direct na bevalling fles?

hier in belgië krijg je ook één pilletje om de melkproductie tegen te gaan en moet genomen worden binnen het uur na de geboorte.

nooit geen bijwerkingen gehad.

en dit heb ik al 4x meegemaakt :inlove:

Okee, dat van dat tong afbijten had ik duidelijk beter niet kunnen zeggen. De ‘waaromvraag’ (niet kritische opmerking o.i.d., alleen de vraag waarom) brandt me zo vreselijk op de lippen dat ik me niet kon beheersen. Excuses. Volgens keer meer zelfdiscipline :silenced: .



Maar nog een tip, waar daar vroeg je ten slotte om.

Als je nou erge stuwing krijgt, dan loop je niet alleen kans op hangtietjes, maar ook op striae. Normaal kun je dat voorkomen door je kind te laten drinken, maar dat gaat nu dus niet (je kunt moeilijk je kunt even laten drinken en hem dan weer afkoppelen en de rest met een fles geven). Wat je wel zou kunnen doen is een beetje kolven, om de spanning eraf te halen. Je kunt op die manier de produktie die door de bevalling op gang is gekomen, wat langzamer afbouwen. Minder kans op striae of opgerekte huid dus. En als je dat toch doet, roer die afgekolfde melk dan door de fles. Deze eerste melk is namelijk heel vet en helpt je kind zijn/haar meconium kwijt te raken. En da’s wel zo fijn voor een babybuikje :wink: . Het lijkt me een betere oplossing dan een pilletje met eventuele bijwerkingen en risico’s.



Maar goed, wie weet krijg je wel geen of heel weinig stuwing en heb je daar allemaal helemaal geen behoefte aan.

had je die tip niet zeg maar een maand of 5,5 eerder kunnen geven???

ik zit inder de striae…echt verschrikkelijk…

van onder tot boven (kruis tot op borst) zo had ik in ieder geval mijn borsten kunnen behoeden van de striae…



maar goed voor de volgende keer… :thumbup:

solly… als je nog eens een babietje krijgt, dan geef ik de tip op tijd okee :wink: :mrgreen: .

@inkie wrote:

@Ninanien wrote:


Dat pilletje wat je kunt krijgen schijnt niet echt een fijn ding te zijn want heeft ook bijwerkingen. (ik meen hier ergens op het forum gelezen te hebben dat menstruatie meteen komt? wat erg pijnlijk kan zijn zo snel na bevalling?).

.




dat heb ik nog niet gehoord, maar wel dat je er enorme hoofdpijn van kunt krijgen plus de kans op borstkanker verhoogd. Die pillen in een “normale” situatie dus niet gebruiken. Je kunt je voorstellen dat bij verlies van een kindje je stuwing moet voorkomen, maar anders is het gewoon iets waar je doorheen moet.

Ook voor de moeders die wel bv geven trouwens. De meeste krijgen venegoed stuwing als is dat vaak iets lichter omdat je het regelmatig leeg kunt laten drinken.




Mijn zoontje werd in Maastricht geboren en later naar Rotterdam gevlogen.

Toen ik in Rotterdam lag vroeg ik ook of ik niet zo’n pilletje moest voor de bv.

Maar daar kregen kraamvrouwen dat niet meer.

Ik weet niet meer precies wat ze allemaal zij maar wel dat het inderdaad de kans op borstkanker verhoogd.



Dus ik liep met hele erge stuwing terwijl mijn zoontje in de intensive care lag :cry:



Ik wilde toen geef bv geven wat achteraf ook maar goed is.

Anders zou ik met lekkende borsten gelopen hebben terwijl hij maar 1 keer echte voeding heeft gehad.

En ook nog na zijn overlijden daar mee zou gelopen hebben.



Ik kreeg voor de stuwing doormiddengeknipte maandverband,die hadden ze nat gemaakt in een boterhamzakje en toen in de vriezer.

Ik moet zeggen dat voelde toen erg heerlijk aan :mrgreen:

@lena3 wrote:

solly… als je nog eens een babietje krijgt, dan geef ik de tip op tijd okee :wink: :mrgreen: .




:lol: :lol: WHAHAHAHa :lol: :lol: is goed dan onthoud ik dat jij mij die tip moet geven OK??? :mrgreen:

Ja precies, dan open je gewoon een topic: “Lena, ik kreeg nog een tip van jou” :mrgreen: .