Wie van jullie heeft direct flesvoeding gegeven i.p.v. borstvoeding en waarom?
Zonder een discussie uit te lokken …
Het lijkt me gewoon helemaal niks. Ik zie andere vrouwen voeden en dan denk ik top dat je dat doet en het prettig vind :thumbup: . Maar ik NEEEEE. Laurens heeft een prima start gehad op flesvoeding en ik hoop dat de volgende dat ook krijgt!
Ikkuh…
Ik had er gewoon absoluut geen behoefte aan. Ik hou niet van dat gelurk aan mijn (.)(.) Ook de gedachte aan het kolven en dat ik alleen ons kind kan voeden, dus ik ben 's nachts de dupe.
Nee, geef mij maar flesvoeding. Wij konden Juul wegbrengen toen hij 2 weken oud was, ik werd gek van zijn gekrijs. Als ik bv had gegeven hadden we dat niet kunnen doen.
Ik heb diep respect voor vrouwen die het kunnen en volhouden, maar bv is niet aan mij besteed.
Ik vond het idee al niets en dat ik dan 24 u per dag voor hem klaar moest staan… maar door al het “gezeur” dat het gezonder is bla bla bla
heb ik het toch geprobeerd en na 3 dagen werd ik helemaal gek van hem de hele dag door aan de borst. Wij zijn toen overgestapt naar een flesje en dat ging ook super goed.
Ik heb veel respect voor vrouwen die het wel doen maar als er ooit toch nog een tweede komt begin ik er niet meer aan.
En wat betreft beter met alle respect maar mijn mannetje is er niet slecht van geworden geloof ik…
Maar denk dat het ook gevoel is wat je er bij moet hebben.
Ben wel heel benieuwd naar je idee achter de vraag als ik eerlijk ben?
Groetjes loes
Hoi,
Hier bij de 1e gelijk flesvoeding, na een koemelkallergie bij de 2de wel geprobeerd maar na 1 dag opgegeven. Ze dronk niet en het deed gewoon echt PIJN!!!
Mijn reden van geen borst bij de 1e was…ik wilde me geen koe voelen door te kolven. Ik vond mijn borsten toch iets voor mijn man en mijzelf. (sorry maar voor mij hebben ze iets erotisch :oops: ). En ik wilde niet de enige zijn die voeding kon geven.
Onze tweede had veel pijn tijdens voeden (en dus veel huilen) en was blij dat ze ook na 3 weken uit logeren kon
Ik.
En mocht er ooit een 2e komen (wat niet in de planning zit) dan ga ik toch proberen bv te geven. Ik heb spijt dat ik het niet tenminste geprobeerd heb. Verder was bij mij de reden een mengeling van redenen die al genoemd zijn muv het kunnen wegbrengen, want logeren deed ze voor het eerst met 11 mnd.
Ik kreeg (en krijg) rillingen bij het idee dat er een kind aan mijn borsten ‘hangt’. Dat wist ik al meteen toen ik zwanger was, maar door alle kritiek uit mijn omgeving heb ik mijn keus op de lange baan geschoven en gezegd dat ik het wel zou zien als hij geboren was. Het eerste wat ik zei toen hij er was was: dat doe ik zo weer. Het tweede was: en hij gaat lekker zijn flesje krijgen, ik geef geen borstvoeding. Gelukkig vonden de gynaecologen, verloskundigen en assistentes die erbij waren het prima, en heb er tot nu toe totaal geen spijt van
zelf hebben we ook gekozen om gelijk fles te geven (wil geen discussie oproepen)
ik ben geen type ervoor geen gedult.
papa heeft ook 9 maand op de kleine gewacht en tijdens het voeden leg je toch een band met je kindje.
fles kindjes over het algmeen snachts sneller doorslapen dan bv.
ik de mening heb als bv dan voor 100% en dan ook niks aantrekken wie of wat erbij is tijdens het voeden.
je als vrouw zelf eruit moet voor de voeding.
je met fles in de gaten kan houden wat je kindje drinkt.
bv je zelf moet uitkijken wat je eet of drinkt.
kan zo nog wel even door gaan was voor ons dus echt geen discussie wat we zouden doen man lief zei ook gelijk ik wil het ook graag kunnen voeden en dus ook voorstander is van fles.
Bij Thara wel geprobeerd, maar na een dag gestopt. Alles lag open, deed zeer en het was een allesbehalve ontspannende bezigheid.
