decembersTOPPERSSSSS 2006

:slight_smile: medisch topic :lol:

nou…sinds 6 dec. weet ik dus zeker dat mijn homocysteine goed is (7.9) en 18 dec ga ik dat mijn gyn vertellen :wink:

dus daarom durven wij er nu voor te gaan…anders was Tom echt alleen gebleven :shifty:

ow de pil :? sterkte met die afkickfase das zo naar… :hug:

ik ben ziek nu uch kuch laterrrr

De pil daar ben ik al jaaaaaaaaaren geleden mee gestopt. Ik mag door de trombose nooit meer aan de pil of iets met hormonen, ook geen spiraal dus. Dus afkicken hoef ik nu niet we gooien alleen de rubbers het raam uit… nou ja… figuurlijk dan he!

Succes meiden van de decemberstoppers…

is het een oktober/december stoppers kwaal met al die zieke kwaaltjes… hier nog eentje :roll mag ook niks met hormonen. Maar Danielle er is een spiraal zonder hormonen hoor. het koperen. Vraag met niet om het aan te raden want ik heb dus weer super nare ervaring gehad met het eruit halen…

ik hoop dat we allemaal als kwakkelende dan toch snel zwanger mogen zijn :smiley:

bedankt! :smiley:

ik had eenr ecpetje liggen voor de nuvaring mochten de uitslagen goed zijn…maar die heb ik maar verscheurt :mrgreen:

@kyr@ wrote:

Succes meiden van de decemberstoppers…

is het een oktober/december stoppers kwaal met al die zieke kwaaltjes… hier nog eentje :roll mag ook niks met hormonen. Maar Danielle er is een spiraal zonder hormonen hoor. het koperen. Vraag met niet om het aan te raden want ik heb dus weer super nare ervaring gehad met het eruit halen…

Die werd me afgeraden door de gyn ivm heftige menstruaties.... EN ik zei dat ik toch met de tijd een 2e wilde. Ze zij dat condooms dan misschien beter was voor die periode.

Ik mocht dus toendertijd ook absoluut niet meer aan de pil, maar ik heb toen wel een mirena spiraaltje gekregen. Die schijnt zo weinig hormomen af te geven at het geen kwaad kon.

Heksje, hoe weet jij dat je homocysteine gehalte nu goed is? Mijn waarde was vorig jaar trouwens 50 :shock:. Dit jaar ben ik er (nog) niet op getest. Gebruiken jullie ook levenslang boeldverdunners??

Ik in ieder geval wel. Ik gebruik normaal gesproken marcoumar, maar die zijn gevaarlijk voor een eventuele zwangerschap. Ze hebben me nu dus overgezet op sintrom - een minder schadelijke bloedverdunner. Op het moment dat ik een :thumbup: test heb met ik direct contact opnemen met de trombosedienst en dan moet ik overgaan op het inspuiten van bloedverdunners. Na 6 maanden mag ik dan weer terug op sintrom en na de bevalling weer gewoon marcoumar. Ik mag alleen geen borstvoeding gaan geven.

Tijdens mijn zwangerschap zal ik onder controle blijven van een gyn, stollingsarts en cardioloog. Ik zal dus veel op het ziekenhuis te vinden zijn :smiley: Maar eigenlijk vind ik dat niet zo erg. Is alleen maar een fijn gevoel om zo goed in de gaten gehouden te worden, en extra echo’s kunnen ook geen kwaad :wink:

Liefs, patricia

Wat een gedoe allemaal zeg! Veel succes allemaal en veel klusplezier :wink:

Ik ben ook gestopt. Ik was mijn nuvaring zat. Ik heb geen haast met zwanger worden want onze eerste is nu 9 maanden. Maar als het snel raak is zijn we er klaar voor, zou leuk zijn maar als het een jaar duurt (of langer) is het ook prima. Als het helemaal niet lukt eigenlijk ook want we hebben al een ontzettend leuk kindje. We zien het wel (we hopen stiekem wel natuurlijk dat het in het voorjaar toch wel raak is).

Ik ben LimburgM…30…2e

@patricia26 wrote:

Heksje, hoe weet jij dat je homocysteine gehalte nu goed is? Mijn waarde was vorig jaar trouwens 50 :shock:. Dit jaar ben ik er (nog) niet op getest. Gebruiken jullie ook levenslang boeldverdunners??

