Dekentje af schoppen !!

@Mellie wrote:

Matrozenbedje is voor hele kleine baby’s zodat ze niet onder de dekens kunnen schuiven, daar heb je dus helemaal niets aan.

Las ik nou iets over een 1 persoons dekbed? Je weet dat dekbedden ten zéérste afgeraden worden in verband met wiegendood? Tot ongeveer 2 jaar niet doen dus meis…

Ja, ik zag net ook op de site wiegendood.nl staan dat het matrozenbedje wordt afgeraden als de baby sterker en beweeglijker wordt.

En een dekbedje is inderdaad ook afgeraden tot 2 jaar.

Misschien toch de combi-sleeper proberen of een slaapzakje met deken erover :think: .

Vastleggen lijkt mij eigenlijk ook niets hoor bij een baby van 9 maand.

Het opdekken van een Matrozenmanier helpt hier dus ook niet.

Mevrouw schopt dat net zo makkelijk los.

Bedoel geen dekbed, maar een 1 persoonslaken zodat je het bedje op de matrozenmanier kunt opmaken.

Combisleeper heb ik ook niets aan komt op hetzelfde neer dan een slaapzak !!

Heb haar vanaf haar geboorte best strak ingestopt en dat wil ze nog steeds anders slaapt ze dus niet.

Maar het probleem is gewoon dat ze het dekentje afschopt.

Riz: Ze slaapt al met een slaapzak en daarover een dekentje ( maar dat dekentje schopt ze dus weg ).

Ik heb het nu het dekbedje dwars gelegd, en wat te veel over was helemaal onder het matras gestopt lijkt mij niet dat ze dat los kan schoppen.

Maar ja zal het zien als ik ga slapen en nog even op der kamer ga kijken.

Maar het lukt der ook gewoon om naar boven te kruipen zonder het dekbed weg te schoppen ( en dat terwijl ze een slaapzak aan heeft ).

:think: :think: :think:

@knollie1 wrote:

nee ze kan idd niet meer omdraaien. ze ligt dan op de rug.

Beetje late reactie maar wat hierboven staat is niet helemaal waar, ik gebruik de snoozzz vanaf de 5e week (onze dochter heeft de eerste 4 weken in het ziekenhuis gelegen) en dit bevalt echt heel goed.

Je kindje kan wel van haar/zijn rug op de zij rollen maar ze kunnen niet op hun buik terecht komen. Ook kunnen ze niet naar beneden zakken.

Mij geeft het een heel veilig gevoel, het vermindert ook nog eens de kans op wiegendood. Kost 40,- meende ik.

Ja het is nu al opgelost nou niet echt opgelost maar ik laat der overdag als ze een dutje doet gewoon door het bed rollen.

Dan ligt ze meestal met der hoofd tegen de spijlen en benen omhoog tegen de spijlen.

Net alsof dit lekker kan liggen :think:

Maar voordat ik zelf ga slapen naar de laatste fles leg ik der altijd even goed.

Denk idd ook net wat je zegt nu haar even te laten rollen. Denk dat ze er gewoon aan moet wennen zonder strak dekentje. Veron slaapt nooit met een dekentje en als ik die een deken er nu over doe raakt hij ook helemaal van slag dus net andersom haha

Hoop dat ze er snel aan gewent is.

Groetjes

@dyfaine wrote:

Denk idd ook net wat je zegt nu haar even te laten rollen. Denk dat ze er gewoon aan moet wennen zonder strak dekentje. Veron slaapt nooit met een dekentje en als ik die een deken er nu over doe raakt hij ook helemaal van slag dus net andersom haha

Hoop dat ze er snel aan gewent is.

Groetjes

Ow maar ik gebruik wel gewoon een dekentje.

Want leg haar daar wel onder voordat ik ga slapen want ze heeft alleen een truitje met een zomerslaapzakje aan.

Anders lijkt het me wat te fris.

waarom gebruik je dan voor s’nachts geen winterslaapzakje? :think: dan is het gedoe met die dekens toch helemaal over en je kindje ligt heerlijk warm.

@merel33 wrote:

waarom gebruik je dan voor s’nachts geen winterslaapzakje? :think: dan is het gedoe met die dekens toch helemaal over en je kindje ligt heerlijk warm.

Het gekke is ze blijft in de nacht wel goed liggen, wel pas nadat ik haar heb goed gelegd voordat ik zelf ga slapen.

En vind een dekentje ook zo leuk staan vind het ook zonde om al die lakentjes niet te gebruiken heb zo’n leuke :inlove:

Mijn zoontje ligt ingebakerd en trapt dan nog zijn dekentje af hij draait zich zelfs dwars in zijn bedje en vind hem soms met zijn voetjes door de spijltjes.