Dekbedje??

Nathalie is nu bijna anderhalf en ligt nog niet onder een dekbedje, dat zal denk ik na haar tweede verjaardag gaan gebeuren. Hoewel, dan gaan we ook de zomer weer in dus eerst maar eens kijken wat het weer dan doet, maar niet eerder dan met 2 jaar dus.

Tijn slaapt sind hij in het grote bed ligt, nu een maand of 3, onder een dekbed met een kussen. daarvoor altijd met een pyama en een slaapzak.



Als het erg koud was dan met een dunne fleecedeken extra.



Volgens mij heeft ie het niet vaak koud, als ie s’ochtends bij ons ligt wil hij altijd bovenop het dekbed liggen. Al vraag ik herhaaldelijk of hij er niet lekker onder wil? Antwoord altijd “Neeeeeeh”

Ik heb gestemd 6 maand, maar Sam sliep al eerder onder een dekbedje!

We gebruiken tussendoor, en zomers alleen maar, dekentje met lakentje, maar zo in de winter, en dus ook vorige winter toen hij ’ nog maar ’ een maand of 4,5,6 was sliep hij al lekker onder een dekbedje!

Tja, of het ‘mag’ of niet, bij Sam nooit problemen mee gehad… altijd goed gegaan en hij slaapt fijner onder een dekbedje dan onder een dekentje met lakentje.



Verder heeft hij altijd romper lange mouw en dan de dikke winterslaapzak (en dan nog t dekbedje) Als hij dunne slaapzak aan heeft heeft hij er nog een pyama bij aan.

Hoezo koukleum :mrgreen: (Zomers heeft hij minder aan hoor :mrgreen: alleen rompertje)

Ik haal dit topic even omhoog omdat ik er laatst een enorme discussie over heb gehad met mijn zus. Ik heb nog geen baby, zoals jullie kunnen zien aan mn banner, maar binnenkort wel (hopelijk).



Ik vraag me af: de mensen die wél voor het 2de jaar voor een dekbedje kiezen, wat is hier de reden van? Ik lees en hoor overal dat het ‘gevaarlijk’ is ivm de kans op wiegedood. Nou, als ik zoiets hoor ben ik al helemaal klaar met een dekbedje, voor de komende tien jaar zowat :roll:. Mijn zus daarentegen vindt dat ik overdrijf en dat ze zulke adviezen altijd ‘ruim geven’ maar dat ik dat niet serieus moet nemen :think:.



Ik ben hoe dan ook niet van plan een dekbedje te nemen hoor, gewoon omdat het tegen mijn gevoel indruist, maar vroeg me toch af hoe dat nou bij jullie zit :eh:. Word ik dan echt zo’n overdreven overgevoelige snel-bang-te-maken mama?

Ik houd me hier keurig aan de norm van 2 jaar, waarom eerder doen, als het ook anders kan! ik gebruik nu dan wel een vellux deken in een overtrek, maar vellux is wat anders als een dekbedje.



Daarnaast hebben wij ook een matras van 170, – in het ledikantje liggen, ook ter voorkoming van! als er wel iets gebeurd dan hoef ik me niet super schuldig te voelen.

Koude handjes zegt niets over de rest van hun temperatuur. Hier ook altijd koude handen als ze uit bed komt. Maar WIJ stoppen onze handen onder de dekens als we het te fris vinden. En dat besef hebben die ukkies nog niet.

Zolang ze niet wakker worden van de kou, is er niets aan de hand.

Ik zou ze er zeker niet aan wennen om zo dik ingepakt en ondergestopt te gaan slapen.

Nicolai slaapt sins hij 3 maanden is met een dekbedje. Hij sliep gewoon niet met zoveel dekens. hij kreeg het steeds koud en tegen het einde sliep hij met 7 dekens op hem, en pas toen sliep hij goed. (voetjes warm)



Ik vond dat gewicht VEEL te gevaarlijk van al die dekens, dus hier een dekbedje gehaalt, wel hebben we dat zijdelings geligt in de ledikant dus hij sliep met zijn voetjes tegen het eide van het bed.

Nick slaapt net sinds 2 weken onder een dekbedje. Hij sliep prima onder de dekens hoor, maar ze werden zo kort. Ik legde de lakentjes altijd in de breedte erop zodat ik ze goed onder het matrasje kon stoppen.

Nu zouden de lakentjes dus in de lengte moeten liggen en dan gaan ze steeds los en liggen ze onderaan in het bedje. Laat je kind die lakens zelf maar weer eens omhoog trekken als ze er niet meer onder liggen.

Met het dekbedje gaat het hier nu prima!!!

Lucas slaapt pas sinds hij 3 jaar is onder een dekbed, toen is hij ook “pas” overgegaan naar een groot bed en het ging meteen goed.

Pepijn slaapt nog in zijn ledikantje, en hij slaapt in een dikke pyjama en in een winterslaapzak met gewatteerde armen zonder deken omdat hij daar toch niet onder blijft liggen…