Discussie: de Box

Een andere stelling dan:



Een kind moet makkelijk tot zijn 2e of 3e jaar in de box kunnen zitten.

Ook als het al oudere broertjes/zusjes heeft.

Ik weet het niet. Het zal wel per kind verschillend zijn denk ik. Ieder kind is daarin weer anders denk ik. Bij ons wordt hij nog vollop gebruikt… als opslagplaats voor speelgoed :mrgreen: We willen hem al weken afbreken en aangezien er dit weekend plaats gemaakt moet worden voor de boom, zal het wel snel gebeuren. Midas krijg je met geen stok meer in de box, eigenlijk heeft hij dat nooit iets gevonden, ook net toen hij al heel klein was. Misschien heb ik hem er te weinig aan “laten wennen”, dat kan. Maar het lijkt me af en toe heeeeeeeeeeeerlijk als hij in de box zou zitten :oops: :oops:



Midas is erg onderzoekend en wil graag ondekken, dat kan helaas in de box wat minder. Tenslotte passen alle keukenkastjes, stopcontacten, lades, de kerstboom en al het andere waar hij niet aan mag komen (maar uiteraard wel graag aan zit) NIET in de box :stuck_out_tongue:



Ik ben een voorstander om een kind de ruimte te geven, ik ben zelf ook een beetje claustrofobisch aangelegd :mrgreen: DAAR zal het wel mee te maken hebben misschien.

Gerben heeft tot de geboorte van Thijmen in de box gezeten(was hij bijna 2) en Thijmen zit er nog in(ook bijna 2) Wel veel eruit, maar zoals gisteren, was hij echt met zijn kont in de krib en hoppa, in de box en hij werd weer rustig, even een plekje om tot rust te komen dus. Had Gerben vroeger ook.



Ik vind dat er geen leeftijdsgrens voor is, kijken wat jouw kind aankan(en jijzelf). Ik heb dus ik weet het niet gestemd.

Jesper geeft altijd 1 brul als ik hem erin zet maar daarna gaat ie meestal heel lief spelen, soms wel een uur. Hij vermaakt zich prima in de box. Ik vind het ideaal… :wink:



Ik heb geen idee of ik dat kan doen tot ie 2 of 3 is. Misschien dat ie dan echt niet meer wil. De tijd zal het leren.

Wij hebben de box al weggehaald. We zetten Mateo er nooit in…



En hij kruipt echt overal naar toe hoor…(ik moet duidelijk een hekje voor de keuken)…



Maar mocht hij straks echt trammelant gaan maken dan zetten we dat ding weer naar beneden.



Ik vind 3 jaar wel een beetje lang…Ik werk op een kdv en die kinders zijn ook allemaal rond de 3 jaar. Als ik ze zo zie, dan zou er geen haar op mijn hoofd over kunnen beslissen zo’n kind nog in de box te doen…Da’s gewoon zielig.



Het zou dan meer fungeren als een gevangenis. Even er in, want mama moet iets doen…



Nope…

Nou, ik zie het niet als gevangenis. Ondanks dat ik hem er in zet als ik wat moet doen. Ik zie het meer als een rustplek voor hemzelf. Want naar mijn mening is Bart er niet bij gebaat als ik hem steeds moet corrigeren tijdens zijn ontdekkingsreis, terwijl ik eigenlijk andere dingen moet doen. Als hij nu lief zit te spelen en af en toe om een beetje aandacht roept, en ik kan even de benedenverdieping stoffen en zuigen? Dan zijn we toch allebei blij? Als ik mijn huishouden niet kan doen omdat Bart steeds rondkruipt en aan dingen zit wat niet mag…dan wordt ik kriegel en dat verdient hij niet. Ik probeer de box daarom ook niet als strafmaatregel te gebruiken, maar echt als zijn plekje waar hij lekker zijn gang kan gaan. De box staat om die reden ook in het zitgedeelte van de kamer…zodat hij wel bewust is van het feit dat hij er bij hoort. Ondanks dat mama even wat anders moet doen.

ik hoop dat het mij wel gaat lukken, met mn oudste twee was de box ook een opslagplaats voor speelgoed, maar ik hoop dat ik met ruben het toch wel kan aanleren dat hij zich heel even kan vermaken in de box zodat ik even kan douchen of naar de wc kan gaan, zonder dat er iets kan gebeuren.

Hier staat hij ook naast de bank ongeveer, als ik even naar de was moet of zuigen of zo, dan haal ik hem bij de bank weg, anders klimt hij er ms uit. Maar hij ziet het gelukkig ook als rustpunt voor hemzelf en het is bij hem een kwestie van aanleren. Niet bij iedere kik die hij geeft hem eruit halen. Natuurlijk heeft hij ook zijn periodes, maar dan troost ik hem in zijn box en dat vind hij ook ok.

Kijk…daar zeg je wat!

Niet bij iedere kick uit de box halen!

Natuurlijk protesteert Bart regelmatig als hij in de box moet of nog steeds in de box zit. Maar soms negeer ik hem en loop ik expres naar de was ofzo en de volgende keer geef ik hem aandacht terwijl hij IN de box BLIJFT! Maar hij weet dat hij nooit alleen is, alleen leert het hem wel dat niet altijd alles gaat zoals hij wenst. Ik denk echt dat dát de enige manier is om je kind aan de box te leren wennen…

Ik heb toevallig vandaag de box weggehaald omdat hij het niet meer echt fantastisch vond en ik vind dat het niet alleen maar een plek moet zijn waar hij zit als papa of mama even geen zin in hem hebben. Maar het komt ook wel voort uit het feit dat ik niet een heel erg groot huis heb en de box dan echt zo een grote sta in de weg is in je huiskamer.