Nee ik hoef nu geen bloedverdunners. Ik ben stabiel nu zeggen ze. Ik moet wel zo’n 6 weken mezelf injecties geven na de bevalling. En tijdens de zwangerscahp op controle. EN ook alle ZK controles. Geen VK voor mij dus.

Ik moet wel levenslang folimzuur slikken. Daarmee zou het homocysteine gehalte in totom gehoduen worden. Is niet helemaal bewezen maar alle beetjes helpen.

Ik mag misschien ook geen BV geven maar dat hoor ik allemaal later nog.

Limburg welkom hier!!!

Even een klein lijstje alvast:

naam…leeftijd…gaat voor een

Snoesje…30…2e

Heksje…35…2e

Danielle_M…30…2e

LimburgM…30…2e

limburg welkom !

mijn homocysteine waarde was 7.9, dus hier geen pillen (meer) :smiley:

ow ik wens jullie veel kracht hoor…het is niet simpel en ongevaarlijk met jullie voorgeschiedenis :pray:

*duikt nu ziek in bed, papa is er

:smiley:

Inderdaad, ik slik ook levenslang foliumzuur (kan zowieso geen kwaad voor de baby natuurlijk :wink: ) en vitamine B6. Daarnaast nog allemaal medicijnen voor mijn hart omdat ik daaraan een beschadiging heb opgelopen na het infarct.

Jeetje wat een medicaties bij iedereen, zullen we de naam van dit topc veranderen in tobbers in plaats van stoppers… haha. Nee geintje natuurlijk. Ik ben blij voor jullie en voor mezelf dat een volgende zwangerschap medisch wel mag. Dat was 1 van m’n grootste angsten toendertijd. Ik dacht in m’n kraambed: is dit nu gelijk def de laatste keer?? Moeilijk genieten dan. En ik liep nog met een flinke baarmoederontsteking ook… Oh ik hoop zo dat als het me gegund is weer zwanger te worden dat, dat medische deel me bespaard blijft. Ik lag vorige keer nl bij 6 weken zwangerschap ook in het ZH met uitdroging… spugen , spugen, spugen. Ik snap bijna niet dat ik het zelf allemaal nog een keer wil… :stuck_out_tongue:

Hallo ladies,

Zal me ook even voorstellen, Jacqueline, 35 jaar en wil ook zwanger worden van de tweede. Mijn eerste schatje is morris, bijna 11 maanden. Was een januaribeeb net als tom van Heksje. Leuk dat je hier ook weer bent Heksje :mrgreen: Lekker dat het weer mag. Zoals al opgemnerkt een hoop medische toestanden hier zeg. Alvast allemaal heel veel succes :thumbup:

Ik ben van Morris zwanger geworden mbv IUI. Na 3 jaar zelf proberen de medische molen in. Was geen prettige tijd, maar wel met groots resultaat :mrgreen:

Ik ga nu natuurlijk geen 3 jaar meer wqchten, we geven het een half jaar en gaan dan weer naar z’huis. Ik weet dus niet hoeveel ik bij de dec stoppers actief zal zijn, maar vind het nu wel heel leukom heir mee te schrijven.

Jacqueline welkomn. Leuk dat je meeschrijft.

Even een klein lijstje alvast:

naam…leeftijd…gaat voor een

Snoesje…30…2e

Heksje…35…2e

Danielle_M…30…2e

LimburgM…30…2e

Jacq34…35…2e

Leuk tot nu toe allemaal voor een 2e en we zijn allemaal 30 of 35… haha.

Maar dames, iedereen is welkom hoor!!!

Is wel grappig ja die overeenkomsten. Ik heb er echt zin om een 2e keer weer te gaan zwangeren, ik hoop wel dat ik minder missleijk ben.

He Limburg, Ik zie dat jou zoontje van 5 maart is. Mijn Lucas is van 4 maart maar dan van het jaar ervoor. Leuk he! Wij hadden toen een sneeuwstorm die dag… brrr koud en glibberig zeg. Was heel moeizaam om naar het ZH te rijden toen.

Hb nog geen banner voor mijn redday. Eerst maar zien hoe mijn cyclus is. Spiraal is er ruim 2 weken uit nu. Dit weekend was klusweekend naar mijn idee. Ik voelde ook een duidelijke buikpijn. Had ik ook altijd al rondom ovulatie. Toch weer spannend dus.

Grappig dat we allemaal voor de 2de gaan, en niet meer piep zijn, maar zeeeeker niet oud :mrgreen: