Sereph, dat is geweldig nieuws!!! Oh meid ben helemaal blij voor je! En ook een april mama (ik ook uitgerekend de 15de!!!) Helemaal top, mijn dag kan niet meer stuk!
JEETJE!!! SEREPH WAT ONTZETTEND GAAAAAAAAAAAAF
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
ECHT SUPER SUPER SUPER VOOR JULLIE!!! BEN HELEMAAL BLIJ HAHAHAHA EN IK KEN JE EIGENLIJK HELEMAAL NIET :lol: :lol: :lol:
MEID, HET IS JULLIE ECHT ZOOOOOOO GEGUND :dance:
EN NU GAAN WE MET Z’N ALLEN HEEEEEEEL HARD
DAT JE EEN HEEEEERLIJKE ZWANGERSCHAP HEBT!!!
FIJN DAT JE ONS DIT GEWELDIGE NIEUWS HEBT VERTELD!!!
Zo,…ben er helemaal blij van hahahahahahahaha
Hier alles goed, zitten weer in de chaos en stress van kinderdagverblijf, basisschool en werken…druk druk druk.
maar er is wel iets naars aan de hand…
Lola is aan het bijten… en ik word er helemaal verdrietig van!!! Vrijdag kreeg ze tot 2x toe een aanval van woede, omdat ze in de buggy moest. Krabben, bijten, knijpen…je moet me zien, ik zit helemaal onder de wondjes/schrammen.
Heb die middag echt ff zitten brullen bij mijn man.
Ze is zo lief, mijn kleine tut…maar oooooh als ze boos wordt!!!
Ik weet dat het een fase is, ik weet dat ze “gewoon” gefrustreerd is, maar toch…
En vandaag dus op het KDV een kindje gebeten…
Manlief en ik vinden het zo vervelend Dat ze het doet, maar ook dat we bang zijn dat ze straks zo’n naam krijgt…ik weet hoe dat gaat bij mensen…altijd vingertje wijzen naar dat etterbakkie, en dat onopgevoedde kind
En ik, als afgestudeert pedagoog, krijg het niet eens voor elkaar om dit af te leren BOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEE
De eerste paar keer hebben we teruggebeten, totaal tegen mijn gevoel in, maarja “iedereen” zei dat dit het beste werkte, en ik wilde zo graag dat het zou stoppen…
MAar volgens mij heeft het alleen maar averechts gewerkt, en neemt het alleen maar toe. Eigenlijk logisch omdat je toch het signaal geef, dat bijten ‘normaal’ is. Dus daar zijn we meteen mee gestopt, is ook helemaal niet onze manier van opvoeden.
Gewoon meteen boos worden, corrigeren en in de hoek zetten (je moet haar zien staan…onschuld :roll: , en dan heel schattig SOLLY zeggen :mrgreen: )…
Zucht…hoop echt dat het snel overgaat.
Sorry hoor meiden, even ego…
SEREPH, WAT EEN SUPERNIEUWS :dance: :dance: :dance: Gefeliciteerd meid! En superleuk om weer van je te horen/lezen! En leuk dat je gelijk met Cariska bent uitgerekend.
Lisajoy, ohw dat kan ik me zó goed voorstellen, dat t naar voelt! Zeker als je hoort dat ze een ander kindje heeft gebeten. Niet dat ik direct een oplossing weet, maar bijt ze uit boosheid (omdat ze iets moet dat ze niet wil)? Of uit frustratie (omdat iets niet lukt, of dat ze zich niet kan uitten)? Jara is natuurlijk een beetje jonger, maar zij heeft ook een kleine bijtfase gehad (beet met name zichzelf en in spullen) dat deed ze echt uit frustratie. Wij hebben elke keer als dit gebeurde dr geholpen en het woordje ‘helpen’ genoemd (papa, mama helpen). Nu komt ze echt om hulp vragen. Ik zie het op mijn werk ook vaak bij kindjes die wel al veel begrijpen maar zich nog moeilijk kunnen uitten.
Karen, wat leuk dat jullie in swl waren, je had wel om een bakkie kunnen komen :mrgreen: Superleuke foto’s! Wat wordt Noemi lang zeg!! Een echte meid alweer. En tsjee die bekeuring :naughty: Wij hebben het eens gehad met de dienstauto van mn werk, die was geflitst in Limburg op zaterdag…haha t was even spannend of een een collega stiekem met de dienstauto op pas was geweest, maar dat bleek niet het geval…
Cariska, fijn toch dat je geen kwaaltjes hebt :thumbup: En leuk een naaicursus, volgens mij is het echt superleuk om zelf kleertjes te kunnen maken. Ik heb het eea van een vriendin (die kleertjes maakt voor haar dochter) en krijg altijd echt superleuke complimentjes als ze dat aanheeft.
