dillemma-> ivm overtijd->ks of inleiden

ik weet het ff niet meer… :cry:



Afgelopen maandag heb ik met mijn zeer meelevende gyn de opties besproken betreffende inleiden en dergelijke…



aangezien bij mij nog steeds alles potdicht zit moet er eerst met gel aan de slag worden gegaan…Dit mag max 2 dagen achter elkaar gebeuren, waarbij is wel in het zkh moet blijven…9 vd 10 slaat dit niet aan, en beginnen ze bij dag 4 (moet 1 rustdag tussen zitten) weer overnieuw…Gevolg is wel die dagen dat ik niet huis ben, mijn kleine meisje dan weinig zie en slecht slaap in die verrekte zkhbedden :wink:



Daarnaast geeft de gyn aan dat, inleiden meestal uitdraait op een ks of kunstmatige verlossing, wat hij mijn lichaam niet aan wil doen…Het kwam er eigenlijk op neer, dat hij wanneer ik dat wensde bij wijze van spreken nu een datum met me wilde afspreken voor een ks, zodat ik de aanloop van inleiden niet hoef te doen,en ik er "makkelijker"vanaf ben, dan weer een eventuele helse bevalling mee te moeten maken (dat was met Marit nl wel het geval)



Eerst wuifde ik het verhaal keizersnede meteen van de hand, omdat mijn inziens het revalideren een krim is (vooral met peuter erbij)…Daarnaast zie ik allerlei beren op de weg,zoals mijn dochter haar verjaardag die ik dan niet of nauwelijks kan bijwonen en mijn man er dan al 2.5 wk vakantie heeft opzitten en ik er daarna alleen voor sta…



We hebben daarom afgesproken te wachtten tot maandag (volgende afspraak bij de gyn) dan nogmaals toucheren…mocht alles dan weer potdicht zitten, dan gaan ze me dinsdag inleiden…Aan de ene kant ben ik blij dat het einde dan echt in zicht is, maar ik zie er zo tegen op tegen het inleiden verhaal…



Als ik maandag zou aangeven doe me maar een ks dan zou die dat ook doen, maar als ik zeg eerst proberen met inleiden doen we dat…



Wat zouden jullie doen? :think:



En jaa het duurt nog ff tot mandag, dat madam zich zelf kan aankondigen, maar dat gaat niet gebeuren heb ik zwaar het gevoel over (Marit was ook precies 2 weken overtijd) :wink:

Eerst even een dikke :hug:



Ik zou voor een inleiding gaan. Bij een ks duurt het herstel langer en het is toch een buikoperatie.

Dat een inleiding vaak leidt tot een kunstverlossing, kan zo zijn…maar is dat ook zo bij een tweede?

En tja…snijden kan altijd nog, toch?



Ik weet natuurlijk niet hoe je bevalling bij je dochter gegaan is, maar ik heb het zelf niet zo op “onnodige” keizersnedes en heb zelf het motto: gewoon proberen.



Sterkte!

Ik zou absoluut ook zeker voor inleiden gaan!

Bij een ks komt toch vaak heel wat meer kijken …

Ik hoop voor je dat je alsnog spontaan bevalt en anders dat de inleiding goed (en snel) mag verlopen! :pray: :-*

Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar inleiden… maar wat rottig dat je voor de keuze staat zeg, hoop echt dat je meisje voor maandag nog bedenkt om alles in gang te zetten :hug:

mijn voorkeur zou ook uitgaan naar inleiden…

In tegenstelling tot de rest, geloof ik dat ik zou kiezen voor een keizersnede. Natuurlijk is het een zware operatie, maar ik ben ingeleid en dat vond ik echt een drama en ik heb daarna ook nog een flinke tijd veel last gehad…zegt natuurlijk niet dat dat altijd het geval is, want het kan ook heel goed gaan (maar dat kan een ks ook, een vriendin van mij die een ks heeft gehad was bv. sneller op de been dan ik met een ‘normale’ bevalling) en ik denk dat het inderdaad ook verschil kan maken of het je eerste of je tweede is.



Ik zou kiezen voor waar je je het beste (of minst slecht) bij voelt. Je weet van te voren toch nooit hoe het uitpakt.



Maar hopelijk besluit ze gewoon zelf te komen. :thumbup::thumbdown::thumbup::thumbdown:

Ik ben mijn mijn oudste ingeleid en dat is een keizersnede geworden. Maar de kans is bij een eerste kind groter omdat als het potdicht zit dan is het ook echt potdicht.

Als er al eens eerder een kindje vaginaal geboren is dan is de kans bij een inleiding juist groter dat het vaginaal geboren gaat worden.

