digitale spiegelreflexcamera

We hebben een onverwachte financiele meevaller gekregen en nu mag ik van Oscar een digitale spiegelreflexcamera gaan uitzoeken :inlove: :inlove: Die wil ik al heel lang, maar ben zooo slecht in sparen :oops: .

Nu ben ik me al een tijdje aan het orienteren en kom steeds weer uit bij de Canon eos 400d. Wie heeft hier ervaring mee? Mijn vader heeft vrij veel Canon objectieven, maar dan van de analoge camera. Weet iemand of die compatibel zijn met de digitale canon??

Ik ben volgende week jarig en heb meteen aan iedereen centjes gevraagd voor de accesoires die er ongetwijfeld bij moeten komen. Heeft iemand daar nog tips voor? wat is handig en wat is echt overbodig? En weet iemand hoe ik aan een nederlandse handleiding kom? Bij degene die ik op het oog heb, hoort alleen een duitse :think: :think: Ik heb al op de canonsite gekeken, maar daar is hij niet te downloaden??

Ik heb me in ieder geval alvast opgegeven voor een digitale fotografiecursus in maart :dance: :dance:

Oh Oh oh!!!

Ik heb een 400D en I LOVE IT!

De twee sterkste merken zijn Nikon en Canon. Nikon heeft een stabilisator die Canon niet heeft, maar Canon heeft een sensor cleaner die Nikon niet heeft. En omdat ik een tripod heb, en vaak lenzen verwissel, vond ik de sensor cleaner beter dan de stabilisator.

De schrijf-snelheid van de Canon is iets minder snel, dus laat je niet omlullen om een dure snelle kaart aan te kopen. Het maakt voor de Canon niks uit.



Mijn advies is ga naar de winkel en vraag ze beide te hanteren. Vraag ook of er B-merken van lenzen zijn die op beide cameras werken, want je wil echt geen honderden uitgeven aan een merk-lens, terwijl Sigma net zo goed werkt.



Doe een websearch naar deals waarbij je behalve de kit lens ook een andere lens kunt verkrijgen.



LowPro heeft goede kit-bags waar je gehele camera plus toebehoren in past, en die ook comfortable op de schouders ligt.



Welke toebehoren je koopt ligt volledig aan wat voor fotograaf je bent. Het is heel makkelijk om teveel te kopen. Maar als dat gebeurt, heb je altijd nog Ebay waar je je overschot aan kwijt kunt!



Heel veel plezier met het uit proberen!

Ik ben helemaal Canon fan en heb met kerst de 350D gekregen. De voorloper van de 400D. Mijn vriend had een geweldige aanbieding gezien en toen was de 350D meer dan de helft goedkoper dan de 400D. Ik had al eens gezegd dat het mij niet uitmaakte en dat ik overwoog om de goedkopere te kopen als ik er het geld voor had.



Je moet de camera inderdaad maar eens vasthouden, want dat maakt vaak het verschil. En hoe die in de hand ligt is belangrijk anders ga je hem misschien met tegenzin gebruiken.



Een goeie tas is belangrijk maar ik zou er persoonlijk wat langer over nadenken en misschien tijdelijk een tas gebruiken die jenog hebt. Ik heb zelf een rugzak en dat is met name handig als je veel moet lopen en de tijd hebt om je spullen te pakken. Als je wat minder tijd hebt is een schoudertas handiger, maar dat kost je bij een lange wandeling weer je rug.



Ik denk dat een batterygrip handig is om te hebben, maar heb het zelf (nog) niet. Daarnaast heb ik zelf vandaag een externe flitser gekocht omdat ik er tijdens de kerst achter kwam waarom ik die ook al weer voor mijn analoge had gekocht (die voor mjn analoge past niet op de digitale, helaas).



Extra batterijen kan nooit kwaad, maar zou niet die van Canon kopen, die zijn duurder en gaan minder lang mee dan goedkopere.



Over de objectieven: als je vader een redelijk nieuwe analoge camera heeft moet het passen. Als hij een oude heeft dan passen ze waarschijnlijk niet. De lenzen die ik heb voor mijn analoge, passen ook op de digitale.

hier ook de 400d, ben er helemaal weg van! supergoede camera! :thumbup: wat een mooi cadeautje!



