendelbus. :thumbup:

Of een goede buggy waar ze in slapen, dit hebben wij met de kids meerdere malen gedaan.

We zijn met oudste voor het eerst geweest toen ze 2 1/2 jaar oud was, en daar heeft ze het nu nog wel eens over, hoe leuk dat het toen was.

Daarna zijn we geweest toen ze 4 was en haar broertje 1, die sliep veel, maar vond het ook echt leuk om mee te maken.

De laatste keer dat we geweest zijn, was toen de jongste 5 was, en toen vond hij het ook echt heel erg leuk, volgens mij is disney vanaf heel jong echt al leuk, afhankelijk van hoe relaxed jij er zelf mee omgaat, gewoon het ritme van de kids volgen en dan komt het allemaal goed.