dierenbeul???

Zag net op Telegraaf.nl een filmpje (bij video’s) wat ‘kleine dierenbeul’ genoemd werd. Kan 'm niet vinden op youtube anders had ik wel een linkje geplaatst maar heeft iemand dit ook gezien?



Ik werd even helemaal niet goed. Je ziet een klein kindje (echt jong nog), kindje duwt tegen de kat en de kat haalt uit, kindje huilt en duwt nog eens (wat sta je te flimen, ingrijpen zou ik zeggen, mennnn!) maar goed… vervolgens hangt de kat met z’n pootjes in de voeten van het kindje, kindje huilen. Kind geeft vervolgens de kat een flinke mep tegen z’n kop, kat miauwt en springt met nagels uit in het gezicht van het kind. Kind valt van de bank-bed met handjes voor het gezicht en huilend…



Ben je dan normaal??? Je hoort ook nog iemand (filmend persoon) lachen :wall:

Vind dit dus echt ziek!



(sorry, moest het even delen)



Yvonne

Het is net funniest home video’s… waar kinderen van schommels afvallen en dan nog een keer de schommel tegen zich aan krijgen :wall: lachen :wall:



Ja, ik vind het dierenmishandeling, want de kat geeft al aan dat hij het niet leuk vind. Ik doe hier niets anders dan zeggen dat ze de katten met rust moeten laten en niet op mogen tillen… dus ik kan me al helemaal niet voorstellen dat je blijft filmen als je kat uithaalt! (En dat het kindje dan slaat vind ik dan wat anders, want de kat haalt uit naar haar gezichtje, dus ik denk ook niet dat ze gericht op zn koppie heeft geslagen maar dat het meer een reflex was)



Ja, duidelijk dierenmishandeling, maar dan wel van de ouders :cry:

Uhhh het is niet alleen dieren mishandeling , maar ook kinder mishandeling in mijn ogen, je ziet het je kind word ook pijn gedaan door de kat, dus beide doen elkaar pijn de volwassene grijpt niet in, gevalletje AMK !



Wat een gekken lopen er toch rond :evil:

Ja inderdaad dierenmishandeling vanuit de ouders! Ik had het filmpje ook gezien. Zo’n klein kind weet nog niet wanneer een kat speelt en wanneer een kat het niet leuk meer vindt. Dit kindje werd duidelijk boos op de kat en ging daardoor de kat slaan, tja en een kat slaat dan terug. Dit kun je gewoon niet filmen. Meteen kat en kind uit elkaar halen lijkt mij. Naast dierenmishandeling vind ik het ook een beetje kindermishandeling! Dit laat je toch niet zo gebeuren, en inderdaad dat lachen aan het eind… bah

Wat een ^&%^&$^$- ouders om te blijven filmen zeg :evil: !

Je ziet duidelijk dat het kind pijn heeft; die kat blijft met z’n nagels in z’n beentjes hangen, bijt, kind wil de kat weg duwen en huilt. Nou, dat zijn genoeg signalen om te stoppen met filmen en kind en kat uit elkaar te halen :? . Het kindje huilt trouwens al meteen aan het begin van het filmpje :frowning: .



En dan ook nog lachen… :evil: :evil:

@melanie wrote:

Uhhh het is niet alleen dieren mishandeling , maar ook kinder mishandeling in mijn ogen, je ziet het je kind word ook pijn gedaan door de kat, dus beide doen elkaar pijn de volwassene grijpt niet in, gevalletje AMK !



Wat een gekken lopen er toch rond :evil:




Heel erg mee eens! Zijn er ook nog mensen die dat filmpje ‘aangeraden’ hebben bij anderen staat eronder, mag hopen dat dat inderdaad een instantie is :twisted:

Sja, Kaya is natuurlijk nog niet in die leeftijd, dus ik weet nog niet hoe ik reageren zou, maar ik heb hier toch echt een beetje zo van “daar leren ze van”.



