Dillema ik weet het echt niet meer...flesvoeding

Thomas is vandaag precies 11 wk en krijgt nog 6 voedingen omdat ie s’nachts nog altijd komt.

Overdag krijgt hij flessen van 150 cc en voor het slapen gaan dat is 21 uur 180 cc. S’nachts nog een beetje van 120 cc (we willen hem s’nachts niet aan een te grote hoeveelheid laten wennen.

Nu als hij om 21 uur gaat slapen komt ie weer tussen 01.00 uur-02.00 uur en dan al om 4.30 dan kunnen we het nog rekken tot 6 uur.

Zou hij misschien meer moeten hebben overdag? Zou de fles van 21 uur nog hoger moeten of moet ie snachts toch wat meer dat hij niet al om 4.30 wakkker word.

Wie heeft er tips voor mij? Ben geslootp eigenlijk doordat ie zo slecht slaapt en met 3 andere kids kan je ook nooit rusten. Soms heb ik het gevoel dat hij nooit meer gaat doorslapen :?

Op welke tijden geef je alle flessen dan? Je zou namelijk de laatste fles wat later kunnen geven.

Dit is ons schema:

7.00u 165ml

11.00u 135ml

15.00u 135ml

19.00u 135ml

23.00u 165ml

In de tijd dat ze 's nachts wakker werd, kreeg ze de helft van de fles van overdag. 's Ochtends kreeg ze standaard weer de eerste fles om 7.00uur.

Misschien heb je hier wat aan.

Groetjes,

Heleen

Ik zou super graag zijn fles later willen geven maar merk gewoon dat ik te moe ben. Ik heb ook nog 3 andere kids en het is gewoon even bikkelen nu. Ik ben echt helemaal kapot om 21 uur

Zijn schema is nu als volgt:

6 uur 165 cc

9.30 uur 165 cc

13.30 uur 165 cc

17.00 uur 165 cc

21.00 uur 200 cc

En dan s’nachts een fles van 120 cc

@Mariska wrote:

Ik zou super graag zijn fles later willen geven maar merk gewoon dat ik te moe ben. Ik heb ook nog 3 andere kids en het is gewoon even bikkelen nu. Ik ben echt helemaal kapot om 21 uur

Zijn schema is nu als volgt:

6 uur 165 cc

9.30 uur 165 cc

13.30 uur 165 cc

17.00 uur 165 cc

21.00 uur 200 cc

En dan s’nachts een fles van 120 cc

Ik denk toch ook dat het "probleem zit dat je zijn laatste voeding zo vroeg geeft. Probeer het anders eens toch eens wat later te geven.

Want door een nachtvoeding raak je ook oververmoeid.

Ja daar heb je gelijk in Jeanet en dat ie dan al weer om half 5 wakker is en amper nog slaapt dat hakt er ook in.

Ga het gelijk even overleggen hier

Heeft er iemand goede ervaringen met johannesbroodmeelpit?

dat johannesbroodpitmeel ( ofwel nutriton) is meer tegen het spugen…

Ik deed het gewoon zo… ik ging gewoon naar bed en zag wel wanneer ze kwam voor de late fles… had ik toch wat slaap te pakken…

Nu heb ik wel mazzel want heb een doorslapertje…

Maar Tessa sliep ook pas heel laat door. ze wordt nu nog regelmatig wakker snachts… alleen niet meer voor een fles…

Het is idd even flink doorbijten he met nog 3 kids…

Helaas kun je kindjes niet op de klok zetten he…

Sterkte nog even en hopenlijk heeft je kindje het snel door…

Ik denk ook dat de voeding om 21:00 nog veel te vroeg is om zo’n ruk door te halen tot de ochtend. Dat lukt ons met Djenno ook niet. Geheid dat hij dan in de nacht komt voor een voeding.

