Ik leg mijn dochter in bed met een slaapzak(zomer).
Daarover een dekentje.
Dat dekentje word 1000 x weg geschopt.
Nu dacht ik laat ik vandaag eens een dikkere slaapzak aan doen en dan geen dekentje.
Mevrouw kruipt dan heel het bedje door, en gaat absoluut niet slapen.
Om 20:30 ook in die dikkere slaapzak gelegd en keek op de camera 3 kwartier later lag ze nog vrolijk in der bed te rollen.
Dus ik weer de zomerslaapzak aan gedaan en dekentje erover stop die dan best strak in, en dan slaapt ze meteen.
Maar overdag schopt ze dat dekentje dus eerst 1000x weg en moet ik dat ook 1000x goed leggen voordat ze eindelijk eens gaat slapen.
Dus alleen een slaapzak is hier geen optie.
Maar is er nu niet iets waardoor je kindje niet door heel de ledikant kruipt ?
Iets waarmee je der vast kan leggen, en niet vast leggen dat ze helemaal geen kant meer op kan.
Vind het ook erg vervelend voor haarzelf want ik zie gewoon dat ze heel erg moe is, maar gewoon niet kan slapen zonder dekentje :think:
Een matrozenbedje misschien?
Kan je kopen, maar is ook eenvoudig zelf te maken.
Google maar op matrozenbedje dan zie je het wel.
Succes.
@Riz wrote:
Een matrozenbedje misschien?
Kan je kopen, maar is ook eenvoudig zelf te maken.
Google maar op matrozenbedje dan zie je het wel.
Succes.
Maar het probleem is ze schopt met der voetjes het dekentje omhoog.
En mij lijkt als je dit aan de zeikant instopt dat ze het ook met gemak kan af schoppen !!
Maar ik ga het gewoon morgen even proberen, je weet maar nooit.
is ze wel goed moe als je haar naar bed brengt dan?
zo ja dan zou ik haar gewoon even lekker laten rollen en als ze moe is dan valt ze echt wel in slaap…even volhouden dus.
Ja hoor dat wel.
Normaal slaapt ze van 14:00 tot 16:00 uur.
En om 15:30 is ze in slaap gevallen :S
En als ik haar dan weer voor de zoveelste x goed in bed leg, dan wrijft ze met der tutdoekje in der oogjes en draait ze der oogjes weg.
Dus moe is ze wel :?
Maar ik ga zometeen even een 1 persoonsdekbed halen en vanavond eens proberen een matrozenbedje te maken.
Kijken of dat helpt.
Maar ik heb ooit eens gehoord dat je iets hebt waarmee je, je kindje kunt vast leggen.
Soort riem ofzo, en dat je die riem helemaal om het matras heen kunt doen.
Zodat ze wel kunnen draaien maar niet naar boven of beneden !!
Weet iemand van jullie dat ?
Rick is ook een echte rollebol in bedje.
Hij ligt onder een laken met deken en die stop ik aan de zijkant extra goed in door een knuffel tussen de deken en de spijlen van het bedje te drukken. Hierdoor zit de deken strakker waardoor hij die niet meer zo makkelijk weg kan schoppen.
Wat jij bedoelt met waarmee je je kindje vast kunt leggen weet ik niet.
Groetjes Renate
romata, er is idd iets wat je dacht ik onder het matras doorlegt en waarmee je je kindje vast kan maken… heb gegoogeld maar kan het niet vinden…
@romata wrote:
Maar ik heb ooit eens gehoord dat je iets hebt waarmee je, je kindje kunt vast leggen.
Soort riem ofzo, en dat je die riem helemaal om het matras heen kunt doen.
Zodat ze wel kunnen draaien maar niet naar boven of beneden !!
Weet iemand van jullie dat ?
Ja, klopt. Ik weet niet meer precies hoe die dingen heten. Maar ze mogen niet meer verkocht worden. Schijnt echt heel gevaarlijk te zijn .