En wij zijn dus terug van vakantie! We hebben het echt HEERLIJK gehad! En fijne stacaravan en gelukkig nog best mooi weer gehad! Zelfs een dag buiten in het meer kunnen zwemmen :thumbup: We hebben lekker gefietst, een dagje geshopt in Eindhoven (Lief! winkel leeggekocht :mrgreen: en nieuwe shoesme’s voor Jara gekocht) naar Toverland geweest (helaas was Jara nog 4 cm te klein voor alle attracties :wall: , ze waren echt superstreng (kinderen waarbij er getwijfelt werd aan de lengte werden opgemeten). Naar een dierentuin in Belgie geweest en naar Trollenland. Afgelopen weekend kwamen vrienden met hun kinderen ook op de camping (hadden ook een stacaravan gehuurd) dus het laatste weekend lekker met elkaar opgetrokken, zij zitten er nu nog.
En zoooo leuk, Jara is helemaal fan van ‘Koos Konijn’, zo’n animatiefiguur van het park. Ze stond uitbundig mee te dansen tijdens de ‘peuterdisco’ en wachtte hem s ochtends op tijdens de ‘Koos Wake-up route’ :inlove: :inlove: “Toohoos ben je?” riep ze als we over het terrein liepen.
Wat is het snert weer he? Heb vandaag alles gewassen, duurt nu zo lang voor het droog is in die bijkeuken! Hopelijk wordt het nog mooier weer, want we hebben nog 2 weken vakantie.
Zal ff kijken of ik zo nog wat foto’s upload :mrgreen:
Tanja, ze bijt vooral uit boosheid! Als ze d’r zin niet krijgt…ze begint dan met trekken aan je kleding en dan bijt ze vervolgens. Als je haar polsen beetpakt, op het moment dat ze aan je kleding trekt en haar dan ferm toespreekt, stopt ze en begint ze te huilen…
Maar als je het negeert, gaat ze dus verder en begint uit boosheid te bijten.
Wij zien nu dus wel hoe we het kunnen voorkomen, maarja de kleine kinderen om haar heen natuurlijk niet :roll:
Ach, ik hoop maar dat het heeeeeel snel voorbij is!!!
En het klinkt als een lekkere vakantie ondanks het snertweer :evil:
Lief! is leuk leuk leuk…
Ik heb trouwens ook schoenen gekocht voor Lolatie…ze was opeens overal uit gegroeid, dus ik moest wel! hahahaha 3 paar :oops: Maar shoesme’s voor nu, en twee paar laarzen voor de winter alvast, die zijn een maandje groter!
Zal ff kijken of ik foto’s kan vinden…ff showen :inlove:
nou…die van shoesme kan ik niet vinden hoor!
Maar wel ff d’r laarzen showen :inlove:
wouw wouw wouw wouw wouw wou
sereph wat geweldig zeg. oooo meid ben zo blij voor jou.
echt helemaal geweldig.
ooo ben zo blij
ik hoop ook zo dat je een hele fijne zwangerschap hebt. en dat alles goed mag gaan.
ooo wat geweldig zeg. geniet meid geniet.
@lisajoy ik wou je ff een dikke knuffel geven. noëmi doet het niet dus ik kan er ook niet echt over mee praten maar even een :hug: om te laten weten dat ik aan je denk.
@tanja ooo wat een lekkere vakantie heerlijk joh
lekker bij gekomen?
ja dat had gekund maar ik was samen met een vriendin anders had ik het wel gevraagd.
maar keertje samen gaan???
ooo vandaag naar fam gegaan ander half uur rijden.
maar echt een leuke dag gehad en noëmi heeft zich echt super gedragen.
het was echt leuk
nou vandaag naar duitsland gebeld en de bekeuring uitgelegd dat wij het ech tniet waren
nou alles was goed gekomen.
we hoeven niks te betalen en hij word verwijderd uit het systeem.
ik ga nu slapen ben echt moe nu naar zo’n dag.
kom morgen echt goed lezen en bij kletsen
karen, gelukkig hoefde je niet te betalen!
Lisajoy, jeetje zo’n bijtertje, hopenlijk leert ze het snel af!
tanja, welkom terug!!!
Karen, fijn dat het met die bekeuring goed is gekomen :thumbup:
Zonet voor controle bij de KNO geweest met Jara. Ze heeft geen vocht meer achter de oortjes en buisjes zijn dus niet nodig :dance: We hoeven niet meer terug te komen :dance:
Nog een smelt-momentje met Jara daar; ze had op vakantie bij ‘Koos’ (die animatiepop) geleerd een handje te geven. Dus bij die KNO-arts steekt Jara ook netjes dr handje uit :inlove: Bij het weggaan weer een handje, zegt Jara “Dag Toos” :lol: :lol:
die jara, lief zeg!! Hier geeft ze ook handjes (soms)
Super van dr oren!!!
