Discreet voeden in het openbaar

Hoi dames,



Sinds twee weekjes ben ik weer trotse mama!

En de borstvoeding loopt echt super! Dus daar ben ik ontzettend blij om aangezien het bij de vorige twee niet zo goed verliep.



Maar met twee grote kinderen, die ook zo hun nodige planning hebben (zwemles, uitjes, even naar de bieb etc) loop ik toch een beetje tegen de tijden aan voor het voeden.



Nu wil ik heel graag ook in het openbaar voeden, want als ze honger heeft, moet ze gewoon kunnen eten natuurlijk. Maar hoe doe ik dat zo discreet mogelijk, zonder dat men naar mijn borsten staat te staren.

Ik heb nogal een flinke voorgevel (cup F), dus mijn borst een klein beetje ontbloten is niet echt een optie… Ik probeer thuis al steeds mijn truitje er een beetje overheen te trekken, maar het kruipt steeds weer omhoog.



Hoe doen andere borstvoedende moeders dat in het openbaar.

Voeden in het openbaar is voor mij iets geheel nieuws. En denk dat ik me best heel bekeken zal voelen, maar vind dat geen reden om haar niet te voeden wanneer dat nodig is.





Ik hoop op veel ervaringen/antwoorden/tips en/of suggesties :smiley:



Liefs, Sam

Ik heb 3 voedingsshirts die ik aantrek als ik weet dat ik die dag in het openbaar moet voeden. Het zijn best prijzige shirtjes, maar met 2-3 stuks kom je een heel eind. Het is misschien even zoeken naar een goede met een grote cupmaat. Maar ze zullen er ongetwijfelt zijn.



En wat ik dan doe is: voedingsbh losmaken en compres eruit halen. Dan open ik het voedingsshirt en stop een spuugdoekje onder mijn borst. En dan zie je nog niks van mijn borst of tepel. Dan leg ik mijn dochter in de aanslag. En als haar hoofd al voor mijn borst ligt, dan open ik het shirt pas. Bij het loskoppelen leg ik eerst het spuugdoekje omhoog, voor ik mijn dochter voor de borst weg haal.



In principe hoeft niemand wat te zien. En je kunt er, als je je daar prettig bij voelt, een sjawl overheen leggen.

Gefeliciteerd met je meisje!



Ik deed ook vaak even een shawl over ons heen, niemand die wat zag!

In het begin durfde ik ook niet zo goed in het openbaar te voeden, maar het went! Vooral als je merkt dat veel mensen ws niet eens zien dat je aan het voeden bent.

Borstvoedingsshirts :thumbup:

Je kan ook een hempje aan doen (beetje wijde) deze naar beneden trekken als je gaat voeden en shirt omhoog, zowel buik al bovenkant dus bedekt.

Zo deed ik het vaak.

Anders een hydrofiel over je schouder, werkt ook goed.

een sjaal is fijn om bij je te hebben om de boel een beetje af te dekken (draagdoek kun je er ook prima voor gebruiken).



Ik heb vandaag nog in de ikea gevoed, heb een shirtje aan en daarover heen een bolero-achtig vestje (dat wel dichtgaat), vestje til ik omhoog, shirt omlaag, dan is er echt nog maar een klein stukje borst te zien.



je hebt ook borstvoedingsschorten. Ik vind ze er persoonlijk niet uit zien en ook wel heel erg ‘wegmofffelig’, maar allicht als je preuts bent en je wilt wel rustig in openbaar voeden, is het wel wat…

de hema heeft ook borstvoedings shirts, en ze zijn neit zo prijzig als op andere sites :thumbup:

Gefeliciteerd en wat fijn dat de BV goed loopt!

Beetje ingewikkeld verhaal misschien/.



Ik heb altijd een hemdje met spagetti bandjes aan. Die bandjes doe ik niet over mijn schouder, maar draai ik 1 keer rond de sluiting van de voedings BH. (dus open de voedingsBH, draai bandje 1 x rond de bovenkant van de BH cup en sluit voedingsBH). De spagetti bandjes lopen dan dus onder mijn oksel door en niet meer over mn schouder.