Wij gebruiken de combisleeper. Ik vnd het ideaal. Nure ligt nooit bloot. Maar de meningen over de combisleeper zijn ook weer verdeeld las ik in een ander topic. Nure gaat de laatste tijd wel steeds staan in bed en draait zich in allerlei onmogelijke posities, waardoor hij dan ligt te huilen :? . Hij gaat inderdaad ook het hele bedje door. Volgens mij is dat ook een fase. Ik vind het wel vervelend, want het is een heel gedoe en soms moeten we een keer of 4 a 5 terug om hem weer goed te leggen :? . Hij heeft het in ieder geval warm .
Als afbeeldingen googled op ‘veilig slapen’ kom je de ‘snoozzz’ tegen, las ook iets over ‘safe t sleep’
Heb er geen ervaring mee. Hier merkte ik ook dat Jara moeilijker ging slapen toen ik het dekentje weghaalde, ik heb toen eerst een tijdje nog een lakentje gebruikt (en dan geen pyamabroekje aan) Maarja Jara blijft nog liggen waar ze ligt…
Het heet een safe - t - sleep.
Maar verder zou ik haar gewoon de dekens af laten schudden. Zo koud is het toch niet?
@Madre wrote:
Het heet een safe - t - sleep.
Maar verder zou ik haar gewoon de dekens af laten schudden. Zo koud is het toch niet?
idd dat is hem!
Er is een site over wiegendood waarop een lijst staat met onveilige artikelen. Als je googled kom je de site wel tegen.
Ik vind het wel een beetje te koud hoor om een baby bloot te laten liggen. Het koelt nog best af s’nachts en ze zijn nog te jong om zelf de dekens te pakken als ze het koud hebben.
Maarja…aan de andere kant :think: :think: . Als ze het echt koud hebben dan melden ze zich wel. Ik vind het zelf gewoon prettig te weten dat ze lekker warm in hun bedje liggen :roll: .
Ja maar riz…daar hebben ze dan weer slaapzakjes voor uitgevonden he :mrgreen:
Maar een baby van 9 maanden vast gaan leggen???
Iedere baby gaat zowat het hele bedje door en woelt.
Ik ga met Merel mee hoor, hier moet je gewoon even doorheen romata, ze went vanzelf wel zonder dekentje, het komt echt wel goed.
als je soms eens ziet hoe ik floris in bed vind dan lach je je een ongeluk :mrgreen: op de kop…over dwars het maakt schijnbaar allemaal niets uit…als ze maar een lekkere warme slaapzak heeft dan maakt het niets uit…
Wij hebben voor T. de safe t sleep gebruikt als vervolg op het inbakeren, het werkte hier perfect.
maar waarom is het erg als ze het dekentje aftrapt.
T. doet dit ook en ligt als wij naar bed gaan boven op haar deken, ze heeft wel een slaapzak aan en een pyjama, dat is nu wel warm genoeg.
Even antwoord geven op waarom het erg is dat ze het dekentje weg schopt ??
Het is niet erg, vind het ook geen probleem als ze alleen in een slaapzak zou liggen.
Maar mevrouw slaapt dan niet als ze niet onder een dekentje ligt.
Ze ligt gewoon in bed te rollen terwijl ze super moe is.
En met die safe T sleep kan ze dan wel nog zelf draaien ??
denk niet dat ze nog kan draaien…maar heb er zelf geen ervaring mee…
nee ze kan idd niet meer omdraaien. ze ligt dan op de rug.
Ja dat is dan ook al geen optie, want ze vind het lekker om op der zij te liggen.
Ik ga vanavond even die matrozen manier proberen, laat het jullie over een uur weten
Matrozenbedje is voor hele kleine baby’s zodat ze niet onder de dekens kunnen schuiven, daar heb je dus helemaal niets aan.
Las ik nou iets over een 1 persoons dekbed? Je weet dat dekbedden ten zéérste afgeraden worden in verband met wiegendood? Tot ongeveer 2 jaar niet doen dus meis…