Dikker worden prikpil e.a problemen?

Ik ben bijna 5 kilo aangekomen, heb mega jeuk op een plaats waar ik echt van baal en mijn libido is nul komma nul.

Ik ben sinds ruim een half jaar aan de pp en ben dolblij dat ik niet meer ongesteld word want dat was echt een drama maarr…

The side affects zijn echt waardeloos.

Iemand een tip wat ik dan kan gebruiken om niet meer ongesteld te worden maar bovenstaande klachten verhelpen?

Ik wil niks in mijn lijf overigens, geen cup,ring of staafjes…

Denk dat er niks anders op zit om gewoon weer mega ongesteld te worden elke 3 weken ? :cry:

Ik eet niet heel veel (3 boterhammen, kop soep, bord avondeten, handje nootjes en 2-3 glaasjes wijn op een dag) en ik sport voldoende (hardlopen a 10km/u, zwemmen en hoepelen) maar sinds de pp word ik dikker :wall:

Ik wil dus graag van de pp af maar zie vreselijk op tegen het ongesteld zijn. Bovendien ben ik bang dat mijn extreme pmsbuien terug gaan komen.

What to do ?

:frowning:

Ik gebruikte eerst de pil maar doordat ik ze steeds vergat te slikken en het zat was om idd ongesteld te worden raadde de HA prikpil aan. Ik werd dikker en zwaarder… Libidio was idd ver te zoeken en ik voelde niet lekker in me vel dus gestopt en daarna weer de pil geslikt maar omdat ik ze niet meer kon doorslikken (lees: kokhalsen) ben ik overgestapt op Mirena (spiraal) en daar ben ik tot op de dag van vandaag enorm tevreden over. Niet meer ongesteld en ben gewoon mezelf!

Toen we zwanger wilde worden hebben we het laten verwijderen en na 2 maanden was ik zwanger. Na de bevalling weer 1 laten zitten en het zit er nog steeds in. Wel duurde het even dat de ongi wegbleef maar nu al een jaar geen last meer van menstruatie.

Wel heb ik af en toe last van migraine maar het is niet zozeer zwaarst dat ik er ziek van word…

2-3 glaasjes wijn per dag?

eh… oke :shifty:

Sorry, maar dat valt op en alcahol is geen beste voor het tegengaan van vetopslag, laat staan dat dagelijks ook eh… gewenning met zich meebrengt.

Is het niet handiger als je mega ongesteld word, eens te informeren naar de ingreep die Marion ook heeft ondergaan? het wegbranden van baarmoederslijmvlies?

Ikzelf had altijd mega ongesteldheidsklachten, moest een tampon in met maandverband en dan nog had ik 2 dagen dat ik niet naar buiten kon zonder dat mijn sokken rood werden. Maar na de geboorte van Suus is dat dus over.

Wel word ik elke 21 dagen ongesteld, iets wat redelijk vaak is. Maar het is te behapstukken.

Verder gebruik ik niets meer want manlief is gesterilliseerd.

Ik voel me voor het eerst in jaren echt weer top. Geen libidoklachten meer, ik val af (al 18 kilo kwijt sinds januari) en geen stemmingswisselingen meer.

Wel standaard nu 2 dagen migraine op de 3e en 4e dag van mijn menstruatie, maar vooralsnog vind ik alles wel te behapstukken.

de bijwerkingen die je noemt zijn dezelfde als die ik had metd e mirena, ik had er nog veel meer trouwens, werd gek van dat ding.

Lastig he, je wilt graag wat gebruiken, maar als je er dan zoveel last van hebt is dat ook weer niet fijn…

Geen tips van mij helaas…

Mariiyelle, ik wil liever geen Myrena.

Ik ga sowieso van de pp af, ik sport veel en kan mijn gewicht gemakkelijk op peil houden hiermee.

Cell, novasure heb ik idd ook bekeken en de risico’s van bijwerkingen zijn mij te groot.

En wat betreft je opmerking over mijn glaasjes wijn, waarom?

Ik geniet daar van. Soms een glaasje bij het eten en 's avonds voor het slapen gaan,heerlijk. Jij geniet vast ergens anders van.

