Dikke buik + winterjas?

@Ellisss wrote:

Hoi,



Ik heb een middellange jas, met een dubbele knopen rij. Ik heb een rij knopen eraf gehaald en de andere rij zo gezet dat de grootste maat overblijft. Kan best.


Dat is inderdaad hoe ik het ook gedaan heb...

Ik had hetzelfde probleem (eind maart uitgerekend) en had in eerste instantie ook een te grote winterjas gekocht. Maar toen liep ik in een boetiek tegen een jas van Mama Licious aan en heb ik dat andere ding meteen terug gebracht: goedkoper, practischer en (niet onbelangrijk) mooier. Hier pas ik zeker weten met mijn bolle buik in aan het eind en je kan de voering er uit halen en dan heb je een zomerjas. Volgens mij is dit hem http://www.bollebuiken.nl/product_info.php/cPath/54/products_id/541



Bij mij is’ie alleen een stuk langer, maar ik ben een beetje een ukkie… :wink:



Als je met de auto naar je werk gaat en verder niet veel op de fiets zit, dan kan een lekkere wollige poncho misschien ook wel. Maar is al gauw te koud, denk ik (en dan die harde buiken… brrr).



Succes! (ik zou trouwens wel snel zijn; het gaat hard met dit soort jassen)

ik heb in een zwangerschapswinkel een erg mooie zwangerschapsjas gekocht. 70 euro… Vond ik niet zo duur voor een wollen winterjas…

Hier ook een jas een paar maatjes groter gekocht (42/44 geloof ik),terwijl mijn eigen jas echt al een tijd niet meer dicht hoor gaat (heb normaal maat 36 :shifty:, alleen is het nu te koud om hem open te laten hangen :thumbdown:

Hier ook van de week een jas gekocht maat XL normaal S… Getailleerde jassen kreeg ik niet dicht maar dit was een beetje modelloze jas, maar ideaal met een dikke buik!

Ik heb van er eentje overgenomen van iemand van hier!

Een positie jas, echt ideaal al een topic gestart bij gezocht?

Ik heb ook dat probleem.

Nu heb ik een A-lijn jas aan en die kan met gemak dicht maar het staat echt niet mooi, valt vanaf mijn dikke buik recht naar beneden… :roll:

Heb vandaag mijn winterjassen tevoorschijn gehaald en niet verwacht, maar ze kunnen allebei al niet meer dicht :? Jassen gepast van een vriendin met maat XL, terwijl ik M heb normaal gesproken…kreeg ik ook nog maar nét dicht. Ik heb gewoon een strak balonnetje voor op m’n buik. :shifty: En ik moet nog tot eind februari, dus moet écht een jas ben ik bang.



Die van Mamalicious, welke maat zou ik dan moeten hebben, M of L? Prijs valt mee, maar koop hem dan liefst via internet want gaat niet lukken om stad en land af te zoeken (rug… :roll: ).

Net zoals anders zwangerschapskleding kan je dat toch in dezelfde maat kopen die je anders ook hebt? Ik zal straks even kijken welke maat ik heb :slight_smile:

Hé BF, jij ook hier? :wink: Klopt van die maat, maar soms valt het net kleiner of groter uit dan een normale M bijvoorbeeld. Dan zou ik nu liever L nemen zodat ik er tot het einde (zo lang mogelijk) in pas. Anders zul je zien dat ie straks op de schouders of boezem te krap wordt…zal nu nog niet zijn. Maar wil dan wel even weten dat de L niet nu al valt als een XXL. :wink:



Hoor het graag van je, ook welke maat winterjas je normaal hebt!

Mijn rits gaat op de valreep nog even kapot :cry:

Ik heb normaal maat s van mama licious, maar mijn winterjas is een M.

En dat is maar goed ook, want die had ik echt nu niet meer dicht

gekregen :shock:

Ah Rineke, gelukkig moet je nog maar heeeeel eventjes!!!

Gelukkig wel Marieke, maar ik moet wel door weer en wind lopen of fietsen :?

Maar gelukkig houd het weer zich rustig en ik heb alleen nog trips naar de vk en de winkels staan, redelijk dichtbij…

@Juffie wrote:

Hé BF, jij ook hier? :wink: Klopt van die maat, maar soms valt het net kleiner of groter uit dan een normale M bijvoorbeeld. Dan zou ik nu liever L nemen zodat ik er tot het einde (zo lang mogelijk) in pas. Anders zul je zien dat ie straks op de schouders of boezem te krap wordt…zal nu nog niet zijn. Maar wil dan wel even weten dat de L niet nu al valt als een XXL. :wink:



Hoor het graag van je, ook welke maat winterjas je normaal hebt!




Ik heb maat M/38, maar heb normaal een zelfgemaakte winterjas aan. Ik heb nl blijkbaar erg lange armen en ik houd van winterjassen met mouwen die mijn handen ruim bedekken zodat je er lekker ‘in’ kunt kruipen.



Deze :slight_smile:



Heb er gisteren toch maar één gekocht van Mamalicious. Een donkergrijze parka, binnenvoering kan er evt. uit in het voorjaar, maar dan hoop ik 'm toch niet meer aan te hoeven. :lol:



Manlief moest hartelijk lachen om mij in m’n nieuwe jas :? Hij vindt me net een rolmops. Tis idd geen gezicht, je kunt 'm flink aansnoeren boven je buik zodat ie nog enigszins getailleerd zit, maar dat betekent wel dat het lijkt of je enorm middel en kont hebt, terwijl het toch alleen mijn buik is die flink naar voren steekt.



Ach ja…liever een warme jas, dan kou lijden komende 14 weken, en het is gelukkig wel duidelijk te zien dat ik zwanger ben in die jas. :wink: Gewone jassen in XL kreeg ik nu zelfs nog maar net dicht, dus ik had ook weinig keus dan een zwangerschapsjas.

gefeliciteerd met je nieuwe jas! Heb je ook een foto?

Hee Blue Fairy, die plaat van die roos heb ik ook!! (van onze Zweedse woonvrienden…) :wink:

Hangt bij mij inmiddels op de slaapkamer… Geinig hihi!

@Muze wrote:

Hee Blue Fairy, die plaat van die roos heb ik ook!! (van onze Zweedse woonvrienden…) :wink:

Hangt bij mij inmiddels op de slaapkamer… Geinig hihi!




hihi! Hier hebben we 'm inmiddels niet meer. We hebben nu ongeveer het zelfde; even groot maar dan londen met de big ben en een rode bus erop.

De roos is mee met het afval… Hij hing er eigenlijk alleen omdat mijn ex-man 'm mooi vond… :oops: :oops:

Noem het maar ‘therapie’ dat ie weg is hahahahahhahahaa

Hier ook op zoek naar een jas… de mijne zit op een of ander manier niet meer lekker…