Dikke buik + winterjas?

Ik ben nu ruim 13 weken zwanger van een tweeling. De uitgerekende datum is 4 mei 2009. :dance:

Eén en ander bij elkaar opgeteld, kan ik concluderen dat ik de komende winter rondhobbel met een behoorlijke toeter (althans, dat hoop ik, als alles goed gaat!).

Hetzelfde is mij al eens eerder overkomen (zie banner), en toen al liep ik tegen het feit aan dat er weinig betaalbare positie-winterjassen zijn (zelfs niet op MP!). :wall:



Nu ben ik eens heel benieuwd of ik de enige ben die dit opgemerkt heeft. En zo nee, welke creatieve oplossingen anderen hebben bedacht. :think:



Dus, alle (voormalig-) rondbuikigen: SHOOT!

En laat dat nou nét mijn 500e post zijn… kan niet mooier! :mrgreen:

Ik had een hele dikke buik (was 8 maart uitgerekend :stuck_out_tongue: ) maar heb de hele winter met mijn eigen winterjas kunnen doen en hij paste nog dicht ook :stuck_out_tongue: ik was maar 2kg aan gekomen.

Maar wat je ook kan doen als je jas niet meer dicht kan een sjaal/das over je buik binden tegen de kou, dan hoef je geen winterjas te kopen :wink:

Ik paste bij mijn eerste ook nog gewoon in mijn winterjas (ze is van 8 december). Ik had dan ook geen mega-buik, dat scheelt. Ik ga er van uit dat ik nu ook gewoon mijn normale winterjas kan blijven dragen (model ski-jack, dus niet heel getailleerd).

Twee jaar geleden liep ik met mijn 42-weken buik midden in de winter. Dana is van half januari, ik heb die winter tot aan haar geboorte alleen maar in mijn ski-jas rondgelopen. :? Dat ben ik dit jaar niet weer van plan, maar een andere oplossing heb ik eigenlijk ook nog niet. Ik pas mijn normale winterjas nog, en dat gaat de komende weken ook zeker nog wel lukken.



Met een beetje geluk, en als je niet een al te strakke winterjas hebt, hoef jij helemaal geen nieuwe jas te kopen Muze! :wink:

@Mama_jeanet wrote:

Ik had een hele dikke buik (was 8 maart uitgerekend :stuck_out_tongue: ) maar heb de hele winter met mijn eigen winterjas kunnen doen en hij paste nog dicht ook :stuck_out_tongue: ik was maar 2kg aan gekomen.


Mazzelaar.



@Mama_jeanet wrote:
Maar wat je ook kan doen als je jas niet meer dicht kan een sjaal/das over je buik binden tegen de kou, dan hoef je geen winterjas te kopen


Weinig zinvol. De meeste kou gaat niet langs je buik, maar langs je nek. ALs je jas niet dichtkan, kan je nog zoveel over je buik knopen, die nek blijft koud.



@Kay30 wrote:
Met een beetje geluk, en als je niet een al te strakke winterjas hebt, hoef jij helemaal geen nieuwe jas te kopen Muze! :wink:


Ze is zwanger van een 2-ling… dat zou wel veel mazzel zijn… :wink:



Ik was 26-2 uitgerekend, en droeg à lles van voren. Ik kon in oktober al niet meer in mijn winterjas. Heb een jas van een vriendin geleend waar ik wel inkon (mt 56!) met daaronder een fleecetrui in diezelfde maat…







Ik zeg, koop een goedkope jas een flink aantal maten groter, met een dikke trui… sjaal om en je bent klaar.

zit hier misschien iets voor je bij? http://www.bollebuiken.nl/index.php/cPath/54

ik was heel erg dik!

vooral op het laatst en was 22 dec uitgerekend.

Ik heb gewoon een heel dik vest gekocht een paar maten te groot…echt heerlijk.

Mja ik zou bijna een ‘freak of nature’ zijn als ik met mijn tweeling wél nog in mijn eigen (helaas nu al strakke) winterjas pas. :shock:

Lukte met gnoom nr 1 namelijk ook al niet!



Ik denk dat ik inderdaad voor de veulste grote winterjas ga, net als vorige keer.



Wel erg grappig om te lezen dat anderen ook zelf aan het denken zijn geslagen qua oplossingen!

@Sis wrote:





@Mama_jeanet wrote:
Maar wat je ook kan doen als je jas niet meer dicht kan een sjaal/das over je buik binden tegen de kou, dan hoef je geen winterjas te kopen


Weinig zinvol. De meeste kou gaat niet langs je buik, maar langs je nek. ALs je jas niet dichtkan, kan je nog zoveel over je buik knopen, die nek blijft koud.



[.
haha ik dacht dat iedereen wel zou begrijpen dat je hem bij je nek gewoon dicht doet :oops: en dan zover dichtknoopt tot het niet meer gaat omdat je daar (als het goed is dan :stuck_out_tongue: ) niet aankomt. En dan gewoon die sjaal over je buik, haha



(maar ja als je alleen een rits hebt heb je al een probleem :think:

Zou hem inderdaad een paar maatjes groter kopen is makkelijker toch ?! :mrgreen:

@Mama_jeanet wrote:

(maar ja als je alleen een rits hebt heb je al een probleem :think:


Eh ja… knopen… nooit aan gedacht… :doh:

Misschien is een A-lijn model jas of een warme poncho iets?

Hmm een poncho… Heb ik ook aan zitten denken. :think:

Maar dan ben ik nou ook wel weer zo kieskeurig dak er eentje wil die niet per se over je hoofd hoeft (we blijven natuurlijk ijdel he) bij aan- en uittrekken.



Ik word echt een watje op pootjes in een poncho, denk ik. Ben van mezelf vrij klein. En dan visualiseer ik er even een tweelingbuik bij… :shock:

Maar goed, frut en frummel blijven op die manier wel lekker warm.

Misschien heeft Maxima er nog wel eentje voor je :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik heb bij de zeeman gewoon een hele goedkope dikke winterjas gekocht die twee maten te groot was. Mijn dikke buik pastte er prima in :mrgreen:

Ik blijf hier even mee lezen!

Bij mij past de onderste knoop van mijn winterjas nu al niet meer dicht, en de middelste en bovenste met moeite… (zijn maar 3 knopen)

Vind het ook moeilijk een beetje mooie jas te vinden voor een betaalbare prijs!

En om in mijn ski-jack te gaan: die is WIT! dus ook geen optie voor mij :lol: hahahaha



Misschien een dikke-veel-te-grote trui nog een optie!

@beebiebeer wrote:

Misschien heeft Maxima er nog wel eentje voor je :mrgreen:




:mrgreen: Ik draag altijd graag poncho,s heerlijk. ook tijdens de zwangerschap :thumbup:



Maar even terug te komen op maxima, … zo noemde de kinderen van een collega me, als ik voorbij kwam dan zeiden ze , he mam daar heb je maxima weer :mrgreen:

Ik ben ook druk op zoek :?

Mijn eigen lan nog net maar met fietsen zit hij echt niet lekker.

Ik ga van het weekend maar eens weer op zoek want ik ben ook niet van plan om er veel geld aan uit te geven :oops: