Essure, de behandeling, bevat geen hormonen. Dus de cyclus gaat gewoon door en word je gewoon ongesteld.
@lowietje wrote:
ik ben bang dat essure ook niks voor je is, naar mijn weten houd je dan je normale cyclus.
om niet meer ongesteld te worden zul je hormonen moeten gebruiken, met eventuele bijwerkingen (ik kan er ook niet tegen), of de novasure, en dat is geen garantie, de menstruatie wordt minder en blijft ‘‘soms’’ weg… of nog zwaarder, de baarmoeder eruit, maar dat wordt tegenwoordig niet meer zo snel gedaan, heb ik gehoord.
sterkte ermee, ik ga binnenkort met soortgelijke klachten naar de gyn, mocht die nog nieuwe dingen melden, dan laat ik het je weten.
gr L
vandaag eindelijk naar de gyn geweest… (3 dagen ziek van de pijn, hoeveelheid bloed valt mee, cyclus is regelmatig… waarschijnlijk endometriose)
en idd die raadt me aan: hormonen, minipil of mirena, of zwaardere pijn medicatie, diclovenac 50 met 2 pararcetamol, 3 keer per dag.
ik ben er nog niet uit, vrijdag belt de gyn dus ik kan er nog een nachtje over slapen…
hub en schoonmoe zeggen minipil proberen, vriendin zegt mirena, en mams zegt diclo…
ik weet het niet meer, wat zeggen jullie?
gr L
@lowietje wrote:
vandaag eindelijk naar de gyn geweest… (3 dagen ziek van de pijn, hoeveelheid bloed valt mee, cyclus is regelmatig… waarschijnlijk endometriose)
en idd die raadt me aan: hormonen, minipil of mirena, of zwaardere pijn medicatie, diclovenac 50 met 2 pararcetamol, 3 keer per dag.
ik ben er nog niet uit, vrijdag belt de gyn dus ik kan er nog een nachtje over slapen…
hub en schoonmoe zeggen minipil proberen, vriendin zegt mirena, en mams zegt diclo…
ik weet het niet meer, wat zeggen jullie?
gr L
De Mirena moet toch geplaatst worden en als je niet tevreden bent weer verwijderd worden, dus dat zou niet mijn eerste keus zijn.
Ik zou eerst even 2 of 3 cyclussen die Diclofenac met paracetamol proberen.
Mocht dat de pijn toch niet voldoende verwachtend dan zou ik pas de overweging nemen om hormonen te proberen.
Voordeel minipil is dat je zomaar kan stoppen. Nadeel is dat je hem trouw moet innemen qua tijdstip, omdat hij anders minder betrouwbaar is.
Voordeel Mirena is dat je menstruatie zelfs kan gaan wegblijven. Nadeel is dat hij wel ingebracht en weer verwijderd moet worden.
Groetjes Saskia
sassie, bedankt voor je reactie, daar kan ik echt iets mee :thumbup:
maar zou ik die minipil ook zo strikt moeten innemen? hij hoeft voor mij geen betrouwbare anticonceptiewerking te hebben.
Karin, hoe is het met je?
sorry dat ik je topic vervuil, wil je dat ik er een losse/nieuwe topic van maak?
gr L
Lowietje als het vermoeden endo is uitgesproken zou ik voor een hormonale oplossing gaan. Enkel pijnstilling is symptoombestrijding. De endo kan zelfs verder woekeren. Wanneer je je cyclus ‘stillegt’ met een pil dan woekert het veel minder. De meeste vrouwen die bv zeer ernstige endo hebben gaan aan de zwaardere hormonen die ze in de overgang brengen (decapeptyl/Lucrin Depot ed) zodat er helemaal geen cylus meer is.
Persoonlijk zou mijn eerste keuze een pil zijn daarbij kun je nl na verloop van tijd mochten de klachten niet minder worden overgaan op een iets zwaardere variant. Blijven de klachten onverminderd bestaan dan zou ik zeker de endo verder laten onderzoeken.