Definitief besloten te stoppen! Update : of toch niet??

Ik heb Mats zojuist voor de laatste keer aan de borst gelegd. We hebben de knoop doorgehakt. Ik stop definitief met bv.



Het is al 5 weken een strijd (als je wil lezen waarom dan kan dat hier: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=60910&start=0) Vandaag wilde ik nog een keer alles proberen om de bv te laten slagen. Geen fles, alleen de borst. Resultaat: Mama oververmoeid en Mats oververmoeid, ontevreden en rusteloos. Niet het vrolijke mannetje wat ik ken als hij de bv via de fles krijgt. Dat vind ik het niet waard. Mijn mannetje mag er niet onder lijden. Dus nu definitief een besluit genomen.



Ik heb niks tegen kv maar ik vind bv geven gewoon een van de prachtige dingen van het moederschap. Ik vind het zo mooi, zo intens en echt iets prachtigs. Ik ga mijn productie nu langzaam afbouwen m.b.v. de kolf. Ik heb namelijk geen energie meer om elke 3 uur te kolven en Mats vervolgens met de fles te voeden. Helemaal 's nachts niet meer.



Ralph (hub) geeft hem nu de fles. Bv gemengd met kv. Ik kon het even niet aan en heb echt ontzettend gehuild. Ik wist niet dat het me nog zoveel zou doen maar het voelt echt als een afscheid. Zo definitief.



Al weet ik dat ik het zo niet moet zien, het voelt toch een beetje als falen. Al heb ik het 5 weken volgehouden en echt alles geprobeerd.



Ik hoop dat ik uiteindelijk opgelucht ben dat we een beslissing hebben genomen. Mats ziet er nu alweer een stuk vrolijker uit. Dat helpt.



Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken. Ik hoop dat jullie begrijpen dat we nu gewoon te moe zijn om het nog verder te proberen.

Ow wat jammer… juist omdat je vandaag eigenlijk allerlei tips hebt gekregen om juist die onzekerheid weg te halen… maar goed, weet je de eerste paar weken, is bikkelen… als je niet meer kunt houdt het op klaar… dit is jouw grens, geniet verder van elkaar…

@faizaa wrote:

Ow wat jammer… juist omdat je vandaag eigenlijk allerlei tips hebt gekregen om juist die onzekerheid weg te halen… maar goed, weet je de eerste paar weken, is bikkelen… als je niet meer kunt houdt het op klaar… dit is jouw grens, geniet verder van elkaar…




Het is zeker jammer maar ik wil genieten van mijn mannetje en me niet meer continue bezighouden met bv en zorgen daarover. Toen Mats net zo overstuur was en oververmoeid toen heb ik het ineens besloten. Het is klaar. Ondanks alle tips. Het is goed geweest nu.

Ik bedoel het ook zeker niet verkeerd hoor… alleen had je vanmiddag nog zin om er voor te gaan en in 1x beslis je: nee! Weet je HOEVAAK ik hoor dat ze achteraf zeggen: had ik toen toch maar doorgegaan, toch nog maar geprobeerd… een paar dagen langer… snap je… Dat is alles… Vaak als men het zo in een keer beslist zijn het overhaaste beslissingen… Maar voordat ik hier op mijn kop krijg, ik vind het gewoon zo sneu voor je… That’s all… ik zeg dit gewoon met de goede intentie…

@faizaa wrote:

Ik bedoel het ook zeker niet verkeerd hoor… alleen had je vanmiddag nog zin om er voor te gaan en in 1x beslis je: nee! Weet je HOEVAAK ik hoor dat ze achteraf zeggen: had ik toen toch maar doorgegaan, toch nog maar geprobeerd… een paar dagen langer… snap je… Dat is alles… Vaak als men het zo in een keer beslist zijn het overhaaste beslissingen… Maar voordat ik hier op mijn kop krijg, ik vind het gewoon zo sneu voor je… That’s all… ik zeg dit gewoon met de goede intentie…




Ik vat het ook niet verkeerd op hoor. Ik heb het alleen al 10 keer eerder besloten maar steeds toch weer geprobeerd. Het is weloverwogen. Ik denk niet dat ik er spijt van krijg. Er is alleen sprake van een grote teleurstelling.