En daaroverheen draag ik dan een shirt of trui of whatever.

Als ik voed, heb trouwens ook cup F, doe ik mijn trui/ shirt omhoog en dan open ik de voedingsBH. Dr is dan weinig bloot, alleen de tepel maar verder mn buik niet enzo…



Succes!

Dank jullie wel voor jullie ervaringen (en felicitaties! :inlove: )



Ik heb vandaag eens zitten oefenen thuis (oefening baart immers kunst zeggen ze) :wink:

Had vandaag een voedingsbh aan, daar over een hemdje met spaghetti bandjes en daarover een shirt.

Heb mijn man eens gevraagd of hij iets kan zien tijdens het voeden en volgens hem viel er niets te zien. (gelukkig, want hij maakt zich er meer zorgen om dan ik ;))



Alleen het discreet aanleggen, moet ik nog even oefenen, maar we gaan niet morgen ineens de stad in om langdurig te shoppen ofzo :wink: Dus heb nog wel even tijd om te oefenen :smiley:



Ik ga van de week wel even bij de Hema kijken voor zo’n shirtje, dat lijkt me toch wel erg handig.

Dat met dat spuugdoekje is ook wel een goede tip evenals de shawls en hydrofieldoeken over de schouder.



Gelukkig vind ik het oefenen helemaal niet erg, vind het heerlijk om haar zo te zien groeien op mijn melk. :inlove: Ben dan ook zo trots op ons! :mrgreen:

als je "gewoon"voed zie je eignelijk helemaal niet zo veel volgens mij.

Ik heb meestal ook een grote spuugdoek bij mij die ik er over heen kan leggen, of de draagdoek idd :inlove:

als ze zo klein zijn dan gaan ze ook gewoon drinken en dan blijven ze dat doen. Mijn meisje laat inmiddels steeds los en kijkt stralend lachend om zich heen en daarna weer een slokje, dan is de discretie wel weg zeg maar…

Ik deed altijd zo’n heerlijk enorm rekbaar hemdje van Hema onder mijn kleding, die schoof ik onder mijn borst. Het shirt wat ik erover droeg kon dan gewoon omhoog et voila!

Of “gewoon” altijd een dunne/lichte shawl in je tas, die kun je losjes omknopen… Dus als je bijv linkerborst voedt, leg je de shawl over je linkerschouder en de knoop in je rechterzij. Heel los, zodat je genoeg ruimte hebt om aan te leggen enz. Tijdens het voeden/aanleggen leg je de shawl gewoon over je kindjes’ koppie en drinken maar :smiley: niemand die het ziet!

TADA



kijk, daar hebben we wat aan!



Inmiddels heb ik al een aantal keer in het openbaar gevoed en dat ging redelijk goed. Helaas ligt mijn meisie niet zo stil als een pop :wink:

Maar instructievideo’s zijn altijd goed! :smiley:

@Broekie wrote:

kijk, daar hebben we wat aan!



Inmiddels heb ik al een aantal keer in het openbaar gevoed en dat ging redelijk goed. Helaas ligt mijn meisie niet zo stil als een pop :wink:

Maar instructievideo’s zijn altijd goed! :smiley:




ja bij mij werkt het dus al niet goed meer mw wil alles zien :roll: dus ik ben benieuwd in disney :think:

vorige keer op koninginnendag op een terras lizz had dorst door de warmte dus ik hup aanleggen niet zo discreet maar boeien me meisje had dorst :inlove:

pff je had die mensen moeten zien kijken en en stel met meiden van rond de 35 zonder kids nou nou nou (dat zou ik nooit doen) die gezichten

pff ik d8 trek maar 1x je mond open :twisted:



nou heb ik een mei tai besteld en daar kan je makkelijk in voeden maar hoorde iets over kindjes die daardoor zijn overleden :shock: :cry:

Nou ik heb er ook maling aan hoor.



Ik heb een paar weken terug bij de GGD afdeling jeugd (waar je verwacht dat er wel meer moeders komen) Ook m’n meisje gevoed.

