Discussie: de Box

Nee.



Robin is er met 1,5 jaar uitgevallen en heb dat ding direct opgeruimd. Liever had ik er een brandstapel van gemaakt, zo nijdig was ik.



Ik vind het behalve zielig, ook ontzettend gevaarlijk.



Ik kan me wel voorstellen dat het een rustpunt is voor een kindje. Maar ik denk dat je dat ook op andere manieren kunt creeën.

@ilona wrote:

Hij komt er tot rust en vermaakt zich prima. En als hij een paar keer iets doet wat echt niet mag zet ik hem er ook in als straf. Werkt erg goed aangezien je hem nog niet op de gang kunt zetten of op een ander plekje in de kamer. groetjes ilona




Dat verbaasd me eigenlijk. Dat hij zich er goed in vermaakt, als je het ook tot “strafplekje” hebt gedoopt.



Ik heb ooit ergens gelezen dat als je een kind voor straf in de box zet (of waar dan ook), dat ze daar dan niet meer met plezier heen gaan.

Zo werd ik vroeger vaak naar mijn kamer gestuurt als ik iets niet goed had gedaan, en dat schijnt ook verkeerd te zijn.

Want dan keer je je als kind tegen je eigen kamer, en de dingen die daar moeten gebeuren, zoals slapen bijv.

Kinderen zetten dat automatisch om naar iets vervelends.

Je word daar niet zomaar heen gestuurd, je gaat daarheem omdat je stout bent. Als je stout bent krijg je geen feestje, maar word je gestraft.

Je moet naar je kamer, dus je kamer is niet leuk.

Zo dat zal wel schrikken geweest zijn, met zijn kleine koppie op de houten vloer. En dan zijn die dingen nog bedoeld voor de veiligheid ook… :roll:



Hier staat de box ook al een tijdje niet meer, ze vond er niks meer aan en ze probeerde er uit te klimmen.



Zelfde doet ze nu in haar ledikant, maar ik vind haar ook nog wat te klein om in een groot bed te doen… Sjoef…offtopic…

Was echt naar ja. Met zijn achterhoofd plat op de grond.



Ik ben ook bang dat dat in zijn ledikant gaat gebeuren.

Maar hij heeft dan een slaapzak om dus dat scheelt.



Ik vind zo’n groot bed ook nog te groot voor hem.

Maar als het ledikant niet meer veilig blijkt te zijn, dan houd dat gewoon op.

Het liefst wil ik hem er tot een jaar of 3 in laten liggen.

@Anneke wrote:

@ilona wrote:
Hij komt er tot rust en vermaakt zich prima. En als hij een paar keer iets doet wat echt niet mag zet ik hem er ook in als straf. Werkt erg goed aangezien je hem nog niet op de gang kunt zetten of op een ander plekje in de kamer. groetjes ilona




Dat verbaasd me eigenlijk. Dat hij zich er goed in vermaakt, als je het ook tot “strafplekje” hebt gedoopt.



Ik heb ooit ergens gelezen dat als je een kind voor straf in de box zet (of waar dan ook), dat ze daar dan niet meer met plezier heen gaan.

Zo werd ik vroeger vaak naar mijn kamer gestuurt als ik iets niet goed had gedaan, en dat schijnt ook verkeerd te zijn.

Want dan keer je je als kind tegen je eigen kamer, en de dingen die daar moeten gebeuren, zoals slapen bijv.


Tja, ik weet niet of dat nou echt zo is. 't Klinkt wel heel logisch, maar als ik naar mezelf kijk: Ik werd vroeger ook weleens voor straf naar mijn kamer gestuurd en dat werkte prima. Ik heb altijd goed geslapen en kon ook goed spelen op mijn kamer (veel te goed zelfs, want soms moest mijn moeder moeite doen om me beneden of buiten te krijgen :lol: :lol: ). En ik zet Matthijs soms ook bij wijze van straf in de box, maar daarnaast kan hij er heerlijk in spelen... Voor mijn gevoel heeft dit dan toch wel 'bewezen', dat dit in ieder geval niet altijd op gaat :think:

Ik denk dat de benadering heel belangerijk is als je de box als strafmaatregel gaat gebruiken.



Kijk…Bart mag bijv. niet aan de keukenkasten zitten (hij vind het fantastisch deze zo hard mogelijk open/dicht te doen…en daar zijn de deurtjes niet voor) Ik zet Bart een aantal heel resoluut opzij en zeg daarbij “nee”…meestal werkt dat. Maar vooral op momenten dat ik aan het eten koken ben…is de keuken nog interessanter en werkt de “wegzet-methode” niet meer. Als ik hem vervolgends boos in de box zet en hem laat merken dat ik boos ben…is het hek van de dam en krijst hij de heel boel bij elkaar. Dan ben ik mijn doel dus voorbij geschoten. Ik zet hem dus nu met zachte hand in de box, leid hem af en hij gaat spelen…ik heb vervolgens mijn handen vrij. Dus hij heeft dan toch straf omdat hij zijn bewegingsvrijheid kwijt is (wat hij meestal na max. half uur echt wel doorkrijgt :mrgreen: )…



Maar de box wegdoen? Echt niet! Pas als hij er uit wil klimmen enzo…dan is het vroeg genoeg. Nu ben ik nog maar wat blij met dat ding…ondanks dat hij in de weg staat. Maar ik houd me wat dat aangaat maar voor dat dát tijdelijk is.

