Sorry, maar overal lees je dit (op allerlei site’s over afvallen, sporten/trainen) dat je 's avonds minder actief bent en je stofwisseling trager wordt. Ook heb ik dit tijdens mijn opleiding voor voedingsconsulente geleerd.
Ik weet niet waar jij de informatie vandaan hebt gehaald?
(In twee van de artikelen wordt zelfs verwezen naar het Voedingscentrum, ik kan het daar zelf niet vinden op de website (maar ik heb geen lenzen in dus kan niet bepaald goed zoeken))
Ik werk nauw samen met onder andere diëtistes en artsen, zij zijn het allen met bovenstaande stelling eens.
Ik heb zo geen oplossing voor je helaas. Maar is het een optie om te overleggen met je huisarts of gyn hierover? Wellicht is het een optie om de gewone pil door te blijven slikken zodat je niet ongesteld wordt? Er zijn meen ik pillen waarbij dat kan?
Karin, waarom wil je geen Mirena als ik vragen mag?
Ik lees trouwens via Google ook dat je bij gebruik van de Cerazette (mini-pil) ook niet meer ongesteld wordt.
Dat mag je vragen. Ik krijg de kriebels van het idee dat er iets in mijn buik zit. Mirena zegt het op de site zelf al :“Vreemd voorwerp in de baarmoeder voorkomt innesteling eicel”.
Ik heb zo geen oplossing voor je helaas. Maar is het een optie om te overleggen met je huisarts of gyn hierover? Wellicht is het een optie om de gewone pil door te blijven slikken zodat je niet ongesteld wordt? Er zijn meen ik pillen waarbij dat kan?
Ik weet nog dat ik toen ik 16 was ook meteen een kilo of 5 aankwam van de pil. Ik had toen Marvelon. Geen idee of het nog bestaat eigenlijk.
Ik heb al veel ervaringen gelezen van vrouwen die tussen de 5-25 kilo zijn aangekomen van de prikpil. Ik ben nu een half jaar verder sinds de eerste pril en sindsdien 5 kilo zwaarder.
Ik moet er niet aan denken dat er de komende 6 maanden nog 5 bijkomen :shifty:
En al 6 maanden geen zin in seks. Dat is toch waardeloos :wall:
Ik heb iig een besluit genomen.
Ik stop met de pp. Ik moet helaas nog even wachten tot eind november totdat alle hormonen zijn uitgewerkt
Sorry, maar overal lees je dit (op allerlei site’s over afvallen, sporten/trainen) dat je 's avonds minder actief bent en je stofwisseling trager wordt. Ook heb ik dit tijdens mijn opleiding voor voedingsconsulente geleerd.
Ik weet niet waar jij de informatie vandaan hebt gehaald?
(In twee van de artikelen wordt zelfs verwezen naar het Voedingscentrum, ik kan het daar zelf niet vinden op de website (maar ik heb geen lenzen in dus kan niet bepaald goed zoeken))
Ik werk nauw samen met onder andere diëtistes en artsen, zij zijn het allen met bovenstaande stelling eens.
Die eerste site is meer dan 3 jaar geleden.
Die tweede site staat vermeld dat je als je niet sport en wel eet 's avonds dat je met teveel energie (positieve energiebalans) eindigt en dat is dus niet goed.
Die derde site is een blog van iemand, die het Voedinsgcentrum als bron vermeld, maar daar is er niks over te vinden.
Ik zeg ook niet dat je 's avonds niet mag eten, maar je kan beter geen 500 kcal nuttigen voor het slapen gaan als je 's avonds niet actief bent.
Ik heb dus recent een opleiding voor voedingsconsulente gevolgd, werk ook samen met artsen, praktijkondersteuners en dietiste en ben 65 kilo afgevallen door o.a. 's avonds niet meer teveel te eten.
Verder zal ik niet meer reageren, want dit gaat niet meer ontopic…
Karin, waarom wil je geen Mirena als ik vragen mag?
Ik lees trouwens via Google ook dat je bij gebruik van de Cerazette (mini-pil) ook niet meer ongesteld wordt.
Dat mag je vragen. Ik krijg de kriebels van het idee dat er iets in mijn buik zit. Mirena zegt het op de site zelf al :“Vreemd voorwerp in de baarmoeder voorkomt innesteling eicel”.
Ik word daar helemaal akelig van. Maar dat heeft wellicht ook met iets vervelends van vroeger te maken…
Ik gebruikte ook nooit tampons. Kreeg er meteen buikpijn van en het zat bovendien ook niet lekker.
Vandaar
Ik heb ook al eens gelezen over Cerazette. Zal me er nogmaals eens in verdiepen, dank.
Ik kreeg er ook altijd de kriebels, het idee om een spiraaltje te nemen. Ik heb voor en na mijn zwangerschappen allerlei dingen geprobeerd, o.a. verschillende pillen (geen Cerazette) en pleister en nuvaring, maar allemaal met bijwerkingen als gevolg.