@Hanneke25 wrote:

@faizaa wrote:
Ik bedoel het ook zeker niet verkeerd hoor… alleen had je vanmiddag nog zin om er voor te gaan en in 1x beslis je: nee! Weet je HOEVAAK ik hoor dat ze achteraf zeggen: had ik toen toch maar doorgegaan, toch nog maar geprobeerd… een paar dagen langer… snap je… Dat is alles… Vaak als men het zo in een keer beslist zijn het overhaaste beslissingen… Maar voordat ik hier op mijn kop krijg, ik vind het gewoon zo sneu voor je… That’s all… ik zeg dit gewoon met de goede intentie…




Ik vat het ook niet verkeerd op hoor. Ik heb het alleen al 10 keer eerder besloten maar steeds toch weer geprobeerd. Het is weloverwogen. Ik denk niet dat ik er spijt van krijg. Er is alleen sprake van een grote teleurstelling.




Dat kan ik me voorstellen meis… :hug:

:hug:



Moedig van je om de knoop door te hakken. Ik herken veel in je verhaal en bij mij werd het ook zo’n uitputtingsslag…

Geniet van je mannetje, dat is het belangrijkste. En elke drup BV die hij van jou heeft gekregen was vloeibaar goud. De beste start die hij zich kon wensen.

moedig, je hebt 5 weken gevochten! super gedaan. :clap: :clap: :clap: :clap:

Begrijp je volledig dat je veel verdriet heb om te stoppen met de bv, ditzelfde had ik ook met Bas. Mijn situatie was iets anders dan je jouwe, maar helaas was doorgaan geen optie meer. Ik heb Bas 3 weken live gevoed en uiteindelijk ook nog 5 weken gekolfd.



Nu voed ik Sanne alweer 4 maanden en heb nog geen idee wanneer ik wil stoppen. 4 maanden met een tepelhoedje en daardoor niet de prolemen die ik bij Bas had. Sinds 4 dagen zonder tepelhoedje en zowaar tot nu gaat ook dat goed.

Wat hiermee wil zeggen dat als jullie nog voor een tweede gaan, dat et misschien wel goed mag gaan en dat geeft dan een trots gevoel, tenminste zo ervaar ik het.



Bij deze een dikke :hug: .

Ok, ik moet eerlijk toegeven dat ik het toch niet kan laten om Mats af en toe nog aan te leggen. Gewoon omdat ik het zo fijn vind. Heel soms drinkt hij ineens heel stevig door. Toch zal het nooit helemaal lukken denk ik.



Vraagje: Mijn productie is een heel eind teruggelopen maar eigenlijk wil ik elke dag iig een paar keer bv geven (via de fles dan). Kan ik de productie weer meer laten worden met behulp van de kolf? Of is het aflopende zaak? Iemand tips? Ik kolfde voorheen bijna 200 cc totaal. Nu haal ik misschien nog net de 100 omdat ik dus was gestopt (was aan het afbouwen).



Misschien denken jullie inmiddels: “Die weet ook niet wat ze wil”. Dat klopt… dat weet ik ook (nog) niet. Het is zo dubbel allemaal!

Volgens mij kan dat nog wel hoor. Op borstvoeding.com kun je er zeker e.e.a. over vinden. Misschien is het fijn om er een LK bij te halen. Ik vond het in elk geval prettig om begeleiding te hebben toen m’n voeding terugliep.

En ik snap het wel hoor, dat je er nog niet helemaal uit bent. Het is tenslotte geen totale droogte en Mats kan nog steeds drinken. Dan zou ik denk ik ook aanleggen… :roll:

Veel succes ermee!!

@Hanneke25 wrote:

Ok, ik moet eerlijk toegeven dat ik het toch niet kan laten om Mats af en toe nog aan te leggen. Gewoon omdat ik het zo fijn vind. Heel soms drinkt hij ineens heel stevig door. Toch zal het nooit helemaal lukken denk ik.



