Depressies/AD

@Debbie & Lana wrote:

Het is dus niet standaard dat het 50-50 is zoals Lilly zegt. Bij de een werkt het wel, bij de ander niet.

Ik zei niet standaard 50-50, ik denk ook niet dat je dat zo kan stellen. Ik bedoelde dat de meeste (er zijn altijd uitzonderingen) mensen allebéi nodig hebben voor een optimaal resultaat.

Heb het denk niet niet duidelijk genoeg gezegd :wink:

:hug:

hoe gaat het inmiddels met je D. ben je al iets wijzer

Ik ben nog steeds aan het nadenken, ik kom er niet helemaal uit. :slight_smile:

Ik haal deze even omhoog, want het gaat echt heel, heel slecht hier… :oops:

Vind het zo rot om op te schrijven, maar ik kan er niet veel langer omheen. Heb weer suïcidale gedachten, voel me enorm overspoeld door allemaal ellende, ben nu op het werk maar heb de laatste week op het werk aan een stuk gehuild, ben niets waard zo. Ik voel me zo moe, zo op, maar durf me niet eens ziek te melden. (Ja, dat is stom, weetikwel…)

Dus, maandag de psycholoog bellen. Verder weet ik het even niet. :frowning:

och meid :hug: wat naar om te lezen dat je je zo voelt.

maandag inderdaad de psycholoog bellen en kijken wat hij/zij zegt.

als je hier al langer mee worstelt en zelf veel geprobeerd hebt, krijg ik de neiging om te zeggen ‘probeer toch eens AD’ maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik ook.

:-* ik hoop dat er snel weer een stijgende lijn in komt, hoe dan ook.

Lieve D. beloof je dat je inderdaad maandag aan de bel gaat trekken? En dat je je alsjeblieft ziek meld?!

Heb je mensen om je heen die je een beetje op kunnen vangen nu in het weekend? Ik vind je berichtje toch wel zorgwekkend! Heel naar voor je dat je je zo moet voelen, ik hoop echt dat je eruit komt en gauw goede hulp/begeleiding hierbij hebt :-*

Hey meissie toch, ik schik hier wel van hoor.

Je berichtjes de laatste dagen hadden zo’n vrolijke ondertoon.

Allemaal schijn dus…

Ga jij heel snel even heel hard aan de bel trekken.

Heb je niemand in de buurt om even lekker tegen aan te schreeuwen, janken, praten what ever jij maar nodig hebt nu op dit moment.

Waar is J nu dan, bij je zus of heb je hem bij jouw thuis?

Meld je nou maar gewoon ziek, dit is niet goed hoor, je maakt het zo misschien enkel maar erger.

Maandag meteen bellen, en desnoods aan de meds, doe het nou maar zo wil je ook niet verder.

Je bent een sterke meid D, al zovaak laten zien, kop op meissie.

Het komt allemaal goed schatje.

Als er wat is pb box staat helemaal open.

dikke kus op je mooie koppie, ik denk aan je :hug:

Dankjewel liefjes! :-*

Ik zit nu met J. bij Zus&Zwager thuis, merkte afgelopen week al dat het niet ging om alleen thuis te zijn en was nog wel zo verstandig om daarin actie te ondernemen. Ik hou jullie op de hoogte. :slight_smile:

ach meis toch, heb je tipic gelezen en wat moet jij je rot en machteloos voelen… hoop dat de zon snel weer gaat schijnen voor je en dat je psycholoog maandag je weer even vooruit helpt.

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Lieverdje, hoes het met je?

Ik denk aan je moppie :hug: :-*

ach lieve d. wat kudt om te lezen :cry:

damn, zo in de knoop zitten met jezelf, het leven of wat ook…

weet niet zo goed wat te zeggen, want heb niet het idee dat ik je hier met een knuffel of een ‘kop op’ uit je depressie kan trekken, maar helemaal niks zeggen vind ik al helemaal stom… :roll:

dus…trek iig aan die bel, groot houden, schaamte of weet ik veel wat, even aan de kant zetten voordat het dadelijk echt de verkeerde kant op gaat.

en hier, die knuffel krijg je gewoon alsnog: :hug:

Wen: het gaat wel hoor. :slight_smile:

Laatste dagen veel gehuild en veel gepraat met mensen om me heen, dat biedt veel inzichten. Ik blijk erg goed te zijn in het blokkeren van nare dingen, het wegstoppen van gevoel. Dat gaat blijkbaar jarenlang goed, maar afgelopen periode zijn er wat kleine dingen gebeurd die de (volle) emmer deed overlopen, en nu is het alsof alle onverwerkte ellende in 1 keer over me heen komt. Het verliezen van mijn beide ouders en de geestelijke mishandeling binnen een relatie (de ‘papa’ van J.) zijn dingen waar ik overheen gestapt ben alsof het niets was, en nu krijg ik dat dan op mijn bordje. Daar moet ik dus heel actief doorheen, ipv het opzij schuiven. Zwaar en moeilijk, maar wel hard nodig.

