karen, duurt een paar dagen, hebben wij hier ook gehad!
en zwangergevoelens… hou me er niet mee bezig… zie het allemaal wel…
Nou, het blijft hier op en af met de nachten. Gister was het in slaap vallen weer een drama en was ze om 23 uur wakker. Toch maar weer oordruppels gegeven, dat leek te helpen, ze sliep vrij snel weer. Als ze vannacht/donderdag nog steeds wakker wordt, ga ik vrijdagmiddag wel even langs de ha. Dan duurt het me te lang en wil ik zekerheid of het de oren zijn.
Verder gaat alles z’n gangetje. Hoewel, ik merk dat ik me niet zo goed kan ontspannen. Te veel te doen, Roos vergt veel aandacht. En dat frustreert me af en toe. Klinkt dat herkenbaar? Dat je gewoon niet aan jezelf toe komt. Of zelfs niet aan dingen die je moet doen? Of ben ik een ontaarde moeder? Gelukkig voel ik me nu alweer wat beter, maandag was ik echt even helemaal niet lekker in mijn vel!
Nu duimen dat Roos gaat slapen… ze ligt te brullen mamamamamamaaa! Ik hoop dat ze wel even gaat slapen, ik wil vanmiddag nog even naar strand met een vriendinnetje!
@cariska ik snap het eigenlijk wel dat je er niet zo mee bezig wilt zijn.
@joli heb je al wat onder haar hoofdje gelegd. een handdoek of zo onder het matrasje zodat haar hoofdje wat om hoog ligt.
want als ze liggen dan komt er veel druk op de oren.
en als ze wat omhoog liggen neemt dat wat af.
en lekker naar het strand heerlijk heerlijk.
en idd rond deze leeftijd nemen ze veel aandacht.
ik moet zondag spelen met mijn dwarsfluit dus ben druk aan het oefenen.
maar als ik dat ding allleen al pak dan gaat noëmi van alles doen zodat ze maar aandacht krijgt. echt ze weten heel goed hoe ze je moeten bespelen.
Hier een bericht van een moeie mama. Pff, Roos houdt ons lekker wakker… Vannacht was het weer raak. Nu dus afspraak gemaakt bij de ha (moeten om 15.40 uur). Wil gewoon zekerheid of ze geen sluimerende oorontsteking heeft. Is nu echt al de hele week op en af 's nachts wakker en slaapt 's middags ook niet. Nu ligt ze in bed, maar ze ligt te huilen. Nou ja, te mopperen. En ik denk dat ze weer niet gaat slapen. Slopend, de afgelopen dagen.
Ok, klaagmodus uit! Hoe is het met iedereen? Zo rustig hier!!
Roos kletst er momenteel zo heerlijk op los! Steeds duidelijker en ook echt in korte zinnetjes. Ben zo trots op m’n meissie :inlove: En ze is zo groot! Word er soms moe van dat mensen dan steeds zeggen ‘goh, is ze nog geen twee, ze is al zo groot’. Alsof ik een reus van een kind heb! Maar ze is denk ik gewoon lang voor haar leeftijd (wij zijn ook allebei lang, dus tja, wat wil je?). En de tweede verjaardag komt in zicht. Bizar hoor! Weet nog steeds niet hoe ik het nu wil vieren. Vind die drukte maar niks. Nog maar even goed over nadenken! En een vriendin van mij maakt de taart. Hmm, moet nog nadenken wat voor taart. Bumba? Bert & Ernie? Plop?
Jullie al een idee hoe je de verjaardag gaat vieren?
hier zou het een bumba taart worden, bumba vind tl helemaal het einde haha
Nog geen idee hoe we de verjaardag gaan vieren…
joli, Hoe was het bij de ha??
Bumba vind ik ook wel erg leuk! Maar Roos is ook helemaal into Plop!
Ha kon niet echt goed de oren beoordelen, Roos had veel last van oorsmeer. Dus toch nog even aankijken. Als ze koorts krijgt wel weer langskomen. ALs de klachten blijven, ook langskomen. Mag wel neusspray met van die xylohuppeldepup geven. En 's nachts een paracetamol als het nodig is.
Nou, waar zijn de andere meiden???
xylometazoline werkt bij mij in ieder geval wel! hopenlijk bij roos ook! (druppel je de oren ook? Kan gewoon met zoete olie, helpt de oren beetje schoner te maken, kan de ha beter kijken!)
hallo hallo
@joli oke niet echt wat gevonden. idd goed alles open houden
dus goed druppelen en sprayen.
en haar hoofdje hoger leggen in bed
dus wat onder het matrasje leggen of boeken onder de poten van het bedje. dan krijgen de oren niet zo’n druk te verduren.
ik hoop dat het gauw beter gaat.
en haar verjaardag moet er nog niet aan denken dat is pas in januari.
maar wij vieren het in twee keer.
om de rust een beetje te behouden.
en dat was me heel goed bevallen vorige keer.
hier zometeen werken 1 nachtje. heb er wel zin in maar ook niet zo ook omdat ik morgen maar 4 uur kan slapen voordat ik er weer uit moet.
maar goed we zien allemaal wel.
ooo hier geslaagd voor schoenen. ik zal kijken of ik ze vannacht kan vinden dan laat ik ze zien.
noëmi heeft smalle voetjes dus toch schoenen van 80 euro :shock: :? wat een geld echt belachelijk.
maar goed
en ik heb nog twee mooie setjes kleren gekocht een pjama en een trui lekker voor de najaar winter.
karen… in 2 keer … ook in 2 dagen dan??