Vraagje: Mijn productie is een heel eind teruggelopen maar eigenlijk wil ik elke dag iig een paar keer bv geven (via de fles dan). Kan ik de productie weer meer laten worden met behulp van de kolf? Of is het aflopende zaak? Iemand tips? Ik kolfde voorheen bijna 200 cc totaal. Nu haal ik misschien nog net de 100 omdat ik dus was gestopt (was aan het afbouwen).



Misschien denken jullie inmiddels: “Die weet ook niet wat ze wil”. Dat klopt… dat weet ik ook (nog) niet. Het is zo dubbel allemaal!






Muts! maar heel normaal dat gevoel hoor… :inlove:

Ikzelf zou echt blijven aanleggen… als je met die kolf aan de slag gaat ben ik bang dat je er sneller flauw van bent… :silenced: kind aanleggen is beter voor productie en het is gewoon veel leuker en romantischer :mrgreen:



Even kijken hoe oud Mats ook alweer is… :angel:

@Hanneke25 wrote:



Misschien denken jullie inmiddels: “Die weet ook niet wat ze wil”. Dat klopt… dat weet ik ook (nog) niet. Het is zo dubbel allemaal!




Inderdaad, dat dacht ik gelijk :mrgreen:

Maar ik vind dat als je door wilt gaan moet je dat lekker doen. Doe waar jij je lekker bij voelt en jezelf het niet zo moeilijk maken door zo te twijfelen… Ik ben het verder met mamalena eens, contact opnemen met een LK is :thumbup:

Die kan je helpen… Succes :-*

1 maand 13 dgn…



Meis, probeer echt te aanleggen, aanleggen, aanleggen…

Misschien een vriendinnetje of mama die een paar dagen in de week kan komen helpen dat je er de tijd voor kan nemen…

Ik zou echt die ‘stomme’ kolf aan de kant leggen… en de productie opkrikken als het je lukt, en je het wilt, s’nachts een keertje aanleggen… dat is superrr voor de productie…



Wat was ook alweer jouw probleem? verdorie weer teruglezen, heb maar 1 venster open… :roll:

Ik denk ook dat je het echt even de kans moet geven… ik heb ook weleens een LK gehad waarvan ik dacht :eh: dus misschien eens een andere bellen, laten kijken…

Ik heb zoo het gevoel dat het jullie kan lukken Hanneke, daarom ‘zeurde’ ik toen ook zo… ik had toen al het gevoel dat jullie 2tjes daar zo van genieten dat je niet te snel die beslissing moest maken… :oops: Snap je…

Laat die stress gaan… die onzekerheid… laat Mats gewoon drinken… houd zijn luiers in de gaten, is het menneke tevreden… en Hanneke dat komt dan wel goed… LK laten kijken… of eens op borstvoedingsforum.nl je vraag stellen daar zitten een paar dames van VBN… :thumbup: Of pb Yvonne Z even met je vraag… ik denk echt dat als je dit 100% wilt je over een aantal maanden denkt: wat GOED dat ik doorgezet heb…

De eerste maanden zijn gewoon onzeker, het gaat makkelijker worden…

Meiden, bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Ik zal Mats weer meer aan gaan leggen en contact op nemen met een LK. Ik wil het gewoon nog een laatste keer proberen denk ik!



:-*

O en met die productie komt het wel goed. De laatste dagen slechts 80 cc maar vandaag alweer 130! :dance:

owww wat goed Hanneke… ik denk dat je je gevoel moet volgen… idd die LK inschakelen en wie weet ben jij nog maanden aan het voeden… (of NOG langer :wink: ) Ik duim voor jullie… Je doet het goed hoor, :thumbup:

Kom op, trakteer ons en jezelf op een mooie boob foto :inlove:

GO GO GO HANNEKE!!! Ik vind het geweldig dat je eruit haalt wat erin zit! Ga door meid!