Medewerkers stonden wel even raar te kijken.

Komt er een dame naar me toe…“Wilt u misschien een apart kamertje?”

Dus mijn logische vraag was: ‘Hoezo? Stoort het u?’ :lol:

“Oh… uhh nee hoor! Ik ben een voorstander GO BORSTVOEDING!”



Schaamde me meer om haar reactie dan om mezelf met mijn dochter aan de borst! :lol: :mrgreen:

nou heb ik een mei tai besteld en daar kan je makkelijk in voeden maar hoorde iets over kindjes die daardoor zijn overleden

wordt idd afgeraden ivm verstikkingsgevaar. dan is het misschien handiger gewoon een sjaal oid mee te nemen waar je je borst een beetje mee af kan dekken en een beetje een holletje voor je kind mee kunt creeeren zodat ze niet wordt afgeleid.

@fiep klophout wrote:

nou heb ik een mei tai besteld en daar kan je makkelijk in voeden maar hoorde iets over kindjes die daardoor zijn overleden


wordt idd afgeraden ivm verstikkingsgevaar. dan is het misschien handiger gewoon een sjaal oid mee te nemen waar je je borst een beetje mee af kan dekken en een beetje een holletje voor je kind mee kunt creeeren zodat ze niet wordt afgeleid.




Ik zie ook soms filmpjes op youtube, met voeden in een draagdoek/meitai/ringsling, want dat zou makkelijk zijn want dan kon je gewoon nog je ding doen enzo :think:

Dan word het voedings moment toch zo on persoonlijk :? net of je er geen tijd voor hebt :?

@Broekie wrote:

Nou ik heb er ook maling aan hoor.



Ik heb een paar weken terug bij de GGD afdeling jeugd (waar je verwacht dat er wel meer moeders komen) Ook m’n meisje gevoed.

Medewerkers stonden wel even raar te kijken.

Komt er een dame naar me toe…“Wilt u misschien een apart kamertje?”

Dus mijn logische vraag was: ‘Hoezo? Stoort het u?’ :lol:

“Oh… uhh nee hoor! Ik ben een voorstander GO BORSTVOEDING!”



Schaamde me meer om haar reactie dan om mezelf met mijn dochter aan de borst! :lol: :mrgreen:




maar was dat niet gewoon goed bedoeld? Heb ook vaak het idee dat mensen die voeden al een beetje zitten te wachten op negatief commentaar :shifty: Ik vind het alleen maar aardig als mensen aanbieden je ergens apart te laten voeden, ook al sla ik dat soort aanbiedingen altijd af. Maar er zijn genoeg vrouwen die het heel prettig zouden vinden om met wat meer privacy te kunnen voeden.

sommige kindjes drinken idd rustiger in een aparte ruimte dan in het openbaar, dus ik vind het een lieve vraag!!

@fiep klophout wrote:

nou heb ik een mei tai besteld en daar kan je makkelijk in voeden maar hoorde iets over kindjes die daardoor zijn overleden


wordt idd afgeraden ivm verstikkingsgevaar. dan is het misschien handiger gewoon een sjaal oid mee te nemen waar je je borst een beetje mee af kan dekken en een beetje een holletje voor je kind mee kunt creeeren zodat ze niet wordt afgeleid.




ja al geprobeert op een verjaardag zaterdag maar ze wil niet drinken als er mensen bij zijn

we zullen dus zien hoe het moet in disney :think: denkt dat ze niet veel gaat drinken :roll:

ook in disney zijn vast wat rustigere plekjes te vinden, en dus vooral een sjaal oid meenemen om de buitenwereld een beetje te kunnen afsluiten.

En wat ik op zulke dagen doe (zoals op bevrijdingsfestival waar ze niet per se zin heeft om zich even lekker te concentreren op drinken) is gewoon heel vaak aanleggen. Heel vaak een paar slokjes is uiteindelijk natuurlijk ook gewoon veel melk. En die paar slokjes kosten ook niet heel veel tijd.