diagnose PCO

Hey meiden,

Allemaal een supervruchtbaar 2007 gewenst en een merry x-mass, hoe moeilijk ook… We slaan ons er door hoor en samen staan we sterk!

Jody: Fijn dat je 3 jan. weer heen mag. Ik hoop dat je duidelijkheid krijgt. Mbt je vraag over het spuiten. Ik heb afgelopen maanden Puregon gespoten, de dosering hangt helemaal af van de manier waarop jij op de hormonen reageerd. Een goede dosering is vrij individueel. Maar ik hoop dat jij het gewoon weer bij Clomid mag houden natuurlijk, ik vond dat veel minder belastend.

Kaat: Balen dat de ST niet door kon gaan, maar wie weet vandaag? Of wordt er dan geen ST gedaan alleen een fm en dan krijg je te horen wanneer je pregnyl mag zetten? Ik duim dat je follie mooi is doorgegroeid meis :thumbup: En thnx voor je lieve knuffie hoor :-

Do: Ach meis, wat een kl
te tekst op dat kaartje zeg, dat slaat er dan echt ff in he :hug: Sommige mensen zijn gewoon zo dom als het achereind van een koe wat dat betreft.

Hoe is ie verder?

Wienie: Hoe is ie met jou??

Even een kleine update van mijn kant. Vlgde maand ga ik toch tijdelijk weer over op Clomid. Emotioneel trek ik het spuiten en de teleurstelling elke maand niet meer (of overstimulatie met Puregon of te weinig reactie). Met Clomid 100 had ik wel elke maand een goede eisprong alleen was de fase tussen mijn ei en ongi te kort… Ik krijg dan om mijn luteale fase te verlengen extra progestan. Daarna zit ik toch nog aan 1 ronde spuiten vast, en dan kan ik door naar het academisch in Groningen, mss zal het dan of een LEO behandeling of in het uiterste geval zelfs IVF worden als dit weer niet aanlaat of ik weer te heftig reageer… Vrij heavy nieuws. en ook nog vrijdagavond het bericht gekregen dat mn schoonzusje zwanger is, na nog geen paar weken proberen… Het moment was verkeerd en de manier waarop ze het brachten kon haast niet slechter. Maar goed, we moeten verder en het klinkt vrij zwaar maar zelf kom ik er niet meer uit. Slaap slecht, altijd last van mn nek en schouders, enorme huilbuien echt hysterisch soms en ben weer behoorlijk afgevallen, dat maakt me natuurlijk ook niet vruchtbaarder… Dus ik ga denk ik toch de stap zetten om er eens met een professioneel iemand over te praten. Ik vind het ook zo zwaar klinken allemaal, maar het wordt nu wel eens tijd daarvoor denk ik…

Meiden, ik denk aan jullie hoor de komende dagen!

Dikke knuf

Mar

jeetje mar22, tja die huilbuiten ken ik maar al te goed he?? ik heb daar de laatste 2 dagen last van. ik voel me heel leeg van binnen zeker omdat ik nu uitgerekend zou zijn. hoe zou me leven er dan uitgezien heben zeg?? heel vervelend. ik wou dat alles nu een keer weer goed gaat . en dat het moment dat ik weer in het ziekenhuis kom alles vlekkeloos verloopt. maar ja dat zal wel weer niet.

lieve dames ondanks alles toch een fijne kerst vandaag en morgen. in het jaar 2007 gaan wij het allemaal maken dames!!!

xxx jody en jeremiah* :vlinder:

Haai meiden,

Het lijkt hier wel 'n tob-topicje… want ik kom ook negatief nieuws brengen:

De follikel had niet gegroeid, en dus is er besloten om te stoppen en de menstruatie met provera op gang te brengen.

