Nee hoor Iris daar is geen programmaatje voor doe ik gewoon met paint shop (psp) het werkt erg verslavend kan ik je zeggen
Aaaaaaaaaaaaah wat zielig West sterkte met je kat hoor ! En ik hoop dat ze heel snel opknapt
Alles OK :!: :!: :!: Ben 10 weken en 2 dagen zwanger en nog gewoon 16 januari 07 uitgerekend. Zal van de week even de echo inscannen. Je zag al een heel beebje. 2 armen, 2 benen, maag, hartje, 2 hersenhelften, neus, kaak. Owwwww :inlove:
Ben helemaal gelukkig :!:
Ik heb hem meteen bij mijn favorieten gezet Manon
Het is misschien een hele domme vraag hoor maar ik stel hem toch
Ik ben zoals jullie weten heel erg onregelmatig ongesteld en nu is het geval dat ik al een paar dagen zo ontzettend misselijk ben (vooral s’ochtends)
Nu was de vorige maand mijn cyclus 33 dagen (daar zit ik zaterdag op) en nu heb ik vandaag een test gedaan . Hartstikke negatief natuurlijk .
Heb ik nou gewoon veel te vroeg getest en wanneer kan ik het beste testen bij een onregelmatige cyclus ?
@Mandy wrote:
Ik heb hem meteen bij mijn favorieten gezet Manon
Het is misschien een hele domme vraag hoor maar ik stel hem toch
Ik ben zoals jullie weten heel erg onregelmatig ongesteld en nu is het geval dat ik al een paar dagen zo ontzettend misselijk ben (vooral s’ochtends)
Nu was de vorige maand mijn cyclus 33 dagen (daar zit ik zaterdag op) en nu heb ik vandaag een test gedaan . Hartstikke negatief natuurlijk .
Heb ik nou gewoon veel te vroeg getest en wanneer kan ik het beste testen bij een onregelmatige cyclus ?
Als jou cyclus nu weer 33 dagen is dan kun je vrijdag hooguit testen ik heb nu momenteel ook een cylcus van 26 dagen dus als ik zou willen zou ik dus 1 dag van te voren kunnen testen en ik test dan altijd met cleur blue is wel een wat duurdere maar wel heel betrouwbaar weet niet welke je hebt gebruikt :?: :?: En dan kan de test nog negatief uit wijzen sommige die na 5 dagen daarna nog niet ongie zijn en weer testen testen dan positief dus ik denk dat je nog even geduld moet hebben. verder zou ik het niet weten eerlijk gezegt maar dit wist ik toevallig van iemand hier ook op het forum die na 5 dagen wel positief teste.
Mijn kat houd het eten nu binne maar de pillen in nemen ho maar dus het snoepje pakte ze niet vanochtend deed het snoepje in haar mond duwen net gisteren eet ze het snoepje op en pilletje tuft ze uit grrrrr
Had ik voor het eten nog even snel vlees gehaald dat vind ze meestal wel lekker en daar de tablet en geplet tot korrels heeft een uur gestaan no way dat ze dat ging eten dus ik het pipetje gepakt daar het vlees in gefrimmeld met het fijn gemalen tabletje en nu heb ik het er eindelijk in ziten en nu hopen dat ze dat binnen gaat houden anders weet ik het ook niet meer eerlijk gezegt had de dierenarts gebeld maar ze moet het eten en er is geen andere mogelijkheid tot makelijker dus dan maar op deze manier je moet wat en heb het nu wel ff helemaal gehad eerlijk gezegt wat een gepriel maar goed… Ben weer ff uit geklaagt nu sorry dames maar moest het even kwijt.
:-* :-* West
Bedankt West
Ik weet niet of ik weer een cyclus van 33 dagen ga krijgen dit keer … Ik heb nog nooit 2x dezelfde cyclus gehad namelijk
Na Januarie
19 Februari (na 35 dagen)
20 April (na 62 dagen)
23 Mei (na 33 dagen)
en nu ?
Ik weet het dus echt niet en ik kan momenteel alleen maar zeggen dat ik me nog nooit zo onzeker heb gevoeld als de afgelopen vijf maanden …
Het lijkt wel of ik me steeds onzekerder ga voelen sinds ik gestopt ben met de pil. Ik weet wel dat mijn lichaam een heel heel heel gemeen spelletje met mij speelt iedere maand weer en of ik dat nog lang trek daar ga ik steeds meer aan twijfelen
@Mandy wrote:
Bedankt West
Ik weet niet of ik weer een cyclus van 33 dagen ga krijgen dit keer … Ik heb nog nooit 2x dezelfde cyclus gehad namelijk
Na Januarie
19 Februari (na 35 dagen)
20 April (na 62 dagen)
23 Mei (na 33 dagen)
en nu ?