Gevolg is wel dat ik nu de hele tijd een klein mannetje aan mijn broekspijp heb hangen :smiley:

Tja…bij mij is de box ook een sta-in-de-weg…maar ik geef toch de voorkeur aan dát dan aan de hele dag mijn ukkepuk aan mn broekspijpen. :wink:

mijn kids speelden niet veel in de box, willemijn beter dan emma maar ik denk dat ie toen willem een jaar was wel al weg was hoor…

op het KDV hebben ze een hele grote box en daar speelt willemijn graag in. Ik denk als ik een box neer zou zetten ze er ook wel in zou spelen nog… maar ook net zo lief aan de tafel in de kinderstoel. Ik mis het ook echt niet hoor, of ze spelen boven.

toen yannick een jaar was, was het al weg hier, hij speelt veel liever op een kleed en blijft dan daarop gewoon lief zitten spelen. of aan een tafeltje op zijn eigen stoeltje.

Hier was de box er met ong. 6 maand al uit, ze vond het verschrikkelijk om in de box te zitten.



Ik weet het niet, het verschild denk ik ook per kind.

Ik ben groot voorstander van DE BOX!!!



Matthijs heeft er in het begin nauwelijks tijd in doorgebracht, maar sinds hij kan kruipen, gaat hij er regelmatig even in!! Ik merk dat het hem helpt om weer even tot rust te komen en niet als een raket van het een naar het ander te blijven kruipen. In de box neemt hij ineens de tijd om blokjes te bouwen, de vormen in de pot te stoppen en dat soort dingen. Dat lukt hem dus echt niet als hij gewoon op de grond speelt, want dan ziet hij veel te veel mogelijkheden tegelijk.



Daarbij is het ook gewoon superhandig als ik even in de keuken moet zijn ofzo. Weet ik tenminste zeker dat hij veilig zit. Als ik hem meeneem in de keuken is het altijd gedonder, omdat hij in de vuilnisbak wil graaien, koekjes probeert te pakken uit de keukenlades etc… Resultaat: gefrustreerde Matthijs, gefrustreerde mama en tweemaal zo lang bezig in de keuken dan nodig.



Of het tot drie jaar kan?? Weet ik niet, is denk ik afhankelijk van het kind zelf. Maar voorlopig staat ie hier nog wel eventjes :dance: :smiley:

Hier dus ook geen rustige kindjes in huis :? maar roch een rust punt voor beide, als Thijmen in de box zit, heeft Gerben ook weer wat rust, werkt nog 2 kanten op hier… :wink:

De box vind ik echt een super uitvinding. Luke vindt het nog steeds leuk in de box. Hij staat een plek in de kamer zodat hij alles kan overzien en enventueeel ook tv kan kijken. Niet dat dat nou de bedoeling was hoor, want hij kijkt tv vanuit zijn eigen stoelje. S’morgens gaat hij eerst in de box zodat ik kan stofzuigen en dweilen. Daarna mag hij eruit. Als ik ga koken moet hij er ook in, omdat we en openkeuken hebben. Verders speelt hij gewoon tussendoor ook in de box. Hij komt er tot rust en vermaakt zich prima. En als hij een paar keer iets doet wat echt niet mag zet ik hem er ook in als straf. Werkt erg goed aangezien je hem nog niet op de gang kunt zetten of op een ander plekje in de kamer. Maar ik denk dat ik hem weg zou halen als hij tegen de twee is. Tenzij er een broertje of zusje komt natuurlijk. :wink: Een kind van drie is misschien iets te groot. Dan zou ik bang zijn dat hij eruit zou proberen te klimmen en dan dus valt. Maar voorlopig blijft de box hier staan hoor.



groetjes ilona

Dat lukt nooit.



Mijn beide zoons zijn geen stilzitters. Ze vinden het bijvoorbeeld heerlijk om met autootjes grote afstanden af te leggen.

Ook zijn het klimgeiten en konden ze al rap in en uit de box klimmen. Ze hebben een speelhoekje waar een verkeerskleed ligt, hoewel het speelgoed helaas door het hele huis zwerft.

Kinderen trekken meestal naar elkaar en de jongste zoon is vrijwel vanaf het begin af aan van mening geweest dat ie net zo oud is als zijn 2 jaar oudere broer, dus die kreeg ik al heel gauw niet meer rustig in de box!

Thomas & box, hahahahahaha!

Hij zit echt nooit meer in de box, al een hele tijd niet meer, de box is nu meer dumpplek voor spullen/speelgoed en ik ga de kerstboom er in zetten, er hangen nog wel een paar speeldingen aan de box waar Thomas lekker mee kan spelen, en afentoe wil hij er eventjes in, maar meer ook niet!

Hier is de box tot een maand of 17 a 18 in gebruik geweest. 's ochtends na het ontbijt en tot dat we met zijn allen richting school vertrokken en op het moment dat ik aan het eind van de middag ging koken. Ging prima en bregje kon er heerlijk spelen. Maar op een gegeven moment zat ze steeds vaker rustig naast de box te spelen op de momenten dat ik ze er eigenlijk in wilde zetten, en wilde ik ze eigenlijk niet stroren in het spel. Dus na 1 1/2 jaar de box toch maar weg gedaan.