Ik voelde me er echt even dipperig door, het leek zo goed te gaan en nu… :cry: Zal ook wel door de provera komen, heeft Wienie ook altijd begreep ik… maar toch

Ben nu de laatste niet-zwangere in ons stopperstopic, het eerste kindje is zelfs al geboren. Best lastig dus, want iedereen heeft 't over zwanger zijn en ik mag niet meedoen :frowning:

Mar, hoe heftig 't ook klinkt, als dit jou helpt, dan moet je 't echt doen hoor. baat 't niet, dan schaadt 't niet hoor…

Jody, erg moeilijke tijd nu, omdat je nu eigenlijk uitgerekend zou zijn van Jeremy. En dat ook nog 'ns zo met deze dagen… meis, kop op, ik hoop dat je ons gauw leuk nieuws brengt!

Meiden, als ik hier weinig ben, komt dat omdat ik 't niet op kan brengen. Dit is ook m’n 1e berichtje weer sinds de fm van zondag.

Liefs,

Kaatje

is er nog iemand???

:mrgreen:

ja ik ben er!!!

Ben een beetje aan t kwakkelen, vandaar dat ik hier niet zoveel ben. Al sinds 1e dag vakantie ziekig en nu ook nog in mijn rug…kan bijna niet op of neer, zolang ik sta of lig is t goed, en zitten in ene vreemde houding kan ook nog, maar ertussenin…kon niet eens op 1 been staan en mij n sokken aandoen…grrr

jody, nog rare gevoel dingen? Ik mag ene dagje voor jou naar het zkh.

do, dit jaar had ik gelukkig niet van die stomme kerstkaarten…vorig jaar had ik er ook een paar. van die mensen die dneken dat alles maar vanzelf gaat. en heb je nog getest? zou ik toch eens doen, op flairforum was er een meisje, 4e ronde clomid, bij laatste mering gene ei gespot dus ze moest wachten op haar ongi. toen die ongi kwam duurde dat maar 2 daagjes, ik zei al te testen voor ze weer aan clomid begon voor zekerheid, resultaat dus echt zwanger! waarschijnlijk heeft ze na meting nog een ei van zichzelf gehad! dus probeer het eens je weet nooit!

kaat, ik heb ook ene blauwe plek, maar het was niet te koud, ik denk verkeerd geprikt ofzo, bij mij kwam nu ook bloed m,ee. Wat rot stom ei! Wel knap dat je het dna af breekt, ik weet niet of ik dat zou kunnen. Provera maakt je dippig ja, dus kop op!!!

mar, ik schrik helemaal van je nieuws. Goed dat je stappen neemt en goed dat je eens laat merken wat je voelt! Ik geef je een dikke vette knuf en hoop dat voor jou de zon ook weer snel gaat schijnen! Hier doet de zon al voor jou zijn oogje sopen!!!

:hug:

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Heb ik nu iedereen hallo gezegd?

Dan wens ik nu iedereen ene knallend uiteinde en ik duim voor jullie dat dit het dikke buiken jaar gaat worden!!!

Kus wienie

hoi hoi

ben eindelijk ongi geworden na 3 weken. beetje raar hihi.

zoals jullie weten ben ik op 10 augustus bevallen en sindsdien ben ik nu al voor de 3 e keer ongi.(in 4.5mnd tijd). dat is best veel voor een pcos er of niet? de eerste keer was al gelijk na 5 wk na de bevalling. en daarna precies 2mnd later. en nu precies 1 mnd en 1wk later. dus het gaat lekker zo hihi. nu nog clomid. is het zo dat hoe meer je menstrueerd hoe eerder clomid zal werken?of heb ik dat verkeerd. (dit is mijn redenering ervan),als je ongeveer om de 2mnd ongi word en je neemt clomid dan moet clomid minder hard zijn best doen om een eisprong aan te maken toch? en stel dat je om de 5mnd ongi word dan moet clomid meer zijn best doen om elke maand een eisprong aan te maken?? omdat elke eisprong ongeveer om de 5 mnd komt.dat is mijn denkwijze dan hihi.

