Dillema ik weet het echt niet meer...flesvoeding

Gister was ie zo tevreden met 180 cc maar 5 uur er tussen red hij echt niet. Als ik hem meer ga geven overdag dan komt ie weer op 6 flessen uit want snachts krijgt hij nog een fles van 120 cc.

Nou ja zo maar even langs cb en moet vandaag toch langs de kinderarts gelijk eens kijken wat hun zeggen

Zal je zien zeggen ze allebei wat heel anders

@mama tina wrote:

Ik deed het gewoon zo… ik ging gewoon naar bed en zag wel wanneer ze kwam voor de late fles… had ik toch wat slaap te pakken…

Maris,
Dit doen wij nu ook sinds een paar dagen.
Hij krijgt om 19/19.30 een voeding van 165cc en dan zien we wel wanneer hij komt.
Dus niet meer wakker maken om 23 uur.
Nu kwam hij de afgelopen 2 nachten om 1 uur pas en slaapt daarna weer tot 7 uur.

Zijn lijffie kan het blijkbaar aan en wij kunnen lekker op tijd naar bed!!

Kus Moon

Ja hier liggen we ook lekker op tijd hoor. Vanacht kwam ie pas om 4 uur :smiley: Terwijl hij om 20.30 zijn fles had gehad. Er zit vooruitgang in en dat is al lekker

ik geef jesse al 4 flessen hij krijgt om 21 uur zijn laatste fles en soms om 20.00 en hij slaapt dan tot ongeveer half 8. hij krijgt 4 flessen van 210 en met dit warme weer wel wat water tussendoor af en toe. ik gaf eerst 5 flessen maar hij was niet tevreden na 180 en krijste de boel bij elkaar en om 23 uur kregen we hem bijna niet wakker dus zijn we over gegaan op die 4 flessen nou dat gaat prima. hij krijgt wel al bijna vanaf het begin friso extra eerst nog gemixed maar sinds 3 weken gewoon volledig.

en overdag zit er of 4 of 5 uur tussen ligt eraan of hij ligt te slapen

Mag dit wel … :think:

Ik begreep juist van de Cb dat als ze nog geen 6 maanden zijn, dat er maar maximaar 8 uur tussen de laatste en eerste fles (de volgende dag), mogen zitten …

@Femke, mama van Jelle wrote:

Mag dit wel … :think:

Ik begreep juist van de Cb dat als ze nog geen 6 maanden zijn, dat er maar maximaar 8 uur tussen de laatste en eerste fles (de volgende dag), mogen zitten …

Volgens mij is het geen probleem hoor, de tijd tussen een fles is vooral als ze pas geboren zijn en nog niet weer op geboortegewicht zijn. Daarna is het gewoon goed naar je kindje kijken; goede luiers, alert overdag enzo. Elk kindje is anders en je kunt ze niet binden aan dezelfde regel.

De richtlijn is 150cc voeding per kilo lichaamsgewicht. Dus bij 6 kg mag je kindje 6 voedingen van 150 cc drinken. Of 5 van 180 of 4 van 225.

Lukt het niet met doorslapen dan kun je inderdaad goed voeding voor hongerige baby’s geven (forte) Dat hielp bij mijn oudste ook heel goed! (jongste krijgt nog bv, slechts 1 fv 's avonds)

snap je probleem, nutrix mag officieel pas vanaf 4 maanden, maar dan mogen ze het wel gelijk in meerdere flessen geloof ik.

Ik geef hongerige babyvoeding, misschien is dat een optie? Toen Thymen 2 weken volledig op deze voeding zat (5x180cc+6) sliep hij van 2200 tot zeven uur. Ik vond 2300 ook laat en we hebben die fles vervroegd naar kwart voor tien.

Broodpitmeel verdikt de voeding, ik gebruik het tegen het spugen, maar verzadigd niet.

Succes ermee, na 3 dagen nachten van 8 uur, voelde ik me een ander mens!

xLuna

Toen ik met Ryan slapeloze nachten kreeg ben ik gaan kolven. Hij had geen regelmaat en ik wist niet wat die binnen kreeg. Ik heb het een maand vol gehouden om ALLE voedingen te kolven en dan wist ik precies wat die binnen kreeg. En ik kon een schematje maken voor hem. Uit eindelijk door eindeloze tepelkloven gestopt en over gegaan op FV. Omdat Ryan 210cc (hoeveelheid cc op aanraden van cb) bv in een fles kreeg. Ben ik 200cc FV in een fles gaan doen. Toen is die de nacht voedingen zelf gaan overslaan. En nu zitten we alweer een maand op 5x200cc.

7.00-200cc

11.00-200cc

15.00-200cc

19.00-200cc

23.00-200cc Deze voeding moet ik hem wakker maken.

We gaan van het weekend proberen naar 4 voedingen tegaan. Af en toe laat die een bodempje in de fles staan. Dus hij zal sommige voedingen ong. 180cc krijgen maar ik bied hem altijd 200 aan!

Weet niet of je er wat aan hebt maar zo deden/doen wij het…

He, wat grappig, wij zijn ook naar vier voedingen gegaan! En het gaat geweldig. Hoe laat geef je de laatste voeding?

Ik zit nu om 7.30/8.00 - 11.30 - 15.30 en dan 21.30 (moet m nog steeds wakker maken trouwens voor de laatste voeding)

• goed lezen Luna :naughty: -

je gaat het proberen…sorry!

Hallo

Waar ik in het verhaal heel erg nieuwschierig naar ben is waarom je zo graag naar 5 flessen wil?

Misschien heeft hij het gewoon nog nodig dat zou ook kunnen.

Ik was een paar maand preccies het zelfde hoor haha maar toen ik me heb neergelegt bij nog en nacht voeding ging hij ineens langer slapen.

We deden ook wij de laaste voeding tegen 23 uur en ging ik zelf al tegen half 10 soms naar bed en wachte ik tot hij zich zelf melde.

Hij is nog zo klein dus ik zou hem als hij het nodig heeft gewoon nog geven. Het komt vanzelf met 5 maand sliep veron ineens van 19 tot de volgende morgen half 7 zo ineens.

Succes in elk geval…