Ik weet het dus echt niet en ik kan momenteel alleen maar zeggen dat ik me nog nooit zo onzeker heb gevoeld als de afgelopen vijf maanden …
Het lijkt wel of ik me steeds onzekerder ga voelen sinds ik gestopt ben met de pil. Ik weet wel dat mijn lichaam een heel heel heel gemeen spelletje met mij speelt iedere maand weer en of ik dat nog lang trek daar ga ik steeds meer aan twijfelen![]()
Dan zou ik het nog gewoon even afwachten hoe moeilijk dat ook is en als je echt niet meer kan wachten dan zou ik zondag of zo nog een keer testen is hij dan nog negatief dan toch even je ongie afwachten vrees ik ik zou het anders ook niet weten en koop dan een test van cleur blue en dan de digitale die laat zien of je zwanger bent of niet dus geen gepruts met 1 a 2 streepjes maar gewoon zwanger of niet kosten wel wat ik geloof 3 testen voor 20 euro maar dan heb je wel zekerheid meis en verder zou ik het dan gewoon even afwachten…En ik snap dat je nu onzeker bent dat ben ik ook altijd weer als ik ongie moet worden maar ja het is de natuur en je kunt er verder niks aan veranderen ik hoop voor je dat je te vroeg hebt getest en dat je over enkele dagen toch lekker zwanger bent ik ga voor je

Mandy, ik heb ook een onregelmatige cyclus gehad. Ik deed ook gewoon telkens testjes. Gewoon omdat je niet weet hoe of wat. Ik heb van Sensitest er een stuk of 10 gekocht voor 8 euro ofzoiets. Aan de ene kant had ik zoiets van kost niets en ik kan maar testen maar ja als ie elke keer negatief is wordt je er ook niet vrolijk van natuurlijk…
West, vervelend voor je met je kat. Hoop dat ie snel beter is hoef je ook niet meer met pilletjes enzo te prutsen.
Ik ga zometeen mijn fotoboek beplakken met vakantiefotoos en natuurlijk Nederland kijken! Eerst een bakkie warme thee en een plak cake… :mrgreen:
:-* Manon
@nonnie wrote:
Mandy, ik heb ook een onregelmatige cyclus gehad. Ik deed ook gewoon telkens testjes. Gewoon omdat je niet weet hoe of wat. Ik heb van Sensitest er een stuk of 10 gekocht voor 8 euro ofzoiets. Aan de ene kant had ik zoiets van kost niets en ik kan maar testen maar ja als ie elke keer negatief is wordt je er ook niet vrolijk van natuurlijk…
West, vervelend voor je met je kat. Hoop dat ie snel beter is hoef je ook niet meer met pilletjes enzo te prutsen.
Ik ga zometeen mijn fotoboek beplakken met vakantiefotoos en natuurlijk Nederland kijken! Eerst een bakkie warme thee en een plak cake… :mrgreen:
Ik hoop het ook zo dat ze snel weer beter is het zit er nu nog in dus ik heb nog een beetj ehoop nu !!!
Lekker thee met cake ik wil ook hahahaha en ik ga ook uiteraard nederland kijken !!!
:-* West
Zo vandaag weer aan het werk, geen zin… :?
Westje hoest met minder roken :?: Is het vol te houden :?:
Het gaat goed met mijn kat neemt het via het pipetje wel in weer een last minder en dat zit er binnen 2 tellen in. Dus ik vanochtend dat pipetje weer gegeven en ik ga me aankleden dus kom de slaapkamer uit staat de andere kat tegen de muur omhoog te plassen dus die heb ik ff een pak rammel gegeven aan haar nekvel vast gepakt en in de bak gegooit en de bak omgedraait tegen de muur en toen ben ik mijn haar gaan doen en toen mocht ze er weer uit maar blijkt dat haar dat niet intreseerde pfffff ik maak 2 keer per dag de bakken schoon ze hebben er 2 dus ze moet niet raar gaan doen nu. Ik hoop dus niet dat ze dat in het nieuwe huis ook gaat doen want dan heeft ze dus een heel groot probleem en blaasontsteking heeft ze niet. Heb nu die kattenbak maar tegen die muur gezet waar ze heeft geplast dus daar kan ze het nu niet meer doen muur ziet er niet uit en ik krijg het dus echt niet van het behang af al van alles geprobeerd net maar niks. Zal morgen eens kijken of ik het nog schoon kan krijgen maar ik denk van niet het is behang he en ga echt niet meer opnieuw behangen hoor no way.