hoe waren jullie kerst dagen verder??hier niks. heb het ook niet gevierd. heb de hele dag in me pyama gezeten en de 2 e kerstdag ben ik bij de mc donalds geweest haha. en toen weer naar huis.

had er totaal geen zin in . maar dat is wel begrijpelijk toch?ok lieverds hoop snel van jullie te horen.

xxx jody en jeremiah* :vlinder:

Hey meiden,

Jody: Voor jou ook een hele dikke :hug: :-* De kerstdagen lijken me voor jou en je man enorm zwaar geweest. Toch goed, tja wat is goed maar je snapt het wel hoop ik, dat je alweer ongi bent. Je cyclus lijkt zich te stabiliseren als ik het zo lees. Ik hoop dat een lage dosis clomid je net dat extra zetje gaat geven :thumbup:

Enne, heb je nog wel lekker gemact 2e kerstdag?? Of ben je lekker in je pyama door de mcdrive gereden :wink: Meis, kop op he!

Wienie: Balen van je rug zeg, da’s niet zo mooi! Het klintk best heftig zeg dat je niet eens je sokken aan kunt doen! Is het niet een idee om daar es mee heen te gaan dan? Sterkte ermee hoor, laat je hub je maar lekker vertroetelen!! Bedankt voor je lieve berichtje ook, schrok er zelf ook van jeetje soms weet je echt niet hoeveel emoties erin zitten… Waar zit je nu precies in je cyclus?? Mag je al gauw weer voor fm?

Nou, ik zit aan de laatste duphastondaagjes en dan toch nog maar 1 rondetje Clomid doen. Heb ook een echt k*tkerst gehad, dus denk nu maar zo dat het alleen maar beter kan worden… Ben 2 dagen gelden bij de ha geweest en heb een doorverwijzing voor de psycholoog gekregen, het probleem bij mij is dat ik alles veel te lang opkrop en het er dan ineens heel beroerd uitkomt allemaal. We’re gonna work on it!! Nu nog ff lekker een paar dagen vrij, heerlijk even tot rust komen.

Meiden, ik ga ook voor de dikke buik in 2007 en hoop dat we met zn alleen op een grote roze wolk plaats mogen nemen!!

Heel veel liefs,

Mar

Hey dames,

@Mar: ik kan je handje schudden, hier ook een kt kerst gehad. 1e kerstdag 's avonds m’n mail gekeken en daar zat een mail van die goede (zwangere) vriendin in waarin hun haar zwangerschap wereldkundig maakten. Dat deed op zich al zeer, maar nu weet iedereen het en we vieren met z’n allen O&N…dan weet je wat het gesprek van de avond zal zijn en daar kan ik op dit moment even niet tegen.

Na 3,5 dag compleet in de war te zijn geweest (wel licht bruin verlies, dan 48 uur niet, dan weer wel en nu licht rood), lijk ik toch echt ongi te zijn.

Ik snap ook niet dat ik elke cyclus tegenwoordig na mijn vermoedelijke eisprong zo’n last van mijn buik heb! (rommelt, stekend/trekkend gevoel, gevoelige buik => niemand mag er ook aankomen). Waar komt dit nu toch vandaan??

Is de wil om zwanger te raken mijn cyclus in de waar aan het schoppen ofzo? Nou, als jullie mij vandaag mee zouden maken, zouden jullie denken dat ik klaar ben voor het gesticht. :shock: Kan bijna alleen maar :cry:

Sorry, als ik jullie daar mee belast, maar ik heb het gewoon even niet meer…

Mar, zullen we saampjes naar de psycholoog gaan? Ik denk dat ik ook wel een goed gesprek kan gebruiken!

:-
en :hug: aan iedereen!