Joli, wij hadden Jara’s eerste verjaardag van 10:00 tot 16:00 gevierd. Om ca 16:30 gingen de laatste weg, konden wij opruimen en koken. Lekker met zn drietjes gegeten en s avonds met de benen omhoog :mrgreen: Beviel eigenlijk wel, dus dat willen we dit jaar weer doen.
En wat Karen zegt, druppelen met zoete olie in de oortjes :thumbup: maar ff een :hug: voor de gebroken nachten.
Ik ben gisteren naar de try out van Patticoat geweest, superleuk! Ben sinds Joseph ook wel een beetje Freek-fan geworden :oops:
Hier trouwens een meisje dat de hele dag “Toby, Toby” zingt, 1x gehoord bij ‘de wereld is mooi’ :inlove: hahah nu zoeken we hem wel eens op via youtube.
En ze zegt ‘Lola’ (van Charly en Lola) zooo grappig!
patticoat, ken ik niet…
heeft jara toen helemaal niet geslapen?? Wij hadden 's ochtends brunch met tl haar vriendinnetje en onze beste vrienden en 's middags de verdere visite
Ja, Jara sliep tussendoor wel ik ga dr niet ophouden voor visite
ohhh hahaha ik dacht al! Wij hebben wilden het daarom alleen 's middags doen, en naaste familie bleef eten. Beste vrienden kwamen dus gezellig brunchen…
Cariska, je bent alweer aan het werk zeker? (aan je vroege post te zien)
Wij hadden er nu bewust voor gekozen om familie niet te laten eten, omdat er een beetje bang voor waren dat we er voolopig aan vast zouden zitten met kerst :oops:
Bovendien is het een behoorlijke club als ik mijn familie en mn schoonfamilie laat meeeten.
Zucht luv ligt met een dikke kater boven (is uit geweest en kwam om 3u thuis, hele nacht liggen kotsen :naughty: , die mannen leren het echt nooit volgens mij :roll: )
Ik ga zometeen maar ff zwemmen ofzo met Jara…
tanja, daar heb ik ook zo’n hekel aan!!! En dan de volgende dag vinden ze zich heel zielig :wall: :wall:
hallo hallo
ja wij hebben het in twee dagen gedaan.
zaterdag de vrienden s`avonds om half 8 kwamen ze noëmi is toen nog een half uurtje op gebleven en toen naar bed.
zo hadden wij nog een gezellige avond en noëmi lag lekker te slapen
de tweede dag
de fam. van af 3 uur zodat noëmi eerst lekker kon slapen
beviel ons prima willen wij het in 1 dag doen dat is echt geen optie te veel mensen. dat gaat echt niet dat word gewoon te veel. zo groot is ons huis nou ook weer niet.
hier een druk weekend gehad
zaterdag morgen kwam in uit de nacht toen kon ik maar 3 uur slapen daarna naar schiphol een vriendin die voor goed naar malawi gaat weg brengen
daarna naar mijn schoonouders verjaardag vieren.
en vandaag een doopdienst en daarna naar hun toe want het is een goede vriend van ons daarna naar een verjaardag.
zo weekend er weer op zitten.
morgen werken en dan lekker paar daagjes vrij.
vanmorgen toch maar getest en helaas negatief,
zie http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=4680395#4680395
:hug: Balen Cariska! En een lastig dilemma met de trouwerij van je zus. Maar ja, kun jij een maand overslaan? Wil je dat? Als je het echt gewoon wilt proberen, zou ik niet overslaan. Maar als je denkt dat er problemen van komen met je zus en je moeder, dan zou ik een maandje overslaan wel overwegen. Aan de andere kant: dan moet je eigenlijk twee maanden overslaan, want je weet nooit hoe je zw loopt natuurlijk. En met 8 maanden nog naar Frankrijk, zou ik persoonlijk ook al niet doen. Je moet er toch niet aan denken om daar te bevallen?! Dan maar gewoon er voor gaan en thuis blijven. Een zw kun je nu eenmaal niet plannen.
Hier in een enorme omschakelingsfase. Roos wil gewoon echt niet meer slapen 's middags. Misschien dat ik het vanmiddag nog een laatste keer probeer (moe na het kdv…) maar ik ben bang dat het gewoon klaar is met de slaapjes. Zucht. Aan de ene kant vind ik het prima, ik hoef dan niet meer zoveel rekening te houden met de slaaptijd (vooral fijn in het weekend!) aan de andere kant ben ik helemaal in paniek, want werken als Roos wakker is gaat niet! En ze kan nu nog niet zelfstandig spelen, dus ik moet haar echt de hele dag bezig houden. Daarom denk ik dat ik het slapen nu gewoon maar opgeef, het levert zoveel gedoe op steeds. Want dan hoop je toch dat ze gaat slapen, ik zorg dat ik weer op tijd thuis ben en dan lukt het alsnog niet. Stress voor Roos en stress voor mij! En ze redt het prima de hele dag wakker. Soms is ze dan rond etenstijd een beetje vervelend (moe, honger) maar over het algemeen gaat het goed. Wat zouden jullie doen?
Nu maar snel aan het werk! Kdv-dagen zijn nu helemaal belangrijk!!
joli, problemen komen er niet van denk ik … en idd dan zou ik 2 maand moeten overslaan. dat wil en kan ik niet denk ik … En met 8 maand gaan we idd niet naar frankrijk, maar stel dat ik dan 6 maand ben ofzo, kan het nog wel …
Tja, als je weet dat je zus en moeder het je juist gunnen, dan zou ik er gewoon voor gaan. Het moet ook nog maar lukken!! En dan is het zonde als je overslaat en het lukt daarna ook niet meteen, toch? Je kunt een zw niet plannen, dus gewoon lekker er voor gaan!!