Bij mijn jongste ben ik ook ingeleid en dat was een makkelijke vaginale bevalling, wel een weeenstorm gehad maar verder vlotte alles spoedig.



Ook als is mijn keizersnede best meegevallen ik zou als ik jou ws toch kiezen voor een inleiding.

ik heb zelf voor het dillema gestaan. bij mij zat alles pot dicht en ik ben voor inleiden gegaan.



ik heb pilletjes gekregen voor het verweken van de baarmoeder. Die bij mijdus nog 2 cm was. ik had al wel 2cm opening maar bmm dus nog veel te lang.



ik heb voor inleiden gekozen. Ik ben bevallen in 26 uur en 7 min. alles erbij, verweken en etc …



en KS kan altijd nog! als je ziet dat het niet lukt of het duurte te lang voor in te leiden kan je nog voor ene ks gaan, maar het is niet je eeste baby!



je lichaam kan heel goed reageren op de veter/gel/pillen die ze inbrengen! Het is al eens een keer bevallen! :wink:



ik zou het toch proberen! zoals ik al zij en ks kan nog altijd. En het is echt een mega grote operatie!



veel suc6!!



ps er is een grote kans dat ik deze zw weer voor die beslissing ga komen staan. ik ben ingeleid op 37w5d ivm zwangerschap’s diabetes. als dat deze keer weer is dan ga ik zeker weer voor inleiden!



mijn man is er ook nog en opa’s en opa’s ik ben er zeker van dat mijn zoontje in goede handen is ook al zou het deze keer langer duren!



veel suc6 en ik hoop dat het nog vanzelf begint !!

Bedankt voor jullie reacties! ik heb er zeker wat aan!! :-*



Met Marit, heb ik zeker 2 weken goed in de lappenmand gezeten…Van een bevalling die dinsdag begon met alleen maar rugweeen tot aan de geboorte op vrijdagochtend met een knip die beide kanten is opezet, na 2 keer trekken met de vacuum is ze toen geboren…Dat was dus geen pretje…



Maar julie hebben gelijk…Er is al een keer een kind langs gekomen, dus wellicht gaat het nu gemakkelijker…en mocht het allemaal nog moeizaam gaan, dan kan ene ks altijd nog… :think:

wat ik wel als tip kan geven



Eenmaal ik de ruggeprik had ging het veel sneller omdat ik mij meer kon ontspannen…



En als je een Ks wilt moet je zowiezo een ruggeprik dus …



:thumbup: :thumbdown:

@Formally known as Vuegje wrote:

wat ik wel als tip kan geven



Eenmaal ik de ruggeprik had ging het veel sneller omdat ik mij meer kon ontspannen…



En als je een Ks wilt moet je zowiezo een ruggeprik dus …



:thumbup: :thumbdown:




Die heb ik gehad met tijdens de bevalling van Marit, maar toen duurde het nog 10 uur :shifty:

:mrgreen:



heerlijk he bevallen!



maar geen enkele bevalling is hetzlevde…



bvb bij mijn moeder …



ik was geboren op 7 uur … (1ste)



mijn broer op 49 uur (2de)



mijn andere broer op 9 uur (3de)



so you never know! :mrgreen:

Mijn schoonzus is ingeleidt met 42 weken en binnen 3 uur bevallen zonder any troubles…



Ik hoop dat dat jou ook gegund is, door mij in ieder geval wel!



Zou zelf ook voor inleiden gaan :thumbup:

Tja, moeilijke keuze



Ik heb alleen de KS meegemaakt, en ik zou zeggen: inleiden en als het niet gaat alsnog een KS…



Het herstel van een KS duurt nu eenmaal langer.



Oooh Vuegje, heb jij nog een broer :drool: :wink: :mrgreen: …

Bij mijn tweede én derde dochter ben ik ook ingeleid wegens overtijd.



Ik moet er eerlijkheidshalve wel bijzeggen: had 2-3 cm ontsluiting op het moment van inleiden.

Bij mij is het gedaan via een vaginale zetpil.



Bij allebei heb ik de eerste wee gevoeld om 9.30 u.

Hun respectievelijke geboorte-uur is: 10.17 u en 10.04 u



ja, kijk maar :shock: :shock:

het is echt zo !!!

Uiteraard was het een weeënstorm (ja, wat dacht je als het zo snel gaat :wink: en dus best wel pittig.)

Geen knip, geen vacuum, niets van dat alles !



Dus meis, voor nu een dikke knuffel !

En voor volgende week (als ze voordien niet spontaan wil komen):

een hele vlotte ingeleide bevalling gewenst ! (zou het zeker proberen, het inleiden. Als het echt niet vlot, kan een ks nog altijd toch?)