Do

hallo allemaal

lieve mar22, ik denk dat het je heel goed zal doen om naar een psycholoog te gaan. het zal je toch een stukje rust en vertrouwen geven. en dan zal alles steeds beter gaan , dat weet ik heel zeker. en 2007 moet voor ons allemaal ons jaar worden hoor?? 2006 wat een kut ,klote jaar hihi. gaat goed komen , zoals ze zeggen geduld is een schone zaak . en als je dingen gaat overhaasten is dat niet goed voor je lichaam.

lieve dominique, klte ongi ook altijd he?? of je bent het wel of je bent het helemaal niet. als we nou ook eens raak schoten zonder poespas. en als je je heel rot voelt is het misschien wel goed om ook naar een psychiater te gaan. je denkt misschien dat het wel een grote stap is maar dat valt denk ik heel erg mee. en het zal je alleen maar goed doen denk ik. en kerst was hier ook sucks???ik haat het . iedereen die maar zwanger word en is en bij ons gaat het zo moeilijk en dan ben ik het eindelijk raak ik de kleine kwijt met 5 mnd. dat is gewoon zo oneerlijk allemaal he?? nou lieverds tot snel maar weer.

xxx jody en jeremiah
:kaars:

Dames superveel geluk voor 2007!!! Dat we met ons allen maar snel zwanger mogen zijn!!!

Veel liefs wienie

bedankt wienie, jij ook heel veel geluk in 2007. ik weet zeker dat wij allemaal zwanger gaan worden dit jaar. geloof me!!!

xxx jody

ha meiden,

dit wordt een ego berichtje…vandaag een meting gehad…geen goed nieuws…had al zo’n voorgevoel :cry:

…dag 10 en 7 eitjes vanaf 13/14 mm. :shock: Dat houdt dus in dat ze waarcshijnlijk allemaal door gaan groeien. Ik had er zelfs al een aantal van 15 en dat op dag 10 is best veel, voor mijn doen, heb ik nog nooit gehad… Ik moet nu dus stoppen met spuiten, en mag absoluut niet zwnager worden nu. Dan wordt ik nu wel vanzelf ongi, krijg dus waarschijnlijk een soort van 7-sprong. Als ik ongi ben dag 2 of 3 terug, dan kijken ze of alles weg is, ivm risico op cysten, zo niet dna moet ik weer wcahten, mag ik niet spuiten, zo ja dna mag ik alsnog gaan spuiten, maar dan lagere dosis (terwijl ik eigenlijk al lage startdosis had…) dus ik heb weer geen kans en weer een ronde wachten. Ik vind t gewoon niet eerlijk af en toe…maar om het dan maar positief te bekijken, het middel doet tenminste iets…maar goed. Ik ging vol goede moed dit jaar in, om maar meteen weer van dat positieve wolkje af te denderen…grr

Dusse voor mij deze keer geen nod maar een wod… volgende keer meer, nu even geen zin meer om hier over te denken.

weet iemand of ik nu ook andere klachten kan gaan krijgen? en of mijn ongi nu heftiger zal zijn dan? heeft ze niks van gezegd en heb ik ook niet meer gevraagd. ik heb wel gevraagd of ik niet kan stoppen en dan misschien toch maar 1 eitje ofzo heb, maar dat is dus niet zo denkt ze. nu denk ik van, zou t toch niet kunnen dat ze niet allemaal doorgroeien, maar ik weet t ook even niet hoor.

Tot snel,

x wienie

Wienie, wat ontzettend balen zeg!!! Goed van ej dat je het toch wel positief kan zien. je hebt idd eitjes, jammer dat het er zo veel zijn.

Of je nu zwaarder ongesteld wordt weet ik niet, ik denk haast van niet. Een menstruatie is niks anders als het afbreken van het baarmoederslijmvlies, dus tenzij je slijmvlies ook veel dikker is als anders zal het denk ik geen zwaardere ongi zijn? Ik duim voor je dat je gelijk de volgende ronde kan beginnen en dat je dan netjes 1 of 2 eitjes hebt die goed zijn!