Wij geven ook de laatste fles om 23;00 ( ik moet zeggen het valt soms ook niet mee maar ja, je moet er wat voor over hebben om door te slapen denk ik dan maar hihihi) en dan haalt hij wel door tot 7 uur. We geven bij zijn laatste fles 180 cc en bij zijn eerste ochtendfles ook zodat hij dan lekker voldaan is. Tot nu toe werkt dit perfect moet ik zeggen!!

Annemieke krijgt ook johannesbroodpitmeel door haar voeding, maar we hebben het idee dat ze daar wat sneller hongerig van wordt. Of ze is gewoon blij dat ze eindelijk haar voeding binnenhoudt en dus nog meer wil :wink: .

Maar goed, dat zou ik dus niet doen. Toch proberen de fles wat later te geven. Ik begrijp goed hoe vermoeiend het is hoor. Als mijn man die laatste fles niet zou geven, zou ik ook al lang ingestort zijn.

Groetjes,

Heleen

Ja het is nu even denken wat hier slimheid is ik hoor ook goede verhalen over nutrix maar dat mag toch pas met 4 mnd?

Ik zou ook proberen de laatste voeding later te doen.

Soms krijgt Quinten de laatste fles om 21.00 uur / 22.00 uur maar we proberen het te rekken tot 23.00 / 00.00 uur. Lukt vaak ook wel.

Maar hoe zwaar is je kleine ?

Hier is Quinten erg zwaar voor zijn leeftijd, dus hij mag ook best wat drinken daarvan.

Kan je man de laatste fles niet geven? :think: Om een uur of 23.00.

Thomas is nu ong 6 kg dus een flinke baby

En mijn man de laatste fles doen dat doe ik maar niet die moet om 5 uur weer zijn bed uit dus die ligt zo ie zo heel vroeg

Hoi,

Herkenbaar probleem, al kwam Teun niet om 1 uur 'snachts, omdat hij de laatste voeding om 23 uur kreeg.

Maar hij kwam altijd wel om 4.30,later om 5 uur en nu om 5.30/6.00 uur. Hij is 13 weken.

Ik gaf hem dan om 4.30 uur een fles van 150, dan kwam hij om 7 uur en kreeg dan weer een fles van 120, vervolgens om 11.00 uur een fles van 150, om 15.00 uur een 150, om 19.00 een 150 en om 23.00 uur een 180.

Misschien is het een idee, om vanaf 4.30 dit schema in proberen te voeren en de laatste voeding half te mengen met voeding voor hongerige babys, dat was bij mij de oplossing om hem net dat uurtje extra te laten pakken. Enne, gewoon om 21.00 uur naar bed gaan en de wekker zetten. Als hij eerder komt, hoor je het vanzelf en anders heb je die uurtjes toch maar mooi gepakt want ik kan me voorstellen dat je doodmoe bent tegen deze tijd. En van tijden rekken voor de fles word jij, maar ook je uk echt niet vrolijker.

Teun had in die tijd ook wel eens dat hij ipv 11 00 de fles om 10.00 smorgens al wou en krijste dan alles bij elkaar. Vaak gaf ik die dan en hij heeft eigenlijk telkens die tijd smiddags wel weer ingehaald.

Ook sliep hij niet direct door en bepaalde ik dus 's’nachts of ie 5 of 6 flessen kreeg. Als ie zich voor 5.00 uur meldde kreeg ie 6x 150 en later kreeg ie 5X 180 en dat ging eigenlijk heel goed.

Hoop dat je er wat aan hebt en binnenkort lekker door kunt slapen!

hoi,

inderdaad een heel herkenbaar probleem.