Nu bij Rayen niet de “moeite” genomen om het te proberen. Heel af en toe heb ik daar spijt van gehad. Hij hapte namelijk echt supergoed en was echt aan het zoeken. Wat dat betreft echt heel anders dan Thara (die leek de fles echt beter te begrijpen :roll: :shifty: ). Waarschijnlijk was het bij hem dus wel goed gegaan.
Ach, sommige kindjes snappen het gewoon echt niet hoe het werkt met die borsten en anderen zijn natuurtalenten. Ben er inmiddels wel achter dat je kindje het ook heel goed kan doen op flesvoeding .
Succes met je keuze!
alle twee gelijk de fles…
om redenen die ik hier niet ga opschrijven…prive…
ze groei(d)en er allebei goed op
Ik omdat ik een borstverkleining gehad heb en dus geen bv kon geven.
Als het had gekund had ik het graag willen proberen. Het lijkt me toch wel heel erg bijzonder om mee te maken.
Alletwee meteen de fles om diverse (privé)redenen.
Kindjes doen het supergoed.
Bij de 1e gelijk flesvoeding gedaan omdat het idee van borstvoeding mij gewoon echt niet aan stond.
- Ik had ook al teveel gehoord over tepelkloven en borstontstekingen, ik werd er dus ook een beetje huiverig voor.
- Daarbij vind ik het heel belangrijk dat de papa ook snel een band opbouwt en als ze zo klein zijn is dat moment toch voornamelijk met voeden.
- Opa’s en oma’s willen ook graag de kleine een fles geven.
- 9 Maanden let je op wat je eet en drinkt en daarna vind ik het wel mooi geweest en wil ik mijn eigen lijf weer terug.
- Ik ben zelf ook groot geworden met de fles .
Zo kan ik nog wel even doorgaan :oops: .
Maar ik wil wel zeggen RESPECT voor de vrouwen die het wel doen! Ik heb deze gevoelens vanaf het begin af aan gehad en wist dus ook al snel dat ik de fles ging geven. Oh en het enige vervelende was wel de stuwing die ik kreeg doordat ik geen borstvoeding gaf AUW! Dat was echt niet leuk, niks hielp qua koude compressen dus ik liep uiteindelijk met gekneusde koolbladeren in mijn bh want dat zou helpen. Dat was ook wel zo maar ik lach mezelf nu nog uit als ik mezelf weer met die struiken groen uit mijn bh zie :lol:
Anyway de tweede krijgt dus ook weer de fles.
Ben wel heel benieuwd naar je idee achter de vraag als ik eerlijk ben? Groetjes loes
Ja wat denk je :mrgreen:
Ik wil zelf flesvoeding gaan geven, maar ik weet (van horen zeggen) dat je erg veel kritiek kunt krijgen uit je omgeving. Wat ik trouwens de grootste onzin vind, want wie zijn zij om zich daarmee te bemoeien? Ik vind zoiets een privé aangelegenheid. Dus ik was benieuwd wat jullie redenen zijn.
Mijn eigen redenen;
- Kan maar niet wennen aan het idee
- Ik ben zelf groot gebracht met de fles en heb daar nooit hinder van ondervonden in de vorm van dat ik iets te kort ben gekomen.
- Alle verhalen uit de omgeving over hoeveel pijn het zou (kunnen) doen, dat ze met een 2e direct de fles zouden geven en niet meer aan de borst. En andere negatieve verhalen.
- Ook leuk voor mijn vriend als hij ook direct een flesje kan geven
- Het hele idee van kolven staat me ontzettend tegen.
Ik zie zelf eigenlijk alleen maar voordelen bij de fles en een hoop nadelen bij de borst. Behalve dat het een gezondere start zou zijn. Maar ik vind dat altijd maar betrekkelijk begrip. Want ik ben kerngezond :mrgreen: (altijd even afkloppen hoor)
Hoe lang duurt die stuwing eigenlijk?
Volgens mij begon die stuwing ongeveer 2 dagen na de bevalling en duurt het ook ongeveer 2 dagen.
@Essieee wrote:
Ik wil zelf flesvoeding gaan geven, maar ik weet (van horen zeggen) dat je erg veel kritiek kunt krijgen uit je omgeving. Wat ik trouwens de grootste onzin vind, want wie zijn zij om zich daarmee te bemoeien? Ik vind zoiets een privé aangelegenheid. Dus ik was benieuwd wat jullie redenen zijn.