Ik moet weer weg, maar ik wens jullie allemaal een heel goed 2007!!! Hopelijk worden al onze wensen vervuld dit jaar!!!

Liefs, lissie

Haai meiden,

gelukkig nieuwjaar, ten eerste!

En bij deze wens natuurlijk drie dikke :-* :-* :-* voor veel geluk dit jaar! Dit jaar wordt de onze, meiden!!!

Wienie, gvdrrie… dit hadden we niet besteld. :twisted:

Meis, ik weet hoe je je voelt… ik baal op 't moment ook zo van het hele gedoe. Knap dat je toch probeert de positiviteit erin te houden! Had de gyn wel gezegd wanneer je ongeveer je ongi kunt verwachten? Dan weet je teminste wat…

Ik had met clomid en provera 'n hele lichte menstruatie, toen ik na de eisprong ongi werd, was 't veel heviger, maar duurde maar 2 dagen :dance: Toch was alles goed gegaan, zoals 't hoorde (goede eisprong, goede ongi). Dat was 'n opluchting, maar de volgende ronde was 'n domper :roll:

Mar, hoe gaat 't nu? Heb je al 'n afspraak bij de psych?

Do, je kunt hier je verhaal kwijt hoor meis… je belast niemand door aan te geven dat je 't even niet meer ziet zitten… kop op…

Mar, weet je nog van angeltje d’r berichtje aan jou, over dat ze vorig jaar kerst ook zo baalde en nu 'n ventje in d’r armen houdt?! Daar denk ik nog vaak aan… onze tijd komt echt.

Lissie, hoe gaat 't met jou meis? Ben je nu nog met clomid bezig??

Ik heb nu 3 dagen geleden de laatste provera genomen. dus als 't goed is, word ik woensdag ongi. Hope so, kan ik dan ook weer starten met spuiten.

Verder baal ik gewoon nogal, en heb ik nauwelijks zin om op 't forum te komen (dit is ook m’n 1e en laatste berichtje sinds 'n dikke week, denk ik) . Komt vast wel weer 'n keertje!

Liefs,

Kaatje

Hai,

Donderdag ben ik bij de fertiliteitsverpleegkundige geweest, ze heeft een echo gemaakt om te zien of mijn eierstokken al wat doen of gedaan hebben. Helaas was er niks te zien, mijn baarmoederslijmvlies is nog erg dun en ook was er niks te zien van een eisprong. De LEO heeft dus niet gewerkt. Nu moeten ze mijn geval dus weer bespreken, maar het ziet ernaaruit dat ik ook moet gaan spuiten. Volgens haar zal clomid niet gaan werken, dus dat heeft geen zin om nog eens te proberen.

Hebben jullie veel last van bijwerkingen vann het hormonen spuiten? Ik zie daar namelijk wel tegenop!

Sterkte en succes

Lissie

Excuses voor mijn lange afwezigheid…zat te erg in een dip.

Terug van de gyn en even snel een update:

De gyn vindt het wonderbaarlijk dat mijn hubbie nog een redelijke zaadproductie heeft (met uiteindelijk 10% nog goed bewegende en goed uitziende cellen van de 14 miljoen). Hubbie heeft namelijk als klein jongetje een liesbreuk gehad en is tot 3x toe daar aan geopereerd en dat heeft zo’n z’n effect littekenweefsel in de buurt van de balzak en mogelijkheid op spataderen. Spataderen zijn een oorzaak van verminderde beweeglijkheid van zaadcellen. De gyn kon geen aanwijzingen vinden op spataderen, maar laat voor de zekerheid een echo bij hubbie uitvoeren.

De gyn vindt mijn cyclus raar. Qua temperatuur is mijn luteale fase net te doen en wederom heb ik volgens mijn progesteron waardes een bewezen eisprong. Maar ik heb benadrukt dat ik al een paar dagen voor mijn NOD begin “te rommelen” met bruin verlies. Hij vindt dat niet goed en zeker niet omdat ik ook een gevoelige buik heb.