Iris: Veel succes straks bij de echo meis :!: :!:
Ik heb de huisarts gesproken en hij regelt nu een doorverwijzing naar een gyneacoloog voor een echo van mijn linker eierstok. Zij nemen contact met mij op voor een afspraak. Ik ben inmiddels ook weer ongi geworden…
Mijn persona gaf het precies aan. 14 dagen na mijn eisprong stond er een M in mijn scherm van menstruatie op komst en daar was ie! Mooi systeem toch:)
Ik hoop maar dat alles goed is bij de echo. Eng hoor. Die steken zullen toch niet tussen mijn oren zitten?
@nonnie wrote:
Zo vandaag weer aan het werk, geen zin… :?
Westje hoest met minder roken :?: Is het vol te houden :?:
Nee lukt niet ben erg gestrest nu met de kat en dat word er niet beter op ik probeer het wel kom aan 7 sigaretten op een dag nu in plaats van 5 dus valt het nog wel mee. Ik had vandaag veel jeuk op mijn arm en heb behoorlijk veel last van mijn onderrug zal blij zijn als de kat weer beter is weer een opluchting minder. Ik had vandaag ook geen zin om te werken maar ja moet en vanmiddag mag ik ook weer en heb geen zin maar ja enne vanavond om boodschappen met hubbie en misschien dat ik in huis nog wel ga schoonmaken stinkt nog steeds naar kattenplas. Vanochtend alleen even snel opgedweild verder niks dus als ik straks thuis kom eens kijken of ik het verder schoon en fris kan krijgen maar ja behang is erg lastig om schoon te maken…Misschien kan het zijn dat ik zwanger ben dat ze daarom plast of het is de aandacht die ik dan de andere geef waar ik dan mee bezig ben om het pilletje te geven ik weet niet wat die kat bezielt in eens hoor om zo te gaan plassen maar ja ik ga me er nu niet meer druk om maken want heb er me eigen mee merk ik wel.
Zo ga maar weer eens aan het werk kom vanavond nog wel even spieken.
Nou, bij de gyn was alles gelukkig goed. Helaas was de arts een beetje erg gehaast. Verder kon hij geen echo-foto’s uitdraaien, dus ik heb ukkie alleen maar gezien, 'k kan nu dus verder niet showen/pronken. Baal baal… Ukkie groeit goed en zou vlgs de echo nu 10+4 weken zijn, volgens de berekening van de vorige keer 10+3 weken en deze houden we aan. Daarmee blijft de datum dus 15 januari. Het hartje klopte mooi en volgens mij heb ik beentjes zien bewegen. Verder eigenlijk geen uitleg gehad en ook de lengte weet ik niet, helaas. Morgen maar eens verdiepen in de vk’s hier in de buurt, want ik hoef niet meer terug te komen bij de gyn en mag gewoon naar de vk!
Manon: 15 en 16 januari… Wie eerst? Jij of ik?
Nou, dat was het weer voor nu. 'k Ga in de keuken aan de slag en heb vanavond repetitie, dus niet veel tijd.
Groetjes,
Iris
Hier vandaag een rtdag vandaag heb ik de katten kamer eens uitgespit en nu heeft die kat die dus vanochtend heeft geplast alles onder geplast achter de kast omhoog wat je dus zo niet ziet en nu wil hubbie dat ze naar het asiel gaat want hij vind het niet leuk en ik ook niet als ze dat in het nieuwe huis ook gaat doen en nu wil dus hubbie haar niet meer mee nemen naar het nieuwe huis en ik moet die keuze maken want hij zei als ze 1 keer in het nieuwe huis zou plassen en het ziet dat ze achter elkaar naar het asiel gaat ook al ben ik niet thuis dus ik moet echt die keuze maken hebbe jullie misschien een oplossing zo dat ik ze toch kan houden
En ze is verders heel erg lief en komt veel kroelen enzo we hebben ze al sinds ze 4 weken oud is…
:- West
Hier gaat het echt wat minder met mij ben bij een oom en tante geweest die hebben zelf ook 3 katten en die zeiden van als ze mee gaat naar het nieuwe huis gaat ze ook alles afbakkeren tot haar terratorium en dan gaat ze zeker daar ook plassen hun hebben dat ook meegemaakt met 1 kat en die hebben ze ook weg moeten doen omdat het niet meer ging en ze zeiden van ik zou het doen in ieder geval want anders zit je straks dat je nieuwe vloeren moet leggen is een houten vloer dus moet je al helemaal mee uitkijken zeiden ze want dat gaat rotten en daar zit je dus niet op te wachten want de vloeren op de overloop blijven liggen dat ziet er nog goed uit allemaal en als ze daar dus ook gaat plassen zitten we ook niet echt op te wachten we hebben ook al gekeken naar een oplossing maar die is niet anders als dat ze weg moet helaas ben heel de avond al aan het huilen en dat we dat dan zo snel mogelijk maar moesten doen want dan kunnen we het hier ook nog schoon krijgen met behang er af halen en dan inspuiten met ode toilet en dan opnieuw behangen om het er een beetje goed te laten uit zien en zo dat mijn andere kat alvast kan wennen aan de situatie en dat ze dat dan straks niet dubbel op krijgt in ons nieuw huis want dat is ook weer wennen voor haar. Hubbie is maandag vrij en dan wil hij haar naar het asiel brengen einde van de middag en ik heb gezegt koste wat kost ik blijf maandag heel de dag bij haar en om nog met haar te kroelen en te verwennen. Ik vind dit helemaal niet leuk want je krijgt zo veel liefde van haar maar ja als ze alles onder plast schiet ook niet op… Dus ik zal de komende dagen waarschijnlijk en misschien wel weken niet meer zo vaak reageren op iemand maar neem me dat dan niet kwalijk. Ik heb haar gekregen toen ze 4 weken oud was dus heb haar zelf groot gebracht en dit doet nou erg veel zeer ze is nu 7 jaar oud.
