Dilemma: moederfiets of bakfiets.

Ik wilde eerst een bakfiets.

Maar toen kwam ik erachter dat ik door de steeg die wij hebben alleen maar een bakfiets kan op 2 wielen.

Toen dacht ik nee dat wil ik niet, dat vind ik te onstabiel en lastig enzo.

Dus over naar een moederfiets.

Morgen gaan we ervoor op pad en nu ben ik zo aan het twijfelen.

Een moederfiets is hartstikke leuk, maar over anderhalf jaar zal M zo’n beetje uit het voorzitje zijn gegroeid en T kan dan echt nog niet zelf fietsen

We willen met de tijd graag een derde kindje…en 3 kinderen op een moederfiets?

Een bakfiets is heel makkelijk, passen meer kinderen in en dan nog boodschapjes.

Maar hij is wel een stuk logger en hoe ga ik ooit bij het knopje van het stoplicht komen :shifty:

Dusse Help!

Al eens gedacht aan een fietsaanhanger om de kids in te vervoeren?

@Tweet wrote:

Al eens gedacht aan een fietsaanhanger om de kids in te vervoeren?

Gisteren zagen wij zo’n fietskar rijden (wij zaten in de auto) die een stukje stoeprand meenam en zo omklapte met een maxi cosi erin en nog een ouder kind.

Er waren meteen mensen bij dus wij zijn doorgereden. Maar vanaf nu vind ik die dingen dus ENG

Maareeh je dilemma uuuhhmm… het is natuurlijk zonde een hele dure fiets te kopen als je nu al weet dat je die niet lang zal gebruiken.

En weet je zeker dat zo’n grote bakfiets niet door het gangetje past ( is het een optie om via het huis uit de voordeur te gaan ofzo)

En het knopje van het stoplicht, eehhh met zo’n wiebelfiets is dat inderdaad een lastige… een stokje meenmenen :wink:

Mja, dat is dan niet de schuld van de wagen, maar van de ouder die de bocht te kort en te snel neemt lijkt mij! Ik heb er ook een, en mij bevalt hij uitstekend… :wink:

Ik wil geen fietskar.

VInd het helemaal niks, mijn kinderen een stuk achter me.

Linda het gaat echt niet passen.

We wonen in een dijkwoning en de voordeur zit dus een etage hoger dan de achtertuin.

Tja, toch lijkt me dat voor jou de beste optie, als ik je zo hoor…

Moederfiets wil je eigenlijk liever niet, en bakfiets past niet…

Die wagens zijn gewoon gecertificeerd en zo hoor, is niets onveiligs aan!

UUH Tweet waar zeg ik dat ik geen moederfiets wil?

En een bakfiets past wel, mits het eentje is op 2 wielen.

Maar dat lijkt mij onstabiel fietsen ed.

Zijn er moeders met een 2-wielige bakfiets?

Hoe fietst het?

Kom je gemakkelijk bij het stoplichtknopje?

En nogmaals, ik wil geen fietskar.

Dat jij het een uitkomst vind zegt niets over wat een ander er van vind.

En daarbij nu heb ik helemaal geen fiets, dus een fietskar is helemaal niet aan de orde.

Tja… Sorry dat je je aangevallen voelt… Je vraagt advies, dat krijg je van me.

Als dat dan iets is dat jij niet wilt horen, dan is dat heel erg jammer.

:eh:

Ben voglens mij de eerste keer al heel duidelijk geweest dat ik geen fietskar wil.

Dat jij dat dan weer niet horen, dat is jammer.

HE Jose,

ik heb nu een mama fiets en hij fiets echt super! Ook zonder Tycho een heerlijke fiets. (met Tycho heb ik nog niet gefietst :wink: )

Maar ik kan niet oordelen over een bakfiets, sorry. Enne fietskar, nee dank u. Mij niet gezien…je hebt geen zicht over wat er achter je gebeurd.

Liefs, Chantal

Fietskar, gevoelsmatig… nee…

Bakfiets, sowieso als je nog voor een 3e wilt ooit, ja!

Is denk ik, dan een beter idee dan een moederfiets aangezien die dingen ook reteduur zijn (de mijne was over de 1000 euro compleet) dus spaar je dat geld uit, steek het in een goede bakfiets… die je nu ook al kunt gebruiken voor je 2 kindjes en straks eventueel voor de 3e ook… :inlove:

nou, ik heb toevallig net een vriendin aan de telefoon gehad die een 2-wielige bakfiets heeft. (wielige… wat een raar woord) Heb haar even aan een kruisverhoor onderworpen:

Zij vind het helemaal niet wiebelig fietsen, als je even stil moet staan kun je je stuur een klein beetje schuin zetten en sta je als je het stuur vast hebt heel stabiel.

Het knopje van het stoplicht kun je goed bij zonder dat je bak op de drukke weg staat!

Ze vindt hem heerlijk wendbaar en meestal overal goed te stallen!

need i say more…

ik heb een moederfiets in bestelling, lijkt me ideaal, een bakfiets lijkt me vooral in het begin heel erg wennen…

jose, tegen de tijd dat de derde voorop de fiets mag, kan de oudste toch wel los fietsen? :think: (Hij is nu bijna 3 toch + minimaal 18 maanden)

je hebt ook van die dubbele achterzitjes. Misschien een tijdelijke optie??

Ik zou zelf voor een mamafiets (of een gewone stevige fiets) kiezen.

dubbele zitjes? Is dat wel stevig? Zolang is de bagagedrager toch niet? Ga wel eens googlen :mrgreen:

gedeletet op verzoek

Tja, ik heb allebei :oops: En ik zou voor de bakfiets kiezen. Heb zelf wel een driewiel-bakfiets, maar heb een proefrit op een tweewieler gemaakt. Het leek me doodeng, maar een tweewieler fietst heerlijk! Het was ook totaal niet eng en wiebelig.

De moederfiets vind ik ook prettig, maar daar kan ik niet 3 kinderen op vervoeren. Mijn dochtertje van4,5 kan nog echt niet mee op haar eigen fiets en er moet ook een maxicosi met baby mee kunnen.

De kids vinden het geweldig! Elke ochtend is het weer een feestje als ze horen dat we met de bak gaan :lol:

Verder doen we er ook de weekboodschappen mee.

Nou Wawa en Cathy S. jullie maken het dilemma er niet makkelijker op.

Bij een bakfiets wil ik dan het liefste ook nog een langer model.

Maar die prijzen :o

Hoe vervoer je eigenlijk een meisje van 14 maanden in een bakfiets?

Zijn er op iedere bakfiets van die kuipstoeltjes te plaatsen?

En nog een vraag.

Ik zit ontzettend met het framemaat.

Dat moet zo klein mogelijk zijn.

ZIjn er kleine framematen bij bakfietsen?

Ik heb nog geen dreumes vervoerd in de bakfiets, ik weet dus niet of zulke zitjes overal in te monteren zijn. Ik wil tegen de tijd dat mijn dametje uit de maxicosi is, kijken of ik er een autostoeltje in vastgezet krijg.

Wat framematen betreft: ik ben erg klein (1,53 :wink: ) en kan goed op de bakfiets rijden. Weet niet of er verschillende framematen zijn.

De moederfiets is er wel in verschillende maten, daar heb ik de kleinste framemaat van.