Ik vind ons te jong voor een definitieve oplossing, dus uiteindelijk ben ik dan toch voor een koperspiraaltje gegaan. Mijn eerste menstruatie was echt hevig (in de eerste 2 dagen was ik 3 keer doorgelekt) en mijn tweede menstruatie was al stukken minder. Ik merk helemaal niks van dat spiraaltje, ik voel hem niet zitten en mijn man voelt hem ook niet tijdens de seks.
Die nuvaring voelde ik dus wel zitten (en mijn man ook) en tampons gebruik ik ook nooit, die vind ik niet fijn. Met het spiraaltje dus geen problemen.
ik heb van allerlei pillen gehad door de jaren heen, vorig jaar ook de nuva-ring en pas gestopt met de jaz-24+4…van allemaal kreeg ik ook stemmingswisselingen, kwam aan in gewicht en had echt enorm vaak hoofdpijn / migraine.
Spiraaltje zetten ze bij mij niet, prikpil wil ik niet. dan blijft er voor ons geloof ik niets anders over als iets definitiefs,( maar dat wil ik niet) of condooms…
ben 2 weken geleden gestopt en ben benieuwd naar de veranderingen, 1e heb ik al opgemerkt en dat is dat ik nu al minder hoofdpijn heb!
En Essure dan Karin? Ken je dat? Dat is geen novasure.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me afvraag of het aankomen te maken heeft met anticonceptie, of dat het een leeftijd-iets is, icm met je wijntjes Niet meteen gaan gillen hoor, want ik ben net zo’n wijnliefhebber, en ik merk dus, ook 35, dat ik langzaam aan ook aan het aankomen ben. Ik weeg nu tegen de 80 kg, sport 1 a 2 x per week, eet matig, en toch komen er heel sneaky langzaam kilo’s bij.
En het gaat er inderdaad niet snel af :wall:
ik heb makkelijk praten qua AC, na de laatste keizersnee is daar meteen wat aan gedaan
En ik ga niet gillen van die wijntjes hoor, een opmerking schoot bij mij verkeerd alsof ik me misdraag met alcohol ofzo en dat ligt bij mij erg gevoelig…Graag daargelaten waarom…
Ik hou van wijn, de kelder ligt vol met schatten en daar ga ik zuinig mee om. Maar ik heb ook wel eens slobberwijn van de C1000 overigens…
ik ben bang dat essure ook niks voor je is, naar mijn weten houd je dan je normale cyclus.
om niet meer ongesteld te worden zul je hormonen moeten gebruiken, met eventuele bijwerkingen (ik kan er ook niet tegen), of de novasure, en dat is geen garantie, de menstruatie wordt minder en blijft ‘‘soms’’ weg… of nog zwaarder, de baarmoeder eruit, maar dat wordt tegenwoordig niet meer zo snel gedaan, heb ik gehoord.
sterkte ermee, ik ga binnenkort met soortgelijke klachten naar de gyn, mocht die nog nieuwe dingen melden, dan laat ik het je weten.
met iets definitiefs bedoel ik steralisatie, hoewel we er eigenlijk voor 99,8 % over eens zijn geen 3e te willen, durf ik het nog niet aan, vind dat we er voor meer dan 100 % achter moeten staan als we dat doen.
al hoewel langzaam aan het gevoel steeds sterker is dat we klaar zijn…vorig jaar zat ik bijv. op 98 % er achter staan, het wordt dus wel meer haha.
met iets definitiefs bedoel ik steralisatie, hoewel we er eigenlijk voor 99,8 % over eens zijn geen 3e te willen, durf ik het nog niet aan, vind dat we er voor meer dan 100 % achter moeten staan als we dat doen.
al hoewel langzaam aan het gevoel steeds sterker is dat we klaar zijn…vorig jaar zat ik bijv. op 98 % er achter staan, het wordt dus wel meer haha.
Daarom vroeg ik het ook want als je gesteriliseerd bent, wordt je nog wel gewoon ongesteld namelijk. Wel even belangrijk om te weten in je overweging
Ik heb Essure laten doen Karin maar dan worden er veertjes ingebracht in je eileiders en aangezien je een Mirena niet zitten omdat er iets in je buik zit zal dat ook wel afvallen. Verder schijnt het soms zelfs voor te komen dat je menstruatie heftiger wordt na sterilisatie. Ik heb met pil een heftigere menstruatie dan zonder pil, maar toch ook best heftig, al helemaal omdat ik door een verzakking niet meer fatsoenlijk tampons kan inbrengen en ik maandverband echt een verschrikking vind. Ik wil van de hormonen af in de hoop dan wat beter in mijn vel te komen, hub gaat echt het zkh niet in, kost hem al veel moeite als een van de kids er weer eens in ligt dus heb ik het gedaan, ik wil absoluut geen kids meer, voor mij is dat hoofdstuk afgesloten, dus een definiteve oplossing…
Daarom vroeg ik het ook want als je gesteriliseerd bent, wordt je nog wel gewoon ongesteld namelijk. Wel even belangrijk om te weten in je overweging
weet ik inderdaad, maar toch bedankt. Maar qua steralisatie is dan de beurt aan mijn man…(hij deelt mijn mening gelukkig)