Dekbedje??

Net als ik is mijn dochtertje een koukleum!!!



Ze slaapt nu in een DIKKE pyama, een winterslaapzak met mouwen, een dubbelgeslagen fleecekleed + laken!!!



Ik vind het een beetje omslachtig haha !!! Maar zo heeft ze het als enige echt WARM!!!



Dus daarom mijn vraag… vanaf waneer ging jou kindje onder een dekbedje???



Groetjes!!!

Oh ik ben ook erg benieuwd. Lijkt mij namelijk veel idealer als een dekentje. Emma is ook een echte koukleum. Slaapt in pyjama en slaapzak en onder 1 dubbelgeslagen fleecedekentje, een dubbegeslagen lakentje en nog een enkele fleecedeken. En dan nog voelt ze soms koel in haar nekje :think:

De oudste ging precies op haar eerste verjaardag onder een dekbedje en de tweeling ligt sinds vorige week voor het eerst onder een dekbed.(die worden over 2,5 week 2 jaar)

Jarno zal zo rond zijn tweede verjaardag onder een dekbed gaan slapen, als hij in een groot bed gaat slapen.

hier nog een kindje dat het altijd koud heeft …



Benthe slaapt met een dikke pyama… winterslaapzak die door mijn ouders van binnen bekleed is met fleece ( zeeman fleecedeken)

Dan als ze in bed ligt slaapt ze onder een dubbele 4 seizoenen (fleece) dekbedje… en daaroverheen nog een laken …



Enne ook voelt ze nog wel eens koud in dr nekje en zijn dr handjes helemaal blauw van de kou :cry:



Maar hier gaat ze ook echt pas als ze 2 is onder een echt dekbedje

Wessel slaapt in een combisleeper, met pyamatruitje (ik vind die mouwen zo kort) en een katoenen deken.

Dekbedje doe ik (nog) niet omdat hij het heerlijk vind om strak ingestopt te worden en hij slaapt nu toch nog in het ledikantje…

Britt slaapt sinds twee maanden onder een dekbedje.

daan slaapt in pyjama, winterslaapzak, fleecedeken, en katoenendeken… en heeft het prima warm… kruipt zelf onder zijn deken uit als hij het te warm heeft…

Thijmen slaapt in een pyama en slaapzak met daarover eventueel nog een dekentje.



Hier dus nog geen dekbedje, die zal pas komen wanneer hij naar een groter bedje gaat.

Ik heb een slaapzak in dekbedstof! Superwarm en veilig :wink:

Renzo sliep met 1 jaar onder een dekbed en kreeg met 2 jaar een kussen.

Ik denk dat Celiza ook met 1 jaar haar dekbed krijgt…

Nu heeft ze een katoenen deken in een dekbedhoesje en een winterslaapzak aan met pyama met lange mouwen romper eronder.



Ik zou sowieso voor het eerste jaar géén dekbed gebruiken én als je het met 1 jaar al doet alleen bij een kindje dat sterk,groter voor haar/zijn leeftijd is.



Maar ik denk dat kindjes snel koud aanvoelen als ze slapen,ik zou als zij niet wakker wordt van de kou me er niet zo druk om maken denk ik :shifty:

Anders is idd de combisleeper een topding!

Hier is Anouk met 2,5 met een dekbedje gaan slapen. Tot die tijd sliep ze in het ledikant in een slaapzak. Met haar overstap naar het juniorbedje hebben we ook meteen de overstap naar een dekbedje gemaakt.

Nou Levi is net 2 geworden maar ligt nog steeds in zn ledikant in zn slaapzak. Al zou ik het wel al durven hoor. Ws gaat hij volgend jaar over naar een gewoon bed!



eigenlijk dus hetzelfde als Danielle

Ik vraag mij altijd af waarom mensen het idealer vinden :think:

Je kan toch ook twee dekentjes over elkaar heen doen??



Hier pas na 2 jaar. Niet omdat dat volgens de norm was, maar omdat Mateo liever zijn deken heeft. Nu het wat kouder wordt heeft hij dus of zijn 2 dekens over elkaar of een dekbed (alleen als hij zijn dekens is ‘vergeten’ en ik ze heb opgeborgen)… :lol:

Ik heb geleerd dat je niet bij een kleintje aan de handjes moet voelen, want die zijn nu eenmaal vaak koud (ze liggen vaak boven de deken) maar juist aan de voetjes dan weet je of ze t koud of warm hebben. Ik denk ook als ze er niet wakker van worden zal t wel meevallen toch?!

Toevallig dit weekend een dekbedje in Anoek d’r bedje gelegd.

Ze vond het eerst maar vreemd maar het blijft beter

op z’n plek liggen in haar bedje. Ze ligt altijd boven in en dr deken en

lakentje onderin. Dekbedje dus niet :thumbup:

Zat er net aan te denken vanaf wanneer julie dit doen, ik dus vanaf een week voor zijn verjaardag. Maar nu twijvel ik soms wel heel erg, of ik hem nu 2 dekentjes zal geven of het dekbedje

…ik dacht altijd dat het meest veilig was om je kindje alleen in de winterzak te laten slapen, en dat een (extra) deken of laken daarbij niet nodig zou zijn?!



Ik heb dit toch wel her en der gelezen…of klopt dit toch niet?

Ik zit wel te denken aan een slaapzak met mouwen, maar die moet ik eerlijk gezegd nog vinden, bij de Prenatal waren deze op.



Groetjes van mij

Brabbel ligt eraan hoe dik die slaapzak is en hoe warm het kamertje. Nu in ons nieuwe huis zouden ze echt niet genoeg hebben aan alleen een slaapzak terwijl dat wel had gekunt in ons vorige huis.

Ik heb Finn en Mees zo rond anderhalf onder een dubbel gevouwen fleecedeken in een dekbedovertrek gelegd. Zo lijkt het dus gewoon een dekbed maar zat er niet echt een dekbed in maar een fleecedeken, is dus veiliger. Nu sinds dat ze twee zijn liggen ze ieder onder een doormidden geknipte :mrgreen: eenpersoonsslaapzak die dus ook weer in het dekbedovertrek zit.

Ohja en dan hebben ze nu nog wel een slaapzak aan, voor zolang het nog past…Doe ik alleen omdat ze zich zo bloot woelen. Opzich zonder slaapzak zou prettiger zijn omdat ze dan mss sochtends ook zelf naar de wc zouden kunnen gaan ipv met hulp van mij… :roll: :lol: :wink:

Ja, zo is het natuurlijk ook wel weer Meike, als het echt heel koud is zal uiteindelijk alleen een slaapzakje niet voldoende zijn.



Groetjes