Definitief besloten te stoppen! Update : of toch niet??

Hanneke, je verhaal is best herkenbaar voor mij! Mijn zoontje is nu bijna 11 weken en de borstvoeding ging op en af. Heb er echt een haat/liefde verhouding mee.



Lev heeft heel veel gehuild en ik wordt soms zo onzeker over de borstvoeding, krijgt ie nu genoeg of niet? Heb gisteren eens geprobeerd om alleen flesvoedingen te geven (Nutrilon Hypo Allergeen) en te kolven (voor in de vriezer)

Voor het eerst in bijna 8 weken (Lev was ongeveer drie weken toen het huilen echt begon) heeft ie tevreden (zonder inbakerdoek!!) geslapen! Ik wist niet wat ik zag! :shock: :dance: :smiley:

Hij heeft ook niet gehuild ofzo, terwijl hij eigenlijk wel een huilbaby is. Ook al van alles geprobeerd, Osteopaat, inbakeren, Sab Simplex tegen krampjes. En dat hielp allemaal wel, maar zoals hij gisteren sliep had ie nog niet eerder gedaan.



Vanmorgen heeft ie doorgeslapen tot 08.30 uur!! :shock: Gisteravond laatste flesvoeding gehad om 23.45 uur.



Ik heb hem vanmorgen om half 9 borstvoeding gegeven en dat ging prima, mijn borsten zaten ook erg vol en hij heeft alles leeg gedronken.

Maar vanmiddag was ie (nadat mijn borsten leeg waren gedronken) nog niet tevreden. Heb hem nog een fles gegeven waar hij 70 cc uit heeft gedronken en toen was ie pas tevreden.

Ook vanavond heeft ie borstvoeding gehad. VOor de zekerheid nog een flesje erachteraan, maar die wilde hij niet. Toch na ongeveer 1.5 uur weer erg honger en onrustig en huilen. Heb hem toch maar een fles gegeven en nu ligt ie weer tevreden te slapen…



Ik vind het wel heel bijzonder om borstvoeding te geven, en als hij aan de borst ligt, dan voelt dat ook heel fijn, maar ik wordt er gewoon te onzeker van en dit is gewoon al weken…zit er dus ook aan te denken om af te bouwen, puur omdat ik dan een meer tevreden kindje heb en zelf minder stress heb.



Zou nog wel graag 1 of 2 voedingen zelf willen geven en de rest flesvoeding. Ik zit nu op voedingstijden van ongeveer:

07.30 uur

11.30 uur

15.30 uur

19.30 uur

23.30 uur



Wil graag de eerste en de 3e zelf willen blijven geven (bv) en de rest fles, kan dat?



Maar Hanneke, ik herken je twijfels heel goed! Aan de ene kant meer rust met fv, maar aan de andere kant toch nog geen afscheid willen nemen van de bv :frowning:

Hoi Jaden,



Onze situaties komen idd wel erg overeen. Ook ik werd (en word nog steeds) erg onzeker doordat Mats zo ontevreden was. Ik geef hem op dit moment 3 keer bv (uit de fles) en 3 keer kv. Morgen wil ik beginnen met hem eerst aan te leggen. Vervolgens nog bv geven uit de fles zodat ik zeker weet dat hij voldaan is. Zo kan ik ook een beetje in de gaten houden hoeveel hij drinkt. Bovendien heb ik nog niet voldoende productie al loopt het weer lekker op. Verder hou ik het aantal plasluiers goed in de gaten!



Ik wens jou ook veel succes. Bedankt voor je reactie! Wat je ook kiest, ik begrijp het volledig!



De andere meiden, bedankt voor jullie bemoedigende woorden! :-*

Nou, ik zal hier eens bijhouden hoe het gaat met de bv.



Vanmorgen om 06.00 heeft Mats nog de fles gehad en heeft 180 cc :shock: gedronken. Onze vreetzak!



Om 09:15 heeft Mats een kwartier aan de borst gelegen. Ik type “gelegen” want echt drinken doet hij niet continue. Om 09:30 viel hij aan de borst in slaap en heb ik hem in bed gelegd. Daar ligt hij nu nog steeds te slapen. (ruim 3 kwartier dus).



Ik heb een filmpje gemaakt van hoe hij drinkt maar het bestand is veel te groot. Komt een andere keer dus.

Na bijna een uurtje toch weer gehuild om eten. Ik heb hem weer aangelegd. Na 5 minuten slaapt hij weer. Terug in bed gelegd. 10 minuten later weer huilen. Darmkrampjes dit keer. Even lekker geknuffeld en toen vroeg meneer toch weer om eten. Weer aangelegd. Na 5 minuten stopte hij met drinken. Ik hoopte dat meneer voldaan zou zijn maar voor de zekerheid nog wat bv in de fles opgewarmd. Hij dronk meteen 140!! Nu is hij echt voldaan en ligt in een diepe slaap.

Maar we geven niet op…

Helemaal gemist dit hanneke! Wat knap dat je nog een poging gaat wagen, en een consult van een LK is een erg goed idee. Wellicht dat zij kan ontdekken waarom Mats zoveel moeite heeft om uit je borst te drinken. Succes!

@Jasmijntje wrote:

Helemaal gemist dit hanneke! Wat knap dat je nog een poging gaat wagen, en een consult van een LK is een erg goed idee. Wellicht dat zij kan ontdekken waarom Mats zoveel moeite heeft om uit je borst te drinken. Succes!




thnx! :-*

Hier 3 filmpjes (en wat foto’s :inlove: ) van mats aan de borst. In het eerste filmpje drinkt hij best goed voor zijn doen. Dit is al vrij zeldzaam. Je ziet dat hij wel veel pauzes neemt.



Het tweede en derde filmpje geven een goed beeld van hoe het meestal gaat. In slaap vallen dus!!



Oja, na dit avontuur van 3 kwartier heeft hij ook nog 100cc uit de fles gedronken. Meneer was totaal niet voldaan dus maar mijn productie moet ook nog meer omhoog hoor!



Filmpjes:



http://media.putfile.com/Mats-drinkt1

http://media.putfile.com/Mats-drinkt2

http://media.putfile.com/Mats-drinkt3



En 2 foto’s:



Eerst drinken:





En uiteraard in slaap gevallen!

Ow meis wat mooi :inlove: :inlove: Hij geniet zo!



Petje af voor jou!! :-*

Hoe gaat het nu Hanneke? Probeer je het nog en zo ja, gaat t al beter?

Ik probeer het nog iedere dag voor iedere voeding. Telkens hoop ik dat hij dan voldaan is maar uiteindelijk toch de fles erachteraan. Maar zo krijgt hij toch het hoognodige binnen en kan ik blijven genieten van dit intieme moment.