@tanja ooo lekker joh van die oren wat fijn. nou hopen dat het goed blijft gaan
maar echt super.
en die handjes geven hier ook 1 die dat doet
als wij een hand geven voor bijv feliciteren dan moet noëmi ook een hand geven. en als je dan niet reageert gaat ze roepen.
echt leuk he.
heerlijk.
straks lekker mijn ma naar een terras ff een wijntje drinken.
mijn ouders gaan zaterdag op vakantie en wij die week daarna dus we zien elkaar 4 weken niet.
dus daarom ff nog lekker wat drinken.
noëmi ook mee leuk leuk leuk.
vandaag bramen ijs gemaakt het staat nu in de machine om hard te worden ben zo benieuwd
we hadden zoveel bramen dus heb met een recept van internet bramen ijs gemaakt
ben heel benieuwd hoe het smaakt
klinkt goed je ijs karen!!!
Zeg… :evil: waarom zegt niemand iets over mijn laarsjes???
Vinden jullie ze niet mooi?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Karen, krijg meteen trek in ijsjes mmmmmm Leuk dat je dat zelf maakt :thumbup:
Cariska…hoest met je??? Al zwangerschapskwaaltjes? Misselijk???
Tanja, oooh wat fijn zeg dat Jara geen vocht meer achter d’r oortjes heeft!!! Nina is ook een oren-kind, en het kan echt drama zijn!!! Dus beter dat Jara niet meer terug hoeft te komen!!
En geweldig dat handje geven!!! :inlove:
Doet Lola dus ECHT niet he!!! Hoe open en sociaal en kletserig Nina is, zo verlegen en terughoudend is Lola! Als een ‘vreemde’ iets tegen haar zegt, gaat haar koppie naar beneden en blijft ze naar de grond staren :roll: :roll: Tis een tante hoor hahahahahaha
Gisteren heeft ze weer een kindje gebeten…zomaar, zonder aanleiding Maar we gaan het even een tijdje negeren, ook op advies van het kdv. Eens kijken of dat effect heeft!
Vandaag heeft ze in ieder geval geen aanval gehad, dus het begin is er…hoop ik :lol:
Verder langzaam voorbereidingen aan het treffen voor Nina’s verjaardag. De tijd vliegt opeens joh, over 3 weken is het al zover, wordt mijn kleine tuttebel alweer 5 jaar!!! :shock:
Maarja nu ze op de basisschool zit, moet ik naast haar gewone verjaardag, ook gaan nadenken over een kinderfeestje…en zijn de traktaties opeens ook heeeeeeel belangrijk :roll: zucht…
Heb vandaag wel een fiets besteld voor d’r…ze heeft nog een 12 inch fietsje, kan echt niet meer!!!
Deze is het geworden… :inlove: :inlove:
laarsjes had ik gemist denk ik. Vind vooral de 2de leuk! Maar die fiets is wel heel lief!! En alweer 5 …
Lisajoy, wat een gááf fietsje!! En die laarsjes zijn natuurlijk ook :thumbup: Welke maat draagt Lola? Fijn dat ze vndg geen ‘aanval’ heeft gehad. Hopelijk helpt negeren.
Karen, hoe is je bramenijs? :drool:
Joehoe! Waar zijn jullie?
Karen, leuk dat je de titel hebt aangepast!!! Hopelijk hebben we er snel weer een zwangere bij :inlove:
Hier ee ndagje quality-time voor de ladies, luv heeft ‘mannendag’ en vertrekt strax naar amsterdam.
Vanmiddag ga ik even met Jara naar het winkelcentrum hier, er is een ‘back to school’ parade. Elmo, Bert & Ernie, die gasten van het zandkasteel en nog wat figuren zijn er. Leuk!
hallo hallo
ja het bramen ijs was echt lekker. goed gelukt.
ja idd de titel aangepast alleen het lijstje is wat klein uitgevallen en ik weet niet hoe het is gebeurt maar ik ben er mee aan de slag mijn zwager helpt mij even.
nou idd ik dacht het lijstje moet aangepast worden zeker ook omdat sereph zwanger is.
hier vandaag een drukke dag gehad op het werk.
echt niet leuk
ook twee dames met grote stinkende wonden.
echt blehhhh maar goed het moet he het moet.
dus morgen nog end dan ben ik er weer klaar mee.
hoest met de andere dames??
@tanja ooo wat gaaf zeg. ooo en wat leuk al die personages leuk hoor.
tanja, klinkt leuk zeg!!
Hier zo naar bed, 6 uur wekker en dan richting italië!!!
@carisks ooo meid hele fijne vakantie.
lekker genieten
hoelang blijf je weg???
hele fijne vakantie.
johoe joehoe joehoe
waar zijn jullie.
hier vandaag naar de paradontholoog voor controle ik ben benieuwd vind het zelf niet zo goed gaan vaak gerirriteerd tandvlees.
ben dus een beetje zenuwachtig.
en oooooo vandaag word een vriendin van mij ingeleid die is zwanger van een tweeling.
ooooo vind het zo spannend he.
we weten ook niet wat het gaat worden.
dus ben daar ook zenuwachtig voor.
nou mijn vriendin is bevallen hoor.
twee meiden
melina alexis 2880 gram en
jaina hannah 3330 gr
en het is allemaal goed gegaan.
zo leuk he
word het echt een meiden buurt alleen nog maar meiden geboren .
zo leuk zo leuk