Hij heeft toch weer een inwendige echo gemaakt en wederom de kralenkrans duidelijk zichtbaar nu op mijn beide eierstokken. Dit duidt toch op PCOS.

Wel raar, want ik heb geen insulineresistentie (in ieder geval niet bewezen) en ik heb een bewezen eisprong (mensen met PCOS in de regel niet). Maar goed, hij vindt het toch erg lijken op PCOS. Nu heb ik Metformine meegekregen, wat je bloedsuiker reguleert. Bij sommige mensen met PCOS herstelt hierbij de eisprong en vorming baarmoederslijmvlies zich, zonder tussenkomst van hormonen.

Over 6 weken moet ik terugkomen en dan kijken hoe het is.

Oja en ik moet weer tempen.

Kennen jullie Metformine? Zal dalijk nog een topic erover openen.

X Do

hoi hoi, 1e werkdag na vak gehad, ook wel weer lekker hoor!

lissielissie, wat een geweldig leuk plaatje heb je onder je naam staan!!! Waar heb je dat vandaan? Is ook een leuk geboortekaartje lijkt me! Wel balen dat die leo niks heeft gedaan. Kan dat nog komen? Spuiten valt wel mee hoor! Het is eigenlijk tweezijdig, je moet elke keer weer een naald in je lijf steken en dat voelt raar, maar doet niet echt zeer, zolang je goed prikt. Je bent er meer mee bezig. Maar, bij mij scheelt t enorm in bijwerkingen, veolde me erg goed, zelfs mijn huid is sindsdien verbetered! Wel wat emotioneel , maar dat ben ik wle vaker de laatste tijd. En het schijnt goed te werken! Dus geloof me, dat spuiten gaat best goed komen als je dat zou moeten!

kaat, ook jou gaat t geluk toelachen dit jaar ik weet t zeker! hoop dat je proveradip weer snel over is!

Do, je hoeft je niet te verontschuldigen dat je niet bent geqweest, iedereen heeft dat wel eens en dat is echt wel begrijpelijk! Mijn gyn heeft uitleg gegeven over metformine en dat schijnt idd iets met insuline te doen. Ook ik ben en pco’er zonder gekke bloedwaarden. MAar wat jouw gyn zegt over bruinverlies, dat heb ik ook voor mijn nod, dat had ik vroeger en met pil nooit. Hopelijk doet metformine wel iest voor je! Maar waarom gaat jou gyn nog niet naar iui? want dat is juist ook voor mensen met sclechtere zaadkwaliteit. Succes en laat je niet kisten!!!

Ik voel me verder prima, en wacht op mijn ongi, hoop al volgende week wnat dna klopt mijn gevoel van ene eisprong en ken ik wat dat betreft mijn lichaam voort goed. Maar dan wel al die eieren weg want anders baal ik wle weer! Maar ik ben wel vrij posotief, das een goed teken dacht ik zo.

Fijne avond!!!

Liefs wienie

mar hoe is t trouwens met jou?? ik hoop beetje beter…!!!

Heej wienie, dank je wel voor je complimentje :slight_smile:

Ik kwam dat plaatje tegen op internet, geen idee meer waar eigenlijk.

Volgens de vpk heeft de LEO gewoon geen effect gehad, dat gaat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren. Daarom dus nu dat overleg over het spuiten. Volgende week woensdag weet ik meer daarover.

Ik duim voor je dat je snel ongi bent en dat je al je eitjes kwijt bent!!!

Do, ik ben benieuwd of de metformine je gaat helpen. Ik zal ook eens aan mijn gyn vragen wat dat precies doet.

Kaatjes hoet gaat het met jou? Ben je al ongi geworden?

Succes meiden!

Groetjes, lissie

waar is iedereen? alles goed met iedereen??? ik lig een beetje op de bank, zere rug, dus ben er meteen weer weg van!!!

Tot snel!

Liefs wienie