Morgen dus contact opnemen met de psycholoog, en dan zien we wel verder. Dankjulliewel! :-*

Heel goed voor van meis.

Ik vind het net als Fiep ook moeilijk, van wat te zeggen.

Wij kunnen jou ind niet uit de put lullen.

Maar ik wil wel dat je weet dat als er iets is dat je altijd bij mij mag aankloppen.

Maar gelukkig heb je een hele lieve achterban die er van weet en waar je mee kan praten en dat lucht mij wel op.

En hopelijk jou ook een beetje.

Oh en ik weet natuurlijk niets van de rottige dingen van afgelopen tijd, maar ik wil je wel 1 ding meegeven en dat is dat als er iemand het recht heeft op een klein beetje geluk dat jij dat wel bent.

Onthoudt je dat lieve D, ook jij mag gelukkig zijn.

Sterkte lieffie :-* :hug:

Heb je al gebeld lieffie?

En ook belangrijk, heb je je ziek gemeld op het werk?

:hug: :-*

@mamma van sharondenise wrote:

Ja. En nee. :oops:

Me ziek melden is iets wat ik echt nog even voor me uit wil schuiven. Dat komt heel eigenwijs over, maar mijn werk is juist iets waar ik ook nog heel veel uit haal voor mezelf. Dat biedt houvast op het moment, als ik daar niet heen ga is het des te verleidelijker om me compleet af te zonderen van alles en iedereen. Ik heb wel afgelopen weekend met een aantal collega’s gepraat, en dat was ook wel een goede zet. Op het moment weet ik oprecht niet of me ziek melden het beste is voor mij, dat kan altijd nog.

En ik heb wel gebeld, maar je moet je dan ‘aanmelden’ via het secretariaat (ik ben op het moment niet meer in behandeling bij de psych, vandaar, ben dus een ‘nieuwe patient/client’) en word dan terug gebeld wanneer er plek is. Nog niets gehoord verder, maar dat zal niet op heel korte termijn zijn.

Als je juist nog energie en lichtpuntjes uit je werk haalt, dan moet je dat vooral blijven doen meis.

Maar je schreef dat je al de hele week op werk had zitten huilen vandaar.

Kan je via de ha niet een soort van urgentie krijgen ofo?

Heb geen idee hoe het werkt allemaal, maar de een heeft het misschien harder nodig dan de ander.

Hoe is het verder nu met je?

@D. wrote:

@mamma van sharondenise wrote:

:hug: :-

Ja. En nee. :oops:

Me ziek melden is iets wat ik echt nog even voor me uit wil schuiven. Dat komt heel eigenwijs over, maar mijn werk is juist iets waar ik ook nog heel veel uit haal voor mezelf. Dat biedt houvast op het moment, als ik daar niet heen ga is het des te verleidelijker om me compleet af te zonderen van alles en iedereen. Ik heb wel afgelopen weekend met een aantal collega’s gepraat, en dat was ook wel een goede zet. Op het moment weet ik oprecht niet of me ziek melden het beste is voor mij, dat kan altijd nog.

En ik heb wel gebeld, maar je moet je dan ‘aanmelden’ via het secretariaat (ik ben op het moment niet meer in behandeling bij de psych, vandaar, ben dus een ‘nieuwe patient/client’) en word dan terug gebeld wanneer er plek is. Nog niets gehoord verder, maar dat zal niet op heel korte termijn zijn.

super goed dat je gebeld hebt met psych, of iig gedaan hebt wat je kunt doen op dat vlak. (maar er moeten natuurlijk geen weken/maanden overheen gaan voor je uberhaubt een eerste gesprek hebt :shifty: heb je je bij je oude psych ingeschreven of een nieuwe?)

En je overwegingen over wel of niet ziekmelden klinken ook goed :thumbup:

:-

Dtje hoes het moppie?

Het gaat eigenlijk wel redelijk, ik zou bijna willen zeggen dat het goed gaat. :slight_smile: Veel gepraat en nagedacht de laatste tijd, en dat leidt soms tot nieuwe inzichten en dergelijke, erg fijn.

(Nog niets gehoord van de psych overigens.)