Daar heb je gelijk in. Maar dan straf je eigenlijk ook niet, maar leid je hem dus af. Iets wat bij die kleintjes nog goed werkt.

Als je hem echt laat merken dat hij straf heeft dan kan dat weleens verkeerd uitvallen.

En Plut, ik denk ook niet dat dat bij ieder kind zo is. Maar het is iets dat kan voorkomen, en je weet natuurlijk nooit hoe ieder kind er op reageert.



Met dat klimmen Loekie, zou ik goed opletten.

Robin klom nooit in de box, en de dag dat hij eruitviel had hij het binnen 3 sec voor elkaar.

Ik zette hem neer, draaide me om en hoorde een bonk.

Daarvoor had hij nooit een poging ondernomen om eruit te klimmen.

En ik wil je graag het beeld besparen dat nog steeds op mijn netvlies staat. :wink:

Dat begrijp ik, Anneke…waarvoor dank! :wink:

Maar ik besef me ook terdege dat kinderen watervlug zijn…net als vandaag…meneer stapt vrolijk rond de tafel, zet 1 voetje verkeerd neer…hupsakee…tand door lip!

Tja…ondanks dat ik het erg zielig vind en ik best even moest slikken…besef ik me heel goed dat ik niet álles kan voorkomen.

Misschien goed om je dit proberen te beseffen, dan kan dat vreselijke beeld op je netvlies gaan vervagen. :-*

Oei…

Dat was een ongelukkige val!



Hier ook vaak genoeg hoor, hoofden tegen tafelpunten aan. En zelfs tegen een zachte stoel, waar hij deze bult aan overhield :shock:

Kwaliteit is nogal slecht, maar wilde het even vastleggen, had nog nooit zo’n grote bult gezien…



En je hebt ook gelijk dat je ze niet overal voor kunt behoeden. Daar kwam ik ook vrij snel achter nadat ik steeds achter hem aan liep, hahaha.

Ik waarschuw hem vaak, en als hij niet luistert dan niet. Dan maar voelen, hard maar waar.



Met die box had ik niet graag willen meemaken, en vooral het feit dat ik het niet aan heb zien komen vind ik erg. Vandaar dus ook dat ik zei dat het zomaar opeens kan gebeuren zonder enige aanleiding vooraf.

Deze is misschien wat duidelijker…

Wow :shock: :shock:

Robin was vast niet binnen 2 mintuen stil… :cry: :cry:



Wat zal jij geschrokken zijn !

Nogal!



Het was heel raar, want wij dachten allebei dat hij niet hard viel.

Hij kwam namelijk met zijn hoofd tegen een kuipstoeltje aan, die kun je ook zien op 1 van de foto’s. Die zijn gewoon zacht. Maar dat is dus het zitgedeelte…de onderkant (waar hij tegenaan viel) dat is gewoon hout denk ik, met leer eromheen. Hij viel net tegen een rand.

Dus hij viel, we hoorden ook een bonk en bleven eigenlijk staan omdat we hadden verwacht dat hij gewoon op zou staan.

Maar hij bleef liggen en begon hysterisch te huilen. Toen ik naar hem toe liep kwam hij omhoog en greep naar zijn voorhoofd. Toen was er ook helemaal niks te zien, dus ik pakte hem op en trooste hem.

Nou, 5 sec later keken we elkaar weer aan, en toen zag ik ineens die bult.

Schrok me echt kapot. Was echt enorm!

Ook liep er zo’n eng rood/blauwig “streepje” doorheen, wat zijn ader was en helemaal aan het kloppen was.



We hebben hem even rond laten lopen om te kijken of hij gewoon recht liep, niet dat hij een hersenschudding had ofzo.



Gelukkig is hij nu weer weg, maar hij had in 2 weken tijd, 3 grote bulten.

Vind dat echt zo sneu. Zeker omdat hij dan weleens naar je toe komt, met zo’n zielig lipje en naar zijn bult wijst…

Bij de 1ste was de box met 14 maanden de deur uit .Ik hoop hem nu wat langer de houden omdat het ook een plek is die helemaal voor Mees alleen is en een plek waar dus niet heel de tijd zijn zusaan hem zit te plukken.



Maar tot zijn 3de zal hij denk ik niet blijven staan.