Verder wordt alcohol omgezet in suiker dat is bekend, dat is de vraag/probleem ook niet. Het probleem zit 'm in de pp en die wijn is niet veranderd en dat wordt ook niet anders, dat blijf ik doen.

Terug naar de pp.

@annelieske wrote:

de bijwerkingen die je noemt zijn dezelfde als die ik had metd e mirena, ik had er nog veel meer trouwens, werd gek van dat ding.

Lastig he, je wilt graag wat gebruiken, maar als je er dan zoveel last van hebt is dat ook weer niet fijn…

Geen tips van mij helaas…

Ja idd heel lastig. Ik zal nog eens met de gynaecoloog overleggen.

Tja ik ben dolblij met de mirena, maar zoals ik lees zoek je zoiets niet…Ik zou het ook lastig vinden, maar helaas verder geen ideeen.

Van 3 glazen wijn per dag, wordt je ook molliger van…

Ik zou daar eens een maandje 1 glas van maken… :wink:

@Gab wrote:

Van 3 glazen wijn per dag, wordt je ook molliger van…

Ik zou daar eens een maandje 1 glas van maken… :wink:

Even terug lezen Gab.

Sjonge…als daar nu 3 glaasjes jus d’orange had gestaan…hadden jullie daar dan ook vraagtekens bij gezet? Het gaat om de pp en Karin legt gewoon even uit dat ze niet meer eet dan voor de prikpril, en dat ze uberhaubt niet veel calorieen inneemt…

Haar onderwerp gaat over dikker worden door de prikpil. Wie zegt dat die prikpil de boosdoener is?

Ik denk dat degene die over wijn beginnen, zich afvragen of die wijninname hiermee te maken heeft. Een glas wijn bevat al gauw 100 a 150 kcal (ligt eraan hoe vol het glas gaat) en dan zou je dus 300 tot 450 kcal per dag kunnen bezuinigen. Dat zou een kilo gewichtsverlies per maand kunnen opleveren.

Daarnaast, 3 boterhammen en een kop soep en avondeten en een handjevol noten is best wel weinigin combinatie met sporten. Zo te lezen worden de meeste kcal genuttigd op het einde van de dag (avondeten, 3 glazen wijn, handjevol noten) en dan verbrand je minder als overdag.

Over de prikpil. Daarin zitten hormonen en eigenlijk alle anticonceptiemiddelen met hormonen kunnen als bijwerking gewichtstoename hebben.

Als je niet meer ongesteld wil worden dan is volgens mij de prikpil en Mirena een van de weinige keuzes.

@sassie1980 wrote:

Haar onderwerp gaat over dikker worden door de prikpil. Wie zegt dat die prikpil de boosdoener is?

Ik.

Ik ben al 10 jaar van de pil af.
Ik ben een sportvrouw en mijn eet,- en drinkgewoonten zijn onveranderd.

Ik weet wel hoeveel kcal een glaasje wijn bevat en dat je beter rood dan wit kunt drinken. En niet dat je het beter niet kunt drinken want het is juist gezond om 1 of 2 glaasjes te drinken. Mijn glaasjes zijn niet zo groot. :eh:

10 jaar geleden ben ik 22 kilo afgevallen door beter te bewegen en bewuster te eten en te leven.

Ik geniet van een wijntje en daar schaam ik mij niet voor. En het is ook geen discussiepunt hier.

Ik ben dikker geworden sinds de prikpil en heb andere klachten erbij gekregen en daar baal ik van.
Of ik een wijntje drink moet ik zelf weten. Ik weet hoeveel kcal ik binnen krijg op een dag.

Als er iemand verder nog een antwoord kan geven op mijn vraag, hoor ik dat graag. Als je je zorgen maakt over mijn alcoholgebruik, dan graag via pb :eh:

Volgens mij zijn er naast de prikpil en de mirena verder geen opties en zelfs deze bieden geen garantie om niet meer ongesteld te worden.

Ik was gewoon ongesteld met mijn mirena, was wel minder, maar wel aanwezig.