Merlijn krijgt nu de laatste fles om 10 uur maar een maand geleden nog om 11 uur.

ik ging gewoon naar bed als ik moe ben/was en zette ik de wekker en had dan al een fles klaarstaan in de koelkast.

wel lastig om er dan uit te gaan maar dan kun je waarschijnlijk wel tot een uur of 7/8 slapen.

ik hoop dat je er wat aan hebt!

liefs van rose :-*

Heb nu weer een probleem. Ik probeer nu 5 flessen te geven van 180 cc maar omdat ie snachts nog komt moet ik overdag 4 flessen geven dus dan moet ik er ong. 5 uur tussenlaten

Is dat niet babyonvriendelijk 5 uur? Ik vind het zo lang maar eerder kan ik echt niet geven anders kom ik helemaal niet meer uit en s’nachts de voeding er uitgooien dat red hij nog echt niet

Moeilijk …

Maar of je nou flesvoeding / borstvoeding geeft, het kunnen slopende nachten worden. Ze kunnen honger hebben en al dat dingen. Maar bij borstvoeding kan het soms gebeuren dat ze vaker komen, want je weet ook niet altijd hoeveel je daarvan aan je kind geeft.

Toch … Quinten doet het de laatste tijd goed. Rond 00.00 / 01.00 uur krijgt hij van zijn pa de laatste fles en hij komt pas rond 07.00 uur weer. Dus een hele mooie tijd. Toch gaan we proberen om 23.00 / 00.00 de laatste voeding te geven.

Ook heeft Quinten doordat hij steeds wisselend komt, dus ene keer is het een paar dagen in de nacht rond 5 uur, en soms slaapt hij door, geen vaste regelmaat in de dagen. Wel kreeg hij vanmorgen om 7 uur een flesje, daarna om 11 uur, straks om 3 uur en dan 7 uur weer. Wij geven Quinten dan rond 9 uur nog een klein flesje van 90 cc. En om 23 / 00 uur krijgt hij gewoon weer eens 150, daarvan slaapt hij dus de nacht vaak wel door omdat hij dus genoeg voeding binnen krijgt. Verder is het dus gewoon om de vier uurtjes, maar alleen in de avond is het dus even na 2 uurtjes nog een klein flesje en dan 2 / 3 uurtjes later weer gewoon 150.

Bij ons helpt het dus niet gewoon 150 te geven en dan weer als laatste flesje 180, want juist dan komt hij snachts vaker, dus hoe we het nu doen gaat veel beter omdat hij savonds vaker onrustiger is, meer honger heeft en meer klaarwakker is.

Ik zou in elke geval geen 180 al gaan geven, dan moet je echt ruim 5 uur tussen zitten, is best veel lange uren vind ik, heb ik zelf ook eens geprobeerd.

Ik kan je dus niet echt helpen, het is gewoon uitvinden.

Maar in elke geval is het dus wel zo zoals ik beschreef :

7.00 : 150 cc

11.00 : 150 cc

15.00 : 150 cc

19.00 : 150 cc

ongeveer 21.00 : 90 cc

en rond 23.00 / 00.00 : 150 cc

Dat is dus in totaal : 840 cc (heb je nog niet de nacht gehad), klinkt best veel, maar Quinten weegt in elke geval al ruim 6 kg, dus hij kan en mag dat hebben. Dus als hij dan snachts komt, krijgt hij in dit geval maar 120 cc.

Hij moet in elke geval onder de 1 liter blijven !

Maar vaak wordt die 90 cc ook weggelaten van negen uur savonds, het ligt er gewoon aan hoe honger hij heeft. Dus zo hebben wij dat in elke geval gedaan.

Heel teovallig heeft ie nu om 6.30 en om 11 uur 180 cc gehad en hij is zoveel vrolijker en slaapt zoveel meer nu.

Misschien heeft ie dit wel nodig. Nou ja ik moet maar even kijken hoe dat gaat met dit schema

Ja gewoon aankijken, elke kind is anders !

Succes

hoi,

Ik geef merlijn de eerste fles tussen 06.00 en 07.00

de tweede: 10.00/11.00

de derde: 14.00/15.00

de vierde: rond 18.00

en de laatste om 22.00

de eerste 4 flessen zijn met 150cc en de laatste met 180cc

hoop dat je er wat aan hebt…

liefs van rose :-*

en als ie 's nachts dan nog wel komt geef je hem 120cc met 3 of 4 schepjes…

succes! dit kan je behoorlijk onzeker maken he?

liefs van rose