:think: accessoires voor nu al… ik zou gewoon eerst eens kijken waar je behoefte aan hebt en dan een weloverwogen keuze maken. Die accessoires zijn niet goedkoop en soms (nog) helemaal niet nodig. Een extra batterij heb je al voor 13 euro (imitatie en zwaarder dan de standaardcanon), is wel heel fijn om achter de hand te hebben.



Ik heb nog wel wat dingen op mijn verlanglijstje staan… externe flitser, mooi lensje erbij, studiosetje etc, … gaat wat te ver om accessoire te heten! :lol: 8)



ik heb nog wel een paar leuke links voor je waar je je ook een beetje kunt inlezen. die pb ik wel even.



groetjes, hazze

Ik kan je ook zeker weten de Canon aanraden hoor !!

hoi,



wij hebben de eos 40d en hebben ook een batterijgrip hij wordt er wel zwaarder van maar ligt wel stabieler in de hand.

vooral als een wat grotere lens hebt.



wat betreft de tas is lowepro een goede keus :thumbup:

levenslange garantie.

maar het model ligt aan hoe en wat je doeleinde is voor foto,s te maken.





succes met uitzoeken :thumbup:





gr mel

Hier 350D… :thumbup:

Geen Canon maar wel een digitale SRL camera van Olympus (E-500).



Kwam destijds beter uit de bus dan de 350D van Canon (kieskeurig) en was ietsje goedkoper ook, en er zat een zoomlens bij 35 mm - 180 mm, wat ik wel heel prettig vond. zodat je niet de hele tijd lenzen moeten verwisselen.



Maar wat ik gehoord heb is de 400 D wel een uitstekende camera!!!

Als er EF op de analoge objectieven staat passen ze op een digitale camera!

Ik heb de D40 van Nikon. Fijne starterscamera!

Ik heb ook de 400D, ik ben er erg blij mee. Ik heb destijds gekocht:


  • body + kitlens (18-55 mm)
  • Sigma 70-300 mm zoomlens
  • tas (niet te klein kopen)
  • extra batterij (zeer aan te raden!)
  • 2 uv-filters ter bescherming van m’n lenzen.



    Dat was mijn begin aanschaf, later heb ik er nog van alles bij gekocht aan lenzen, filters, een externe flitser etc.



    Stel je er maar vast op in dat het een dure hobby is! :wink:



    Overigens kun je met wat speuren op internet de handleiding zo ergens downloaden.

Bedankt alvast voor alle tips :thumbup: :thumbup: . Ik heb er heeeeel veel zin in. :dance: :dance: Kay, ik ben al de hele middag aan het zoeken naar de handleiding, kan hem wel tegen betaling vinden maar als je een link weet waar hij gratis is, heel graag!

:-* alvast voor jullie adviezen, ga ze zeker gebruiken!

@mamaartje wrote:

Bedankt alvast voor alle tips :thumbup: :thumbup: . Ik heb er heeeeel veel zin in. :dance: :dance: Kay, ik ben al de hele middag aan het zoeken naar de handleiding, kan hem wel tegen betaling vinden maar als je een link weet waar hij gratis is, heel graag!

:-* alvast voor jullie adviezen, ga ze zeker gebruiken!




bedoel je deze?



http://www.gebruikershandleiding.com/handleiding-5-5089.html

@Amy82 wrote:

bedoel je deze?



http://www.gebruikershandleiding.com/handleiding-5-5089.html


Die bedoelde ik inderdaad Amy, je bent me voor! :wink:

graag gedaan :mrgreen:

eh, maar die is volgens mij ook alleen in het duits of engels :think: of kijk ik nu zo verkeerd :?

http://www.vanachteren.net/2007/09/25/handleiding-canon-eos-400d-nl/



Heb je hier iets aan?

ja, dank je wel!! Voor 1,30 wil ik die wel downloaden!!

betalen voor een handleiding ??? :shock: :roll:



–> klik hier… gratisss <-- :mrgreen:

@Loeksel wrote:

betalen voor een handleiding ??? :shock: :roll:



–> klik hier… gratisss <-- :mrgreen:




well done