Direct flesvoeding i.p.v. borstvoeding

@Kim3e wrote:

Ik heb ook totaal geen moeite met moeders die voor fv of bv kiezen. Je moet als moeder gewoon doen waar je zelf het beste gevoel bij hebt!

M.i. geef je dit goede gevoel ook aan je kleintje.
Hier ben ik het geheel mee eens! :clap: :smiley:

@Smurf78 wrote:

@Karin1981 wrote:

Als je echt niet wilt of niet volledig achter staat dan zou ik het niet doen , flesvoeding is echt vergif hoor.

:think: woordje geen vergeten soms? :mrgreen:

oeps :oops: je hebt helemaal gelijk

@Lady C wrote:

@Kim3e wrote:
Ik heb ook totaal geen moeite met moeders die voor fv of bv kiezen. Je moet als moeder gewoon doen waar je zelf het beste gevoel bij hebt!

M.i. geef je dit goede gevoel ook aan je kleintje.
Hier ben ik het geheel mee eens! :clap: :smiley:

Ik ook!

@Lune wrote:

Yvonne; het was idd niet naar jou bedoelt, maar dat wat jij schrijft was ook de reden dat ik toch wilde reageren.

Ik vind het ook niet echt iets met respect te maken hebben eigenlijk.

Ik heb echt niet minder respect voor iemand die meteen met fv begint, maar ik kan er idd maar weinig begrip voor opbrengen, daar kan ik weinig aan doen denk ik. In mijn ogen worden hier geen goede redenen genoemd (zijn die er vrijwel niet :wink: ) om je kindje geen bv te willen geven, dus heb ik er geen begrip voor. Dat betekend niet automatisch dat ik diegene een slechte moeder vind of wat dan ook.

Ik merk in mijn omgeving veeele malen vaker idd opgehaalde neuzen, of zelfs gewoon ronduit gatver!! als mensen horen dat een peuter nog bv krijgt.

Oei dit vind ik een linke opmerkingā€¦ ooit van medische redenen gehoord? Jammerā€¦

@marietje wrote:

@Lune wrote:
Yvonne; het was idd niet naar jou bedoelt, maar dat wat jij schrijft was ook de reden dat ik toch wilde reageren.

Ik heb echt niet minder respect voor iemand die meteen met fv begint, maar ik kan er idd maar weinig begrip voor opbrengen, daar kan ik weinig aan doen denk ik. In mijn ogen worden hier geen goede redenen genoemd (zijn die er vrijwel niet :wink: ) om je kindje geen bv te willen geven, dus heb ik er geen begrip voor. Dat betekend niet automatisch dat ik diegene een slechte moeder vind of wat dan ook.

Ik merk in mijn omgeving veeele malen vaker idd opgehaalde neuzen, of zelfs gewoon ronduit gatver!! als mensen horen dat een peuter nog bv krijgt.

Oei dit vind ik een linke opmerkingā€¦ ooit van medische redenen gehoord? Jammerā€¦

erg kwetsend inderdaad , ik wilde bv geven maar kon niet , ik had echt geen melk , en echt een lactatiekundige aan me bed gestaan , ik legde allebei mn kleintjes aan en er kwam geen druppel , zelf met kolven deed ik 3 dagen over om 50cc eruit te krijgen.

@marietje wrote:

@Lune wrote:

Ze zegt: vrijwelā€¦ :wink:

Dan nogā€¦ ieder heeft zn eigen reden waarom wel of niet meteen voor BV te gaanā€¦ Ik vind het zelfs prettig als iemand daar gewoon lekker eerlijk over isā€¦ :mrgreen:

(alhoewel veel redenen lichamelijke voorkomen hadden kunnen wordenā€¦ het is dat jammer dat die persoon niet weet dat het zo niet had hoeven lopenā€¦ maar als iemand zegt: ik heb als reden dat ik er gewoon geen zin in heb, kan ik dat wel waarderenā€¦ )

@faizaa wrote:

(alhoewel veel redenen lichamelijke voorkomen hadden kunnen wordenā€¦ het is dat jammer dat die persoon niet weet dat het zo niet had hoeven lopenā€¦ maar als iemand zegt: ik heb als reden dat ik er gewoon geen zin in heb, kan ik dat wel waarderenā€¦ )

je hebt het tussen de regels niet over moi toch ?