't kind zal nu hopelijk wat voorzichtiger met de kat omgaan en de kat zal waarschijnlijk de eerste tijd met een boog om het kind heenlopen.

Natuulijk hadden de ouders kunnen ingrijpen in plaats van te filmen, maar ik vind dit nu niet bepaald kindermishandeling of dierenmishandeling. Als twee ruzieende kindjes elkaar slaan is het toch ook niet direct kindermishandeling? :eh:

Wij hebben hier 3 katten en twee kleine kinderen, dus ook wel een situaties dat kinderen de katten in de kinderwagen zetten, onder dekentjes leggen, een ‘dikke’ knuffel geven etc… je blijft waarschuwen dat ze zachtjes moeten doen, maar het gaat ook wel eens ‘mis’. Maar ze weten dat als de kat miauw zegt dat het betekent ‘ik vind het niet leuk’ en het is ook wel eens gebeurd dat we dan nog te laat zijn… dan krijgen ze eerst een haal zonder nageltjes hoor (katten weten ook dat het kleine kinderen zijn), daar schrikken de kinderen al genoeg van en ja, daar leren ze wel van.



Maar als je weet dat het mis kan gaan en zelfs al ziet dat de kat je kind zeer doet, dan grijp je direct in.

hier is gewoon aangeleerd,

niet aan de katten komen,

mits ze zelf komen…



Belachelijk hoe deze ouders reageren,

voor hetzelfde geld krabt ie in het oogje…

Dan zouden ze niet meer lachen…(hoop ik)

OMG… Hoe ver kun je gaan als ouders… Deze kat is zeer boos en diegene blijft gewoon filmen :wall: :x Nee dit meen je niet! :hand: :cry:

Ook hoe de kind de kat sloeg waarna de kat begon te miauwen en op zn kop sprong.



Mijn dochter zit nu (fase denk ik) elke x achter onze kat aan en telkens zeggen we NEE niet doen. En als het moet, haal ik haar ook bij hem weg! Ze kan lief zijn voor hem dmv kusjes geven en knuffelen maar soms slaat ze hem ook en wij grijpen direct in of hij loopt vanzelf al weg!





Maar dit? Arghhhhh $%@^& :thumbdown:

@santos_05 wrote:

dan krijgen ze eerst een haal zonder nageltjes hoor (katten weten ook dat het kleine kinderen zijn), daar schrikken de kinderen al genoeg van en ja, daar leren ze wel van.



Precies. Hier ook :thumbup: Of als ze aan het spelen zijn (wat ze ook doen) en Katie gooit een speeltje waarna hij met zn poot gaat spelen, hij doet dit zonder nageltjes. Zo lief :inlove: Dat Katten zo byzonder kunnen zijn om te weten dat het kinderen zijn.

@Mouse! wrote:

Sja, Kaya is natuurlijk nog niet in die leeftijd, dus ik weet nog niet hoe ik reageren zou, maar ik heb hier toch echt een beetje zo van “daar leren ze van”.



't kind zal nu hopelijk wat voorzichtiger met de kat omgaan en de kat zal waarschijnlijk de eerste tijd met een boog om het kind heenlopen.

Natuulijk hadden de ouders kunnen ingrijpen in plaats van te filmen, maar ik vind dit nu niet bepaald kindermishandeling of dierenmishandeling. Als twee ruzieende kindjes elkaar slaan is het toch ook niet direct kindermishandeling? :eh:




t, Is maar hoe je het zelf wil zien he :roll:



Ik vind het dus dieren EN kindermishandeling !

Ik vind het zielig, en tever gaan en ik vind ook dat de ouders hadden moeten ingrijpen, maar ik ben het wel met Mouse eens dat mishandeling wel een beetje overdreven is… :shifty:



Hier heb ik ze ook weleens bewust een mep laten krijgen van een kind. Ik had 10000x gewaarschuwd, zie dat de kat uit zal gaan halen en heb het kind niet weggehaald. Reuze leerzaam.