Ja, dat heb ik wel ervaren. Mensen vragen ongegeneerd of je bv geeft of niet. En als je het niet geeft, waarom niet. Ik heb dat als heel vervelend ervaren. Zeker als “ze” (en dat zijn meestal de mensen die extreem pro-bv zijn… wat in de volksmond ook wel de bvmaffia genoemd wordt) je ook nog eens gaan vertellen hoe slecht kv wel niet is, en dat je je kind van alles te kort doet. Zal best (gedeeltelijk) waar zijn, met antistoffen enzo. Maar wat ik mijn kind wel heb kunnen geven is een niet gestreste moeder die volop kon en kan genieten. Etc. En natuurlijk krijg je dan te horen dat je dat met bv óók kan (en meer… .zeggen ze…) maar ik denk ook als je er niet 100% achter staat, 100% goed gevoel bij hebt en 100% voor gaat dat het dan zo is dat het niet 100% genieten is.
En wat die stuwing betreft, begon bij mij denk ik op dag 4 of 5 en duurde ene paar dagen. Niet echt hele erge pijn van gehad ofzo. Viel best mee. Strakke bh aan was voor mij voldoende.
:-*
Herkenbaar idd. Toen een tante op kraamvisite kwam zei ze:’ Wat? Geef je geen borstvoeding? Wat geef je dan?’ Tja uhm…flesvoeding ofzo? zij:’ Noujaaaa, dat is toch helemaal niks?’
Paar weekjes terug zag ze onze zoon weer en vroeg ze, midden in een stampvolle kamer:’ Wow, die is groot geworden. Hoe krijg je hem zo groot?’
Ik:’ Door flesvoeding natuurlijk.’
Zo, daar kon ze het mooi mee doen. Mijn schoonmoeder moest er erg om lachen, die heeft zelf ook al haar kids zonder bv grootgebracht (net als de mijne trouwens) en is daar heel tevreden over.
Van mij mag de hele wereld borstvoeding geven, maar verplicht het mij alsjblieft niet, of ga me niet continu zeggen dat borstvoeding zoveel beter is, want ik blijf erbij dat dat onzin is. Iets beter zal best, maar heel veel beter zal heus niet kloppen, anders werden er vast niet zoveel baby’tjes prima gezond groot met flesvoeding :mrgreen: (jaja, ik ben pro flesvoeding )
Ik ben niet pro flesvoeding of pro borstvoeding, maar heb wel bewust gekozen om meteen fv te geven aan beide kinderen.
Dit omdat ik er gewoon helemaal nul gevoel bij had om bv te geven. En ik denk dat je echt 300% achter bv moet staan om het goed te laten slagen. En dat stond ik niet.
En ik moet zeggen dat ik er nooit spijt van heb gehad. Het is gewoon heel makkelijk, je weet precies wat je kind binnen krijgt. En als ik dan alle verhalen hoorde van frustraties omdat het niet lukte of niet goed lukte…tepelkloven, infecties, borstontstekingen, kindjes die als ze bijv naar kdv moeten of naar de oppas niet uit de fles willen drinken, tepelhoedjes, geen toeschietreflex, kolfproblemen op het werk, vitame k en d bijvoeren etc. ben ik echt blij dat ik er niet aan begonnen ben.
Maar begrijp me niet verkeerd. Ik heb echt heel veel respect voor iedereen die wel bv geeft, want het kan je behoorlijk uitputten. En ja, bv is het beste voor het afweer- en immuunsysteem van je beebje, het is veel goedkoper en ik moet zeggen dat het me voor de nachtvoeding dan wel weer ideaal lijkt. Ik moet er dan echt uit en naar beneden gaan om een fles te maken. En mijn man krijg ik 's nachts echt niet wakker :mrgreen:.
O ja, en die stuwing. Meestal is dat na een dag of vier na de bevalling. Bij mij duurde de ergste stuwing 1 á 2 dagen. Maar bij Mara heb ik nog wel weken last gehad van het gtoeschietreflex. Heel maf als je helemaal geen bv hebt gegeven. Maar ik hoefde maar aan haar te denken of mijn borsten werden keihard en lekten :?.
Een strakke bh helpt goed en vooral uitkijken met warmte.
Hoe doen ze dat dan direct na de geboorte in het ziekenhuis eigenlijk? Ik lees/hoor verhalen dat je die kleine lekker bij je krijgt zodat je aan elkaar kunt wennen direct na de geboorte en dat ze dan op een gegeven moment onrustig worden en beginnen te “zoeken”.
Mag je dan meteen dat eerste flesje geven of proberen ze in het ziekenhuis toch eerst aan te leggen?