West
Ik hoorde gisteravond van Ediwn dat je er was ja…Zonde van het beestje, maar misschien toch wel de beste oplossing. Wat als ze straks de babykamer ontdekt als die er is…moet je niet aan denken.
Maareuh…schhonpa/ma hebben maar 2 katten hoor…whahahaha, of je moet die dikke tim voor 2 rekenen. Die had geloof ik wel Edwin’s werkschoenen ondergespogen.
Sorry voor het inbreken in dit topic. West, ik zie je morgen wel en als niet je kan dan bel je maar.
Hoi West,
Ik heb in een dierenartsenpraktijk gewerkt en daar kwamen we dit probleem vaker tegen. Is het een mannetje die alles onder plast?
In de praktijk gaven we altijd een apparaatje mee voor in het stopcontact (feliway). Deze verspreid feromonen. Dit is een stofje dat de moederkat ook afscheidt als de kleintjes bij haar drinken. Het heeft een geruststellende werking op katten en zorgt ervoor dat ze zich “thuis” voelen en niet de behoefte voelen om hun territorium af te zetten.
Ik zou zeker bij de dierenarts langs gaan. Het kan een blaas probleem zijn wat zo op te lossen is en hij heeft vast nog veel meer tips. Het asiel is wel een hele nare oplossing. Daar komt hij misschien ook niuet meer weg met deze leeftijd en dit probleem.
Als het een ongecastreerd mannetje is, is het zeker handig om hem te laten castreren. Laat me maar even weten, ik hoop dat je hem kan houden in ieder geval!
Hey Westje vervelend meid. Maar zoals ik het lees lijkt het me ook beter als je je kat wegdoet. Das niet leuk natuurlijk maar misschien kun je een leuk gezin ofzo vinden die haar graag willen hebben en waar je af en toe nog eens kan komen kijken. Inderdaad als er straks een kleine komt is dat niet echt schoon zeg maar…Sterkt meis
Iertie wordt spannend tussen ons :mrgreen:
Ik moet vandaag weer werken maar goed daarna weer lekker weekend.
@Leonie79 wrote:
Hoi West,
Ik heb in een dierenartsenpraktijk gewerkt en daar kwamen we dit probleem vaker tegen. Is het een mannetje die alles onder plast?
In de praktijk gaven we altijd een apparaatje mee voor in het stopcontact (feliway). Deze verspreid feromonen. Dit is een stofje dat de moederkat ook afscheidt als de kleintjes bij haar drinken. Het heeft een geruststellende werking op katten en zorgt ervoor dat ze zich “thuis” voelen en niet de behoefte voelen om hun territorium af te zetten.
Ik zou zeker bij de dierenarts langs gaan. Het kan een blaas probleem zijn wat zo op te lossen is en hij heeft vast nog veel meer tips. Het asiel is wel een hele nare oplossing. Daar komt hij misschien ook niuet meer weg met deze leeftijd en dit probleem.
Als het een ongecastreerd mannetje is, is het zeker handig om hem te laten castreren. Laat me maar even weten, ik hoop dat je hem kan houden in ieder geval!
Het zijn 2 vrouwtjes en alle 2 geholpen en we weten op dit moment geen andere oplossing ze doet dit dus schijnbaar al jaren achter de kast op hun kamer kijk je ruikt natuurlijk wel iets van plas maar wij dachten dat ze dan net in de bak waren geweest maar niet dus… Wij weten verders niemand die ze zou willen hebben en het asiel is ook zielig ik weet het maar op dit moment is dit de enige oplossing.En ze heeft geen blaasontsteking dat hebben we al laten testen en ze doet het schijnbaar al jaren zonder dat wij er iets van hebben gemerkt en ze is goed actief dus verders geen bijzonderheden
Manon: Bedankt voor je lieve woorden meis
West