@Lune wrote:

Ik vind het zielig, en tever gaan en ik vind ook dat de ouders hadden moeten ingrijpen, maar ik ben het wel met Mouse eens dat mishandeling wel een beetje overdreven is… :shifty:



Hier heb ik ze ook weleens bewust een mep laten krijgen van een kind. Ik had 10000x gewaarschuwd, zie dat de kat uit zal gaan halen en heb het kind niet weggehaald. Reuze leerzaam.




Maar dit wat jij omschrijft is wel effe wat anders he…

Ik zie enkel een kindje dat die kat weg wil hebben omdat die kat aan het krabben en bijten is… kind verdedigd zich tegen de pijn al vanaf het begin, lijkt mij :think: .



Kind reageert naar z’n leeftijd door hem een mep te verkopen. Als 2 kleine dreumessen ruzie hebben, dan krijgt er meestal ook 1 als eerste een mep :wink: .

ik vind het wel meevallen hoor.

Ik bedoel ze zijn aan het spelen .



wij hebben al jaaaaaaren katten en dit is echt spelen . Alleen na die laatste klap van dat kind haalt de kat uit.

waarschijnlijk omdat het kind hem zeer doet of laat schrikken .



niks aan te doen , kan gebeuren , maar dierenmishandeling? kindermishandeling ? nou nee dat is weer een beetje overdreven … :naughty:

@Mam van 2 wrote:

ik vind het wel meevallen hoor.

Ik bedoel ze zijn aan het spelen .



wij hebben al jaaaaaaren katten en dit is echt spelen . Alleen na die laatste klap van dat kind haalt de kat uit.

waarschijnlijk omdat het kind hem zeer doet of laat schrikken .



niks aan te doen , kan gebeuren , maar dierenmishandeling? kindermishandeling ? nou nee dat is weer een beetje overdreven … :naughty:


Spelen? Kind zit vanaf het begin al te huilen! Als een kat eenmaal boos is, dan moet een kind een kat met rust laten! En in dit geval staat er iemand te filmen en te grinnigen. Ja, dan is het mishandelijk zowel van een kind als van een dier.



Maar spelen is hier echter niet van sprake hoor :think:

Ik vind het ook raar dat de ouders/filmers niet ingrijpen, maar vind ook de term mishandeling wel overdreven… :eh: :think: :shifty:

@Mariiyelle wrote:

@Mam van 2 wrote:
ik vind het wel meevallen hoor.

Ik bedoel ze zijn aan het spelen .



wij hebben al jaaaaaaren katten en dit is echt spelen . Alleen na die laatste klap van dat kind haalt de kat uit.

waarschijnlijk omdat het kind hem zeer doet of laat schrikken .



niks aan te doen , kan gebeuren , maar dierenmishandeling? kindermishandeling ? nou nee dat is weer een beetje overdreven … :naughty:


Spelen? Kind zit vanaf het begin al te huilen! Als een kat eenmaal boos is, dan moet een kind een kat met rust laten! En in dit geval staat er iemand te filmen en te grinnigen. Ja, dan is het mishandelijk zowel van een kind als van een dier.



Maar spelen is hier echter niet van sprake hoor :think:




Inderdaad.

Als jij dit spelen vind dan heb je dus absoluut geen verstand van katten en hun gedrag!



Zie je de kat niet met zijn oren naar achteren en z’n ogen wijd open gesperd, geloof me dit is een hele boze kat.



Waarkomt dit filmpje in godsnaam vandaan, ik vind het ziek als je dit als ouder of oppasser, want dat weten we natuurlijk niet toelaat.

Voor het zelfde geld is een peuter zijn oog kwijt, omdat het zgn zo’n grappig filmpje opleverde :hand: :wall: :sick:

en dan lacht die moeder ook nog als de kat dat kindje een flinke mep verkoopt…tjee triest hoor!

In het begin ziet de kat het misschien als spelen maar ik vind het uiteindelijk toch echt geen spelen meer.