Eet je overigens wel voldoende? Want te weinig eten is ook niet goed, dan gaat je lichaam in spaarstand.

Ik gegrijp dat je je levenspatroon niet hebt aangepast, maar je wordt ook ‘ouder’, je lichaam verandert wel gewoon door. Ik heb geen idee van je leeftijd hoor :wink: maar wat werkt voor iemand van 20 werkt misschien niet meer voor iemand van 30.

@sassie1980 wrote:

Daarnaast, 3 boterhammen en een kop soep en avondeten en een handjevol noten is best wel weinigin combinatie met sporten. Zo te lezen worden de meeste kcal genuttigd op het einde van de dag (avondeten, 3 glazen wijn, handjevol noten) en dan verbrand je minder als overdag.

Als ik ga hardlopen, zorg ik dat ik extra voeding (waaronder noten)krijg.

@Marlous79 wrote:

Volgens mij zijn er naast de prikpil en de mirena verder geen opties en zelfs deze bieden geen garantie om niet meer ongesteld te worden.

Ik was gewoon ongesteld met mijn mirena, was wel minder, maar wel aanwezig.

Eet je overigens wel voldoende? Want te weinig eten is ook niet goed, dan gaat je lichaam in spaarstand.

Ik gegrijp dat je je levenspatroon niet hebt aangepast, maar je wordt ook ‘ouder’, je lichaam verandert wel gewoon door. Ik heb geen idee van je leeftijd hoor :wink: maar wat werkt voor iemand van 20 werkt misschien niet meer voor iemand van 30.

Je hebt gelijk hoor, ik zorg er wel voor dat ik niet in de hongerstand ga :wink:

Fruit en ontbijtkoek ontbreekt ook in mijn opsomming zie ik.

Als ik ga hardlopen, loop ik ook niet goed als ik onvoldoende brandstof heb.

Ik ben overigens 35 :wink: en dan gaat het afvallen sowieso een stuk lastiger.

En jik heb minder nodig dan 10 jaar geleden.

@sassie1980 wrote:

op het einde van de dag (…) dan verbrand je minder als overdag.

Dit verhaal is toch al lang en breed naar het rijk der fabelen verwezen?

@D. wrote:

@sassie1980 wrote:

Volgens mij niet hoor.
Zodra het donker wordt dan gaat je lichaam zich gereed maken om te gaan slapen en dan wordt je verbranding langzamer. Daarnaast ben je 's avonds meestal minder actief als overdag.
Ik heb altijd begrepen/geleerd dat je de laatste 2 uur voor het slapen gaan beter niet teveel kcal meer kan nuttigen.

Karin, waarom wil je geen Mirena als ik vragen mag?

Ik lees trouwens via Google ook dat je bij gebruik van de Cerazette (mini-pil) ook niet meer ongesteld wordt.

@sassie1980 wrote:

@D. wrote:
@sassie1980 wrote:

Volgens mij niet hoor.
Zodra het donker wordt dan gaat je lichaam zich gereed maken om te gaan slapen en dan wordt je verbranding langzamer. Daarnaast ben je 's avonds meestal minder actief als overdag.
Ik heb altijd begrepen/geleerd dat je de laatste 2 uur voor het slapen gaan beter niet teveel kcal meer kan nuttigen.

Je lichaam werkt niet anders of langzamer als het donker is, echt niet. Ik weet dat veel mensen nog steeds met dat idee leven, maar het is al meerdere malen ontkracht. :)

@D. wrote:

@sassie1980 wrote:
@D. wrote:
@sassie1980 wrote:

Volgens mij niet hoor.

Je lichaam werkt niet anders of langzamer als het donker is, echt niet. Ik weet dat veel mensen nog steeds met dat idee leven, maar het is al meerdere malen ontkracht. :)

Sorry, maar overal lees je dit (op allerlei site's over afvallen, sporten/trainen) dat je 's avonds minder actief bent en je stofwisseling trager wordt. Ook heb ik dit tijdens mijn opleiding voor voedingsconsulente geleerd.

Ik weet niet waar jij de informatie vandaan hebt gehaald?