@nathaliehvdominique wrote:

@faizaa wrote:

Nopeā€¦ gewoon in t algemeenā€¦ :angel:

@faizaa wrote:

@nathaliehvdominique wrote:
@faizaa wrote:

Nopeā€¦ gewoon in t algemeenā€¦ :angel:

okeeee :-*

Faizaa: er zijn toch genoeg mensen die hier eerlijk zeggen waarom niet? Maar ik vraag me af waarom iemand hier reageert die geen begrip op kan brengen voor mensen die meteen met FV beginnen, ongeacht de reden kennelijk. Sla dan dit topic lekker over. Ik geloof niet dat dit topic bedoeld was dat mensen zich moeten gaan verdedigen dat ze FV gebruiken.

Eerlijkheid geen probleem, als je er zelf zin in hebt.

@marietje wrote:

Faizaa: er zijn toch genoeg mensen die hier eerlijk zeggen waarom niet? Maar ik vraag me af waarom iemand hier reageert die geen begrip op kan brengen voor mensen die meteen met FV beginnen, ongeacht de reden kennelijk. Sla dan dit topic lekker over. Ik geloof niet dat dit topic bedoeld was dat mensen zich moeten gaan verdedigen dat ze FV gebruiken.

Eerlijkheid geen probleem, als je er zelf zin in hebt.

Ik ben het met je eens hoorā€¦ :angel:

Vind het op zich wel prettig dat Yvonne een aantal dingen duidelijk maaktā€¦

Niet zodat de FV mamaā€™s zich moeten verdedigen maar om de toekomstige mama die twijfelen tussen FV en BV wel te laten weten hoe de vork in de steel zitā€¦ :thumbup:

@faizaa wrote:

Niet zodat de FV mamaā€™s zich moeten verdedigen maar om de toekomstige mama die twijfelen tussen FV en BV wel te laten weten hoe de vork in de steel zitā€¦ :thumbup:

Maarā€¦ daar is toch de BV hoek voor? Mamaā€™s in spƃĀ© die info zoeken over BV kijken vast niet in het FV hoekjeā€¦

@Sis wrote:

@faizaa wrote:

Maarā€¦ daar is toch de BV hoek voor? Mamaā€™s in spƃĀ© die info zoeken over BV kijken vast niet in het FV hoekjeā€¦

Kloptā€¦ maar ik vind de manier waarop Yvonne het doet niet verkeerdā€¦ ze brengt het subtielā€¦ en met respectā€¦ Bovendien kan ik me voorstellen dat als je iets leest over BV wat gewoon echt niet klopt, je dat even recht wilt zettenā€¦ Of dat dan de aangewezen plek is hierā€¦ in dit topicā€¦ weet ik nietā€¦ maar nogmaalsā€¦ de manier waarop het gebeurd is netjes toch? :angel:

Ja ze doet het zeker heel politiek correct! :mrgreen:

@Sis wrote:

@faizaa wrote:

Maar er zijn ook mamaā€™s die misschien nog twijfelen over bv of kv en in beide hoekjes komen neuzen en er zijn inmiddels zooooooveel topics, dat je best eens wat kan missen (ben hier zelf nog niet zo lang lid en heb echt niet alles gelezen haha).

Dus snap wel dat Yvonne (op nette manier) hier toch wat dingen vertelt.

@Mell wrote:

en ik ken dan weer genoeg fv mamaā€™s die echt geen begrip voor bv hebbenā€¦ :roll: Niet leuk hoor als mensen letterlijk hun neus optrekken als ze erachter komen dat je bv geeftā€¦

Helaas is niet iedereen hetzelfde :mrgreen:

Heeeel herkenbaar helaasā€¦ opmerkingen als je bent toch geen koe :wall: (waar ik dan op reageerde met: ik heb toch ook geen kalf gekregen).

Flesvoeding is veel makkelijker (om drie uur in de nacht is die borst van mij vlugger uit mijn pyjama als een fles opgewarmd hoor)

Je weet toch niet of hij genoeg krijgt (de weegschaal en de hoeveelheid vuile luiers zeggen het tegendeel)

geeeeeen gezicht, een kind wat al kan lopen aan de borst (net of het anders was geweest als Stijn niet met zijn eerste verjaardag kon lopen)

mensen in ene restaurant: dat doe je toch niet, middenin een restaurant (waarop ik echt op mijn tong moest bijten om niet te vragen of ze dan aub ook wilde stoppen met vreten/smakken)

en zo zijn er nog veeeeeel meer rare opmerkingen. Het lijkt soms een grotere strijd dan die tussen supporters van Feyenoord en Ajax. :evil: