Ik zou idd ook voor het langere model gaan. Met 2 kinderen op een bankje en een maxicosi in de bak zit mijn bakfiets nl vol… kan dan nog 2 schooltasjes er tussen frotten, de rest moet mee op de bagagedrager.
En ze zijn behoorlijk prijzig, maar je kunt ze op MP voor behoorlijk wat geld weer doorverkopen.
Hier onze eerste vanaf 3 maanden in de bakfiets en nummer 2 lag er vanaf dag 8 in. Ik fietste de eerste maanden sowieso voorzichtig, dus hobbels ontwijken. De eerste hadden we een speciaal zitje voor gemaakt (fietsstoeltje) voor in de bak. De twee heeft gewoon op het bankje gezeten naast zijn grote broer in een kinderstoelverkleiner. Samen met de driepuntsgordel was dit geheel stevig.
Ga niet voor een te goedkope bakfiets. Deze zijn echt gammel. Ik weet wel een adres voor goed tweedehands bakfietsen. Ze leveren in heel Nederland. PB gerust voor foto’s, vragen, adressen.
Ik wil inderdaad geen goedkope.
Mijn man en ik hebben gisteren alles tegen elkaar afgewogen en het word toch voor nu een moederfiets.
De bakfietsen die ik echt mooi vind en die me ook veilig lijken zijn me gewoon te duur.
Voor een tweedehands carcobike long word op MP nog gewoon even 1300 euro gevraagd!.
Dan kan ik wel een goedkopere of een kleinere kiezen, maar dan ben ik straks nog niet geholpen.
Man vind dat ik me te druk maak om iets wat nog helemaal niet aan de orde is.
Het eerste jaar staat een derde niet op de planning en dan hebben we nog een hele tijd om te kijken hoe we het dan gaan doen.
Bedankt voor jullie inbreng.
Ik bne echt heel enthousiast over een bakfiets, maar de prijs is iets teveel
Dag! Voor Radio1 ben ik op korte termijn op zoek naar een mama die haar kinderschaar (hoe meer, hoe beter) met de bakfiets vervoert, bij voorkeur woonachtig in de driehoek tussen Leiden, Rotterdam en Den Bosch. Het is voor een rubriekje waarin we ‘achterop’ bij mensen springen op de route langs de Nederlandse toursteden, de steden waar de Tour de France ooit gestart is. Bakfietsmama’s kunnen mij mailen op elianne.meijer@avro.nl.
Met groet!
Elianne
Hier de bakfiets van Gazzele “CABBY”
Geweldige bakfiets, zeer stabiel trapt licht en de bak is inklapbaar en afneembaar:dance:
In de bak kunnen twee kinderen zitten en een maxicosi in klikken.
Evt kun je achterop ook nog een kindje mee vervoeren
Ik zou ook kiezen voor een mamafiets. Persoonlijk vind ik een bakfiets voor een baby niks. Zeker na het lezen van een verhaal over de kans op hersenbeschadiging door het ontbreken van veringen.
Past dat eigenlijk wel? Een maxicosi en bijv. 2 kids en boodschappen? Ik dacht dat die bakfietsen niet zo groot waren :think:
Je moet een baby ook niet zomaar los in de bak zetten.
Je hebt ook speciale baby/peuterschalen.
@nannietje wrote:
Ik zou ook kiezen voor een mamafiets. Persoonlijk vind ik een bakfiets voor een baby niks. Zeker na het lezen van een verhaal over de kans op hersenbeschadiging door het ontbreken van veringen.
Past dat eigenlijk wel? Een maxicosi en bijv. 2 kids en boodschappen? Ik dacht dat die bakfietsen niet zo groot waren :think:
Ik fiets erg netjes en mijn kids hebben als baby echt niet liggen stuiteren in de bak. Bij mij is de beweging te vergelijken met het bewegen in de kinderwagen. Ik vermijd klinkerwegen en rijd zoveel mogelijk over geasfalteerd wegdek. Twee kids en boodschappen passen goed. Drie kids en boodschappen passen goed. Drie kids waarvan één in de maxi-cosi is krap. Maar vaak is de oudste dan al groot genoeg om zelf te fietsen.

@nannietje wrote:
Past inderdaad en de maxi cosi zit bevestigd op een veering.
Boodschappen kan ik nog kwijt onder de maxi cosi.
Een maand geleden nog een grote zak hondenvoer mee genomen met kids in de waarvan 1 in de maxi cosi.
Yona heb je voor de cabby ook peuterschaaltjes?
M kan bijvoorbeeld bijna niet meer in de maxi-cosi en ze is nog te klein om gewoon op het bankje te zitten.
Je heb geen orginele peuterschaal van Gazelle zelf.
wel heb ik al meerdere Cabby fietsen gezien met de melia peuterschaal erin. Dat ga ik hierna waarschijnlijk ook doen.
Wel zitten er gordels op het bankje intotaal drie.
- 1 om 1 kindje in het midden te vervoeren
- 2 om eeen kindje re en li te vervoeren op het bankje.
Kinderen vinden het beide bij mijn geweldig.
Als zoon lief mag kiezen bakfiets of op de gewonen fiets in het zitje kies hij altijd voor de bakfiets
De bak is ook in klapbaar en zelfs afneembaar waardoor hij in de meeste schuurtje ook past