Op welke wijze het ook wordt: een pracht van een kindje gewenst !!!



liefs

Gerda

Gerda, :-*

@mayo28 wrote:





Oooh Vuegje, heb jij nog een broer :drool: :wink: :mrgreen: …




:lol: :lol: :lol: :lol:



yup heb er 2, een van 25 en een van 20 :wink: 8)

Ik weet niet of je er inmiddels al uit bent, maar ik zou ook zeker voor inleiden gaan.



Bij Sterre ben ik ook ingeleid, met 42+1, en ja, ik zal er niet om liegen, het was een helse bevalling… maar ja, wel de eerste, dus wat de rest ook al zegt, dan duurt het sowieso vaak wat langer. Ik heb daarna ook best een tijdje moeten herstellen, oa doordat ik veel bloed was verloren en de hechtingen bovendien niet wilden genezen.

Bij Lente* heb ik een ks gehad. Eigenlijk kan ik het misschien niet écht goed vergelijken, omdat ik bij Lente* uiteraarde de euforie na de bevalling moest inwisselen voor een enorme portie verdriet, maar toch denk ik dat ik ook als het bij Lente* wél goed af was gelopen, liever niet nóg een keer een ks zou willen. Ik vond het herstel écht tegenvallen, en achteraf mis ik het hele gevoel van bevallen zijn (nogmaals… ik denk dat ik het ook wel anders beleefd heb dan normaal misschien hoor, het was sowieso een spoedks dus ik was er ook niet op voorbereid).



Dit Prutsje gaat waarschijnlijk overigens wél weer met een ks geboren worden, en dat vind ik écht heel vervelend. Maar de kans is anders te groot dat ik weer tot 42 weken moet lopen, en na een ks mag je niet meer ingeleid worden, dus dan is de keuze eigenlijk tussen een ks met 37/38 weken, of tevergeefs tot 42 weken wachten en dan alsnog een ks. Als ik de keuze zou hebben zou ik geen moment twijfelen: inleiden! Misschien weer een helse bevalling, maar in mijn ogen beter dan een ks :?



Het is eigenlijk kiezen tussen 2 kwaden he :wink: Sterkte iig!!! (en ik zal voor je duimen dat het komende week alsnog vanzelf gaat beginnen, dat zou zonder twijfel de beste optie zijn he! :pray: )



xHeske

Ja, wat een moeilijk dilemma. Ikkan me voorstellen dat je daar goed over na gaat denken.

Iedereen heeft zo zijn ervaringen met inleiden en een ks, voor iedereen voelt dat weer anders denk ik.

Je moet doen wat het beste bij je past. Gewoon de voors en tegens tegen elkaar afwegen.

Ikzelf ben 3x ingeleid. Bij mij komen ze niet vanzelf. Bij de eerste duurde dat 3 dagen, bij de tweede ging dat wat sneller en bij de derde werkte het sávonds pas wat uit. Ik vind het ronduit een drama (bevallen is gewoon een paardekarwei). Echt, toen ik bij mijn derde kind dar verlosbed zag, schoot ik al op slot, zeg maar.

Uiteindelijk is het bij de derde een spoedkeizersnee geworden, om het feit dat ik superdik was (Ze woog 10, 5 pond…!) het was teveel risico voor mij en het kindje.

Mijn herstel vond ik op zich meevallen. Mijn man was na de kraamtijd thuis, zodat ik rustig op kon knappen. Wel vond ik de hele ks doodeng, ik heb er nare dromen van overgehouden.

Als je je hulptroepen hebt klaarstaan, kom je zo’n periode best wel door.

Ik ben nu zwanger van de 4e en ben heel erg benieuwd watde gyn. gaat zeggen straks. Ik las hierboven dat inleiden niet meer mag na en ks , maar spontaan bevallen zit er niet weer in denk ik.

Dus ik moet me ook maar voor gaan bereiden op een ks (hoe eng ik die ruggeprik ok weer vind)



maar goed, dat was mijn verhaal :wink: , ik ben benieuwd wat jij uiteindelijk kiest…Sterkte!

Ik denk dat Mampje wel gelijk heeft… Iedereen kan je advies geven maar het ligt eraan hoe je er zelf tegenover staat en wat het beste bij je past.



Ik ben met Stan ingeleid op woensdag… Donderdagochtend vroeg braken spontaan de vliezen en de rest kwam niet… Toen ks en ik teken er zo weer voor!



Volgende keer voor mij absoluut geen inleiding maar het liefst direct een ks. Vond het herstel heel erg meevallen. (Geen pijn bij plassen ofzo… :wink: ) En ik liep na 3 dagen ook al gewoon rond.





Succes! :hug: :thumbup: